Tijd agency gedoe...

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Tijd agency gedoe...

Bericht door Tactical_Cube »

Oke het lijkt me duidelijk dat de filmmakers dit niet gaan gebruiken maar...

In Deep Space Nine en Voyager (meerdere malen) zijn deze luitjes aan de orde geweest om dingen te herstellen die fout zijn gegaan. In principe zou alles uit deze film dus simpelweg ongedaan gemaakt kunnen worden.

Dit ligt er echt wel weer aan van welke theorie je uit gaat.
- In de 1 tijdlijn theorie is dit de juiste verklaring als de schepen zich buiten het tijd continiuum bevinden op het moment dat de verandering in het verleden plaatsvindt.
- In de meerdere universums theorie die de filmmakers aanhangen is dit niet het geval omdat het simpelweg nog een extra tijdlijn zal opleveren.
Tijdlijn 1: De tijdlijn die wij kennen uit de series en films
Tijdlijn 2: De tijdlijn die wij nu kennen uit deze nieuwe film
Tijdlijn 3: De tijdlijn waarin de tijdlijn uit de nieuwe film wordt verandert door mensen uit tijdlijn 1 wat zorgt voor tijdlijn 3 :P

Ik hoop zelf dat ze dat rijdreis agentschap of whatever nooit meer terughalen, het was een vermakelijk idee, maar het levert vele fouten op en zorgt voor een meestal irritante reset knop.

Wat vinden jullie moeten deze luitjes een rol spelen in dit nieuwe universum? En gaan jullie uit van de 1 tijdlijn theorie of de meerdere universums theorie? (waarin voor elke keuze of iets dergelijks een aparte tijdlijn is)

Voorheen heeft star trek meerdere malen beide door elkaar gehaald waardoor er dus officieel niet één theorie 'echt' is in het star trek universum.

Zelf ben ik voor het meerdere universums idee aangezien dit mij logischer lijkt omdat je anders een onhoudbaar steeds maar veranderende zelfde tijdlijn krijgt, dat moet ooit eens mis gaan dan niet? En levert paradoxen op in mijn ogen. Het meerdere universums idee is ook nog leuker omdat dat betekent dat de tijdlijn die wij kennen nog steeds bestaat. Net zoals met Terminator en Terminator the sarah connor chronicles. Het bestaat beiden tegelijkertijd naast elkaar in film en series terwijl het verhaal ontzettend anders is.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Miriam »

Als je bijvoorbeeld terug gaat naar 1940 en dan Hitler vermoord, dan verander je de tijdlijn maar daar kan je toch in het heden niet achter komen, omdat je dan niet weet hoe het anders was :?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door EMH »

Wel als je zorgt dat je buiten de tijdcontinuum bevindt en daardoor dus de beschermd bent tegen die veranderingen. :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Miriam »

Maar dan bevind je je dus in een ander universum, hier door kan je als nog geen concreet beeld geven van zoals dingen moeten gaan :*)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door EMH »

Annorax in zijn tijdsscheepje wist wel hoe de tijdlijn was. :*)



En wat tijdreizen en parallelle werelden gedoe betreft, ik hoop dat Abrams er zo min mogelijk gebruik van gaat maken en anders alleen als het echt nut heeft.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Miriam »

Die manipuleerde de tijd in zijn voordeel hij creëerde dus steeds andere universums. Eigenlijk was dat heel vreemd want met zijn gespeel had hij makkelijk de Borg uit de tijd kunnen wissen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door EMH »

Ik hoop zelf dat ze dat rijdreis agentschap of whatever nooit meer terughalen, het was een vermakelijk idee, maar het levert vele fouten op en zorgt voor een meestal irritante reset knop.
Die resetknop hoeft helemaal niet, dat ligt aan de creatieve instelling van de schrijvers

Wat vinden jullie moeten deze luitjes een rol spelen in dit nieuwe universum? En gaan jullie uit van de 1 tijdlijn theorie of de meerdere universums theorie? (waarin voor elke keuze of iets dergelijks een aparte tijdlijn is)
Als het goed gedaan wordt mag het van mij terugkeren. Maar zoals ik in de vorige post al zei alleen als het echt nut heeft en iets origneels oplevert. Dus niet een goedkoop excuus om een continuiteits fuck up weg te poetsen.
Of een verhaal dat op het eind van de two parter eigenlijk niet veel gebeurd is, die resetknop dus.




miriam schreef:Eigenlijk was dat heel vreemd want met zijn gespeel had hij makkelijk de Borg uit de tijd kunnen wissen.
dan waren B&B in de problemen gekomen want dan hadden ze iets orgineels moeten verzinnen. Iets waar ik bij Abrams meer vertrouwen in heb.
Laatst gewijzigd door EMH op 12 mei 2009, 00:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Miriam »

Ja inderdaad :lachhuil:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Nemesis »

Voor deze film was tijdreizen nodig om Star Trek een nieuw leven in te blazen..

maar verder hoop ik tijdreizen helemaal niet meer terug te zien. Er zijn zoveel theorien over er is al zoveel toegepast, het slaat gewoon nergens op.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door captain crash »

Ik denk dat ze dat hele gebeuren wijselijk genegeerd hebben. In ds9 in het een keer gebruikt en dat was toen ook alleen maar om een snelle verklaring te geven. Een van de vervelende dingen aan Voyager was altijd het tijdreizen en vooral dat het tijdreizen geen gevolgen had. Ik ben heel blij dat ze daar vanaf gestapt zijn. En hopelijk heeft Spock de toekomst dusdanig veranderd dat die hele gastjes in de 29ste gewoon gelimineerd zijn ofzo.;
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door GPS »

captain crash schreef:Ik denk dat ze dat hele gebeuren wijselijk genegeerd hebben. In ds9 in het een keer gebruikt en dat was toen ook alleen maar om een snelle verklaring te geven. Een van de vervelende dingen aan Voyager was altijd het tijdreizen en vooral dat het tijdreizen geen gevolgen had. Ik ben heel blij dat ze daar vanaf gestapt zijn. En hopelijk heeft Spock de toekomst dusdanig veranderd dat die hele gastjes in de 29ste gewoon gelimineerd zijn ofzo.;
:stupid:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Tactical_Cube »

ik ben bang van niet :)
maar misschien bestaan ze wel op een andere manier
het feit dat er nu meerdere tijdlijnen zijn zal sowieso een probleem zijn voor de tijdagency
omdat ze steeds andere tijdlijnen creeeren door dingen te veranderen, misschien is het nu meer een soort rechtbank achtig iets die kijkt wie dingen veroorzaakt en diegene berecht of iets dergelijks
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door EMH »

Er zijn altijd andere tijdlijnen ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door GPS »

Ik wil een tijdlijn waarin iedereen wordt afgeschoten die toch nog probeert de oude Star Trek er in te verwerken. >)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door EMH »

Bovendien wanneer is die zogenaamde agency opgericht?
Hij kwam zomaar uit de lucht vallen in die Tribble ep van DS9. Daarvoor hebben ze het er nooit over gehad in ST.
En die in Voyager is er een uit de 29ste eeuw. Verder vind ik het een twijfelachtig concept :*)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Tactical_Cube »

geen idee :P lekker googelen

ja dat is waar ;)
maar star trek was nooit eenduidig op welke manier tijdreizen gebeurde
daarom had je in de ene aflevering meerdere tijdlijnen en in de andere maar 1 tijdlijn die geheel werd veranderd door iets in het verleden.

Die 2 sluiten elkaar namelijk uit.

Nu is er voor gekozen voor de meerdere tijdlijnen theorie, dus je kan zeg maar niet meer een aflevering krijgen zoals Timeless (althans niet als ze deze keuze vasthouden)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door EMH »

Er was wel een parallelle werelden theorie (Parallels TNG) Al gaat dat hand in hand met verschillende tijdlijnen uiteraard.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Miriam »

Snap sowieso niet echt waarom er zo'n corporatie moet bestaan. Het is totaal overbodig en niet logisch neergezet. De enigste reden wanneer zoiets kan bestaan is wanneer alle huidige natuurkundige standaarden worden verworpen en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Dus dan houden we het maar op parallel-universa dit is een stuk makkelijker en met dit concept help je gelijk ook een hoop kankeraars tot zwijgen m.b.t de canon aangezien TOS en zijn 3 vervolg series nu in een universum dat verschilt met Star Trek XI
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door EMH »

In Trials and Tribbleations hadden ze makkelijk zonder die 2 tijdagenten kunnen doen. De enige reden dat ze erin zaten was om een maniertje te hebben het hele verhaal te vertellen
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Miriam »

EMH schreef:In Trials and Tribbleations hadden ze makkelijk zonder die 2 tijdagenten kunnen doen. De enige reden dat ze erin zaten was om een maniertje te hebben het hele verhaal te vertellen
Inderdaad als ze gewoon waren begonnen op het schip met die orb en aan het einde weer terug waren gegaan had het geen verschil uitgemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze al die tribbles van het station hebben gekregen :lachhuil:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door EMH »

opgegeten :lachhuil:
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Capt.Jay »

Worf kennede. de eerste beste keer de airlocks uit geschoten:P
of met zijn bathlet neer geslacht :P
JackBarclay
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2004, 12:23
Locatie: Heerlen

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door JackBarclay »

Doe maar niet, laat die lui maar gewoon weg. Dat kan altijd nog bij Star Trek XX :) .
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door EMH »

Net zoals de Ewoks bij Star wars komt er een eigen film voor de Tribbles: "The Big Tribble Adventure" :lachhuil:
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door SpaceWally »

De Tribble die in Star Trek XI is te zien in een kooitje op het bureau van Scotty, is naar ik meen de eerste Tribble die in de tijdlijn voorkomt. Misschien dat in de oude tijdlijn Scotty niet was verbannen naar die ijsplaneet en dan geen Tribble had gekregen. Nu is de tijdlijn misschien veranderd met het gevolg dat de beroemde Tribble aflvering van TOS niet zal plaatsvinden of althans niet op die manier. Scotty zal, neem ik aan, Kirk vertellen over de bijzondere eigenschappen van de Tribble. Mensen, lets face it, de tijdlijn is wezenlijk veranderd.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Nemesis »

wat kan jij "pietlutten" over een klein detail.
De hele tijdlijn is veranderd. Alles wat je kent van TOS/TNG/DS9/VOY komt niet meer voor. Die kans is althans groot aanwezig. Uiteraard kan het nog steeds voorkomen.

dus waarom hebben we het nu over dergelijke details!
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door GPS »

Het enige waar ik nieuwsgierig naar ben, is waarom deze tribble zich nou niet voortplant. Da's wel jammer. Een hele ijsplaneet vol tribbles. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Capt.Jay »

Star Trek XII over de Klingon - Trible Oorlog.
Nou dat is een monster plot!

wie wil dat nou niet zien:P
de meest beruchte vrijand van de klingons...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door Nemesis »

GPS schreef:Het enige waar ik nieuwsgierig naar ben, is waarom deze tribble zich nou niet voortplant. Da's wel jammer. Een hele ijsplaneet vol tribbles. :lachhuil:

hij zat in een kooi zonder eten... en je hebt hem natuurlijk zo kort gezien... misschien waren hun wel het eten van scotty naast zijn bonen :P
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Tijd agency gedoe...

Bericht door GPS »

Nemesis schreef:
GPS schreef:Het enige waar ik nieuwsgierig naar ben, is waarom deze tribble zich nou niet voortplant. Da's wel jammer. Een hele ijsplaneet vol tribbles. :lachhuil:

hij zat in een kooi zonder eten... en je hebt hem natuurlijk zo kort gezien... misschien waren hun wel het eten van scotty naast zijn bonen :P
Hmm, in TOS werden die beestjes zwanger geboren en duurde die zwangerschap mirakels kort. Verder zou Scotty dan een beestenhonger gehad moeten hebben. Als ie een hele tribbles populatie kan uiroeien door op te eten. :lachhuil:
Plaats reactie