tactiek - centraliseren oorlogsvloten

PeaceCraft

Moderator: captain crash

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

tactiek - centraliseren oorlogsvloten

Bericht door captain crash »

Het is duidelijk dat we alleen met een aantal grote vloten goed kunnen aanvallen.

Wat vinden jullie van het volgende idee: We centraliseren de vloten bij een twee tot drie mensen. De rest van de onderkant van de alliantie concentreert zich volledig op mijnen en het bouwen van schepen. Op die manier gaan er geen vloten meer verloren, worden de grondstoffen gegenereerd die nodig zijn om schepen aan te kopen, kunnen schepen gebouwd worden door de bovenkant voor de mensen met grote vloot en tot slot - wordt het uitermate last voor het monsterverbond om mensen te pakken.

Mensen met een grote vloot moeten dan zelf echter NIET investeren in mijnen!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: tactiek - centraliseren oorlogsvloten

Bericht door Vis »

De top bouwt juist enorm snel, en we hadden laatst al geconcludeerd dat ze schepenverkoop nodig hebben.

Waarom dan ineens de onderkant schepen en mijnen laten bouwen?

Het is verkeerd om er maar vanuit te gaan dat de onderkant toch niet fleetsaved en maar beter niks kan doen dan supporten, omdat ze toch alles kwijtraken. Omgekeerde wereld.

Onderkant moet gewoon jatten en beetje produceren, schepen kopen van top en hun range aan blijven vallen. Top moet flink doorproduceren en de mensen die nu al grote vloot hebben helpen hun vloot nog verder uit te breiden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Omdat het beter is om aan de onderkant mensen te hebben die voor een puntenaantal een vloot hebben die eigenlijk niet kan. Ofwel: die lui moeten geen mijnen. Dat betekent dat anderen voor ze moeten produceren en bouwen. Dat kan de bovenkant deels doen maar niet volledig.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Nu spreek je jezelf tegen :) .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Misschien maar het gaat dus om het idee dat je mensen voor hun omvang een onzalig grote vloot gaat laten hebben. Dat heeft ook met een stukje realiteit te maken: Niemand aan de onderkant gaat dit spel nog winnen. Het is dus in die zin niet nodig om te willen groeien naar de hogere top als de oorlogen zich onderin afspelen. Ik kan zelf naar een groot deel van de onderkant niet transporteren. Als de onderkant echter vloten en mijnen blijft houden die ongeveer overeen komen met de mensen die in hun puntenrange zitten dan zullen ze oorlogen nooit wiinnen.

Van Ilu hoorde ik dat Jadzia met 280 destroyers 250 destroyers niet wilde aanvallen, om een voorbeeld te noemen. Als Jadzia geen mijnen meer heeft en 500 destroyers dan heb je het over iets anders. Is ze alleen wel afhankelijk van anderen, vooral ook in haar puntenrage.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Onderkant wel mijnen, niet mijnen, wel schepen bouwen, geen schepen bouwen, grote vloot, geen vloot... :?
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

Kdenk da wa cc bedoelt(en verbeter mij als het ni klopt)
Da we in elke range 1 speler nodig hebbe die nix meer heeft buiten een vloot. Al de rest bouwt voor die ene speler.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

bijvoorbeeld: Wat ik eigenlijk nog meer bedoel is dat er nagedacht moet worden over een veel effectievere manier van aanvallen (of beter: uberhaupt aanvallen...). En mijnen zijn daarbij niet noodzakelijk, zeker omdat zoals ik al zei niemand van ons verder deze ronde nog gaat winnen.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

mijn account kan altjid gebruikt worden aangezien die binnen het bereik van een groot aantal jidai leden zit+ geen risico voor andere spelers.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

dat kan je dan beter over anderhalve week zelf doen dan het ons laten opknappen.
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

terug op de centralisatie van oorlogsvloten : ik denk niet dat we dat moeten willen. Bij vorige oorlogen hebben we ook de ruggegraat van tegenstanders gebroken door aan de onderkant en in het midden mensen aan te pakken. Dat moeten we nu weer hebben. Dus : toon initiatief, spoor een vijand op, make the kill, and show us their scalp. Dat werkt ook weer motiverend voor anderen. Dan kunnen we weer aan de slag.

De mensen met de grotere vloten hebben een grotere verantwoordelijkheid. In eerste instantie op te fleetsaven, maar daarnaast ook om zelf targets aan te pakken. Je hebt hierin veel vrijheid, dus leef je uit. En als je een concludeert dat je iemand wel kunt aanvallen, maar dan alles verliest : so what ? Licht Hogemaas of mijzelf in, wij recyclen alles. Jij alles kwijt, je tegenstander alles kwijt, maar wij alle resources, dus binnen 2 uur je vloot weer in de oorspronkelijke toestand. Ik kan momenteel al 24M recyclen.
Gebruikersavatar
Harry Mudd
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 jun 2007, 18:11
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Bericht door Harry Mudd »

Doordat het slopen van mijn mijnen zak ik in punten hierdoor kan ik met de vrijgekomen grondstoffen PC-leden helpen om:
1. schepen te kopen
2. zelf schepen te bouwen
3. eventueel nodige investeringen.

Ik heb mijn spiosondes nog dus als ik mijn eigen spionage nivo nog opschroef kan ik deze week doelen binnen mijn bereik scannen zodat PC-leden buiten schot blijven
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

captain crash schreef:Van Ilu hoorde ik dat Jadzia met 280 destroyers 250 destroyers niet wilde aanvallen, om een voorbeeld te noemen. Als Jadzia geen mijnen meer heeft en 500 destroyers dan heb je het over iets anders. Is ze alleen wel afhankelijk van anderen, vooral ook in haar puntenrage.
Die destroyers waren volgens mij van een niveau hoger dan die van mij..

Maar ik ben best bereid wat mijnen af te breken om wat te investeren in destroyers. Maar dan zal ik ook gas moeten hebben om aan te vallen en daar ben ik waarschijnlijk weer teveel afwezig voor om het gemakkelijk van andere spelers te kunnen ontvangen, zonder dat anderen ermee vandoor gaan.

In principe ben ik - als ik aanwezig ben - vroeg in de avond altijd wel bereid om iets aan te vallen.

In het weekend zit ik op t moment wat lastiger, omdat wij in de zaal altijd op belachelijke tijden moeten korfballen...
hogemaas
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 126
Lid geworden op: 08 sep 2007, 16:21
Locatie: Rotterdam

Bericht door hogemaas »

voor gas ken je bij bij zijn voor een aanval
ik ben van 13.00 tot 20.00 bijna altijd online

wel even melden
waar het heen moet
en hoelaat het er moet zijn

voor vloot uitbreiding ken je ook vragen.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Ik kan wel wat destroyers gebruiken. Door het DS project en de gaslening die ik aan het aflossen ben heb ik m'n vloot verwaarloosd door haar niet uit te breiden.
Plaats reactie