Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

hij haalt er ook daadwerkelijk iets uit hoor, kijk maar eens terug hoe hij "the painter" vermoordt. Wat hij daarmee doet weet ik niet zeker, ik vond opeten wel geinig...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Raynor's Revenge »

nouja, dat kan onderdeel van t 'graven' zijn natuurlijk :) maar die scene herinner ik me verder niet zo, zal later eens op youtube gaan neuzen
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

hij heeft bij claire trouwens ook iets weggehaald, dat kan je zien...en nu kan ze geen pijn meer voelen, ze is dus wel veranderd door wat hij gedaan heeft.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Vis »

captain crash schreef:Ma Petrelli beweert in de laatste aflevering van seizoen 2 dat zowel Adam als Peter alleen dood kunnen door ze door het hoofd te schieten.
ze zegt dat het de enige manier is om hem te stoppen.
captain crash schreef:hij heeft bij claire trouwens ook iets weggehaald, dat kan je zien...en nu kan ze geen pijn meer voelen, ze is dus wel veranderd door wat hij gedaan heeft.
hij zit in d'r cortex te poken en te wrijven; je ziet nergens dat hij er daadwerkelijk iets uithaalt.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Ace of Spades »

Sylar maakt zelfs nog de opmerking dat hersenen eten ranzig is ;) .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

...wat hij alleen kan weten als ie het wel eens gedaan heeft ;) Maar laten we er ff vanuit gaan dat het eten van hersens voornamelijk een wens van mij is, blijft staan dat hij volgens mij wel iets uit hun hersenen weghaalt. Ik zal die epjes van het weekend nog wel eens kijken, misschien vergis ik me idd.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Guess who? »

captain crash schreef:Maar laten we er ff vanuit gaan dat het eten van hersens voornamelijk een wens van mij is

:o :o :o
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

jah nou...hij maakt ze toch al zo mooi evil open...Hanibal Lector werd ook pas echt evil doordat ie z'n slachtoffers deels opat.
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Jim »

hij eet geen hersens, wat hij wel doet is onduidelijk, je ziet overigens wel dat hij precies het stukje dat claire claire maakt in zijn handen heeft in 3x01
misschien begrijpt hij ze door ze te zien (het is iig wel zo dat hij weet welk stukje hij moet hebben vanuit het clockmaker principe idd, hij weet wat 'klokjes laat tikken')
en imo hoeft ie hersenen niet geproefd te hebben om er afkeurend over te doen, hij blijft menselijk :*)

bij claire is in 3x01 duidelijk zichtbaar dat ze niet regenereert totdat sylar haar haar teruglegt, dit zelfde terugleggen kan je ook in andere episodes zien
en bovendien kon claire al nooit pijn voelen, in season 1 zegt ze ergens dat ze van schrik wel de emoties heeft

dat suresh het in het dna heeft gevonden sluit niet uit dat de hersenen deze info combineren tot iets interessants (zoals suresh zegt; het dna zal op iedereen een andere uitwerking hebben) dat hersenstukje dat (muteert door het dna/) het dna voor nuttig gebruik oppakt is dus voor sylar belangrijk
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Raynor's Revenge »

en bovendien kon claire al nooit pijn voelen, in season 1 zegt ze ergens dat ze van schrik wel de emoties heeft
in dezelfde ep 3x01 zegt ze dat ze tot dan toe altijd wel pijn voelde, in een S2 ep zegt ze ook dat ze wel pijn voelt, maar er snel overheen is (wat strookt met het snel 'genezen' van zenuwuiteinden enzo)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Vis »

Jim schreef:hij eet geen hersens, wat hij wel doet is onduidelijk, je ziet overigens wel dat hij precies het stukje dat claire claire maakt in zijn handen heeft in 3x01
misschien begrijpt hij ze door ze te zien (het is iig wel zo dat hij weet welk stukje hij moet hebben vanuit het clockmaker principe idd, hij weet wat 'klokjes laat tikken')
idd. het idee is dat dat hij kan aanvoelen/zien welk deel van de hersenen wat doet. zodra hij dat weet, leert hij het zelf direct, en heeft hij dezelfde abilities.
Jim schreef:en imo hoeft ie hersenen niet geproefd te hebben om er afkeurend over te doen
idd. of het was een grap (silly girl denkt dat bad sylar hersenen eet), of een gebaar naar confused fans om duidelijk te maken dat sylar's ability niet zo werkt.

--

het niets voelen terwijl hij aan 't poken is: "no nerve endings"
de cortex heeft geen nerve endings, daarom kun je ook wakker zijn bij sommige hersenoperaties. denk aan elektrische impulsen op bepaalde delen van de hersenen om te zien welk deel welke functie heeft (research of om zeker te weten dat ze bij het goede deel zijn aangekomen om daar vervolgens iets mee te doen). dit staat dus helemaal los van het "geen pijn meer voelen" als ze zich verwondt op een normale manier. hiervoor zal sylar wel iets hebben gedaan met haar hersenen.
Jim schreef:en bovendien kon claire al nooit pijn voelen, in season 1 zegt ze ergens dat ze van schrik wel de emoties heeft
ze voelde voorheen wel degelijk wat. anders zou ze ook niet aan 't gillen zijn van de pijn als sylar haar schedel eraf snijdt :P
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Jim »

angst en daardoor gillen van emotie staan los van de cortex in die zin,
bovendien hoorde je haar toch ook nooit klagen over pijn als ze van een brug was gesprongen?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

nee ze klaagde er ook niet over, ze zegt het in de ep zo:"Het was het enige dat ervoor zorgde dat ik mij nog een klein beetje normaal voelde".
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Vis »

Jim schreef:angst en daardoor gillen van emotie staan los van de cortex in die zin,
bovendien hoorde je haar toch ook nooit klagen over pijn als ze van een brug was gesprongen?
de quotes:
claire: i don't feel anything. it didn't hurt; there's no pain.
mom: but that's your power isn't it?
claire: no. i heal, but i always feel everything. it hurts the same as it would for anyone else, but not this time. that pain, i'm always so grateful for, because it's the only time i know i'm still human.

need more? :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

in seizoen 2 als ze dr teen eraf knipt (leuke scene trouwens) zie je ook duidelijk dat ze pijn heeft ;) goed geacteerd ook, daar had ik ff geen hekel aan het karakter.
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Jim »

hm, i need more.


:lachhuil:
neh ok, true dan, nooit zo begrepen :)
en dat gevoel is ze dus nu wel kwijt na sylar, zijn we weer bij ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

En het feit dat Claire dus toch veranderd is impliceert wat mij betreft dat hij wel daadwerkelijk iets doet met de hersenen om de krachten over te nemen. Ik ben van plan dit weekend de eerste epjes van seizoen 1 nog eens te kijken, het staat mij vaag bij dat ze het daar een keer in uitleggen.
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Jim »

captain crash schreef:En het feit dat Claire dus toch veranderd is impliceert wat mij betreft dat hij wel daadwerkelijk iets doet met de hersenen om de krachten over te nemen. Ik ben van plan dit weekend de eerste epjes van seizoen 1 nog eens te kijken, het staat mij vaag bij dat ze het daar een keer in uitleggen.
hij neemt het interessante stukje eruit, kijk 3x01 met claire maar
wat ie er daarna mee doet is niet duidelijk, hij eet t wss niet op though als gezegd
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Vis »

Jim schreef:
captain crash schreef:En het feit dat Claire dus toch veranderd is impliceert wat mij betreft dat hij wel daadwerkelijk iets doet met de hersenen om de krachten over te nemen. (...)
hij neemt het interessante stukje eruit, kijk 3x01 met claire maar wat ie er daarna mee doet is niet duidelijk, hij eet t wss niet op
Het gaat om het overnemen van powers he. Je ziet hem poken en je hoort rare geluiden, je ziet nergens dat hij er daadwerkelijk iets uithaalt. En waarom zou ze haar powers nog hebben als hij dat deel van haar hersenen eruit heeft gehaald?

Als je bedoelt dat hij het "pijn voelen" gedeelte heeft weggehaald; waarschijnlijk wel. Maar dan geldt nogsteeds: je ziet hem niet iets uit d'r hersenen halen, en zoiets is ook onwaarschijnlijk. Of hij heeft opzettelijk iets kapot gemaakt waardoor ze geen pijn meer registreert, of hij heeft door het poken en gedoe perongeluk iets kapot gemaakt. Maakt weinig uit verder voor 't verhaal.
captain crash schreef:En het feit dat Claire dus toch veranderd is impliceert wat mij betreft dat hij wel daadwerkelijk iets doet met de hersenen om de krachten over te nemen. Ik ben van plan dit weekend de eerste epjes van seizoen 1 nog eens te kijken, het staat mij vaag bij dat ze het daar een keer in uitleggen.
Suresh komt in 3x02 achter de source door de fight-or-flight respons van die chick.

"these abilities don't originate in the blood, they're produced from adrenaline."

registratie van het eoa door hersenen > ± impulses via nervous system > ± production adrenal glands > ± adrenaline > ± powers

De meeste anderen hebben er zelf meer controle over, bij haar is het puur instinct (f-o-f), en dat bleek de key. De powers zelf komen voort uit de adrenaline volgens Suresh.

Feit:
In Heroes hebben sommigen hebben meerdere powers & ± productie door adrenal glads wordt irl uiteindelijk bepaald door hersenen (wat niet).

Aanname:
In Heroes hebben ze bedacht dat het 'soort' impulses dat door de hersenen wordt verstuurd het 'type' adrenaline beïnvloedt dat geproduceerd wordt door de glands en daarmee het soort power. Dat iedereen andere powers heeft komt doordat iedereen net een iets ander soort impulsen verstuurt. Peter en Sylar hebben schijnbaar de ability om dit soort impulses resp. figuurlijk en letterlijk aan te voelen, te leren en vervolgens zelf te versturen (vanuit de hersenen), waardoor dezelfde powers voortkomen uit de adrenalineproductie.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

dat is inderdaad nog een aannamen omdat ook duidelijk is dat Suresh z'n experiment...euhm...wat uit de hand aan 't lopen is. Ik denk echter wel dat je gelijk hebt ;) De vraag is alleen nog of het bij iedereen zo werkt of dat er verschillende typen "heroes" zijn. Maargoed, dat weten we gewoon nog niet.
Plaats reactie