Star Trek XI & XII - De fouten

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door HelloCath »

Ten eerste wil ik eerst even kwijt dat ik de films echt heel leuk vind!
Maar ze zitten wel nogal vol met fouten.. Opzich niet zo erg want het is maar een film.

Maar de fouten opnoemen is zo makkelijk in deze films dus kijken hoever we komen.

Star Trek XI
1# In de eerste scene valt Nero het schip aan van de ouders van Kirk. Na wel geteld 2 schoten zijn de schields op 9%. Maar het kost honderden schoten daarna om de rest van het shield neer te krijgen?
2# De autopilot is kapot maar toch stelt pa Kirk het schip in op een collision course. Hoezo is dit geen auto pilot?
3#De Vulcans blijken nogal racistisch en pesterig te zijn.. Is pesten en racisme logisch? Lijkt me nogal onlogisch en feitelijk erg emotioneel gedrag.
4#In de barscene is Kirk nogal ver heen.. Of om beter te zeggen helemaal ladderzat. Toch rijdt hij de volgende ochtend met zijn motor rond 8 uur in de ochtend naar de Enterprise.. Heb je in de 23ste eeuw alcohol die zo snel uit je bloed is?
5# De test van Spock kan niet verslagen worden en eigenlijk is het doel van de test dat je bang word om te falen. Maar aangezien het algemeen bekend is dat je de test niet kan verslaan.. Dan kan je toch ook niet bang voor het falen zijn? Bedoel waarom zou je?
6#Starfleet werkt wel erg snel met de schorsing van Kirk. Hoeveel tijd zou er tussen de boarding scene zitten en de scene waar Kirk op zijn lazer krijgt? 5 minuten? En dan staat het al in de gegevens dat Kirk geschorst is?
Hadden de lui van Starfleet op dat moment niet wat beters te doen? Bijv.. de noodoproep van Vulcan analyseren..
7#Hoezo was Kirk de enige die de link legde tussen de oproep van Vulcan en het schip wat zijn vader omlegde op de dag dat hij geboren is?
8#Waarom kon Spock niet gewoon voor de ingang van de grot op Vulcan worden gebeamd? Ze kunnen die dingen precies afstellen toch?
9#Vulcan verdwijnt in een zwart gat, maar hoe kan het dat het gat verdwijnt samen met de planeet? Zou het zwarte gat niet gewoon daar moeten blijven? Genoeg andere materie om op te zuigen.
10#Waarom schuilt Spock-Prime in een grot als er een Starfleet post dichtbij is? Kon hij niet gewoon naar Scotty toe voordat Vulcan en biljarden mensen en Vulcans gedood werden door Nero?
11#Spock kan wel erg makkelijk met het schip van Spock-Prime uit Nero's schip vliegen. Je zou denken dat er beveiliging was..
12# Wanneer Nero's schip verdwijnt in het zwarte gat duurt het wel heel lang voordat de crew van de Enterprise door heeft dat ze beter weg kunnen gaan bij het grote zwarte gat dat alles opzuigt...
13#Samengevat heeft Kirk alle regels aan zijn laars gelapt en is gewoon een grote eikel geweest. Rede wel de wereld enzo maar toch.. Het is een cadet wie geschorst was... daarna nog even alle regels heeft gebroken en toch gaat hij van cadet naar captain?
Klinkt niet logisch


Star Trek XII
1# Die eerste scene met die vulkaan en inheemse bevolking. Kirk weet blijkbaar totaal niet wat hij aan het doen is. In tegenstelling tot Bones die wel weet wat het plan was. Was Kirk niet bij de breefing ofzo?
2#Ik zie een analoge wekker en een platenspeler.. Speelt deze film niet af in 2259?
3#Kirk krijgt een berisping van Pike omdat hij tegen de prime directory is ingegaan. Ze gaan Kirk zijn schip afpakken.
Niet erg consistent van Starfleet.. Aangezien Kirk dat schip heeft gekregen nadat hij vrijwel alle regels brak..
4#Er zijn 'maar' 42 mensen overleden nadat het gebouw in London boem heeft gezegd? Is dat niet wat weinig als je ziet hoeveel mensen in dat gebouw waren?
5#Tijdens de breefing na het ongeluk staat Kirk voor het raam.. Datzelfde raam achter hem wordt op dat moment kapot geschoten door Kahn in een vliegtuigje. Zowat iedereen gaat eraan dood behalve Kirk die er recht voor staat?
6# Waar is überhaupt de beveiliging tijdens deze breefing?
7#De evil admiraal heeft een model van zijn super duper geheime en gevaarlijke ruimteschip op zijn kantoor.. Waarom?
8#Waarom is Scotty de enige die bezorgd is om de torpedo's?
9#Een paar keer in de film valt Bones, Kirk lastig met het feit dat Kirk medisch niet in orde is.. Wat is er aan de hand? en waarom wordt dat niet uitgelegd?
10# Kirk belt met zijn telefoontje Scotty op die op Aarde is.. Hoever hebben die dingen bereik? En konden veel problemen in deze en afgelopen films niet opgelost worden als die telefoontjes zover bereik hebben?
11#Starfleet personeel is zeker snel in omkleden.. (scene van dat Uhura, Kirk en Spock naar Kronos gaan)
12#Waarom was Bones degene die de weapon chick moest helpen bij de torpedo?
Klinkt niet erg logisch dat de chief medical degene is die moet helpen.. Heeft Star Trek de red shirts daarvoor niet uitgevonden?
13#Geheime super duper Enterprise is wel erg onbewaakt..
14#Duurt wel erg lang voordat de wapens van de super duper Enterprise gaan schieten
15#Scotty meld zich pas bij Kirk dat hij op de Super duper Enterprise is nadat er al heel veel mensen dood gegaan zijn..
Kon hij niet eerder wat saboteren? Had veel levens bespaard.
16# Waarom is die deur in de cargobay zo verdomd klein?
17#Admiraal Marcus weet dat Kirk Klingons heeft neer geknald.. Hoe?
18#Blijkbaar bestaat zwaartekracht alleen maar in de Trek universum wanneer het de schrijvers uit komt.. (zie ruimte gevechten bij de planeten)
19#Spock moet perse het bloed hebben van Kahn om Kirk te redden.. Waarom? Zijn er niet allemaal andere super mensen aanboort de Enterprise.. Ze hebben er zelfs 1 uit de capsule gegooid om Kirk in de capsule te kunnen stoppen.. Gebruik zijn bloed!
20#De Enterprise kan Spock en Kahn niet transporten omdat ze zich bevinden op een bewegende platform, maar de Enterprise kan Uhura wel op datzelfde bewegende platform transporten?

Welke heb ik gemist?
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door Beta »

Je hebt gelijk, maar je moet ook niet gaan muggenziften. Het is geen geavanceerde wis- of natuurkunde ;)
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door HelloCath »

Dat doe ik ook niet. Heb beide films in de collectie hoor en beide meerder keren gekeken. Misschien dat mijn lijst daarom zo lang is.. hmm... Eigenlijk vind ik het wel leuk om deze foutjes op te sporen en vreemd genoeg is het bij de JJA films heel erg makkelijk...
Maar dat neemt niet weg dat het geen vermakelijke films zijn,.
Ben benieuwd wat ik allemaal gemist heb.
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door Beta »

HelloCath schreef:Dat doe ik ook niet. Heb beide films in de collectie hoor en beide meerder keren gekeken. Misschien dat mijn lijst daarom zo lang is.. hmm... Eigenlijk vind ik het wel leuk om deze foutjes op te sporen en vreemd genoeg is het bij de JJA films heel erg makkelijk...
Maar dat neemt niet weg dat het geen vermakelijke films zijn,.
Ben benieuwd wat ik allemaal gemist heb.
Het is bijna geen Trek meer, ook al vind ik de films best leuk. Is geen goed vergelijkingsmateriaal met de eerdere films.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door HelloCath »

Neuh. Dit is JJA Trek, oude Trek was een beetje uit.. Alleen bij de diehard fans zoals wijzelf werkte dat nog.
Maarja alleen wij leveren niet genoeg op.
JJA Trek is leuk en hip voor de nu 10 jarige jongetjes.
En laten we eerlijk zijn de Amerikaanse filmindustrie moet het hebben van die doelgroep.
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door Beta »

HelloCath schreef:Neuh. Dit is JJA Trek, oude Trek was een beetje uit.. Alleen bij de diehard fans zoals wijzelf werkte dat nog.
Maarja alleen wij leveren niet genoeg op.
JJA Trek is leuk en hip voor de nu 10 jarige jongetjes.
En laten we eerlijk zijn de Amerikaanse filmindustrie moet het hebben van die doelgroep.
Oh, en het trekt vreselijke tienermeisjes aan. Nou wil ik niet mijn leeftijdscategorie bashen, maar er zijn er wat doe het AOS noemen (alternate original series) en dat komt mij mijn strot uit, vooral omdat ik altijd zeg dat Vulcan niet vernietigd is. Die trutjes komen altijd weer met "LOL u never even watched st did ya?" en zeker dat taalgebruik.... BWERGH. Ik kan wel kotsen :')
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door HelloCath »

Ow god ja,, De tienermeisjes.. Kijken alleen maar voor Pine en Quinto.. Bij Doctor Who is dat ook al zo erg..
De 12de doctor is een man van 55. Nou je moet de tienermeisjes eens horen..
Ze willen noooooiiitt meer DW kijken omdat de nieuwe doctor oud is..
11de doctor is meer van mij leeftijd (nog geen 30) en ja leuk om naar de kijken. Nummero 10 was dat trouwens ook..
Maar de meeste doctor's waren nou echt wat ouder.. Dus niet raar dat er weer een oudere doctor komt..
Begrijp me goed.. ik vind het wel erg jammer dat de huidige doctor weg gaat maar om nou niet meer te kijken omdat de character van The Doctor niet meer gespeeld wordt door een jonge god :')
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door Beta »

HelloCath schreef:Ow god ja,, De tienermeisjes.. Kijken alleen maar voor Pine en Quinto.. Bij Doctor Who is dat ook al zo erg..
De 12de doctor is een man van 55. Nou je moet de tienermeisjes eens horen..
Ze willen noooooiiitt meer DW kijken omdat de nieuwe doctor oud is..
11de doctor is meer van mij leeftijd (nog geen 30) en ja leuk om naar de kijken. Nummero 10 was dat trouwens ook..
Maar de meeste doctor's waren nou echt wat ouder.. Dus niet raar dat er weer een oudere doctor komt..
Begrijp me goed.. ik vind het wel erg jammer dat de huidige doctor weg gaat maar om nou niet meer te kijken omdat de character van The Doctor niet meer gespeeld wordt door een jonge god :')
Oh God, ik kreeg op Omegle van die mensen die wilden "roleplayen".... DE HORROR
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door HelloCath »

:') Misschien een idee om bij die mensen de oude Trek te introduceren?
Ze kennen de oude Trek misschien niet eens..
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door Vis »

Goede punten en het meeste is inderdaad BS, maar een paar mogelijke verklaringen:
HelloCath schreef:6# Waar is überhaupt de beveiliging tijdens deze breefing?
Ik kan me voorstellen dat alle beveiliging gebeurt op het moment dat ze het gebouw binnenkomen; je gaat niet elke 20 meter weer opnieuw controleren of iemand daar wel mag zijn. Ook zal de air space sterk beveiligd zijn, net als nu al gebeurt met normale vliegtuigen, dus het heeft weinig nut om te verwachten van buiten aangevallen te kunnen worden. Uiteindelijk kunnen we gewoon aannemen dat hij de beveiliging makkelijk kon omzeilen/overpoweren, wat die ook was.
HelloCath schreef:7#De evil admiraal heeft een model van zijn super duper geheime en gevaarlijke ruimteschip op zijn kantoor.. Waarom?
Vanity. Hiding in plain sight. En hij zal sowieso volledige controle hebben over wie hij wel/niet toelaat daar.
HelloCath schreef:8#Waarom is Scotty de enige die bezorgd is om de torpedo's?
Chain of command.
HelloCath schreef:10# Kirk belt met zijn telefoontje Scotty op die op Aarde is.. Hoever hebben die dingen bereik? En konden veel problemen in deze en afgelopen films niet opgelost worden als die telefoontjes zover bereik hebben?
Subspace relay via het schip?
HelloCath schreef:12#Waarom was Bones degene die de weapon chick moest helpen bij de torpedo?
Klinkt niet erg logisch dat de chief medical degene is die moet helpen.. Heeft Star Trek de red shirts daarvoor niet uitgevonden?
Ze had het er geloof ik over dat het een vrij precies werkje was waar ze zijn doctor-handen voor nodig had o.i.d. Slaat inderdaad nergens op, maar hoe kun je anders een in deze film vrij nutteloos karakter wat screen time geven?
HelloCath schreef:16# Waarom is die deur in de cargobay zo verdomd klein?
Er zullen ook vast nog wel grotere deuren zijn (waar ze vanaf die angle niet bij kunnen), maar veel kleine access points is handiger dan één grote als je niet per se grote dingen hoeft te laden/lossen.
HelloCath schreef:19#Spock moet perse het bloed hebben van Kahn om Kirk te redden.. Waarom? Zijn er niet allemaal andere super mensen aanboort de Enterprise.. Ze hebben er zelfs 1 uit de capsule gegooid om Kirk in de capsule te kunnen stoppen.. Gebruik zijn bloed!
Een van de grootste fouten inderdaad.
HelloCath schreef:20#De Enterprise kan Spock en Kahn niet transporten omdat ze zich bevinden op een bewegende platform, maar de Enterprise kan Uhura wel op datzelfde bewegende platform transporten?
En hoe moeilijk kan het überhaupt zijn met de techniek van die tijd om te berekenen wat de koers en snelheid is van dat ding en daarop te compenseren.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door el spoque »

2# De autopilot is kapot maar toch stelt pa Kirk het schip in op een collision course. Hoezo is dit geen auto pilot?
Koers instellen is gewoon het schip besturen. Autopilot is een programma dat wordt geprogrameerd om grote afstanden te overbruggen zonder hulp van mensen.

Voor wie van lijstjes houdt : http://www.ex-astris-scientia.org/incon ... trekxi.htm
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door Paulstartrek »

Er zijn op youtube wel leuke fimpljes hierover.
Zie bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=DiQ9piVgtWM
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door Majoor Tom »

Heel geinig. Ik kan met trots melden dat mij een groot deel van deze punten bij het bekijken van de film al als onlogisch opvielen.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door el spoque »

9#Vulcan verdwijnt in een zwart gat, maar hoe kan het dat het gat verdwijnt samen met de planeet? Zou het zwarte gat niet gewoon daar moeten blijven? Genoeg andere materie om op te zuigen.
Het zwarte gat dat Vulcan opslokt is kunstmatig. De massa van Vulcan is te klein om zo'n zwart gat in stand te houden. Zo'n zwart gat verdampt bijna direct. Of explodeert. Al naar gelang de grootte.

Een zwart gat kan maar blijven bestaan als het minstens de massa heeft van vijf zonnen. Maar zelfs dat is heel weinig.

Indien, 't is tenslotte SF en kunstmatig (Red Matter), het zwart gat toch bleef bestaan, dan is de massa nog steeds even groot als voordien (massa = planeet Vulcan), alleen is ze veel dichter, waardoor er dus aan de rand van het zwarte gat een grotere aantrekkingskracht is, waardoor het licht niet kan ontsnappen, maar verder van het ZG weg, is de aantrekkingskracht, of de invloedsfeer, net zoals vroeger, toen er nog een planeet was. euhm...
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door HelloCath »

el spoque schreef:
9#Vulcan verdwijnt in een zwart gat, maar hoe kan het dat het gat verdwijnt samen met de planeet? Zou het zwarte gat niet gewoon daar moeten blijven? Genoeg andere materie om op te zuigen.
Het zwarte gat dat Vulcan opslokt is kunstmatig. De massa van Vulcan is te klein om zo'n zwart gat in stand te houden. Zo'n zwart gat verdampt bijna direct. Of explodeert. Al naar gelang de grootte.

Een zwart gat kan maar blijven bestaan als het minstens de massa heeft van vijf zonnen. Maar zelfs dat is heel weinig.

Indien, 't is tenslotte SF en kunstmatig (Red Matter), het zwart gat toch bleef bestaan, dan is de massa nog steeds even groot als voordien (massa = planeet Vulcan), alleen is ze veel dichter, waardoor er dus aan de rand van het zwarte gat een grotere aantrekkingskracht is, waardoor het licht niet kan ontsnappen, maar verder van het ZG weg, is de aantrekkingskracht, of de invloedsfeer, net zoals vroeger, toen er nog een planeet was. euhm...
Dankje, met deze uitleg maakt het allemaal wel wat geloofwaardiger. Niet dat ik denk dat het mogelijk is maarja.

Verder over de fimpjes. Echt ontzettend leuk! Heb meteen alles van dit persoon gezien.
Moet zeggen erg scherp van deze man.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door el spoque »

Ik zuig die dingen over massa niet uit mijn duim, hoor. ;)

Veel mensen hebben ook een verkeerd beeld over een zwart gat. Die slokken niet alles op. Alleen de dingen in hun invloedssfeer. Men is het er over eens dat in het centrum van elk melkwegstelsel veel zwarte gaten zijn, door de druk. Mochten die alles opslokken, dan was het melkwegstelsel al lang weg.

Er is zoiets als middelpuntvliedende kracht, die er voor zorgt, bijv. dat de aarde niet in de zon valt. Of dat de maan niet op aarde valt. Als iets snel genoeg en op een veilige afstand rond iets draait dat een veel grotere massa, en dus aantrekkingkracht, heeft, dan blijft dat iets er gewoon rond draaien. De baan wordt wel altijd kleiner, de aarde valt dus langzaam aan in de zon, maar dat gebeurt zo traag, dat de zon eerder supernova zal gaan, dan dat de aarde in de zon zal vallen. euhm... maar daar ging het niet over, zeker ?

Dus alles dat ver genoeg van een zwart gat is verwijderd, is veilig.

end rant :)
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door Beta »

Al deze punten zijn te vinden in "What's wrong with Star Trek XI"
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door HelloCath »

Beta schreef:Al deze punten zijn te vinden in "What's wrong with Star Trek XI"
Nee maar hij heeft wel meer. Heb de filmpjes nu ook gezien omdat hij hier gelinkt is.
Heb toch wel heel wat puntjes gemist helaas :') Ach nouja is ook geen wedstrijd wie de meeste fouten vind.
Het verbaasd me dat hij het niet over het bloed van Kahn heeft gehad, Dat was toch mijn grootste doorn in het oog. Dat Spock achter Kahn aan ging voor zijn bloed om kirk te redden..
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door el spoque »

Toen spock achter Khan aan ging, wist hij niet dat hij het bloed nodig had. Het was pure wraak.
Uhura ging 'm achterna om te zeggen dat ze zijn bloed nodig hadden.
Waarom het Khans bloed moest zijn, en niet dat van één van die anderen, dat weet ik ook niet... Misschien waren ze het gewoon niet zeker, dat ander bloed ook goed was. ;)
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door HelloCath »

Ja ok dat is wel een logische verklaring.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XI & XII - De fouten

Bericht door Miriam »

Still not as better than midi-chlorians
Plaats reactie