[SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door GPS »

Ace of Spades schreef:
GPS schreef:Eenvoudig zou zijn om te zeggen dat de economie van de Federatie geen geld kent. Dat zegt niets over andere beschavingen. Tenslotte is DS 9 geen federatie gebied.
Met Federatie personeel.
Ja en? Als mensen van buitenlandse zaken over de grens worden geplaatst, moeten ze zich ook (noodgedwongen) aanpassen aan de daar heersende omstandigheden.

SpaceWally schreef:In een wereld met replicators is er geen schaarste meer en dus ook geen geld. It's logical, Jim.
Da's helemaal niet logisch. Want ook een replicator kan geen producten maken uit lucht. Zelfs als dat wel zou kunnen, zou die schaars worden. Je hebt altijd een vorm van grondstoffen nodig hebben.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Zo, en nu mijn gevoelens/gedachten over STXI (hoe heet ie nu officieel, enkel "Star Trek" ?).

- Heeeeel snelle film, te snel naar mijn zin. Ik heb het liever dat ik met de film slechts een keer te zien goed heb kunnen zien wat er allemaal gebeurt
- Met het vernietigen van Vulcan hebben ze de weg geëffend voor eender welke toekomst. Gedaan met zagen over het feit dat iets al of niet canon is. Alles is weer mogelijk. Mooie wending, moet ik toejuichen.
- Spock en Uhura :o :{ :-( Sorry, dit kan niet !
- Eerst bijna veroordeeld voor de krijgsraad en daarna, over de hoofden van heel wat oudere en beter gekwalificeerde officieren heen, wordt Kirk tot XO gebombardeerd :? Not likely, zelfs niet in ST
- Een mijnschip met zo'n zware bewapening dat een oorlogsschip (noch Kelly, noch Enterprise) er een krasje op kan maken, kom nou
- Verrassende leuke vertolkingen door een nieuwe crew waarbij ik geen enkele keer het gevoel kreeg dat ze niet in hun latere TOS-versies zouden kunnen evolueren.
- Fijne humor met leuke knipogen naar "latere" films en episodes.
- Nokia tune: sorry, niet geslaagde cameo.
- Die van Nimoy daarentegen wel :Y). Btw, ik heb de Shatman niet gemist ;)
- Door de "event horizon" van een zwart gat (wat trouwens niet bestaat) terug naar 't verleden reizen: sorry, maar daar hadden ze toch een beter excuus voor kunnen verzinnen: niets ontsnapt uit een zwart gat, zelfs geen licht en al zeker geen ruimteschip (twee zelfs) :nono:
(leuk detail: op dit eigenste moment luister ik naar "Into the black hole" van Ayreon en hij is het met me eens: "Nothing escapes, not even light, we surrender to its might ....")

'k Heb 'm nog maar een keer gezien, maar een dezer ga ik een tweede keer. 'k Zal proberen om m'n ogen dicht te doen voor de minder leuke/goede punten van 't verhaal en hem terug met 'n open geest tegemoet treden.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door EMH »

- Eerst bijna veroordeeld voor de krijgsraad en daarna, boven de hoofden van heel wat oudere en beter gekwalificeerde officieren, wordt Kirk tot XO gebombardeerd :? Not likely, zelfs niet in ST
Daar hadden we het zondag ook over. Dat Kirk ter loops gepromoveerd wordt terwijl hij ten eerste geschorst was en dus ten tweede illegaal op het schip was.
Maar volgens mij is dit iets waar ze in ST wel vaker een loopje mee genomen hebben.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Dat is geen loopje, dat is ronduit belachelijk, zelfs voor een film/tv-serie
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door GPS »

Ben het met je eens Hugo. Maar aan de andere kant was dat voor mij een punt van herkenning. Het zijn dat soort dingen die in TOS vaker voorkwamen. Maar ja, het is natuurlijk onzin. Net als het feit dat het onderzoek naar examenfraude door Kirk plaatsvindt met de hele school op de tribune.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

Master Vanhu Botie schreef:- Spock en Uhura :o :{ :-( Sorry, dit kan niet !
Ik ben blij dat je de film nu hebt kunnen zien.

Waarom zou iets tussen Spock en Uhura niet kunnen? Spock is half-menselijk en zelf een kind van twee werelden. Ik vond dat het best wel geloofwaardig was.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door GPS »

Master Vanhu Botie schreef:....- Spock en Uhura :o :{ :-( Sorry, dit kan niet !
Och, als dat het ergste in de film is. Ik heb er geen problemen mee. Zou als ik Spock was, iets knappers uitzoeken, maar goed.
Dat de Pike drie man naar dat platform stuurt (met een zeer slecht getrainde redshirt) ipv, die boor met zijn boordwapens in tweeën te schieten, stoorde me meer. Evenals het feit dat je met een ruimte pak zo de atmosfeer in kunt duiken zonder te verbranden en er op dat platform geen zuchtje wind staat (op die hoogte).
Verder was dat ontmoetingsgedoe op die ijsplaneet ook niet briljant te noemen. Leuk wel, maar overtuigend? Nee.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door Tactical_Cube »

maar bij de weg
tuurlijk kon Pike dat platform niet kapot schieten
het was de bedoeling dat Nero niets doorhad, althans niet voordat er mensen op het platform waren.
Als Pike met de shuttle op het platform had geschoten had de Narada hun gelijk kapot geschoten :)

Quote van mezelf :)
even een puntje over de motor van kirk
volgens mij waren die wielen meer voor de sier
want als je goed kijkt zwefen de wielen, ze zitten niet vast aan de motor en er zitten ook geen velgen of iets dergelijks in

misschien dat het een foutje in de film is, maar voor zover ik kon zien waren het gewoon wielen die nergens aan vast zaten en waren de wielen ook leeg om het zo maar te zeggen bij gebrek aan een betere omschrijving.

Misschien dat iemand het even na kan kijken
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

Wat betreft de kritiek op het zwart gat: die deel ik helemaal niet. Ik vind nu juist het zwarte gat en vooral de event horizon waar de ruimte extreem wordt gekromd, bijzonder goed gevisualiseerd. Je zag echt de ruimtekromming, zelfs de event horizon was te zien. Mooi gedaan. Dat de Enterprise niet had kunnen ontsnappen, is niet juist: zolang licht en/of materie niet de event horizon heeft bereikt, kan die ontsnappen. Pas op de event hoirzon is ontsnapping onmogelijk, daar begint het zwarte gat. De Enterprise had de Event horizon niet bereikt en kon dus ontsnappen, wel met enige moeite en dat is terecht want de aantrekkingskracht is enorm.
Kortom, er zijn andere dingen om kritiek op te hebben. In mijn mening is het zwaardgevecht op het platform het zwakste moment van de film: teveel Star Wars, te weinig Trek. Sulu had gewoon zijn phaser moeten gebruiken. Dat nu juist een redshirt moest omkomen, is wel grappig: een knipoog naar de Old Series.

Ik ga vanavond weer naar de film, dus ik zal extra goed letten op alle op dit forum naar voren gebrachte punten.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

GPS schreef:
SpaceWally schreef:In een wereld met replicators is er geen schaarste meer en dus ook geen geld. It's logical, Jim.
Da's helemaal niet logisch. Want ook een replicator kan geen producten maken uit lucht. Zelfs als dat wel zou kunnen, zou die schaars worden. Je hebt altijd een vorm van grondstoffen nodig hebben.
E=mc2. Het enige wat je theoretisch nodig hebt is zeer grote hoeveelheden energie. Die wordt door de replicator omgezet in materie. In het utopische Star Trek universum is er duidelijk geen energietekort. Natuurlijk is dat niet realistisch, maar dat is een intrinsieke eigenschap van een utopische weeld, je weet dat dat nooit en nimmer werkelijkheid zal worden. Maar goed, als het werkelijkheid zou zijn, zou de consequentie zijn een wereld zonder schaarste en dus ook zonder geld.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door GPS »

SpaceWally schreef:
GPS schreef:
SpaceWally schreef:In een wereld met replicators is er geen schaarste meer en dus ook geen geld. It's logical, Jim.
Da's helemaal niet logisch. Want ook een replicator kan geen producten maken uit lucht. Zelfs als dat wel zou kunnen, zou die schaars worden. Je hebt altijd een vorm van grondstoffen nodig hebben.
E=mc2. Het enige wat je theoretisch nodig hebt is zeer grote hoeveelheden energie. Die wordt door de replicator omgezet in materie. In het utopische Star Trek universum is er duidelijk geen energietekort...................
Ik betwijfel of de schrijvers het zo bedoeld hebben. Ik denk eerder dat zij de materie afbreken (tot in atomen bijvoorbeeld) en dan later weer in de door hen gewenste samenstelling opbouwen.
SpaceWally schreef:.............................zou de consequentie zijn een wereld zonder schaarste en dus ook zonder geld.
Bijna goed. Geld (of elk ander ruilmiddel) wordt niet alleen bepaald door schaarste. Het menselijk karakter speelt ook mee. zolang er mensen zijn die meer willen hebben dan anderen, of dat nu geld; macht; goederen; vrouwen; mannen of status is, zal er iets bestaan waaraan je dat kunt afmeten. Simpeler gezegd er zal een kunstmatige schaarste gecreëerd worden.
Daarmee hebben de schrijvers dus een probleem. In een ideale maatschappij komen zulke mensen niet meer voor, maar dan heb je ook niets om over te schrijven.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

Materie afbreken en daarna weer opbouwen is de methodiek van het transporteren. Volgens mij is het eerste niet nodig bij replicatie: daar kan materie worden opgebouwd alleen met behulp van energie en waarschijnlijk een soort bouwtekening of schematics wat te repliceren.

Schaarste en preferenties van economische agenten: volgens de economische theorie is dat verdisconteerd in de prijs van schaarse goederen. Hoe meer vraag er naar is, hoe duurder het product. Maar als het product niet schaars is en er dus veel aanbod van is, bijvoorbeeld lucht, is de prijs nul, ongeacht de vraag. In de fictionele wereld van Star Trek is er geen schaarste, het aanbod is dus oneindig groot, de prijs is nul, geld is niet nodig. Maar nu zeggen Orci en Kurtzman dat er wel geld is in het universum van Star Trek. Dit is nu ook toegegeven in een interview. Zie beneden.

BREAKING NEWS: Ocir en Kurtzman beantwoorden enkele brandende vragen van Trekkers. Dit zijn de antwoorden:

•Open to TNG character in sequel (if done ‘organically’)
•10,000 surviving Vulcans does NOT count off-worlders
•Vulcan’s red sky (was) seasonal
•SpockPrime will adhere to a ‘Temporal Prime Directive’ to minimize introducing future tech into new timeline
•Enterprise being built at Riverside Iowa Shipyard to ‘commemorate the sacrifice’ of George Kirk
•New timeline still bound to canon events that took place in the prime timeline (like Botany Bay, V’Ger, etc)
•Spock Prime’s viewing of the destruction of Vulcan was cinematic license and ‘impressionistic’ and could have involved a telescope or other device
•No ‘canon’ explanation for what Nero and crew were doing for 25 years between Kirk’s birth and arrival of Spock Prime, open to ‘fan fiction’
•The Admiral Archer mentioned by Scotty is the same Jonathan Archer from Enterprise (and Enterprise is part of new timeline)
•The attack on the Narada put Winona Kirk into labor preventing Kirk from being born in Iowa (as in the Prime timeline)
•Inconsistencies between film and "Countdown" can be explained that the comic is not canon
•Keenser was in Starfleet while on Delta Vega, just like Scotty
•Paramount expected to make the script available (checking on this)
•Kid on road (’Johnny’) was "originally meant to be" Kirk’s brother George Jr. and "still could be"
•There’s money, or some kind of credit system in this universe
•The second ‘lightning storm’ referred to in the film was created when SpockPrime’s jellyfish arrived back in time
•Bridge viewscreen changed to window/HUD to justify the bridge’s placement atop the ship instead of in a more secure location
•Damon Lindelof contributed ‘a lot’ to the story of Star Trek
•Lindelof will be ‘breaking the story’ with Bob and Alex on sequel, Bob and Alex will write final screenplay
•Survivors and telemetry from Narada attack on Kelvin exposed Federation to Romulans (explaining why Kirk knows about Romulans and so film does not violate canon of "Balance of Terror")
•Although ‘Prime’ is used to distinguigh Nimoy’s Spock, the team have no name for the new timeline
•Star Trek wiki Memory Alpha was an ‘invaluable resource’
•New Stardates work by taking the year (as in 2233), with the month and day expressed as a decimal point from .1 to .365 (as in the 365 days of the year)

Bron: http://trekmovie.com/2009/05/22/orci-an ... ie-fan-qa/
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door Miriam »

Is toch vrij logisch dat er een bepaald soort veredelt monetair krediet systeem is ontwikkeld. Hoe wou je anders er voor zorgen dat het volk wat blijft uitvoeren?
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

In de utopische wereld van Star Trek heb je geen geld nodig om mensen wat te laten doen want ze werken alleen nog maar met het doel 'to better the universe and oneselve', zoals letterlijk wordt gezegd door Picard (weet helaas niet meer in welke aflevering). Niet alleen de wereld is ideaal, de mensen zijn het ook. Een mooie droom, maar inderdaad heel utopisch.
Laatst gewijzigd door SpaceWally op 23 mei 2009, 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:In de utopische wereld van Star Trek heb je geen geld nodig om mensen wat te laten doen want ze werken alleen nog maar met het doel 'to better the universe and themselves', zoals letterlijk wordt gezegd door Picard (weet helaas niet meer in welke aflevering). Niet alleen de wereld is ideaal, de mensen zijn het ook. Een mooie droom, maar inderdaad heel utopisch.
Was dat niet in FC? Hoe nobel het streven ook klinkt het is niet reel haalbaar ook niet in het Trek universum. De mens werkt niet voor zijn buurman, laat staan voor een buitenaards ras :lol:

Dat hebben de verschillende communistische regeringen wel bewezen.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

Ja, het was inderdaad in First Contact. Je kan erom lachen maar dat is de filosofie van Roddenberry. Ik krijg toch een beetje het idee dat dat nu overboord wordt gezet.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:Ja, het was inderdaad in First Contact. Je kan erom lachen maar dat is de filosofie van Roddenberry. Ik krijg toch een beetje het idee dat dat nu overboord wordt gezet.
Nou dat valt ook wel mee er is namelijk nooit echt duidelijkheid gegeven over een digitaal krediet systeem. In diverse afleveringen is er namelijk een verwijzing naar. De goud gedrukte latinum staven leveren namelijk ook binnen in de federatie flink wat op. En trouwens wees reel zou jij 1000 euro minder willen verdienen zo dat jou buurman het beter heeft?
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

Ik zei toch dat het niet reeel is? Maar het is wel Trek. Om nog een ander voorbeeld te geven: In ST IV vertelt Kirk aan die overigens leuke zeebioloog dat ze in de 23ste eeuw geen geld meer gebruiken. Dat wil zeggen de Federatie. Zij die daarbuiten vallen, zoals de Ferengi, doen dat wel, maar dat zijn dan ook vertegenwoordigers van het Kapitalisme, de spiegel die de serie de Amerikanen voorzet. Het hele idee is dat in de ideale wereld die dankzij de uitvinding van de warp drive is ontstaan (zie opnieuw First Contact: na de uitvinding van Cocrane was armoede en ziekte in korte tijd geheel uitgebannen) de mens zelf is veranderd. Een mooi maar weinig reeel idee. Mensen geloven daar tegenwoordig nog veel minder in dan in de jaren zestig. Misschien is juist daarom wel zo'n optimistische toekomstvisie nodig.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door GPS »

SpaceWally schreef:..........
Schaarste en preferenties van economische agenten: volgens de economische theorie is dat verdisconteerd in de prijs van schaarse goederen. Hoe meer vraag er naar is, hoe duurder het product. Maar als het product niet schaars is en er dus veel aanbod van is, bijvoorbeeld lucht, is de prijs nul, ongeacht de vraag. In de fictionele wereld van Star Trek is er geen schaarste, het aanbod is dus oneindig groot, de prijs is nul, geld is niet nodig. ..........................
Ik ken "de" economische theorieën en jij pakt daar nu maar een klein deel uit: het marktmechanisme. Maar ik laat het verder rusten. Het heeft niets meer met het eigenlijke onderwerp te maken.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

OK. Maar neem wel even kennis van de resultaten van een gesprek met O en K die ik hierboven heb opgesomd. Dat is pas echt interessant.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door GPS »

SpaceWally schreef:In de utopische wereld van Star Trek heb je geen geld nodig om mensen wat te laten doen want ze werken alleen nog maar met het doel 'to better the universe and oneselve', zoals letterlijk wordt gezegd door Picard (weet helaas niet meer in welke aflevering). Niet alleen de wereld is ideaal, de mensen zijn het ook. Een mooie droom, maar inderdaad heel utopisch.
Zoals ik al eerder zei, is zo'n perfecte samenleving in strijd met de wens om verhalen te schrijven. Er zijn dan geen bad guys die uitgeschakeld moeten worden. Dus weg verhaaltjes.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

Ja, dat is absoluut waar. Het is een tegenstrijdigheid waar Star Trek van begin af aan mee geworsteld heeft.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door Guess who? »

@ Spacewally, dat zwarte gat verhaal ging ook deels over dat Nero en Spock door een zwart gat gingen om door de tijd te reizen. En dat klopt natuurlijk niet helemaal, een zwart gat is geen wormhole.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

Niet noodzakelijkerwijze. Er zijn artikelen die zeggen dat een zwart gat een toegang vormt van een wormhole, verbonden met een wit gat elders in het heelal waar alle ingezogen materie weer uit komt. Maar dat is iets anders dan tijdreizen. Zelfs als tijdreizen door een zwart gat mogelijk zou zijn, zou je dat niet overleven: je wordt door de extreme zwaartekracht tot een lange draad materie uitgerekt.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door Master Vanhu Botie »

SpaceWally schreef:Er zijn artikelen die zeggen dat een zwart gat een toegang vormt van een wormhole, verbonden met een wit gat elders in het heelal waar alle ingezogen materie weer uit komt.
Nu kan je me veel wijsmaken, maar zelfs mijn kleine teen acht dit zeeer ongeloofwaardig .....
Gebruikersavatar
Mescalino
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 jun 2002, 18:08
Contacteer:

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door Mescalino »

Kom net terug van de bioscoop.
WOW!!!

Ik heb niet alles gelezen (11 paginas is iets te veel op het moment) Maar Je kan nu gewoon geen jaren 60 kartonnen dozen achtergronden en effecten gebruiken. De special effects waren gewoon geweldig en ze hebben tot op heden niets gedaan wat de continuiteit verstoord. Van mij mag deel 12 en een nieuwe serie wel komen.

Enige minpuntje is Nero. Alle hoofdpersonen kregen de tijd om zich te ontwikkelen en dat miste ik een beetje bij Nero.

Ik denk wel dat we kunnen stellen dat JJ Abrams star trek weer terug op de map heeft gezet.
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door Dakkon »

SpaceWally schreef:Niet noodzakelijkerwijze. Er zijn artikelen die zeggen dat een zwart gat een toegang vormt van een wormhole, verbonden met een wit gat elders in het heelal waar alle ingezogen materie weer uit komt. Maar dat is iets anders dan tijdreizen. Zelfs als tijdreizen door een zwart gat mogelijk zou zijn, zou je dat niet overleven: je wordt door de extreme zwaartekracht tot een lange draad materie uitgerekt.
Gast! Wees blij dat dit soort achterlijke technobabble in deze film achterwege is gebleven ( evenals achterhaalde Wesly Crusher-achtige utopische 'wij zijn allen vrinden' gedachten ). Wat jij als 'typisch Trek' omschrijft, is precies die krampachtigheid die Star Trek bijna om zeep heeft geholpen.

Ik heb me met de film uitermate vermaakt, in ieder geval.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

Master Vanhu Botie schreef:
SpaceWally schreef:Er zijn artikelen die zeggen dat een zwart gat een toegang vormt van een wormhole, verbonden met een wit gat elders in het heelal waar alle ingezogen materie weer uit komt.
Nu kan je me veel wijsmaken, maar zelfs mijn kleine teen acht dit zeeer ongeloofwaardig .....
Kan zijn, maar jouw kleine teen heeft geen brains. :lachhuil:
Hoe verklaar je anders de extreem sterke materiezenders die ver weg in het universum voorkomen?
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door SpaceWally »

Gisteravond heb ik Star Trek opnieuw gezien. Kwam zo uit omdat ik met iemand mee ging,
En het is nog steeds WAUW. Het gemis aan technobabbel en wetenschappelijk accuraatheid en ook de vele holen in de plot worden ruimschoots gecompenseerd door andere zaken die de film aantrekkelijk maken voor Trekkies als ik en het feit dat het ook gewoon een heel goed gemaakte film is. De acteurs acteren heel goed, het gaat niet vervelen als je de film vaker ziet.

Deze keer heb ik goed opgelet en ik heb nu eindelijk de tribble gezien in een rond kooitje op het bureau van Scotty op die Starfleet outpost. Je hoorde trouwens ook het Prrr-Prrr geluidje dat zo'n tribbel maakt. Leuk verstopt detail.

De dame waarmee ik naar de film was, vond de vernietiging van Vulcan te ver gaan. Dat kon eigenlijk niet, vond zij, maar zij was dan ook altijd al een grote fan van de Vulcans.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [SPOILERS] JJ Abrams' Star Trek: Wat vonden we ervan?

Bericht door Nemesis »

technobabbel was geen pluspunt van star trek, dus hoeft ook niet gecompenceerd te worden.
wetenschappelijke accuraatheid bestond al niet in star trek. men deed zijn best, maar accuraat zeker niet. ditzelfde geld voor de nieuwe film. er wordt toch gesproken over een g-demper.. dus er is over nagedacht. fijn dat als dat ding niet functioneert... warp ook niet functioneert.. dat was in de oude star trek niet..
Plaats reactie