Star Trek XII en verder

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Moeten Vulcan en de tijdlijn in een volgende film gered worden?

Jah
3
9%
Nee
27
84%
Geen mening
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door DataLord »

Nemesis schreef:ja, waarom zou dat niet kunnen? waarom zou shatner nu niet terug kunnen komen.. alles is mogelijk nu. alleen staat het wel scheef met het feit dat ze zelf liever het tijdreizen in de prullenbak gooien!
Uit hetzelfde universum als Spock? Waar Kirk allang dood is? Lijkt me sterk dat dat kan zonder vanalles te negeren.
Enkel een tijdreis uit hetzelfde universum is mogelijk.. maar dat zien we zowat in elke film. Liever niet :{
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Nemesis »

DataLord schreef:
Nemesis schreef:ja, waarom zou dat niet kunnen? waarom zou shatner nu niet terug kunnen komen.. alles is mogelijk nu. alleen staat het wel scheef met het feit dat ze zelf liever het tijdreizen in de prullenbak gooien!
Uit hetzelfde universum als Spock? Waar Kirk allang dood is? Lijkt me sterk dat dat kan zonder vanalles te negeren.
Enkel een tijdreis uit hetzelfde universum is mogelijk.. maar dat zien we zowat in elke film. Liever niet :{
nee, dat is toch niet hetzelfde universum als spock, daar is kirk dood. Juist uit het universum dat nu onstaan is zeg maar , in deze film. anders had je eerder als kirk kunnen halen, maar dies nu dood. en nu ja.. nu hoeft hij niet dood te gaan op viridian 3
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Tactical_Cube »

losgezien van het feit dat het moeilijk zal worden of ongeloofwaardig
zou ik als ik (lekkere jonge) Kirk was zelfmoord plegen o.i.d. zodra ik zag hoe ik er in de toekomst uit zou zien
dan schrik je pas
Ik bedoel Spock oke die is niet lekker op zijn leeftijd maar ziet er tenminste nog beetje normaal oud uit :P
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Miriam »

Ouderdom kan je alleen verdomt weinig aan doen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Tactical_Cube »

tegen ontploffing is vast wel wat te vinden ;)
desnoods een beetje red matter in de buik van shatner
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Miriam »

Ik snap alleen niet helemaal wat er nou zo erg is aan William Shatner? Hij blijft een goed acteur en nog steeds de real Kirk. Pine is alleen de kirk naast wie je wel wakker wil worden :*)

Maar om even on-topic te gaan.

Ik vind niet dat ze Vulcan moeten gaan redden want dan zit je weer met dat time-travel gedoe. Daar heb ik zo'n hekel aan. Ze kunnen beter gewoon verder borduren op het huidige universum wat ze nu hebben gecreëerd ipv. te proberen om de TOS/TNG/DS9/VOY universum weer te lijmen. Of nog erger ze gaan verder op het ENT universum :lachhuil:
Nee, laat ze maar gewoon hoofd elementen pakken uit de bestaande series (Klingons, Harry mudd, Maquis, Ruimte reizen) en daar een eigen draai aangeven zoals ze in de film deden, dan gaat het best nog wel eens goed komen
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door EMH »

Vulcan is gewoon weg, leer er mee leven. Zie geen reden om dat weer ongedaan te maken. Je hebt nu gewoon een Vulcan kolonie met overlevenden, wat zich ook leent om daar iets mee te doen.
Gebruikersavatar
Andy
Ensign
Ensign
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Brasschaat, België
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Andy »

As reported by MTV, with a new playing field, anything can happen. "The fun of this [new alternate Trek reality] is that the destiny of these characters is in their hands," explained Abrams. "It's not constrained by the pre-existing films or TV series. Believe me, whether it's William Shatner or Khan ... it would be ridiculous to not be open to those ideas."
"One of the reasons we wanted to break with the original Star Trek timeline was it felt restrictive," Abrams added. "The idea, now that we are in an independent timeline, allows us to use any of the ingredients from the past, or come up with brand-new ones, to make potential stories."

Khan Noonien Singh has also come up as a potential storyline for the future. "It'll be fun to hear what Alex [Kurtzman] and Bob [Orci] are thinking about Khan," said Abrams. "The fun of this timeline is arguing that different stories, with the same characters, could be equally if not more compelling than what's been told before. [Khan and Kirk] exist, and while their history may not be exactly as people are familiar with, I would argue that a person's character is what it is. Certain people are destined to cross paths and come together, and Khan is out there ... even if he doesn't have the same issues."

With Kirk's ultimate fate in the alternative timeline unknown and different than in the original timeline, there is no reason why Kirk couldn't live to be much older, which opens the door for a possible Shatner appearance in a future film. ""I wouldn't rule out anything," said Abrams. "The point of creating this independent timeline is to not have the restrictions we had coming into this one. And one of those restrictions was that Kirk was dead."
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Nemesis »

daar is een spoiler tag voor..
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door captain crash »

nogmaals...hoe dom ben je als je een topic over Star Ttrek XII gaat lezen als je XI nog niet gezien hebt? Om mij hoeven er dus geen spoilertags gebruikt te worden.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Nemesis »

nee, maar het is beter dan witte tekst in een citaat.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door captain crash »

Nemesis schreef:nee, maar het is beter dan witte tekst in een citaat.
...dat hoeft inderdaad ook niet ;)
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door SpaceWally »

Ik begrijp niet dat er op dir forum nog mensen zijn die de film nog niet gezien hebben. Als Trekker wil je die film toch zo snel mogelijk zien? En als je de film niet wilt zien, interesseer je je ook niet voor dit onderwerp?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Nemesis »

er zijn mensen die er nog geen tijd voor gehad hebben, of die er geen geld voor hebben, of die andere zaken aan hun hoofd hebben, of waar star trek niet of één van de 1e drie plaatsen in het leven komt..
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door captain crash »

Geld kan amper een excuus zijn, als je niet naar de bios kan zijn er altijd andere manieren. Tijd kan zeker wel een excuus zijn, en zelfs een heel goed excuus, maar dan negeer je dit type topics gewoon.

Voor de rest...zullen we een poging doen tot weer een ontoic discussie? Anders vind ik namelijk dat Hugo met terugwerkende kracht alsnog gelijk heeft en dat dit topic er dus inderdaad beter niet had kunnen zijn ;)
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door SpaceWally »

Tijd kan volgens mij niet de reden zijn, want dan zou hij ook geen tijd hebben om hier rond te hangen. Als hij geen geld heeft om de film te kunnen zien en er toch heel graag naar toe wil, wil ik 'm best daarop trakteren! Heb ik ook weer een excuus naar de film te gaan!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Miriam »

Hou toch eens op over dat gezeur met die spoilers. Als je de film nog niet gezien hebt ga je toch ook niet in een topic kijken dat Star Trek XII en verder heet? en dan lopen zeuren dat het collectief moet aanpassen aan de individu. :greg:

Om op het verhaaltje van andy terug te komen...

Hier uit kan ik opmaken dat ze de Wrath of Khan opnieuw willen maken in een andere reality?
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Capt.Jay »

Naja om daar op te antwoorden.

JJ heeft geloof ik(wat laatst te lezen was op filmtotaal)
dat hij best gefacineerd is door Khan en dat hij hem mogelijk wilt terug brengen.

En dan heb je nog het feit Kirk (de echte Bill shatner)
die willen ze mogelijk ook terug brengen of dat daar een mogelijkheid voor is.

het zijn nog ideeen.

het idee Khan is iig naar de schrijvers gestuurd om te kijken of er wat mee te doen valt.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door SpaceWally »

Wat ik heb begrepen is dat ze inderdaad een vervolg overwegen met Khan erin. Maar dat is misschien wel weer één van de bekende JJ Abrams agitprop-trucjes om veel speculatie en ophef te genereren zodat er een hype ontstaat die de franchise vervolgens goed doet. Ik vind zelf dat ze beter nieuwe verhalen kunnen bedenken dat de oude opnieuw te maken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door captain crash »

SpaceWally schreef:Tijd kan volgens mij niet de reden zijn, want dan zou hij ook geen tijd hebben om hier rond te hangen. Als hij geen geld heeft om de film te kunnen zien en er toch heel graag naar toe wil, wil ik 'm best daarop trakteren! Heb ik ook weer een excuus naar de film te gaan!
Ik hang hier ook regelmatig rond als ik verder nergens anders tijd voor heb...;)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Ace of Spades »

SpaceWally schreef:Ik begrijp niet dat er op dir forum nog mensen zijn die de film nog niet gezien hebben. Als Trekker wil je die film toch zo snel mogelijk zien? En als je de film niet wilt zien, interesseer je je ook niet voor dit onderwerp?
Omdat niet iedereen zo fanatiek in star trek pak naar de film gaat op de eerste dag dat deze uit is?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:
SpaceWally schreef:Tijd kan volgens mij niet de reden zijn, want dan zou hij ook geen tijd hebben om hier rond te hangen. Als hij geen geld heeft om de film te kunnen zien en er toch heel graag naar toe wil, wil ik 'm best daarop trakteren! Heb ik ook weer een excuus naar de film te gaan!
Ik hang hier ook regelmatig rond als ik verder nergens anders tijd voor heb...;)
:stupid:

Ik denk ook niet dat jij voor een ander kan bepalen wanneer hij de film gezien moet hebben. Niet iedereen heeft hem gelijk de 7de mei gezien. Er kunnen 1001 reden zijn die belangrijke zijn dan een film te zien in de bios. Het is dat mijn vriend kaarten had gehaald anders had ik hem waarschijnlijk nu nog niet gezien :lachhuil: En dat heeft niks met geld te maken, maar meer met het feit dat ik nog genoeg andere dingen te doen heb.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Ace of Spades »

En het is maar een film :') . Het is dat GW? en ik weer wat leuks gingen doen in Delft, anders had ik em pas (of al) bij de meet gezien.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door GPS »

Off-topic: Ik vind het nogal aanmatigend om te bepalen wanneer Hugo nar de bioscoop moet. (Bovendien heeft hij nu wel wat anders aan z'n hoofd) :-(

On-topic: Als dikke Bill werkelijk terug komt en dan ook nog eens met Khan? :{ ....... Hmm, dan krijg ik wel weer een hoop vrije tijd. Voor mij hoeft het dan niet meer.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door SpaceWally »

Mijn excuses. Mijn reactie kwam voort uit oprechte verbazing. Ik bedoelde er niets aanmatigens mee. :S
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door captain crash »

SpaceWally schreef:Mijn excuses. Mijn reactie kwam voort uit oprechte verbazing. Ik bedoelde er niets aanmatigens mee. :S
Begrijpen we ook wel en ik kan me ook voorstellen dat je nog niet zover bent dat je de logjes van andere users gelezen hebt :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:
SpaceWally schreef:Mijn excuses. Mijn reactie kwam voort uit oprechte verbazing. Ik bedoelde er niets aanmatigens mee. :S
Begrijpen we ook wel en ik kan me ook voorstellen dat je nog niet zover bent dat je de logjes van andere users gelezen hebt :)
Dat doe ik ook niet (op eman na) dus....

Het ging mij meer om het feit dat [hij[/i](spacewally) ging bepalen dat omdat je hier post je de film perse gezien moet hebben ... Dat is nergens voor nodig eveneens als mekkeren over spoiler tags dat is nergens voor nodig.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:
captain crash schreef:
SpaceWally schreef:Mijn excuses. Mijn reactie kwam voort uit oprechte verbazing. Ik bedoelde er niets aanmatigens mee. :S
Begrijpen we ook wel en ik kan me ook voorstellen dat je nog niet zover bent dat je de logjes van andere users gelezen hebt :)
Dat doe ik ook niet (op eman na) dus....

Het ging mij meer om het feit dat [hij[/i](spacewally) ging bepalen dat omdat je hier post je de film perse gezien moet hebben ... Dat is nergens voor nodig eveneens als mekkeren over spoiler tags dat is nergens voor nodig.
Ik heb via PM met Spacewally gebabbeld en hij bedoelt dat niet zo. Is een voorbeeld van hoe dingen op het beeldscherm er soms anders uitzien dat ze bedoeld worden. Ofwel, deze discussie is hiermee echt klaar ok.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door SpaceWally »

Ja, ik kan als nieuwe deelnemer aan dit forum ook niet weten wat er allemaal speelt. Jullie kennen elkaar allemaal persoonlijk en daardoor heb ik een informatieachterstand. Kreeg via private messages aardige reacties waaruit blijkt dat nieuwkomers zoals ik wel welkom zijn. Dat is hartverwarmend. Zal voortaan niet meer zo snel er iets uit floepen. Het is zowiezo beter on-topic te blijven. Einde discussie wat mij betreft.

On-topic: Liever geen Khan in de volgende film. Liever nieuwe verhaallijnen uitwerken. Zoals hoe het verder gaat in de relatie tussen Kirk en Spock. Dat is immers in mijn mening de kern van Star Trek.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XII en verder

Bericht door GPS »

SpaceWally schreef:.......Liever geen Khan in de volgende film. Liever nieuwe verhaallijnen uitwerken. Zoals hoe het verder gaat in de relatie tussen Kirk en Spock. ..........
:stupid:
Plaats reactie