Star Trek XII en verder

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Moeten Vulcan en de tijdlijn in een volgende film gered worden?

Jah
3
9%
Nee
27
84%
Geen mening
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Star Trek XII en verder

Bericht door captain crash »

Vinden jullie dat in een volgende film of films Vulcan gered moet worden (en daarmee dus de tijdlijn hersteld)?
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door TMar »

Nee gestemd.

Vulcan mag van mij wel gered worden, ze hebben immers over 130 jaar de mogelijkheid om dit te doen, indien dat probleem in het Hobus stelsel ontstaat. Maar daar mag eerst wel een aantal films enzo overheen gaan.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door DataLord »

Nee. Als dat gebeurt is het IMO weer het zoveelste "tijdreis en red de toekomst" verhaal. Dat hebben we genoeg gezien.
Ik vind het prima zoals er nu nieuwe deuren worden geopend.

Alle Star Trek series zijn eigenlijk wel aan hun einde gekomen. De enige andere mogelijkheid om Star Trek door te laten gaan zou zijn d.m.v. een nieuwe serie NA 24th century. Dan zie ik toch liever de JJ Abrams "oplossing".
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Master Vanhu Botie »

Verander die titel eens in "[SPOILERS !] Star Trek XII en verder" :-(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door captain crash »

Komop...je gaat toch geen discussie lezen over star trek XII als je XI niet gezien hebt...sorry hoor maar een klein beetje zelf denken mag ook wel.

Wat betreft mijn standpunt: Helemaal eens met DataLord. Volgens een andere discussies die ik heb gelezen zouden ze echter van plan zijn om met de volgende twee films (het geheel vomrt dan een triologie en dat schijnt verhaaltechnisch wel zo uitgedacht te zijn) wel van plan te zijn. Ik heb echter nergens een bron kunnen vinden voor die beweringen.
Gebruikersavatar
MiVo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 637
Lid geworden op: 02 feb 2003, 22:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door MiVo »

Mwah, ik heb voor ja gestemd, maar daar heb ik nu spijt van, beetje te vlug gestemd, had eerst Datalords reactie moeten lezen, maargoed, kan ik nu niet meer terug draaien.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door captain crash »

Maakt ook niet uit toch :)

De enige manier waarop het voor mij "jah" zou kunnen zijn is als ze dat echt heel goed aanpakken...maar dat zie ik dus eigenlijk helemaal niet voor me.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Master Vanhu Botie »

captain crash schreef:Komop...je gaat toch geen discussie lezen over star trek XII als je XI niet gezien hebt...sorry hoor maar een klein beetje zelf denken mag ook wel.
Ik had die hier alleen niet verwacht. Bij die andere draad staat 't er wel in 't groot op. 't Zal wel weer aan mij liggen ;-(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door captain crash »

Master Vanhu Botie schreef:
captain crash schreef:Komop...je gaat toch geen discussie lezen over star trek XII als je XI niet gezien hebt...sorry hoor maar een klein beetje zelf denken mag ook wel.
Ik had die hier alleen niet verwacht. Bij die andere draad staat 't er wel in 't groot op. 't Zal wel weer aan mij liggen ;-(
...er staat in de topictitel "Star Trek XII" ik ging er in alle eerlijkheid vanuit dat dat info genoeg was...maar zal er een volgende keer om denken ;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door EMH »

Waarom zou je het doen eigenlijk. Volgens mij maken ze het alleen onnodig moeilijk voor zichzelf om dit te bewerkstelligen,
en nee geen tijdlijn herstelling. Dan krijg je het "restknop"gedoe weer. En Abrams had dit juist gedaan om problemen met de bestaande Trek te voorkomen enzo.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door GPS »

Ja!! Dat is de manier om al het goede werk in één machtige zwaai weer overboord te kieperen. Vooral doen. :+
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Raynor's Revenge »

^ wat hij zei :')
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Capt.Jay »

Spoiler (weergeven)
William Shatner en Khan mogelijk terug voor Star Trek sequel
Geplaatst door Jan-Peter op 17-05-2009 14:19 - Bron: /Film

William Shatner en Khan mogelijk terug voor Star Trek sequelMTV heeft JJ Abrams uitgehoord over een onvermijdelijk vervolg op Star Trek. Alles is natuurlijk nog speculatie, want schrijvers Roberto Orci en Alex Kurtzman hebben nog helemaal niets op papier staan. Wel zegt Abrams dat de alternatieve tijdlijn hen een hoop vrijheid biedt.

Deze tijdlijn kan er voor zorgen dat Kirk (William Shatner) weer zijn opwachting zal maken in de sequel. Abrams: "Het doel van een nieuwe tijdlijn is dat we geen last hebben van een heleboel beperkingen. Één van die beperkingen is Kirk's overlijden."

Wat Khan betreft, geloven veel mensen dat Kirk hem niet heeft achtergelaten op Ceti Alpha V. De tijdlijnen kunnen hierbij helpen. Volgens Abrams zou Khan in dat geval terug kunnen keren als de vijand in de sequel. "Kirk en Khan zullen misschien niet zijn wie ze eerst waren, maar ik vind niet dat personages altijd maar hetzelfde moeten zijn. Sommige personages kruizen elkaars wegen en sommigen komen samen. Ook Khan loopt nog ergens rond, ook al is het met een andere reden dan vroeger."

© FilmTotaal 2009 | Stem:
 
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door HorckDude »

Nee, absoluut niet. Door de planeet van een van de grootste Federation rassen te vernietigen is de hele tijdlijn redelijk heftig omgegooid. Vulcans hebben een cruciale rol gespeeld in de Federation, en nu gaat dat dus heel anders uitpakken. M.a.w. een kans voor herschrijving van de geschiedenis. Ideaal lijkt me.

Het tijdreizen in de film vind ik eerlijk gezegd niet geweldig (het hele verhaal rondom Nero was sowieso niet best), maar het was een noodzakelijk kwaad om een doorstart te kunnen maken.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Guess who? »

De Reset-knop hebben ze na Voyager en Enterprise hopelijk in een zwart gat gegooid.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Nemesis »

Enterprise is nog het enige canon dat aansluit op deze tijdlijn.....

Maarruh. geen tijdreizen meer, geen vulcan meer terughalen.. nu verdergaan en weer een compleet universum bouwen. Zoals ze aangeven, bepaalde soorten mensen kan je terughalen (kahn, harry mudd, doomsdaymachine, etc).

maar daarnaast kunnen ze ook allemaal nieuwe verhalen maken.. dus ik zie er wel een behoorlijke toekomst in :)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door DataLord »

Capt.Jay schreef:
Spoiler (weergeven)
William Shatner en Khan mogelijk terug voor Star Trek sequel
Geplaatst door Jan-Peter op 17-05-2009 14:19 - Bron: /Film

William Shatner en Khan mogelijk terug voor Star Trek sequelMTV heeft JJ Abrams uitgehoord over een onvermijdelijk vervolg op Star Trek. Alles is natuurlijk nog speculatie, want schrijvers Roberto Orci en Alex Kurtzman hebben nog helemaal niets op papier staan. Wel zegt Abrams dat de alternatieve tijdlijn hen een hoop vrijheid biedt.

Deze tijdlijn kan er voor zorgen dat Kirk (William Shatner) weer zijn opwachting zal maken in de sequel. Abrams: "Het doel van een nieuwe tijdlijn is dat we geen last hebben van een heleboel beperkingen. Één van die beperkingen is Kirk's overlijden."

Wat Khan betreft, geloven veel mensen dat Kirk hem niet heeft achtergelaten op Ceti Alpha V. De tijdlijnen kunnen hierbij helpen. Volgens Abrams zou Khan in dat geval terug kunnen keren als de vijand in de sequel. "Kirk en Khan zullen misschien niet zijn wie ze eerst waren, maar ik vind niet dat personages altijd maar hetzelfde moeten zijn. Sommige personages kruizen elkaars wegen en sommigen komen samen. Ook Khan loopt nog ergens rond, ook al is het met een andere reden dan vroeger."

© FilmTotaal 2009 | Stem:
 
Haha! Toch goed gedacht :P
Vind het misschien een beetje vergezocht. Maar ergens moet ik bekennen dat het wel een kippenvel moment zou zijn om
Spoiler (weergeven)
William Shatner nog een keer terug te zien keren als Kirk.
De vraag is alleen 'hoe'. De William Shatner Kirk leefde niet langer dan ST Generations.. Dus dat betekent dat ze er wederom nog een tijdlijn bij moeten mengen? óf hij zit nog in de Nexus wat het allemaal nog vager zou maken.

Zoals ik al zei, vergezocht.. maar ik heb ook wel weer vertrouwen dat JJ Abrams er een goeie film van kan maken dus ik houd het neutraal en wacht het nieuws gewoon af :)
 
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Nemesis »

sorry, maar dat is niet waar wat je zegt. Het feit dat de tijdlijn nu veranderd is, wil niet zeggen dat kirk doodgaat in Generations.. hij kan nu veel langer leven.. of korter..

en ik zet het niet in spoilers.. want iedereen die de film gezien heeft, komt hier.. als je hem niet gezien hebt, ga je ook nog niet in dit topic kijken.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door GPS »

^^ (en nog hoger) als ze dat soort stupiditeiten gaan uithalen, haak ik af. Dan kijk ik alleen nog maar naar de smurfen.

Maar ik geloof het niet. Het zou te idioot voor woorden zijn. Een hele nieuwe start, met nieuw te ontwikkelen karakters en dan toch nog teruggrijpen? Hoe dom kun je zijn? Laat de originele Star Trek, de originele star Trek en ga verder op de nieuwe weg. Verras ons met NIEUWE avonturen en probeer niet op de oude roem te teren.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door EMH »

GPS schreef:^^ (en nog hoger) als ze dat soort stupiditeiten gaan uithalen, haak ik af. Dan kijk ik alleen nog maar naar de smurfen.
.
Misschien wil Abrams de smurfen nog een keer een reboot geven :+
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door GPS »

EMH schreef:
GPS schreef:^^ (en nog hoger) als ze dat soort stupiditeiten gaan uithalen, haak ik af. Dan kijk ik alleen nog maar naar de smurfen.
.
Misschien wil Abrams de smurfen nog een keer een reboot geven :+
Oké, het is gelukt. J ehebt m'n dag verpest . WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH. :lachhuil:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door EMH »

GPS schreef:
EMH schreef:
GPS schreef:^^ (en nog hoger) als ze dat soort stupiditeiten gaan uithalen, haak ik af. Dan kijk ik alleen nog maar naar de smurfen.
.
Misschien wil Abrams de smurfen nog een keer een reboot geven :+
Oké, het is gelukt. J ehebt m'n dag verpest . WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH. :lachhuil:
:o En dat bij m'n eerste post van vandaag. :lachhuil:

Gaat trots met zijn dag verder. :+
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Capt.Jay »

Ik vind het wel tof wat JJ gedaan heeft.
Nu is er zoveel meer te doen met Star Trek.

tijdlijn is voorgoed verandert...

genoeg dingen om mee te rotzooien (buiten het tijdreizen!)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Nemesis »

waarom heb ik het idee dat een deel van mijn post gewist is ...

ik dacht toch echt iet te zeggen over harry mud, kahn, doomsday machine enzo.. , daar past de reactie van GPS ook bij.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Tactical_Cube »

Nemesis schreef:Enterprise is nog het enige canon dat aansluit op deze tijdlijn.....

Maarruh. geen tijdreizen meer, geen vulcan meer terughalen.. nu verdergaan en weer een compleet universum bouwen. Zoals ze aangeven, bepaalde soorten mensen kan je terughalen (kahn, harry mudd, doomsdaymachine, etc).

maar daarnaast kunnen ze ook allemaal nieuwe verhalen maken.. dus ik zie er wel een behoorlijke toekomst in :)
alstu ;)

Oeh en als ze Shatner en Khan terugbrengen, nou dan maak je toch een film(s) waarin de hele oude crew voor de lol als zoveel jarig jubileum op een tijdreis trip gaat om hunzelf in het verleden te bekijken, een soort Arke timetravel ofzo. En dan kan Janeway terugkomen uit de toekomst omdat ze nu baas is van het tijdreisagentschap want Shatner kan het niet aanzien dat ie daar zo dun is waardoor hij de tijdlijn verandert en als hij er voor zorgt dat hij later niet zo dik wordt, verschuifd de baan van de aarde waardoor de planeet in 2390 de zon in zal vliegen. Als slot komt de hond van Captain Archer dan opeens te voorschijn die iedereen red door op de rode knop te drukken. :)

ik hoop dus echt niet dat ze Khan en Shatner gaan terugbrengen, oke tuurlijk superleuk voor de mensen die zoveel van star trek in de jaren 60 hebben gehouden, maar mij kan het eigenlijk geen ene &%& schelen... Daar komt nog bij dat het zou afdoen aan de nieuwe tijdlijn omdat ik vind dat ze zich meer moeten gaan richten op de veranderde positie van de federation nu Romulus zo sterk is geworden. Ik ben alleen bang dat dit dus niet gaat komen gezien die idiote berichten. Ik hoop dat dat is om mensen gewoon vanaf nu al weer te laten nadenken over een volgende film, met veel valse, stomme informatie zodat iedereen het vervolg gaat zien.

Over het terugbrengen van Vulcan... tja op zich als ze dat goed doen is het neit zo erg, maar volgens mij reset je dan de hele 3 films op het laatste moment omdat je Vulcan lijkt mij alleen kan terugbrengen in de tijd van de eerste films. Nee laat ze maar gewoon lekker verder gaan met dingen die we niet kennen en af en toe misschien gastrolletjes van bekende personen uit de vroegere serie zolang ze maar een niet al te grote rol spelen.

Van mij mogen ze wel Spock's moeder terugbrengen :P maar ja dat maakt verder ook niet zoveel uit :P
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Nemesis »

Hoezo is Romulus nu sterk geworden???
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Tactical_Cube »

Omdat hun tegenhanger Vulcan vernietigd is, verder zijn de Klingons 47 schepen kwijt geraakt.
Aarde had maar 7 schepen over als hun hele vloot in het andere stelse was. Ik ga er dus vanuit dat 47 schepen een groot gedeelte van de hele vloot is.

Er vanuitgaande dat het een paar jaar duurt voordat eens schip klaar is (Kirk ziet het schip voor hij naar de academy gaat en 3 jaar later is het schip net nieuw en vliegt het voor het eerst) daarna te schatten dat de Klingons denk misschien 7a10 plekken hebben om een schip te bouwen (zon werkplek zag er toch wel supergroot uit) zou het dus sowieso iets van 10a16 jaar duren voor ze hun hele vloot weer op sterkte hebben.

Aangezien de Romulans in de hele film geen enkel schip hebben verloren (aarde toch ook al 7) hebben ze dus met de vernietiging van Vulcan en de verzwakking van de Klingons in hun deel van de ruimte helemaal niks meer om tegen gehouden te worden.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door GPS »

Tactical_Cube schreef:[........ik hoop dus echt niet dat ze Khan en Shatner gaan terugbrengen, oke tuurlijk superleuk voor de mensen die zoveel van star trek in de jaren 60 hebben gehouden........
Nee! dat is het nou juist niet! Star Trek uit de jaren 60 is Star Trek uit de jaren 60. Dat is een afgerond geheel. Daar moet je niet aan gaan zitten klooien. Gewoon afblijven. Dat soort zaken weer oppakken en proberen weer in het nieuwe verhaal te verwerken kan nooit goed uitpakken. Kirk en Khan nieuwe stijl? Iedereen gaat het met het oude gevecht vergelijken. Niet doen dus.

Tactical_Cube schreef:Omdat hun tegenhanger Vulcan vernietigd is, verder zijn de Klingons 47 schepen kwijt geraakt.
Aarde had maar 7 schepen over als hun hele vloot in het andere stelse was. Ik ga er dus vanuit dat 47 schepen een groot gedeelte van de hele vloot is.

Er vanuitgaande dat het een paar jaar duurt voordat eens schip klaar is (Kirk ziet het schip voor hij naar de academy gaat en 3 jaar later is het schip net nieuw en vliegt het voor het eerst) daarna te schatten dat de Klingons denk misschien 7a10 plekken hebben om een schip te bouwen (zon werkplek zag er toch wel supergroot uit) zou het dus sowieso iets van 10a16 jaar duren voor ze hun hele vloot weer op sterkte hebben.

Aangezien de Romulans in de hele film geen enkel schip hebben verloren (aarde toch ook al 7) hebben ze dus met de vernietiging van Vulcan en de verzwakking van de Klingons in hun deel van de ruimte helemaal niks meer om tegen gehouden te worden.
De ervaring heeft bewezen dat landen, als ze zich bedreigt voelen heel snel schepen kunnen bouwen. Veel sneller dan in vredestijd voor mogelijk werd gehouden. Ik zie niet in waarom dat met ruimteschepen anders zou zijn.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door DataLord »

Nemesis schreef:sorry, maar dat is niet waar wat je zegt. Het feit dat de tijdlijn nu veranderd is, wil niet zeggen dat kirk doodgaat in Generations.. hij kan nu veel langer leven.. of korter..

en ik zet het niet in spoilers.. want iedereen die de film gezien heeft, komt hier.. als je hem niet gezien hebt, ga je ook nog niet in dit topic kijken.
Nee ik bedoel meer in de richting van William Shatner. Ik ga er hier vanuit dat hij dus ook terugkomt net als Spock (Leonard Nimoy).
Of er moet weer een geheel ander excuus aan te pas komen. Maar dit hebben we in Enterprise allemaal al gezien :{
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Nemesis »

ja, waarom zou dat niet kunnen? waarom zou shatner nu niet terug kunnen komen.. alles is mogelijk nu. alleen staat het wel scheef met het feit dat ze zelf liever het tijdreizen in de prullenbak gooien!
Plaats reactie