Battle reports

PeaceCraft

Moderator: captain crash

Plaats reactie
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Battle reports

Bericht door iluvatar »

Door gestaag bouwen aan mijn plasma verdediging heb ik nu 32 plasma wapens. In de simulaties die ik draai krijgen aanvals vloten van 100 battle cruisers,100 guardians en 20 destoyers (alles level 4) nu een flink pak slaag als ze me zouden aanvallen, mede ook door mijn eigen bescheiden vlootje van 21 guardians, 30 battle cruisers en 6 destroyers. De vraag is alleen : hoe groot zijn de aanvals vloten van de big boys tegenwoordig ? Ik weet dat R2 met 65 guardians en 35 battle cruisers werd aangevallen, maar dat is 2 weken terug, en ik neem aan dat ze tegenwoordig ook destroyers en bommenwerpers inzetten. Ook kan je, als je 2 battle reports van 1 aanvaller naast elkaar legt, zien hoe die persoon zich ontwikkelt. (20000 punten 10 destroyers, 30000 20 destroyers.... hmmm hij heeft nu 40000 punten. chances are....) Ziet iemand mogelijkheid om aan battle reports te komen van mensen die zijn aangevallen door 1 van de Power mensen ? Goede intel is van levensbelang, en het lijkt mij dat de mensen die zijn aangevallen best bereid zijn om zo'n report te delen, in de hoop dat hun aanvaller een koekje van eigen deeg krijgt. Vinden jullie het een goed idee om onszelf tot (bijkomend) doel te stellen om battle reports te verzamelen van Power/Imortals/Power2/SSI/Krieg/Dikkes en deze te posten in dit topic ?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik ben daar al een tijdje mee bezig, wat ik er tot nu toe van gezien heb zijn de vloten erg wisselend in omvang. ReMARKable had GEEN plasmaverdediging toen hij aangevallen werd, de vloten van JugdeDredd en RoYal (die waren het volgens mij) hebben ondanks dat wel flink geleden. Volgens andere Dikkes lui was die aanval er alleen op gericht hem punten af te nemen en heeft dat veel gekost. Bach van Dikkes is kwaad met kwaad aan het bestreiden en gebruikt momenteel zelf ploffers, voornamelijk tegen SSI Elite. Hij is nog niet echt grootschalig aangevallen door *power*. Ik zal nog eens even verder voor je zoeken ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Zeg, Faint hoorde toch bij *power*?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Bach:

jahaha dat weet ik wel.... omdat
ik hem gecrasht heb gisteravond :)
gans zjin vloot geplet en gerecycled
en zijn planeten helemaal leeg
getrokken :)
revengehit voor Remarkble die door
de power alliantei was gepakt

das dus ook weer duidelijk...zal nu wel betekenen dat *power* zich wat meer op Dikkes gaat richten...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hij heeft geen idee van de omvang van de vloten van JugdeDredd en RoYal, maar Dikkes en vooral hij richten zich nu eerst op Voorhees. Oh heerlijk als een alliantie zich zo prominent naar voren werkt als *power* ;)
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

captain crash schreef:Bach:

jahaha dat weet ik wel.... omdat
ik hem gecrasht heb gisteravond :)
gans zjin vloot geplet en gerecycled
en zijn planeten helemaal leeg
getrokken :)
revengehit voor Remarkble die door
de power alliantei was gepakt

das dus ook weer duidelijk...zal nu wel betekenen dat *power* zich wat meer op Dikkes gaat richten...
is het een idee om hem om een battle report te vragen ? Hij is trots, dus dat maakt de zaak misschien makkelijker. En is dit geen mooi moment voor een alliantie met Dikkes ?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dikkes doet niet aan zichtbare allianties, iets waar ik het mee eens ben, maar gezien de gezamelijke belangen is het ongeveer zo dat we elkaar een beetje met rust laten. Dit was met SSI ook zo, maar die beweren een alliantie met *power* te hebben. Toen ik daar gisteren bij *power* naar vroeg bleek dat er mensen bezig waren geweest met dingen waar ze zich niet mee dienden te bemeoein...ofwel, die alliantie is niet zo heel stabiel als aldoor naar buiten komt.

Maar, om mij vraag je 'm om een battlereport ;)
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

captain crash schreef:Hij heeft geen idee van de omvang van de vloten van JugdeDredd en RoYal, maar Dikkes en vooral hij richten zich nu eerst op Voorhees. Oh heerlijk als een alliantie zich zo prominent naar voren werkt als *power* ;)
Ja verdomme..... een paar dagen geleden was die voorhees ook al flink gepakt... lag er > 2 miljoen aan resources op 10 stelsels van het mijne, waren al mijn tankers minimaal 2,5 uur van me vandaan. Damn..... en toen ze terug waren ging net het laatste beetje gas voor mijn neus weg (op 3 minuten voor aankomst) Grrrr....
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb even gevraagd naar het battlereport, hij kijkt daar vanavond naar (moest weg).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:Dit was met SSI ook zo, maar die beweren een alliantie met *power* te hebben. Toen ik daar gisteren bij *power* naar vroeg bleek dat er mensen bezig waren geweest met dingen waar ze zich niet mee dienden te bemeoein...ofwel, die alliantie is niet zo heel stabiel als aldoor naar buiten komt.
Mwa, ze zijn volgens mij toch echt wel maatjes van elkaar, mijn planeet kan het weten :-(
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Het is een NAV, geen echte alliantie toch?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ja ik denk het ook of er zitten binnen in beide allianties klepperts :*)
Valt wel op 5x power en dan 4 x ssi :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ace of Spades schreef:Het is een NAV, geen echte alliantie toch?
Ze scannen anders wel voor elkaar, dat is in mijn ogen meer dan een NAV waarin je elkander alleen met rust laat.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Lijkt me dat ze samenwerken ja maar niet willen dat de rest het kan zien. We zouden eigenlijk een spion binnen 1 van die allianties moeten hebben
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dames en heren:

3 mededelingen:

1 Power gaat ons stelsel in 3 41 aanvallen. Zorg er dus voor dat er NIETS te halen valt!

2 Iluvater blijft gewoon binnen de alliantie en laten we het nu verder gezellig en leuk met elkaar houden

3 Het forum ligt er momenteel uit, hoop niet dat dit te lang duurt

Oh en nog een PS: Ik heb Dory vanmiddag perongeluk aangevallen. Dat was eigenlijk een aanval op Iluvater. Omdat ik ondertussen ook aan het eten was is er een cijfertje verkeerd gegaan. Achteraf een geluk bij een ongeluk want nu hoeft Dory minder verdediging te slopen in 3 41. Ik zal ervoor zorgen dat ze qua resources nog gecompenseerd wordt.
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het gaat om SSI Elite en niet power. Vond het ook al vreemd, power is nooit zo stom om aanvallen aan te kondigen. Maargoed, zorg er dus voor dat er niets te halen valt.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Gelukkig zit ik niet in dat stelsel, maar aan alle anderen: veel geluk gewenst.
Ik kan jammer genoeg niet helpen, aangezien mijn vloot uit enkele verkenners en 2 field fighters bestaat.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:Dames en heren:

3 mededelingen:

1 Power gaat ons stelsel in 3 41 aanvallen. Zorg er dus voor dat er NIETS te halen valt!

2 Iluvater blijft gewoon binnen de alliantie en laten we het nu verder gezellig en leuk met elkaar houden

3 Het forum ligt er momenteel uit, hoop niet dat dit te lang duurt

Oh en nog een PS: Ik heb Dory vanmiddag perongeluk aangevallen. Dat was eigenlijk een aanval op Iluvater. Omdat ik ondertussen ook aan het eten was is er een cijfertje verkeerd gegaan. Achteraf een geluk bij een ongeluk want nu hoeft Dory minder verdediging te slopen in 3 41. Ik zal ervoor zorgen dat ze qua resources nog gecompenseerd wordt.
Bedankt voor de waarschuwing. Opzich valt er toch al vrij weinig te halen, ik breng minimaal 1x, meestal 2x per dag grondstoffen weg naar huis. Er is geen verdediging, alleen satellieten die ik niet kan schrappen (en niet meer nodig heb omdat ik voldoende panelen nu heb). Maar het zou zonde zijn van de tanker en mega vrachtschepen en mijn token guardian. Heb voorlopig alles weggehaald behalve de tanker. Zal voordat ik ga werken ook deze met de laatste grondstoffen verhuizen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ik ben ook flink gescanned door SSI (zowel in 3:41 als in m'n thuisstelsel overigens). heb uit 3:41 m'n schepen weggestuurd, kwa grondstoffen valt daar verder toch weinig te halen gezien ik er nog flink aan t bouwen ben. over m'n thuisstelsel maak ik me iets meer zorgen, maar nog steeds niet bijzonder veel, gezien ik redelijk buiten het gemiddelde puntending van SSI zit :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Het irritante is dat SSI ook mijn thuisstelsel heeft aangevallen :{ . Mijn vloot moet wel daarheen, dus ik hoop op het beste. Grmbl..waarom kunnen we hier niks tegen doen? :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Omdat mijn vloot al een tijdje niet meer in de buurt van 5 151 rond hangt vanwege deze bewuste speler. HIj is aan het farmen, dat is helaas niet anders. Ik heb hem een paar keer gescand maar natuurlijk is z'n vloot niet thuis. Kan je weergeven met wat hij je aangevallen heeft, iets anders dan battlecruisers?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Twee vloten van elk 200 Guardians en 10 Battlecruisers.
Een scan van zijn vermoedelijke thuisplaneet (5:135:1) leverde nog eens 58 Field Fighters, 12 Guardians en 3 Battlecruisers en 178(!) spionsondes op.
Verder lekkere verdediging om te recyclen:
WG Raket: 220
Laser baken: 20
Laserkannon: 12
Gauskannon: 1
Ionen kannon: 9
Schild: 3
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

jep maar dan moet je vloot dus wel in de buurt zijn. Grof gezegd heeft hij dus nog geen destroyers of megatons. Kan je voor de grap eens uitrekenen of ik win met 20 destroyers niveau 4 en 25 megatons niveau 5
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik ben geen Generaal :*) .
Die Battlecruisers zijn trouwens niveau 1 en de Guardians niveau 3 en de FF's 4.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

jah ff zijn hoe dan ook zo dood, heb ik nog ergens 40 van rondhangen waar ik niks mee doe
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Mja...welke bolleboos verzonnen heeft om die dingen te gebruiken voor piraterij mogen ze ook terplekke neerschieten. Dat kost zowat meer gas dan het oplevert. :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

tenzij je het combineert met een aanval, dan is het wel weer rendabel. Het is toch de truck om in golven aan te vallen, zeker bij grotere spelers.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Aanvaller heeft het gevecht gewonnen.
Op deze coordinaten zijn er nu: 351680 metaal, 351680 kristallen en 175840 gas.

Aanvaller verliest punten: 550
Verdediger verliest punten: 1638

De verdediger herbouwt 60% van zijn gesloopte defensie torens.

De aanvaller blijft na de aanval met

Destroyer Megaton

19 20
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

is dat met de complete vloot?!
Plaats reactie