Stewart Says "TNG Cast Wanted To Do Trek XI"

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gesloten
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Stewart Says "TNG Cast Wanted To Do Trek XI"

Bericht door Dr.Q »

Stewart Says TNG Cast Wanted To Do Trek XI
Patrick Stewart (Jean-Luc Picard) revealed recently that had it been up to the Next Generation cast, they would have appeared in one final Star Trek film.

"You know, all of us in the cast have always had the same conversation -- 'Should we really be doing this film?,' Stewart told the British Star Trek Magazine (via the Sci-Fi Pulse). "It didn't look like Star Trek: Nemesis was going to happen, but then it did. After Star Trek: Nemesis we decided that we really did want to do another one -- a final one."

Stewart said that a story idea for such a final film already existed, developed by Brent Spiner (Data) and Nemesis screenwriter John Logan. "It would have brought all the Captains and all the principal casts together into one movie. It would have been a winner, but the studio decided that that was it," he said. "It wasn't that they weren't making money from the franchise, it was they weren't making enough money to justify the spend on that size of project. [...] Their phrase was ‘franchise fatigue'. They weren't interested, and so our movies came to an end."

The TNG actor made his comments in issue 121 of the British Star Trek Magazine, which has just gone on sale in the United Kingdom and Eire. Besides the Stewart article, the magazine also features an interview with Rick Berman (story), an article in which former Enterprise showrunner Manny Coto reveals what he would have liked to have done in season five, and interviews with Nicole deBoer (Ezri Dax), Voyager designer Tim Earls.and Pocket Books editor Marco Palmieri.

Also included in the magazine is an article on the future of Star Trek, including comments by leading science fiction producers such as Dr. Who's Russell T. Davies, Babylon 5's J. Michael Straczynski, and Stargate SG-1's Brad Wright. Wright told the magazine his number one goal when he broke into the screenwriting business was to write for Trek. "I'm still not sure if Paramount even knows who I am," he said. "I love the universe of Star Trek. I love Starfleet, the Federation, and any ship named Enterprise. This is ripe ground for storytelling. [...] There will be another Star Trek, and fans will give it a chance."

For more information about the new issue of the Star Trek Magazine, head over to the mag's official web site. Meanwhile, a few more excerpts from the Stewart interview can be found over at the Sci-Fi Pulse.

bron: trektoday.com
Waarom konden ze dit idee niet meteen doen i.p.v. Nemesis...


Gesplitst van Nog een TNG film topic omdat dit een compleet nieuwe discussie kan vormen - 3rd
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

"It would have brought all the Captains and all the principal casts together into one movie.
:thumbs:

jammer dat het niet gebeurd is
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Dit valt ongeveer in dezelfde periode als ENT begon, als er sprake is van franchise fatigue waarom dan een nieuwe serie en een film brengen...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

F A N W A N K - slechtste idee OOIT!

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:
"It would have brought all the Captains and all the principal casts together into one movie.
:thumbs:

jammer dat het niet gebeurd is
Gelukkig dat het niet gebeurd is!

Dit zou een nog grotere ramp zijn dan Nemesis.

Alle captains, de ULTIEME fanwank!!! :r

De manier waarop Kirk en Picard in één film werden gestopt was waardeloos. En dan de manieren waarop Worf aan boord de Enterprise-E kwam waren twee keer finaal mis.

Personages zullen gereduceerd worden tot cameo's.

Stewart zit hier zijn gebruikelijke BS te verkondigen. Volgens hem had op Insurrection een vervolg moeten komen, daarna op Nemesis en nu komt hij met dit aanzetten. :nuts2: Hij is al deels schuldig aan de crap factor van Insurrection. En het grootste obstakel voor een nieuwe TNG film is zijn $15+ miljoen salaris.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Worf in First Contact was nog aardig gelukt maar in de andere films was het idd niet goed.

Alle Captains het worden al snel denk ik alleen Picard en Janeway omdat Sisko dood is of ze moeten een deel van de film daarop richten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Worf in First Contact was nog aardig gelukt maar in de andere films was het idd niet goed.

Alle Captains het worden al snel denk ik alleen Picard en Janeway omdat Sisko dood is of ze moeten een deel van de film daarop richten.
Sisko is niet dood, hoe vaak moet dat nog tegen je gezegd worden?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

totdat er een film komt waarin ze zeggen
'So he's not dead.'
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:totdat er een film komt waarin ze zeggen
'So he's not dead.'
Dat hoeft niet gezegd te worden want hij is niet doden. Mensen die opletten tijdens het kijken en hun verstand gebruiken weten dit.
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Sisko is bij de profeten omdat zijn taak volbracht was en hij nu dingen moest bijleren. Kijk nog eens goed naar de seriefinale...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik heb die al 2 keer gezien, hij viel in het vuur dus voor mensen is hij dood
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:ik heb die al 2 keer gezien hij viel in het vuur dus voor mensen is hij dood
Conclusie: TC heeft geen verstand.

Eindelijk duidelijkheid daarin.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Tactical_Cube schreef:ik heb die al 2 keer gezien, hij viel in het vuur dus voor mensen is hij dood
Niet zomaar vuur hoor. :)
Meer een soort heilig vuur. Er wordt nergens gezegt dat Sisko overleden is.. Hij heeft zelfs nog contact met Kasidy Yates als ik het me goed herinner.
Dus niks dood.. ]:(
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Het vuur van de Pah'raits (of zo) en de profeten hebben hem daarvan gered. Hij zegt duidelijk dat hij ooit terugkomt. Alleen weet hij niet wanneer...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Bovendien 'his remains were never found'. Als ze zelfs DNA van Picard van een muur kunnen schrapen dan moeten ze ook nog wel ergens een restje Sisko vinden ongeacht het feit dat hij in dat vuur gedonderd is. Daarnaast zie je hem NIET verbranden. Dukat zie je WEL verbranden, Sisko NIET. Dus nee, je kan rustig aannemen dat hij niet dood is. Als ze 'm echter willen gebruiken in een film dan zullen ze wel moeten uitleggen waar hij opeens vandaan gekomen is en gaat idd een groot deel van de film over hem. TENZIJ ze een film met 'alle' captains laten spelen voordat Voyager verdween.

Maar...ik vind het eigenlijk gewoon een BS idee.
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

BS???
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Dr.Q schreef:BS???
Bull Shit ;)
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Ah ok, dom van me |:(
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ja idd, heel dom van je :yes:
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

En toch maar bij elke mogelijke nieuwe film beweren dat ze ene zullen doen over de Romulan Wars...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Heel misschien moeten wij fans maar eens voor onszelf toegeven dat het beter is dat er voorlopig geen nieuwe film komt...de ideeen worden al maar slechter (voor zover dat natuurlijk nog kon).
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik kan niet wachten!
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:Heel misschien moeten wij fans maar eens voor onszelf toegeven dat het beter is dat er voorlopig geen nieuwe film komt...de ideeen worden al maar slechter (voor zover dat natuurlijk nog kon).
Wat heeft wachten nou met kwaliteit te maken. Oke als ze langer kunnen nadenken over het script wordt die "waarschijnlijk" beter. Maar het ligt vooral aan de schrijver van het stuk.

Voor mij hoeven ze niet te wachten. Je kunt altijd kiezen om het wel of niet te zien.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Als het wat langer duurt is het waarschijnlijk dat er heel andere mensen bij betrokken zijn dan de andere films. Dit staat niet garant voor iets leuks, maar dan zullen de oude fouten waarschijnlijk niet gemaakt worden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dan maakt men misschien nog wel fouten maar in ieder geval andere dan nu het geval is. Ik zit als fan persoonlijk niet op een 'fanboy-movie' (om eens met 3rd z'n woorden te spreken) te wachten. Zo'n film zal namelijk nooit een groter publiek aanspreken en de fans zullen ook niet tevreden zijn omdat het niet 'genoeg' is. Men kan beter gewoon een goede film neerzetten die een groter publiek aanspreekt. Vanaf dat punt heeft men misschien een springplank om weer een nieuwe serie te maken...hoewel daar vermoedelijk niet eens een film voor nodig is.

Star Trek fans moeten eens gaan inzien dat een film iets heel anders is dan een serie...er zijn rond een film andere verwachtingen en alleen daarom al zou een film met de vier captains een slecht en onuitvoerbaar idee zijn (al is het alleen maar om de salariseisen van de acteurs).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik denk niet dat Stewart dit zou zeggen als NEMESIS een financieel succes was geweest.
Wat mijn screentime en salaris moeten delen met de andere captains?!?
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

Ik geloof ook niet dat lang wachten op zich zin heeft. Men moet mensen van buitenaf aantrekken, en het niet laten schrijven door Brent Spiner of regisseren door Jonathan Frakes...
Kijk maar naar ST II. Nicholas Mayer kwam aan boord met nihil trek-kennis, en kreeg een bagger verhaal in handen dat een oude vijand terug zou halen(vergelijk alle kapiteinen bijeen). Dankzij zijn deadline(zoals hij het altijd zal blijven zeggen), heeft hij in een mum van tijd alles herschreven. Ik vind het nog steeds meer dan geslaagd als film.

"All good things"(TNG-finale) was volgens mij ook in 3 weken volledig voltooid. Terwijl Generations anderhalf jaar heeft geduurd! Op lange termijn raak je gewoon de cohesie en de intentie van het verhaal kwijt.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Waarom maken ze niet een film waarin alle crappy filmakers en co. gewoon op een aard kluit zitten ergens ver ver weg....
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

Zit George Lucas daar bij? :+
Gesloten