10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Trekscaper »

Afbeelding

1. Star Trek is suddenly sexy, at least judging by the attention devoted to its cast in glossy fashion magazines and national publications. Eric Bana (Nero) can be found on the cover of Details. Chris Pine (Kirk) models suits in GQ. Zoe Saldana (Uhura) graces the cover of Women's Health.

2. President Obama, perhaps the coolest chief executive ever, orders a special screening of Star Trek in the White House. Obama himself is compared to Spock: multiracial, unflappable, supremely logical, really big ears. And POTUS himself admits to being a Trekkie: "I used to love Star Trek," he told Newsweek. "You know, Star Trek was ahead of its time. There was a whole—the special effects weren't real good, but the storylines were always evocative, you know, there was a little commentary and a little pop philosophy for a 10-year-old to absorb."

3. With a constellation of hot young actors newly inhabiting the bridge of the starship Enterprise, many celebrities are finally coming out of the closet, revealing their true Trek roots. They include Rosario Dawson, Megan Fox, Spider-Man's Kirsten Dunst (who actually appeared in an episode of The Next Generation) and even Tom Hanks.

4. Even manly men admit to being Trekkies, such as Karl Urban, the new Dr. McCoy, who appears on Access Hollywood explaining the genesis of Gene Roddenberry's original vision. Karl Urban! Who knew that Eomer was a Trekkie?

5. Footage from Star Trek was part of Andy Samberg's opening sketch for the MTV Movie Awards. That's gotta be a first. And did we mention that Chris Pine was one of the presenters? Or that he's dating The Hills' Audrina Patridge? When was the last time a Star Trek captain was gossip fodder??

6. Star Trek is featured on the May 4 cover of Newsweek, which has a story: "We're all Trekkies now." "Star Trek is way cool. How'd that happen? Because the geeks have inherited the Earth and the White House."

7. Many longtime Trek fans, perhaps sensing that their playground is suddenly being invaded by the cool kids who tormented them for so long, have been openly rebelling against the popularization of their beloved franchise in the form of Abrams' movie (just read any of the many comment boards on SCI FI Wire for evidence).

8. Chris Pine and Zachary Quinto appear on Saturday Night Live's Weekend Update.

9. Wired magazine's June 2009 "Strategist" feature notes the seismic shift in which Trek overtakes Star Wars for coolness.

10. Star Trek is the top-grossing movie of 2009 domestically, at least until Transformers: Revenge of the Fallen opens this week.

http://scifiwire.com/2009/06/9-reasons- ... o.php#more
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Blind Guardian »

Obaaaaaamaaaaaaaaaaaa
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door SpaceWally »

Erg leuk. Dank.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door SuperVlaai »

ja leuk 8-)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Nemesis »

de extreme trekkies haken nu af...
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Dark*staR »

^ Hoezo zouden die nu afhaken?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Nemesis »

omdat die niet willen dat Star Trek cool is, die willen dat Star Trek blijft zoals het was. Ze zijn vooral erg boos dat het oude universum "verknalt" is (vanwege de vernietiging van Romulus. Verder vinden ze de relatie van Spock & Uhura maar niks. Uhura wordt als een gebruiksvoorwerp ingezet. Ze vinden het verhaal maar zwak enz.

En dat asocieren ze met het feit dat Star Trek cool gemaakt wordt. En dan haken ze af met de nieuwe trek.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Guess who? »

Bron?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Blind Guardian »

*ugh*, nou ben ik geen elitaire star trek fan ik ben wel donateur van een star trek vereniging in Nederland en overgemiddeld gesproken was iedereen erg positief over de film sterker nog de weg terug werd er volluit gepraat over volgende films en een eventuele serie, nou geloof ik best dat Nemesis die via zijn site in contact staat met echte elitaire trekkies die wellicht een andere mening hier over hebben, maar volgens dat de gemiddelde elitaire trekkie de film op zijn minst kon waarderen en zeker een goede voldoende gaf.

1e het universum was al verknald door Berman & Braga dus daar zullen maar erg weinig mensen om treuren, de gemiddelde die hard trekker zag dat ook in.
2e de relatie van Spock en Uhura is ja tot op heden erg vaag allemaal maar ik denk dat gemiddelde fan daar echt niet wakker van ligt daarnaast heeft Uhura veel meer invulling in de film dan in TOS als je mij vraagt ... Al is het maar dat ze drie verschillende Romulaanse Dialecten kent

Dus zoals ik al zij bij de vereniging waren we over gemiddeld eens dat het een goede film was ik weet niet hoe het bij de 'fanclub' zit aangezien ik maar weinig contact heb met de fanclub.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door EMH »

Geloof dat de film een succes was, dus schijt aan die eventuele trekkies die dat vinden.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Master Vanhu Botie »

EMH schreef:Geloof dat de film een succes was, dus schijt aan die eventuele trekkies die dat vinden.
:stupid:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Nemesis »

Guess who? schreef:Bron?

omegasector.com / trekbbs.com / eas.org / en alles wat daarbij hoort... persoonlijke meningen van users. Let wel. 80% is blij met de film 20% haat de film.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Nemesis »

EMH schreef:Geloof dat de film een succes was, dus schijt aan die eventuele trekkies die dat vinden.

oh ja helemaal hoor :) De beste ST-film in mijn ogen!
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Master Vanhu Botie »

Zó ver zou ik nu ook niet willen gaan.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Blind Guardian »

Nemesis schreef:
Guess who? schreef:Bron?

omegasector.com / trekbbs.com / eas.org / en alles wat daarbij hoort... persoonlijke meningen van users. Let wel. 80% is blij met de film 20% haat de film.
Goed post die bronnen dan maar :)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Mr Hayes »

Nemesis schreef:omdat die niet willen dat Star Trek cool is, die willen dat Star Trek blijft zoals het was. Ze zijn vooral erg boos dat het oude universum "verknalt" is (vanwege de vernietiging van Romulus. Verder vinden ze de relatie van Spock & Uhura maar niks. Uhura wordt als een gebruiksvoorwerp ingezet. Ze vinden het verhaal maar zwak enz.

En dat asocieren ze met het feit dat Star Trek cool gemaakt wordt. En dan haken ze af met de nieuwe trek.

Klopt....lees de reviews van de Duitse opper-Trekkie Berndt Schneider op de Ex Astris Scientia-website. Er is wel iets voor te zeggen...voor zijn kritiek. Maar on the whole? Zielig gewoon hoe hij z'n visies opdringt aan de bezoekers van z'n site. En ik heb al eens guest reviews doorgemaild. Pff, die vent selecteert alleen DIE reviews uit van ep's die in z'n straatje liggen.

Ik noem dat nou relics.........soon to be extinct completely. Zoals het hoort :).
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Nemesis »

hij heeft wel goede punten hoor. Erg toevallig is dat de hele crew in zo'n korte tijd bij elkaar komt (alsof trek niet met toevalligheden aan elkaar zit). Elke aflevering eindigt met een last-minute solution.

Verder gebeuren er zaken die niet kunnen en die destijds ook nog niet konden zoals het tijdens warp transporten. Dat gebeurt in voyager nog niet eens zomaar..

nou ja. er zijn wel meer punten waarover je kan klagen, maar ja,.. dat kan je over heel star trek wel. Ook dit is gewoon Star Trek zoals we het kennen, in een nieuw jasjes. Men moet gewoon wennen. Dat was met TNG, DS9, VOY en ENT, dus ook met deze film.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door SuperVlaai »

Ik hoop dat er ook snel versies van komen en daar wacht ik ook op maar eerst de tweede film kijken ben benieuwd ook naar vervolg en dan op Bleu ray kopen zeker doen is de moeite zal 6maanden wachten zijn op de eerste film van startrek XI
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: 10 Redenen waarom StarTrek weer cool is.

Bericht door Miriam »

Mr Hayes schreef:
Nemesis schreef:omdat die niet willen dat Star Trek cool is, die willen dat Star Trek blijft zoals het was. Ze zijn vooral erg boos dat het oude universum "verknalt" is (vanwege de vernietiging van Romulus. Verder vinden ze de relatie van Spock & Uhura maar niks. Uhura wordt als een gebruiksvoorwerp ingezet. Ze vinden het verhaal maar zwak enz.

En dat asocieren ze met het feit dat Star Trek cool gemaakt wordt. En dan haken ze af met de nieuwe trek.

Klopt....lees de reviews van de Duitse opper-Trekkie Berndt Schneider op de Ex Astris Scientia-website. Er is wel iets voor te zeggen...voor zijn kritiek. Maar on the whole? Zielig gewoon hoe hij z'n visies opdringt aan de bezoekers van z'n site. En ik heb al eens guest reviews doorgemaild. Pff, die vent selecteert alleen DIE reviews uit van ep's die in z'n straatje liggen.

Ik noem dat nou relics.........soon to be extinct completely. Zoals het hoort :).
Niet om het een of ander hoor maar wat jij hier aankaart zo ben je zelf net zo erg maar dan met betrekking tot Enterprise, Films en James Bond. :roll:
Plaats reactie