Peacecraft alliantie forum
Moderator: captain crash
- R2D2
- Administrator
- Berichten: 5446
- Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
- Contacteer:
- Ace of Spades
- Fleet Admiral
- Berichten: 17638
- Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
- Locatie: Prachtig Dellûf
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
Het lijkt me handig dat we dan wel duidelijk maken hoe de rangen wél gaan werken (als we al rangen willen).
Verder lijkt het mij handig om een algemene lijn te hebben van handelen. Willen we zoveel mogelijk vriendschappen, zoveel mogelijk onze eigen gang gaan of willen we daar pas over nadenken als in het spel duidelijker wordt welke allianties echt sterk zijn en welke niet.
Het voordeel van veel banden hebben is dat je veel vrienden kan hebben op strategische plekken. Het nadeel is dat je in conflicten gestort kan worden waar je je eigenlijk niet mee wil bemoeien. Als we zoveel mogelijk onze eigen gang gaan zijn we niet afhankelijk van anderen, maar dat kan ook weer al gevolg hebben dat je juist de aandacht trekt van anderen.
Ik ben zelf voor de laatste optie. Het is nu echt nog niet te zien welke allianties sterk gaan zijn, hoe sterk wij zelf gaan worden. Toch is het wel goed om nu al na te denken over hoe we ons willen opstellen.
Verder lijkt het mij handig om een algemene lijn te hebben van handelen. Willen we zoveel mogelijk vriendschappen, zoveel mogelijk onze eigen gang gaan of willen we daar pas over nadenken als in het spel duidelijker wordt welke allianties echt sterk zijn en welke niet.
Het voordeel van veel banden hebben is dat je veel vrienden kan hebben op strategische plekken. Het nadeel is dat je in conflicten gestort kan worden waar je je eigenlijk niet mee wil bemoeien. Als we zoveel mogelijk onze eigen gang gaan zijn we niet afhankelijk van anderen, maar dat kan ook weer al gevolg hebben dat je juist de aandacht trekt van anderen.
Ik ben zelf voor de laatste optie. Het is nu echt nog niet te zien welke allianties sterk gaan zijn, hoe sterk wij zelf gaan worden. Toch is het wel goed om nu al na te denken over hoe we ons willen opstellen.
- The Silencer
- Admiral
- Berichten: 11111
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
- Locatie: Resistance Base, Echo Sector
- Contacteer:
Persoonlijk ben ik voor onze eigen gang gaan, je trekt dan volgens mij toch minder aandacht in het algemeen. Kan me nog Planetarion herinneren waar mijn galaxy zich aansloot bij enkele grote...toen besloot een van hun grootste vijanden een grote aanval te plegen, gevolg, onze galaxy bijna compleet kaalgeplukt. Dan is er ook geen ruk meer aan.
- Ace of Spades
- Fleet Admiral
- Berichten: 17638
- Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
- Locatie: Prachtig Dellûf
De rangen voegen niet veel toe, behalve bij een diplomaat of generaal. En aangezien we verder allemaal gelijk zijn (min of meer), stel ik voor om de rangen te laten voor wat het is. Behalve dan een diplomaat en een generaal.captain crash schreef:Het lijkt me handig dat we dan wel duidelijk maken hoe de rangen wél gaan werken (als we al rangen willen).
De diplomaat voor betrekkingen met andere allianties, de generaal om de activiteit leden in het oog te houden (de generaal kan meekijken ). Ik neem zelf de rang van generaal op me en cc dus die van diplomaat.
Verder bespreken we alles gewoon centraal in het betreffende subforum.
Over de strategische richting. Momenteel zijn we nog maar een middenmoter tot ondermoter met aardig wat mensen, die echter nog maar weinig punten hebben. Als we veel actieve leden houden, zouden we iig niet te klein zijn. De enkele grote allianties die er al zijn, zijn vooral gericht op oorlog en veel mensen is veel macht politiek.
Ook heeft bijv. The Nation als allianties gesloten. Nadeel voor ons zou zijn dat we ongewild in conflicten geraken met hele grote allianties. Verder zijn in deze fase van het spel verbonden niet echt van belang. Er zijn maar weinig mensen met aanvalscapaciteit. Het is meer een manier om de toekomst veilig te stellen. Met het risico wat ik en anderen) eerder aangaven.
Persoonlijk ben ik voorlopig nog niet voor veel allianties, simpelweg vanwege dat risico en dat we die andere allianties niet kennen in hun doen en laten en of ze te vertrouwen zijn.
Een voorlopige strategie zou kunnen zijn om elkaar te versterken dmv interne handel, zorgen dat onze kolonies dichtbij elkaar komen te liggen en al samenwerkend 'lone wolves' kaal te plukken.
-
- Admiral
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12
Kleine toevoeging over de alliantie, het lijkt me ook wijs om aanvallen te melden. Aangezien we binnenkort mogen aan vallen en dat veel simpeler is dan wachten op die 'ene' mijn.
Dus alle acties die men verricht gelijk even melden op het groepsforum of even door geven via een bericht.
Natuurlijk nooit iemand aanvallen die in een groep/clan/alliantie/unie/confederatie/rijk of iets anders zit.
Dus alle acties die men verricht gelijk even melden op het groepsforum of even door geven via een bericht.
Natuurlijk nooit iemand aanvallen die in een groep/clan/alliantie/unie/confederatie/rijk of iets anders zit.
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
En niemand aanvallen die bij een andere alliantie zit, zoek (als je dat wil) maar zwakkere broeders in je omgeving op. Zijn er, in ieder geval in mijn omgeving, meer dan zat van. Voor aanvallen op sterkere spelers is het handig, zeke later in het spel, om wel even te overleggen. Een aanval kan per slot van rekening grote gevolgen hebben voor de hele alliantie, zeker zolang we nog zwak zijn.
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
Jah dat weet ik wel, maar dat betekent dus dat hij daar wel gekomen is op het moment dat er al iemand zat. Er zijn dus helemaal geen garanties dat er niet nog iemand in je stelsel geplaatst wordt.
Onthou bij koloniseren trouwens dat het het beste is, zolang het kan, het dicht bij huis te doen en dat je het beste de planeten het dichtst bij je zon kan koloniseren ivm opbrengsten uit energie van satallieten.
Onthou bij koloniseren trouwens dat het het beste is, zolang het kan, het dicht bij huis te doen en dat je het beste de planeten het dichtst bij je zon kan koloniseren ivm opbrengsten uit energie van satallieten.
- .:Admiral-Janeway:.
- Captain
- Berichten: 2544
- Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
- Locatie: Enschede
- .:Admiral-Janeway:.
- Captain
- Berichten: 2544
- Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
- Locatie: Enschede
- The Silencer
- Admiral
- Berichten: 11111
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
- Locatie: Resistance Base, Echo Sector
- Contacteer:
Hoe zit het met grondstoffen en energie op meerdere planeten eigenlijk? Is dat globaal (kan ik grondstoffen en energie van planeet 1 gebruiken voor andere) of is dat per planeet en moet ik elke planeet dus langzaam opbouwen (steeds zonnepanelen erbij zetten op die specifieke planeet)?captain crash schreef:Jah dat weet ik wel, maar dat betekent dus dat hij daar wel gekomen is op het moment dat er al iemand zat. Er zijn dus helemaal geen garanties dat er niet nog iemand in je stelsel geplaatst wordt.
Onthou bij koloniseren trouwens dat het het beste is, zolang het kan, het dicht bij huis te doen en dat je het beste de planeten het dichtst bij je zon kan koloniseren ivm opbrengsten uit energie van satallieten.
- Ace of Spades
- Fleet Admiral
- Berichten: 17638
- Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
- Locatie: Prachtig Dellûf
- The Silencer
- Admiral
- Berichten: 11111
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
- Locatie: Resistance Base, Echo Sector
- Contacteer:
Ah zo, dus je kunt extra planeten gewoon als farms gebruiken om extra grondstoffen naar je thuisplaneet (met de stoere scheepswerft) te vervoeren om dan daar veel schepen te bouwen.Ace of Spades schreef:Je moet een planeet van begin af aan opbouwen. Je hoeft je onderzoeken echter niet opnieuw te doen. Dus het betekent nieuwe mijnen en zonnepanelen en satellieten. Je kan echter wel grondstoffen vervoeren met vrachtschepen.
Dan lijkt het me idd verstandig om de eerste kolonie in je eigen systeem neer te zetten zodat je daar extra grondstoffen produceert om daar een vloot op te zetten. Ik neem aan dat die vrachtschepen bepaalde tijd nodig hebben om een planeet te bereiken (afhankelijk van de afstand).
- Ace of Spades
- Fleet Admiral
- Berichten: 17638
- Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
- Locatie: Prachtig Dellûf
Dat denk ik wel ja. En er is ook een maximum afstand. Verder kan je je kolonie maximaal 1000 zonnestelsels verder neerplempen oid.
Maar verder ben ik dus ook van plan om mijn eerste kolonie op plaats 1 van de zon te zetten. Dan zijn er wel minder velden, maar dan hebben die satellieten nog enig nut.
Maar verder ben ik dus ook van plan om mijn eerste kolonie op plaats 1 van de zon te zetten. Dan zijn er wel minder velden, maar dan hebben die satellieten nog enig nut.
-
- Admiral
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12
Dat klopt, hoe verder hoe langer het duurt. maar heel ver heeft niet veel nut als farm.The Silencer schreef:Ah zo, dus je kunt extra planeten gewoon als farms gebruiken om extra grondstoffen naar je thuisplaneet (met de stoere scheepswerft) te vervoeren om dan daar veel schepen te bouwen.Ace of Spades schreef:Je moet een planeet van begin af aan opbouwen. Je hoeft je onderzoeken echter niet opnieuw te doen. Dus het betekent nieuwe mijnen en zonnepanelen en satellieten. Je kan echter wel grondstoffen vervoeren met vrachtschepen.
Dan lijkt het me idd verstandig om de eerste kolonie in je eigen systeem neer te zetten zodat je daar extra grondstoffen produceert om daar een vloot op te zetten. Ik neem aan dat die vrachtschepen bepaalde tijd nodig hebben om een planeet te bereiken (afhankelijk van de afstand).
ik krijg 30 per sataliet
- .:Admiral-Janeway:.
- Captain
- Berichten: 2544
- Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
- Locatie: Enschede
- R2D2
- Administrator
- Berichten: 5446
- Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
- Contacteer:
- The Silencer
- Admiral
- Berichten: 11111
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
- Locatie: Resistance Base, Echo Sector
- Contacteer:
Op positie 15 is je planeet waarschijnlijk groter (meer velden) maar krijg je minder energie van je zonnepanelen omdat je verder van de zon weg zit. Hoe dichter bij de zon, hoe meer energie per paneel maar hoe kleiner de planeet in het algemeen is.
Van hullie forum:
Van hullie forum:
hullie forum schreef:Verschil tussen planeten
Zodra je gekozen hebt in welk zonnestelsel je je kolonie wilt hebben moet je het belangrijkste kiezen. Wil je je planeet dichtbij of ver weg van de zon?
Een planeet heel dicht bij de zon is vaak klein.
Als je een van de eerste 6 kiest heb je tussen de 80 en 120 velden. Als je de middelste 4 neemt heb je tussen de 100 en 180 velden en bij de laatste 6 heb je tussen de 120 en 220 velden.
Nu lijkt het natuurlijk slim om ver van de zon te gaan zitten, maar dat heeft ook nadelen.
Afhankelijk van je planeetnummer krijg je voor zonnesatellieten energie.
Hierbij gaat men uit van de volgende berekening. Energie = 50-(2*planeetnummer)
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer: