Wie speelt er mee met nog een browser game?

PeaceCraft

Moderator: captain crash

Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

http://www.darkpirates.nl/

ook een best leuk spel.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

als we een space spelleke blijve spele kunne we even goed naar de .com gaan waar de servers wel snel zijn en de crew wel iets aan de base kan veranderen
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Ik wil op zich nog wel meedoen.. maar hangt een beetje van t spel en mijn tijd af..
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

ik wil geen spellen meer spelen van dit bedrijf...echt niet.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

hmmz
Laatst gewijzigd door Vis op 16 nov 2007, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Aangezien het ook hier genoemd is, zet ik dit ook hier weg:
Dawn schreef:Ik ben genoemd met mijn dominion :lachhuil:

Nu moet ik wel eerlijk toegeven, dat dominion vergeleken met bulfleet minder tijdrovend is (het is niet zo interactief als bulfleet en travian kunnen zijn) en misschien ook veel simpeler (voor sommigen misschien te simpel).
Ik hoef maar een paar minuten per dag aan dominion te besteden, en dat is de reden waarom ik dat nog steeds speel naast bulfleet :lachhuil: naast de jeugdsentiment die ik eraan heb... :)
Ik kan me enigsinds voorstellen dat sommige mensen het saai zullen vinden :huh:

Maar er zijn idd nog zat andere online browsergames om te verkennen.

Als er wordt overwogen een andere browsergame te spelen, en Dominion genoemd is, voel ik me geroepen wat meer uitleg erover te geven (voor degenen die mijn logs niet gelezen hebben :p)


Dominion is gebaseerd op het fantasy genre. Er zijn twee varianten: Classic, en LiegeLord. Liegelord is redelijk nieuw, het zit pas in ronde 9 (elke ronde duurt 99 dagen) Het is in veel opzichten hetzelfde als het origineel, op enkele verschillen na:
- De rondes van LiegeLord duurt 14 weken, ipv de 7 weken van Classic
- LiegeLord heeft de mogelijkheid tot alliantie vorming, in tegen stelling tot het 'realm systeem' van Classic (dit wil zeggen dat je in classic elke ronde bij wildvreemden ingedeeld word en dus niet samen kunt spelen.)
- De mogelijkheid om een wederzijds profiterende netwerk van liegelord/bannerman relaties op te zetten.
- Alles is duurder, wat betekend dat het ook langer duurt in LL om op hetzelfde niveau te zitten als een classic speler dat doet (vandaar dat de ronde van LL ook 2x zo lang is)

Alles draait op formules en berekeningen. Er is ook heel veel standaard. Het bouwen van gebouwen en verkennen van land is ook allemaal standaard 12 uur. Als je aanvalt, duurt het altijd 12 uur voor je leger terug keert en je overwonnen land geannexeerd is (je hoeft je dus niet in onmogelijke bochten te wringen om dingen te timen ;) ).

Er is daarentegen uit een aantal rassen te kiezen. Ik kan me het spel nog herinneren met alleen maar 8 rassen, dat zijn er nu 12 in LL en zelfs 20 in Classic.


Ik kan zo nog wel meer neerzetten hier, maar zoals ook in mijn quote staat, kan ik het me heel goed voorstellen dat veel mensen dit niet uitdagend genoeg en saai zullen vinden. :huh:
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik speel al 5 jaar lang elke dag online soccer manager.

Saai is mij onbekend:p
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dawn schreef:Aangezien het ook hier genoemd is, zet ik dit ook hier weg:
Dawn schreef:Ik ben genoemd met mijn dominion :lachhuil:

Nu moet ik wel eerlijk toegeven, dat dominion vergeleken met bulfleet minder tijdrovend is (het is niet zo interactief als bulfleet en travian kunnen zijn) en misschien ook veel simpeler (voor sommigen misschien te simpel).
Ik hoef maar een paar minuten per dag aan dominion te besteden, en dat is de reden waarom ik dat nog steeds speel naast bulfleet :lachhuil: naast de jeugdsentiment die ik eraan heb... :)
Ik kan me enigsinds voorstellen dat sommige mensen het saai zullen vinden :huh:

Maar er zijn idd nog zat andere online browsergames om te verkennen.

Als er wordt overwogen een andere browsergame te spelen, en Dominion genoemd is, voel ik me geroepen wat meer uitleg erover te geven (voor degenen die mijn logs niet gelezen hebben :p)


Dominion is gebaseerd op het fantasy genre. Er zijn twee varianten: Classic, en LiegeLord. Liegelord is redelijk nieuw, het zit pas in ronde 9 (elke ronde duurt 99 dagen) Het is in veel opzichten hetzelfde als het origineel, op enkele verschillen na:
- De rondes van LiegeLord duurt 14 weken, ipv de 7 weken van Classic
- LiegeLord heeft de mogelijkheid tot alliantie vorming, in tegen stelling tot het 'realm systeem' van Classic (dit wil zeggen dat je in classic elke ronde bij wildvreemden ingedeeld word en dus niet samen kunt spelen.)
- De mogelijkheid om een wederzijds profiterende netwerk van liegelord/bannerman relaties op te zetten.
- Alles is duurder, wat betekend dat het ook langer duurt in LL om op hetzelfde niveau te zitten als een classic speler dat doet (vandaar dat de ronde van LL ook 2x zo lang is)

Alles draait op formules en berekeningen. Er is ook heel veel standaard. Het bouwen van gebouwen en verkennen van land is ook allemaal standaard 12 uur. Als je aanvalt, duurt het altijd 12 uur voor je leger terug keert en je overwonnen land geannexeerd is (je hoeft je dus niet in onmogelijke bochten te wringen om dingen te timen ;) ).

Er is daarentegen uit een aantal rassen te kiezen. Ik kan me het spel nog herinneren met alleen maar 8 rassen, dat zijn er nu 12 in LL en zelfs 20 in Classic.


Ik kan zo nog wel meer neerzetten hier, maar zoals ook in mijn quote staat, kan ik het me heel goed voorstellen dat veel mensen dit niet uitdagend genoeg en saai zullen vinden. :huh:
Als het minder tijd kost dan Butfleet en wat simpeler ben ik misschien wel te porren, daarnaast is het fantasy genre wat me ook aanspreekt
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Het enige wat je moet weten zijn de formules die gepaard gaan met gebouwen, en investeringen e.d.
Elk ras heeft zijn eigen specialiteit, en ook zijn eigen bonussen/penalties. Als je dat alles snapt, zou je in principe met logisch denkwerk een redelijk goede speel strategie op kunnen zetten...
En eventueel zelfs door het spel heen aanpassen naar wens.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ik zal met een volgend spel niet meedoen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Waar is het lijstje? Je mag je naam er ook bijzetten als je het in een andere game alleen maar wil aankijken (dit gold ook voor bulfleet toen we ermee begonnen).
Plaats reactie