Peacecraft alliantie forum

PeaceCraft

Moderator: captain crash

Gesloten
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

supervlaai schreef:wat kan ik, met 1 naco credit s doen.
niets;
de bank heeft een vergissing in uw genetische voordeel gemaakt
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Twee mededelingen:

1. Ik heb besloten de rangen niet puntgebonden te maken.
2. Zoals jullie vanaf nu kunnen zien is cc onze diplomaat. Zij zal dan ook de contacten (die er nog niet zijn, maargoed) met andere allianties verzorgen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het lijkt me handig dat we dan wel duidelijk maken hoe de rangen wél gaan werken (als we al rangen willen).

Verder lijkt het mij handig om een algemene lijn te hebben van handelen. Willen we zoveel mogelijk vriendschappen, zoveel mogelijk onze eigen gang gaan of willen we daar pas over nadenken als in het spel duidelijker wordt welke allianties echt sterk zijn en welke niet.

Het voordeel van veel banden hebben is dat je veel vrienden kan hebben op strategische plekken. Het nadeel is dat je in conflicten gestort kan worden waar je je eigenlijk niet mee wil bemoeien. Als we zoveel mogelijk onze eigen gang gaan zijn we niet afhankelijk van anderen, maar dat kan ook weer al gevolg hebben dat je juist de aandacht trekt van anderen.

Ik ben zelf voor de laatste optie. Het is nu echt nog niet te zien welke allianties sterk gaan zijn, hoe sterk wij zelf gaan worden. Toch is het wel goed om nu al na te denken over hoe we ons willen opstellen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Persoonlijk ben ik voor onze eigen gang gaan, je trekt dan volgens mij toch minder aandacht in het algemeen. Kan me nog Planetarion herinneren waar mijn galaxy zich aansloot bij enkele grote...toen besloot een van hun grootste vijanden een grote aanval te plegen, gevolg, onze galaxy bijna compleet kaalgeplukt. Dan is er ook geen ruk meer aan.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

captain crash schreef:Het lijkt me handig dat we dan wel duidelijk maken hoe de rangen wél gaan werken (als we al rangen willen).
De rangen voegen niet veel toe, behalve bij een diplomaat of generaal. En aangezien we verder allemaal gelijk zijn (min of meer), stel ik voor om de rangen te laten voor wat het is. Behalve dan een diplomaat en een generaal.
De diplomaat voor betrekkingen met andere allianties, de generaal om de activiteit leden in het oog te houden (de generaal kan meekijken :P ). Ik neem zelf de rang van generaal op me en cc dus die van diplomaat.
Verder bespreken we alles gewoon centraal in het betreffende subforum.

Over de strategische richting. Momenteel zijn we nog maar een middenmoter tot ondermoter met aardig wat mensen, die echter nog maar weinig punten hebben. Als we veel actieve leden houden, zouden we iig niet te klein zijn. De enkele grote allianties die er al zijn, zijn vooral gericht op oorlog en veel mensen is veel macht politiek.
Ook heeft bijv. The Nation als allianties gesloten. Nadeel voor ons zou zijn dat we ongewild in conflicten geraken met hele grote allianties. Verder zijn in deze fase van het spel verbonden niet echt van belang. Er zijn maar weinig mensen met aanvalscapaciteit. Het is meer een manier om de toekomst veilig te stellen. Met het risico wat ik en anderen) eerder aangaven.
Persoonlijk ben ik voorlopig nog niet voor veel allianties, simpelweg vanwege dat risico en dat we die andere allianties niet kennen in hun doen en laten en of ze te vertrouwen zijn.
Een voorlopige strategie zou kunnen zijn om elkaar te versterken dmv interne handel, zorgen dat onze kolonies dichtbij elkaar komen te liggen en al samenwerkend 'lone wolves' kaal te plukken.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Kleine toevoeging over de alliantie, het lijkt me ook wijs om aanvallen te melden. Aangezien we binnenkort mogen aan vallen en dat veel simpeler is dan wachten op die 'ene' mijn.
Dus alle acties die men verricht gelijk even melden op het groepsforum of even door geven via een bericht.

Natuurlijk nooit iemand aanvallen die in een groep/clan/alliantie/unie/confederatie/rijk of iets anders zit.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

En niemand aanvallen die bij een andere alliantie zit, zoek (als je dat wil) maar zwakkere broeders in je omgeving op. Zijn er, in ieder geval in mijn omgeving, meer dan zat van. Voor aanvallen op sterkere spelers is het handig, zeke later in het spel, om wel even te overleggen. Een aanval kan per slot van rekening grote gevolgen hebben voor de hele alliantie, zeker zolang we nog zwak zijn.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ik heb het best rustig in de buurt. Ja EMH zit vlak bij maar verders
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik ga proberen zo snel mogelijk de planeten direct boven en onder me te koloniseren. Dat levert ook extra inkomsten op en zorgt ervoor dat er niemand meer echt heel dicht in de buurt kan komen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Denk niet dat dat snel gebeurd met al die lege stelsels nog.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Zou je zeggen, maar ook supervlaai zit al in een stelsel met meer mensen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Dat zat die in het begin gelijk al
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah dat weet ik wel, maar dat betekent dus dat hij daar wel gekomen is op het moment dat er al iemand zat. Er zijn dus helemaal geen garanties dat er niet nog iemand in je stelsel geplaatst wordt.

Onthou bij koloniseren trouwens dat het het beste is, zolang het kan, het dicht bij huis te doen en dat je het beste de planeten het dichtst bij je zon kan koloniseren ivm opbrengsten uit energie van satallieten.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Misschien ook een bepaald stelsel kiezen waar wij alle planeten zetten? Had in een ander spel altijd voordelen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Wie heb jij allemaal in je vrienden lijst?

Ik
Apollo
Captain Crash
EMH
Fighting Ace
Kahn
Karanov
Koent
Macrostheblack
R2D2
de Vlaai
Silencer
Trebbor
uss Defiant
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

captain_crash
Dory
EMH
Fighting_Ace
MacrostheBlack
r2d2
RR
SuperVlaai
TheSilencer
uss_defiant
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:Jah dat weet ik wel, maar dat betekent dus dat hij daar wel gekomen is op het moment dat er al iemand zat. Er zijn dus helemaal geen garanties dat er niet nog iemand in je stelsel geplaatst wordt.

Onthou bij koloniseren trouwens dat het het beste is, zolang het kan, het dicht bij huis te doen en dat je het beste de planeten het dichtst bij je zon kan koloniseren ivm opbrengsten uit energie van satallieten.
Hoe zit het met grondstoffen en energie op meerdere planeten eigenlijk? Is dat globaal (kan ik grondstoffen en energie van planeet 1 gebruiken voor andere) of is dat per planeet en moet ik elke planeet dus langzaam opbouwen (steeds zonnepanelen erbij zetten op die specifieke planeet)?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Je moet een planeet van begin af aan opbouwen. Je hoeft je onderzoeken echter niet opnieuw te doen. Dus het betekent nieuwe mijnen en zonnepanelen en satellieten. Je kan echter wel grondstoffen vervoeren met vrachtschepen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Nu al koloniseren :{
Ik moet nog schepen bouwen
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ace of Spades schreef:Je moet een planeet van begin af aan opbouwen. Je hoeft je onderzoeken echter niet opnieuw te doen. Dus het betekent nieuwe mijnen en zonnepanelen en satellieten. Je kan echter wel grondstoffen vervoeren met vrachtschepen.
Ah zo, dus je kunt extra planeten gewoon als farms gebruiken om extra grondstoffen naar je thuisplaneet (met de stoere scheepswerft) te vervoeren om dan daar veel schepen te bouwen.

Dan lijkt het me idd verstandig om de eerste kolonie in je eigen systeem neer te zetten zodat je daar extra grondstoffen produceert om daar een vloot op te zetten. Ik neem aan dat die vrachtschepen bepaalde tijd nodig hebben om een planeet te bereiken (afhankelijk van de afstand).
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Dat denk ik wel ja. En er is ook een maximum afstand. Verder kan je je kolonie maximaal 1000 zonnestelsels verder neerplempen oid.

Maar verder ben ik dus ook van plan om mijn eerste kolonie op plaats 1 van de zon te zetten. Dan zijn er wel minder velden, maar dan hebben die satellieten nog enig nut.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

The Silencer schreef:
Ace of Spades schreef:Je moet een planeet van begin af aan opbouwen. Je hoeft je onderzoeken echter niet opnieuw te doen. Dus het betekent nieuwe mijnen en zonnepanelen en satellieten. Je kan echter wel grondstoffen vervoeren met vrachtschepen.
Ah zo, dus je kunt extra planeten gewoon als farms gebruiken om extra grondstoffen naar je thuisplaneet (met de stoere scheepswerft) te vervoeren om dan daar veel schepen te bouwen.

Dan lijkt het me idd verstandig om de eerste kolonie in je eigen systeem neer te zetten zodat je daar extra grondstoffen produceert om daar een vloot op te zetten. Ik neem aan dat die vrachtschepen bepaalde tijd nodig hebben om een planeet te bereiken (afhankelijk van de afstand).
Dat klopt, hoe verder hoe langer het duurt. maar heel ver heeft niet veel nut als farm.

ik krijg 30 per sataliet
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Ik ga als 5e Kolonie eentje op 1 nemen als Graviton Planeet.

Nu eerst die andere 3 nog :lachhuil:
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

vanavond rolt (vliegt? drijft?) mijn eerste kolonieschip van de werf;
moet ik nou op positie 1 of op positie 15 van de zon gaan zitten?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Op positie 15 is je planeet waarschijnlijk groter (meer velden) maar krijg je minder energie van je zonnepanelen omdat je verder van de zon weg zit. Hoe dichter bij de zon, hoe meer energie per paneel maar hoe kleiner de planeet in het algemeen is.

Van hullie forum:
hullie forum schreef:Verschil tussen planeten

Zodra je gekozen hebt in welk zonnestelsel je je kolonie wilt hebben moet je het belangrijkste kiezen. Wil je je planeet dichtbij of ver weg van de zon?
Een planeet heel dicht bij de zon is vaak klein.
Als je een van de eerste 6 kiest heb je tussen de 80 en 120 velden. Als je de middelste 4 neemt heb je tussen de 100 en 180 velden en bij de laatste 6 heb je tussen de 120 en 220 velden.
Nu lijkt het natuurlijk slim om ver van de zon te gaan zitten, maar dat heeft ook nadelen.
Afhankelijk van je planeetnummer krijg je voor zonnesatellieten energie.
Hierbij gaat men uit van de volgende berekening. Energie = 50-(2*planeetnummer)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

;-( Captain crash bespiedde mij



2007-26-06 19:38:39

Vloot van [5:151:6] was gedetecteerd nabij je planeet [2:248:10], waarschijnlijk spionerende voor informatie!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik ben op dit moment een aanval op met twee verkenners en een vrachtschip aan het uitvoeren op een naburige inactieve planeet. Dit doe ik om te weten te komen wat het gaat opleveren.

Jullie weten binnenkort meer :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

En daarvoor moet je mij bespioneren :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nee, dat was gewoon kijken of 't kon...leek me niet slim om mensen te gaan bespioneren die niet in de alliantie zitten...maar je bent welkom om 't terug te doen hoor ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Beschik nog niet over die technologie
Gesloten