(2.04) The Kindness of Strangers

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

(2.04) The Kindness of Strangers

Bericht door Vis »

Afbeelding

The Kindness of Strangers

Uitgezonden in US: 15 Oct 07

Monica starts to exhibit new abilities while working with Micah, Nana, and Dawson. Nana is the grandmother of Micah, Monica, and Dawson. They all currently reside in New Orleans. Matt asks Molly to locate the man in her dreams. He may be the newest threat to the Heroes. Maya and Alejandro continue their trek to the U.S. Both Claire and her father are suspicious of one another. Angela reveals a lot of her secrets.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Vond 'm maar weer gewoontjes; gebeurde niet veel, in ieder geval niets bijzonders :)

We weten nu wel wie de evil bad man is.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

Er gebeurde niks bijzonders!? Matt komt erachter dat zijn vader de Big Evil Dude is waar zijn surrugaat dochter nachtmerries van heeft. Sylar weet levend te ontsnappen aan zijn gevangenis.

Er gebeurt wel degelijk wat bijzonders... gewoon niet zoveel als in de laatste paar afleveringen van het eerst seizoen maar ongeveer netzoveel als in de eerste afleveringen van het eerste seizoen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Sylar was in de vorige al min of meer ontsnapt.

Maar de vorige afleveringen vond ik ook niet zo bijzonder. Ze zetten weer allemaal losse verhaaltjes op, ik had gehoopt dat alles bij elkaar zou blijven zoals aan 't einde van S1.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

Dan was het X-Men zonder latex geworden, ben ik bang. Ik denk dat ze er goed aan hebben gedaan om de karakters afzondelijk de houden... alhoewel het gedoe met Matt en Nathan laat zien dat binding vinden wel een stuk makkelijker is geworden.

Om heel eerlijk te zijn hoop ik een beetje dat het Abberant: de serie word. Juist omdat Abberant precies de andere richting op ging dan x-men.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Face it: het is echt gewoon kut sinds de tweede helft van seizoen 1. Er zit te veel in 1 aflevering en er is totaal geen overzicht.

Losse verhaallijnen is top! Maar niet 6 in 1 aflevering, verdeel het. Op deze manier zit er geen tempo in.

Bovendien belachelijke twists. Sylar in een jungle, na 3 dagen in een woestijnlandschap...en weer dat moorden, oeh, wat spannnend, wat origineel! Pfrt....onzin! Sylar had moeten sterven aan eind seizoen 1.

What's up with vriendje Claire. Een tweede vlieg-man, en hij lijkt nog op Tom Welling ook!! En hoe die het zegt...the guy with the horn-rimmed glasses!!!

En het moment van de foto, dat Matt zijn vader herkent...ik dacht nog, jaja, zijn vader, maar ze zullen wel iets beters verzinnen. Nee dus...echt de simpelste verhaaltruc sinds George Lucas het in 1980 deed.

Heroes seizoen 2 doet het voor mij niet.

Bewijs dat Heroes wel goed kan zijn vind je in de eerste 5 afleveringen van seizoen 1 en aflevering 17, de gijzeling in Claire's huis(1 verhaallijn in 1 aflevering). Was echt magistraal!!

Tevens is een samenhangend doel ook handig, zoals in seizoen 1, de cheerleader redden, de bom voorkomen...maar nu kabbelt het maar voort.

Helaas, jammer ende zonde.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Een overhyped serie dus :lachhuil: , ik kijk deze week 2x4 vast nog wel aangezien dat ik een week vrij ben
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dit is nou precies de reden waarom er geen enkele SF serie is die meer kan overlven. De eindeloze kritiek die nergens over gaat. Misschien had Heroes maar 1 seizoen moeten hebben, wat ooit ook het plan was. Maar wees nu blij dat er meer is, we kunnen het altijd nog gewoon vergeten als het echt complete bagger is. Lost kijken heeft mij echter geleerd dat dingen die in ieerste instantie echt volledige bagger kunnen lijken achteraf nog best eens ergens over kunnen gaan. Hoe dan ook moet het genre van de serie je liggen. Als je meer met het superhelden gebeuren hebt (of gewoon meer met comics hebt) dan zal de serie je, ook in de huidige vorm, meer aanspreken dan wanneer je dat niet hebt.

En wanneer gaat Neil Gaiman nu z'n epje schrijven?
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

Ik ben nu seizoen 1 aan het herkijken op DVD. Seizoen 1 ROCKS! Eerste 5 episodes en "company man" zijn de enige goede? Echt niet. Heb net "five years gone" gekeken. Fantastische episode. En ik heb nog geen een episode gezien die niet leuk was om weer eens te kijken.

Wat seizoen 2 word weet ik nog niet... maar er zijn verhaallijnen die potentie hebben. Ik heb er een beetje een zwaar hoofd in dat het net zo goed word als het eerste seizoen... en ik ben bang dat het crap word. Maar ik geef de show nog minstens een paar episodes.

EDIT: En Neil Gaiman die een episode schrijft? Dat zou fantastisch zijn. 8-)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Ik vind Heroes seizoen 2 absoluut niet slecht. Het is echter voor mij geen prioriteit meer om te volgen zodra het te downloaden is. Ik zie het wel wanneer ik het zie.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Volgens mij is in deze ep het belangrijkste gedeelte dat Sylar verenigt raakt met iemand die hem grotere destructieve krachten kan geven dan wie dan ook. En het is natuurlijk nog maar een kwestie van tijd voordat hij de krachten van anderen weer over kan nemen.
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Ik vind het nog wel steeds interessant. Ik ben ook erg benieuwd naar de verhaallijn achter Maja en Alejandro. Ben ook benieuwd hoe (of) Sylar zijn krachten terug krijgt.
Plaats reactie