Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Mr Hayes »

Al dat gezeur over Khan en Nero. Nero zien we eerst niet meer terug. Neem dat maar van me aan. Wat me wel opvalt is, hoe weinig mensen eigenlijk serieus ingaan op de nieuwe veranderde tijdlijn. Dat Vulcan nu vernietigt is, zal serieuze consequenties hebben voor de stabiliteit in het Alfa Kwadrant. Vulcans waren voor mensen al waardige leidsmannen en blonken uit in diplomatie, verstandigheid, realisme, nuchterheid en, hoe logisch, logica (Ergens denk ik wel eens dat de Vulcans wel eens de Nederlanders zijn in het Star Trek-universum, maar das een andere discussie ;)).

Maar die factor is dus helemaal weg. Op enkele duizenden Vulcans na, is het volk grotendeels uitgeroeid, al hun logische redeneringen ten spijt. Al in de deleted scenes zag je dat de Klingons al machtsgeil werden van Nero's bevindingen gedurende zijn timetravel reizen. Het lijkt me derhalve logisch dat de Klingons ook behoorlijk wat machtsgeiler worden zonder de Vulcans aan de zijde van de mensen.

Dat niet alleen. De Romulan Star Empire heeft nu een perfecte mogelijkheid om de overige Vulcans te dwingen om zich weer te verenigen met de Romulans. En dan heb ik het nog helemaal niet gehad over aankomende interne strubbelingen. Reken maar dat er Vulcans zijn die zich gaan roeren, wat meer machtsgeil worden en zo ook hun emoties wat laten varen. De oude Spock zij het zelf ook op het einde van de film.

Met dien verstande dat Nero blijft wat ie is, morsdood, en Vulcan niet op een wonderlijke manier weer terugkomt, zou je haast denken dat er ook in Trek XII een nog grotere rol is weggelegd voor de Vulcans.

Enkele plotideeën:
 De Vulcans hebben opties om zich opnieuw op een andere planeet/maan te kolonialiseren, maar het zou leuk zijn hoe dit proces in z’n werk gaat. Dus: Maak de herkolonialisatie van de Vulcans lastig. Het is interessant om de Vulcans een nieuw stempel opgedrukt te krijgen: Lastposten en emotieloze zwervers in het Alfa Kwadrant.
 Betrek de Romulan Star Empire in Trek XII. Ik kan niet geloven dat de Romulan Star Empire in Trek XI volledig zaten te suffen. Een idee zou zijn dat enkele Romulans de gebeurtenissen in Trek XI al bespionerend gevolg hebben met een cloacked warbird.
 Laat vanaf nu de Romulans de Vulcans lastig vallen. Bij elke poging tot herkolonialisatie in het Alfa Kwadrant zouden de Romulans de Vulcans op de voeten kunnen dwingen: Sluiten jullie je niet aan bij de Romulan Star Empire als satellietstaat, dan is het oorlog tussen de federation.
 Starfleet laat dat natuurlijk niet zomaar gebeuren, maar de Romulans evenmin. Zij kunnen met alle volkeren die lid zijn van de federation vriendschappelijke banden aangaan, behalve met die van de mensen. Aarde, de mensen, worden zogenaamd de ‘USA’ van de federation en veel andere federation-planeten worden dus alsmaar achterdochtiger.
 Hoogstwaarschijnlijk hebben de Klingons nu ook de beschikking over de ‘recepten’ om red matter na te maken, toen Nero gevangen zat op Rura Penthe. Fantastisch zou zijn als de Klingons red matter als machtsmiddel gaan gebruiken, zoals men in WO II een machtmiddel had met de atoombom.
 Het is onrealistisch om Ambassador Spock in Trek XII nu maar dood te negeren. Ik kan me niet voorstellen dat Lenoard Nimoy in elk geval geen cameo krijgt aan het bgin van de film. Zijn rol in Trek XI was daarvoor té substantieel.

Kortom, ik kan me niet voorstellen dat Trek XI weer zomaar een plot werd met een villain erin die maar eventjes wat wil vernietigen. De events uit Trek XI zijn té politiek, té serieus van aard en hebben zelfs een flinke zweem DS9 meegekregen. Die kun je dus niet zomaar negeren.

Khan terugbrengen? Ben ik faliekant tegen….Als je Trek XI vergelijkt met ‘Batman Begins’, dan vind ik dat Trek XII het absoluut in zich moet hebben om Trek XI te overtreffen. De ‘The Dark Knight’ van Star Trek so to say….
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door Capt.Jay »

Het zou me idd weinig verrassen als de Klingons een offensief beginnen of de romulanen daarin tegen.

Beiden hebben een grote kans dat ze de acties in ST XI gevolgd hebben en hierdoor machtsgeil gewordne zijn idd..
De klingons zeker aangezien hun Nero en zn aantekeningen hadden.
Wie weet wat daar allemaal in staat.

Zoals al vermeld kan het mogelijk zijn dat de romulanen de vulcans aanvallen waar ze een nieuwe kolonie willen beginnen en dat de federatie nodig is.

Zowiezo zit ik met volgende ideetjes wat mogelijk wel eens realistisch kunnen worden.


Starfleet heeft kennis met red matter gekregen(mogelijk op super kleine schaal.
Ze hebben een toekomstig romulaans schip uitgeschakeld.
Vulcan is vernietigt en vulcans zijn een ras wat met uitroeien bedreigt wordt.
klingons zijn zeker van mach vergroot nadat ze nero gevangen hebben genomen.
Romulanen idd die zullne echt niet stokstijf gestaan hebben.

Volgens mij hadden die stiekem een drive in bioscoop neergezet waar nero ten onder ging.

Het is jammer dat er al niet beetje een twist in zat waar de romulanen in voorkwamen.

maaja alles staat nu open dus ik denk dat we van alles kennen schreeuwen zolang het realistisch lijkt in dit universum en tijd..
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door Blind Guardian »

Als het aan mij ligt maar wees gerust dat zal nooit zijn zie ik het liefst een 'burgeroorlog in de federatie' , je kunt het best vergelijken met Babylon 5 het moment dat ' Federatie President Sheridan' , in oorlog gaat met President (Dictator) Clark, maar ik wijt het later wel uit
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door Capt.Jay »

een serieuze plotkiller!


The enterprise is the only ship in range! :lachhuil:
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door Dark*staR »

De terugkeer van Nero. In de film is tenslotte geen 100% zekerheid gegeven dat hij, zoals boven aangegeven, morsdood is. De vvulcans hoeven om mij niet terug te komen in een tweede deel. Het hele universum ligt als het ware open voor de schrijvers en voor J.J. Abrams.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door Mr Hayes »

Nero laten terugkeren en de Vulcans links laten liggen? Je bent niet goed bij je hoofd :P. Als Nero terugkeert, zou dat voor mij een fikse domper zijn...
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door Guess who? »

Waarom? Misschien kunnen ze er wel een heel interessant personage van maken.

Ik ben er wel voor om uit te lichten hoe het de Vulcans vergaat, die hebben een enorme klap gehad.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door Mr Hayes »

Guess who? schreef:Waarom? Misschien kunnen ze er wel een heel interessant personage van maken.

Ik ben er wel voor om uit te lichten hoe het de Vulcans vergaat, die hebben een enorme klap gehad.
Ik vind het....gewoon compleet niet origineel. Nero terugbrengen is zoals de zogenaamde 'reset-button' die wij als Trek-fans toch zo verfoeien?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door Guess who? »

Het is meer uit een soort onplezierig gevoel dat er in de film zo weinig over hem is verteld. Terug laten komen is de enige manier om dat een beetje weer goed te maken.
Of natuurlijk met een veel beter plot komen.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door Mr Hayes »

Mwaah...onplezierig? Valt best mee. Ten eerste is Nero door zo'n gigantische black hole annex singularity gegaan. Om nog maar niet te spreken van de vernietiging van de Narada (Enterprise heeft dat schip even goed kapot gemaakt).

Tuurlijk, je kunt niks met zekerheid zeggen over Nero. Het is en blijft sci-fi. Maar Nero terugbrengen zou betekenen dat die temporal wakes/black holes weer terug moeten komen. En ik heb in Trek XII nou eens géén zin in timetravel.

Ik snap ook niet waarom jij zo gefocust bent op Nero. De veranderde machtsverhoudingen in het Alfa/Bèta Kwadrant zijn véél interessanter.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door captain crash »

Omdat Nero een boeiend karakter is, zeker als je de toch al verzonnen voorgeschiedenis er bij neemt. Het is een van de betere bad guys in Star Trek (zeker gezien wat we de afgelopen jaren aan ellende hebben voorgeschoteld gekregen). Ik zou best meer van Nero willen zien, eventueel in combinatie met Romulans. Dat kan zelfs als hij dood is. Wat heeft hij namelijk uitgespookt in de tijd dat hij uit de Klingon gevangenis kwam (hoewel dat niet in de film zat dus je kan zelfs stellen dat hij er helemaal neit geweest is) en het onderscheppen van Spock? Als ik Nero was geweest en ik had daadwerkelijk de Romulans een voordeel willen bezorgen dan zou ik een hoop van de technologie uit de 24ste eeuw hebben overgedragen. Ofwel, een mooi plot kan zijn dat de Romulans met hulp van Nero ontzettend sterk geworden zijn.

Wat ik in ieder geval niet zie zitten is het herhalen van verhalen die we in TOS al gezien hebben. Khan is niet legendarisch genoeg om nog een keer een verhaal over te maken. Als dat al zou moeten dan in ieder geval de Khan uit Space Seed en niet de filmversie.

Voor de rest hoop ik in ieder geval op nog twee films die het verhaal van de eerste goed meenemen zodat je een verhaal krijgt dat doorloopt.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Blind Guardian »

Wat ik graag zo willen zien in een duisterder universum (niet mirror universum), is een burgeroorlog in de Federatie, verschillende aanslagen door bijvoorbeeld een terroristische organisatie zorgt er voor dat er steeds meer een haat tegen aliens daar door krijgt de xenofibe senator Clark (beetje onorginele naam, gespeeld door Christopher Walken :9~ ), steeds meer support en tijdens de verkiezingen word hij wel dan niet legaal gekozen als President, dit zorgt voor een zonnodige twee deling in de Federatie, de Enterprise word net voor de verkiezingen weg gestuurd voor een missie 'ergens ver weg', door admiraal Cain (ook onorginele naam, gespeeld door David Warner :9~ ) een handlanger van President Cain, uiteraard is hier beter een triologie van te maken ...

Blind Guardian
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Miriam »

De enterprise wordt op reis gestuurd naar een ver sterrenstelsel. Daar aangekomen ontdekken ze een groot macht machtiger dan de dominion die een super wapen aan het bouwen is bij een bos maan. Scotty straalt naar het superwapen toe. Daar aangekomen komen ze tot de ontdekking dat de mensachtige bevolking wordt aangevallen door robot achtige wezens. Captain Kirk probeert samen met zijn bemanning zoveel mogelijk mensen te redden. Helaas zijn de vijandige robot aliens te snel en kunnen er samen met de Enterprise maar 2 grote schepen ontsnappen. Kirk krijgt een visioen van Sisko dat er ergens op de melmak een blauw achtig voorwerp ligt waarmee hij door de tijd kan reizen om dit alles te voorkomen. Ondertussen leid spock de ontsnapte mensen via een sterrepoort naar een andere planeet zodat ze niet kunnen worden gepakt door de aliens.
Kirk is onder tussen in het apparaat gekomen en de binnenkant is veel groter dan de buitenkant dus hij verdwaalt. Scotty vind ondertussen een fout in de constructie van het super wapen en geeft dit door aan de enterprise. De vliegt na dat ze de bevolking hebben geëvacueerd terug naar het wapen en vliegt de desbetreffende trench in. spock had ondertussen uitgerekend dat een photon torpedo genoeg was om het wapen op te blazen. Eenmaal in de trench komen ze een paar kleine jagers tegen, met en wel gemikt schot schiet de enterprise een jager uit die er uit ziet als een bol met aan weerskanten een grote plaat uit de lucht. Dan komt er een ruimte opening voor de Enterpise en er komen allemaal zwarte schepen uit die op een vernietegingskoers zijn ......
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Paulstartrek »

Blind Guardian schreef:Wat ik graag zo willen zien in een duisterder universum (niet mirror universum), is een burgeroorlog in de Federatie, verschillende aanslagen door bijvoorbeeld een terroristische organisatie zorgt er voor dat er steeds meer een haat tegen aliens daar door krijgt de xenofibe senator Clark (beetje onorginele naam, gespeeld door Christopher Walken :9~ ), steeds meer support en tijdens de verkiezingen word hij wel dan niet legaal gekozen als President, dit zorgt voor een zonnodige twee deling in de Federatie, de Enterprise word net voor de verkiezingen weg gestuurd voor een missie 'ergens ver weg', door admiraal Cain (ook onorginele naam, gespeeld door David Warner :9~ ) een handlanger van President Cain, uiteraard is hier beter een triologie van te maken ...

Blind Guardian

^^ Niet om het een of ander, maar ik lees hier gewoon het plot van de starwars triologie (IV,V,VI) in :')
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Mr Hayes »

Blind Guardian schreef:Wat ik graag zo willen zien in een duisterder universum (niet mirror universum), is een burgeroorlog in de Federatie, verschillende aanslagen door bijvoorbeeld een terroristische organisatie zorgt er voor dat er steeds meer een haat tegen aliens daar door krijgt de xenofibe senator Clark (beetje onorginele naam, gespeeld door Christopher Walken :9~ ), steeds meer support en tijdens de verkiezingen word hij wel dan niet legaal gekozen als President, dit zorgt voor een zonnodige twee deling in de Federatie, de Enterprise word net voor de verkiezingen weg gestuurd voor een missie 'ergens ver weg', door admiraal Cain (ook onorginele naam, gespeeld door David Warner :9~ ) een handlanger van President Cain, uiteraard is hier beter een triologie van te maken ...

Blind Guardian

Nou, hail hail to Blind Guardian. THAT'S an idea I like ;). Komt redelijk overheen met wat ik graag zou willen zien: Realistische politieke toestanden nu de verhoudingen in het Alfa/Beta Kwadrant gigantisch zijn veranderd....
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Blind Guardian »

Paulstartrek schreef:
Blind Guardian schreef:Wat ik graag zo willen zien in een duisterder universum (niet mirror universum), is een burgeroorlog in de Federatie, verschillende aanslagen door bijvoorbeeld een terroristische organisatie zorgt er voor dat er steeds meer een haat tegen aliens daar door krijgt de xenofibe senator Clark (beetje onorginele naam, gespeeld door Christopher Walken :9~ ), steeds meer support en tijdens de verkiezingen word hij wel dan niet legaal gekozen als President, dit zorgt voor een zonnodige twee deling in de Federatie, de Enterprise word net voor de verkiezingen weg gestuurd voor een missie 'ergens ver weg', door admiraal Cain (ook onorginele naam, gespeeld door David Warner :9~ ) een handlanger van President Cain, uiteraard is hier beter een triologie van te maken ...

Blind Guardian

^^ Niet om het een of ander, maar ik lees hier gewoon het plot van de starwars triologie (IV,V,VI) in :')
't is eerder babylon 5 :Y)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door Dark*staR »

Mr Hayes schreef:Je bent niet goed bij je hoofd :P.
:bigeek: ...oud nieuws, dat wist ik al :*)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Post hier serieuze én originele plots voor Trek XII (2011)

Bericht door Mr Hayes »

Dark*staR schreef:
Mr Hayes schreef:Je bent niet goed bij je hoofd :P.
:bigeek: ...oud nieuws, dat wist ik al :*)

Nou, dat floepte er even uit. Maar goed.....we hebben allemaal een hoofd, anders bediscussieerden we hier dit onderwerp niet hehe.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door X-File »

Hoe dan ook: dit Alternatieve universum moet voor altijd verschoond blijven van Borg. Afgezien van de tech die gebruikt is in Nero's schip: nooit meer Borg. It's been done.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door EMH »

En nooit meer Wesley Crusher
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door X-File »

Die kon toch ook vrij door tijd en ruimte reizen? Wie weet, EMH, wie weet...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Blind Guardian »

De Lynch partij van Berman en Braga ben ik wel voor als openingshot 8-)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door X-File »

Openingsshot waarin de USS Berman met kapitein Braga aan het roer aan flarden geschoten wordt door een Klingon K'Tinga Class cruiser lijkt mij wel wat. :lachhuil:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door EMH »

X-File schreef:Die kon toch ook vrij door tijd en ruimte reizen? Wie weet, EMH, wie weet...

O ja hij werd een soort Traveler en omdat tie dan kan kloten met de space-time continuum kan die ook in de nieuwe ST realiteit komen :X
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door EMH »

Aan de andere kant waarom zou er iets op tegen zijn om de Borg te gebruiken. Dat B&B ze met name in Voyager verkracht hebben wil niet zeggen dat dan maar niet meer in Trek moeten voorkomen.
Lijkt me juist iets voor Abrams om daar wat mee te doen. En dan te laten zien hoe het ook kan.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door X-File »

Helemaal geen Borg nu, zeker niet in het TOS tijdperk. En laten we de Enterprise Borg maar vergeten, dat is nooit gebeurd. ;)
En mochten ze dan toch voorkomen, laat er dan een link zijn tussen V'Ger van de eerste Star Trek film en de Borg.

En nu weer met spoed terug on topic!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door EMH »

X-File schreef:Helemaal geen Borg nu, zeker niet in het TOS tijdperk. En laten we de Enterprise Borg maar vergeten, dat is nooit gebeurd. ;)
En mochten ze dan toch voorkomen, laat er dan een link zijn tussen V'Ger van de eerste Star Trek film en de Borg.
Die ep en die met de Ferengi eigenlijk ook klopt nu helemaal geen hout meer van aangezien de boel is gewijzigd.
Alhoewel... Om met Janeway te spreken: "The past is the future the future is the past it's gives me a headache"



Mij lijkt het beste nu dan ook het hele tijdreiselement lekker te laten rusten. Voor de eerste film eigenlijk noodzakelijk om de boel te renewen.
Het meest logische is om verder te gaan met de Vulcans en de Romulans. Er ligt nu zoveel overhoop. Vulcans die bijna uitgeroeid zijn en dus vechten om hun voortbestaan. De Vulcans waren een soort van evenwicht in de bestaande Trek mediators bij vredesonderhandelingen. Dit is nu weg.
Lijkt het me interessant om te zien hoe de Romulans en ook de Klingons zich ontwikkelen. Hoe de Federatie, voor zover daar nu nog sprake van is, overeind blijft/ontwikkeld. En het is ook niet verboden om gewoon compleet nieuwe rassen te introduceren.
Of Nero er weer bij moet komen weer lijkt me dubieus. Ik ga er gewoon vanuit dat die in tig miljoen deeltjes door het space-time continuum dwarrelt.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door X-File »

Vulcans, die op het randje van uitroeiing staan, zoeken toenadering tot de Romulans. De Federatie verliest op den duur een van z'n oudste leden wat voor interne paniek zorgt.

Om BG's plot erbij te pakken: dit verzoorzaakt grote problemen onder de mensen, voor wie de Vulcans heel belangrijk zijn als bondgenoot.
Wellicht groeit het sentiment dat de mensheid zich in de steek gelaten voelt waardoor de Federatie op scheuren staat, mensen die meer op het eigen ras gefocussed zijn en andere wezens maar als 2e rangs gaan beschouwen; 'Uiteindelijk staan we alleen."

Uiteindelijk toch nog een rolletje voor Nimoy, die -dankzij jarenlange ervaring in het old-Trek universum- de overgang voor de Vulcans vergemakkelijkt, en ook op de gevoelens van de Romulans weet in te spelen dat het lot van de Vulcans ook die van de Romulans had kunnen zijn.

In dit universum zou het zomaar kunnen voorkomen dat de Romulans en de Federatie nader tot elkaar komen dankzij het Vulcan incident (op gang gezet door een Romulan nog wel!). Maar zijn de Klingons daar wel blij mee?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Mr Hayes »

Grandioos plot-idee X-file :). Kan me er helemaal in vinden....
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Capt.Jay »

Dat klinkt wel tof :)

andere draai....
Plaats reactie