Keenser!! (appreciation topic)

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door Mr Hayes »

Wat Morn was voor DS9, moet Keenser natuurlijk zijn voor de Trek-films in het Abrahms-verse ;-). De acteur die 'm speelt is Deep (Indiase naam) Roy, bekend van onder andere 'Big Fish', 'The Neverending Story' en 'Charlie & The Chocolate Factory': http://www.imdb.com/name/nm0746989/

Hier de leukste foto's van Keenser:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En eerdere modellen van Keenser:
Afbeelding

Ik heb alleen nog twee vraagjes:
1) Zou het niet een fantastisch leuk idee zijn om een spin-off film/serie te maken met Keenser en Simon Pegg in de hoofdrol?
2) Wat voor ras is Keenser eigenlijk??
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door mr_Vulcan »

Keener is een Roylan. :)
Roylans are a diminutive humanoid species from the planet Royla. They have green bony skin and black eyes, and appear to be a peaceful culture. Their bodies are scaly and their digits are clawed. They have five fingers on each hand and four toes on each foot. The shape of the bony marks on their heads vary widely from individual to individual. They have made first contact with the Federation during the 23rd century, but aren't confirmed to be members. This species has only been observed in the J. J. Abrams' Star Trek universe.
Bron: http://aliens.wikia.com/wiki/Alien_Species_Wiki
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door Vis »

Ik weet niet of/wat voor rol ie heeft in de 2e film, maar in de eerste vond ik 'm maar flauw en irritant :lachhuil:
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door Jadzia »

Een soort Jarjar (sp?) dus eigenlijk...
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door Mr Hayes »

Vis schreef:Ik weet niet of/wat voor rol ie heeft in de 2e film, maar in de eerste vond ik 'm maar flauw en irritant :lachhuil:

Aah joh, ik vond 'm schattig :-P. Vooral het moment als Kirk en Scotty met transwarp overgestraald worden, knippert Keenser zo lief met z'n zwarte oogjes. En dan dat geluidje wat ie erbij maakt. Adorable :-P. Keenser zie ik meer als de R2D2, de Morn van 'Star Trek' en 'Star Trek Into Darkness'.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door Vis »

Maar hij is zo nutteloos. Hij bestaat alleen (in film 1) zodat Scotty tegen 'm kon schreeuwen om zo een "leuk" moment te creëren. R2D2 is tenminste een volwaardig karakter en draagt iets bij.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door Mr Hayes »

Vis schreef:Maar hij is zo nutteloos. Hij bestaat alleen (in film 1) zodat Scotty tegen 'm kon schreeuwen om zo een "leuk" moment te creëren. R2D2 is tenminste een volwaardig karakter en draagt iets bij.
R2D2 een volwaardig karakter? Het was eerder de robotversie van een trouwe Lassie-hond....niet die van een mens. En Morn dan? Was Morn dan ook nutteloos?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door Vis »

Mr Hayes schreef:
Vis schreef:Maar hij is zo nutteloos. Hij bestaat alleen (in film 1) zodat Scotty tegen 'm kon schreeuwen om zo een "leuk" moment te creëren. R2D2 is tenminste een volwaardig karakter en draagt iets bij.
R2D2 een volwaardig karakter? Het was eerder de robotversie van een trouwe Lassie-hond....niet die van een mens.
Dan heb je toch echt iets gemist :O

Overigens had Lassie z'n eigen films en serie :P
Mr Hayes schreef:En Morn dan? Was Morn dan ook nutteloos?
Nee, Morn was nuttig voor de ontwikkeling van het Quark-karakter. Maar DS9 was een serie van ruim 100 uur, geen film van slechts 2 uur.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door Mr Hayes »

Nee, maar als je de screentime van Morn terugbrengt in een film van twee uur, dan hou je ook hoogstens de screentime van Keenser over. Het is inderdaad zo dat Scotty constant tegen Keenser aan schreeuwt. Maar sjee, Morn zei toch ook geen reet terug? Op hem werd ook ingepraat alsof ie een grote pop was. Dat was ook de grap van het type (Morn is nou niet echt een karakter hoor, meer een type). En hetzelfde doen ze nu bij Keenser :). Zo denk ik er dan over hehe, je mag van mening verschillen hoor ;).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door Vis »

En in dat geval zou de screentime van Morn ook flauw en overbodig zijn geweest. Laat ze maar eens hun best doen om mensen aan 't lachen te krijgen i.p.v. een cute alien met knipperoogjes die stoute dingen doet.

Maar goed, leuk of niet.. wil je nu echt een spin-off film/serie met dat beest? :')
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door Mr Hayes »

Vis schreef:En in dat geval zou de screentime van Morn ook flauw en overbodig zijn geweest. Laat ze maar eens hun best doen om mensen aan 't lachen te krijgen i.p.v. een cute alien met knipperoogjes die stoute dingen doet.

Maar goed, leuk of niet.. wil je nu echt een spin-off film/serie met dat beest? :')
To be honest....nee :-P. 'k Heb liever ergens anders een spin-off van hehe. Maar ik moest denk ik denken aan deze spin-off film:

Afbeelding
Afbeelding
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Keenser!! (appreciation topic)

Bericht door el spoque »

Voor wie een Keenser verhaaltje wil lezen : Star Trek Ongoing nr. 14 (IDW)
http://memory-beta.wikia.com/wiki/IDW_S ... ,_Issue_14
Plaats reactie