(3.04) I Am Become Death

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

(3.04) I Am Become Death

Bericht door captain crash »

Episode number: 304
First aired: October 6, 2008

Written by: Aron Coleite
Directed by: Adam Kane
Spoiler (weergeven)
Synopsis
Peter and Future Peter travel four years into the future to witness how the world has changed. This is a future that everyone has abilities. They've all been injected the formula that gives them abilities, and people now fly around New York City. Future Peter tells Peter that he needs to go to Sylar for help, but before he can say another word he's shot by Future Claire. Peter escapes just in time.

Future Claire, who now hangs out with Future Daphne and Future Knox, plans to use Molly to find Peter. Little does she know that Peter has gone to see Future Mohinder, who is now fully mutated and likes to hide in the dark. He gives Peter some info on where to find Sylar, and when he heads to Costa Verde he's shocked to find the him wearing an apron, with a kid and making waffles.

Sylar pulls Peter aside and fills him in on the fact that their brothers. Future Sylar has atoned for his evil ways and now spends his days watching little Noah, who must be named after HRG. Sylar mentioned that he fought his hunger for his son. Peter tries to tell Sylar that the world is doomed, and suggests he try painting the future if he's not convinced.

Meanwhile, Daphne visits Future Matt, who is her husband. He doesn't want to use Molly to find Peter, but his wife talks him into it. After she gets the info, she passes it on to Claire, so they can go find Peter. Back in Costa Verde, Sylar tells Peter to fix his watch if he wants to learn his intutive ability. Peter picks up the power, and Sylar said he was sorry. He had mentioned earlier that this ability causes someone to have an evil "hunger", which the person will turn evil and kill people. The brothers are soon interrupted by the trio of Future Claire, Daphne and Knox.

A confrontation took place, and Peter punches Claire before she even pulled the trigger on her gun. Daphne went after Peter, and Knox, who gained his strength through Noah's fear, throws Sylar through a table and accidentally kills Noah in the process. Sylar gets so angry that he punched Knox till his radioactive power manifest and cause a nuclear explosion, wiping out the entire area.

About 200,000 people die in the explosion, but Future Claire survives and is now about to torture a shirtless Peter with a knife. She's soon interrupted by President Nathan Petrelli, who tells his brother that Congress has decided to move forward with a superpowered army. Peter goes a little crazy trying to figure out Nathan's true intentions, and accidentally pulls a Sylar and cuts open his head. When Peter travels back to the present, he lands in Sylar's cell. Sylar tells him that he's now infected with the skull-slicing hunger because of the power of intutive ability.

Back in the present, Mohinder studies the bizarre rash on his back, but instead he goes next door to break up a domestic dispute when he hears the neighbors fighting. After Maya (Dania Ramirez) gets home, she tries to lay her charm on Suresh, but his ability cause him to burst into anger for no reason. Maya storms out in a huff, and Mohinder soon realizes that there's no way to remove his rash.

Dr. Zimmerman tells Tracy (Ali Larter) that she's just one of a set of triplets, and that he discovered her and injected her with a formula that gave her superpowers. Tracy wants to know the name of the mysterious company that greenlit the project, and when Zimmerman can't remember she almost froze me.

Soon after, Tracy tells Nathan (Adrian Pasdar) that she's resigning from her position. Linderman informs him that it's his destiny to help her, which is why he arrives just in time to save Tracy from jumping off a bridge to her doom. As shocked as she is to see a man that can fly, it does help her open up and show him her ability to Nathan. Both Tracy and Nathan soon started making out. They're also shown as being married four years in the future, officially making Tracy the First Lady.

Over in Africa, Matt (Greg Grunberg) puts on Utusu's headphones and starts dreaming of the future. He witnesses the destruction in Costa Verde, and also sees that Future Daphne had her back blown off in the massive explosion. He wakes up in Africa and realizes that he must find the speedster, but Utusu tells him he has to find a mystical animal to guide him first. Matt thinks the turtle might do the trick, which is going to make for a very slow journey.

Hiro (Masi Oka) and Ando are still stuck in the Level 5 prison, and if that's not bad enough they're also not getting along. Ando (James Kyson Lee) is pissed off that Hiro said he didn't need him, and Hiro is still freaked out that Future Ando killed him. The two teamed up for a moment to open up a vent in the ceiling of the prison cell so they can escape. But after that, Ando refused to go up but agreed to help Hiro up. Just as Hiro gets halfway into the vent, the Haitian shows up to rain on their parade.

As the episode comes to an end, Angela (Cristine Rose) tells Hiro and Ando that the missing formula can grant people special abilities. After informing Hiro that some mysterious person is watching them and manipulating them, she tasks him to go dig up a very pissed off Adam Monroe for help. When the casket first opened, Adam was closing his eyes, but it suddenly opened. He strangled Hiro, and delivered the last words of the episode, "Hiro, you son of a bi~~".
  Epje binnen, vanavond maar eens kijken :)
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Karanov »

Vanavond downloaden en kieken. Ja zeker... lekker Heroes kieken, dat ga ik vanavond doen. :*D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door captain crash »

Ik heb 'm al...en ik dacht ik ga vanavond kijken, maar heb het toch al gedaan.

De verhaallijn van Mohinder staat mij nog steeds niet echt aan...maar ik had hoe dan ook al niet veel met het karakter. De kant die het met Peter uit lijkt te gaan staat mij dan wel weer aan.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Raynor's Revenge »

de laatste scene was echt mooi :')

sylar was in beide tijdvakken ook weer erg goed :) claire blijft irritant
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door captain crash »

Is trouwens een boeiende vraag gekomen: Als Sylar en Peter inderdaad broers zijn en dit vooral ook blijkt uit hun "gaven" die op elkaar lijken...hoe zit het dan met Nathan? Nathan hoeft geen genetische familie te zijn natuurlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze Claire beter kan verteren dan Claire is verliefd op flyboy uit seizoen 2.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Raynor's Revenge »

dat dan weer wel natuurlijk :')

wat nathan betreft, geen idee eigenlijk
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Vis »

1) waarom hoort Peter Nathan tikken wanneer hij Sylar-powers heeft? hij kan al vliegen, dus waarom zou hij nog geïnteresserd zijn in Nathan's powers? of heeft Nathan nu ineens Linderman-schizophrenia-powers? hij kan ook al gedachten lezen, dus daarvoor hoeft ie 't ook niet te doen.
slappe verklaring: het publiek laten zien dat Peter langzaam evil wordt door Sylar-hunger (net als de future-scar die gewoon moet healen...)

2) waarom heeft Peter uberhaupt Sylar-powers nodig? ik heb nooit een verschil gezien tussen hun powers, behalve dat Sylar iemands hersenen moet bestuderen en Peter het gewoon zo aan kan voelen en kan overnemen.

3) claire zegt dat ze peter dood kan maken met een bullet achter in z'n hoofd. spreekt oma tegen die enkel zei dat ze hem zo kon stoppen (groot verschil) en Sylar van een paar eps terug die duidelijk zei dat ze helemaal niet dood kon (en Peter dus ook niet). en dan ook nog alle vorige ontploffingen die ze al doorstaan hebben. waarschijnlijk stoppen ze 'm zo enkel, en kan hij weer verder zodra de kogel eruit is. blijft slordig en onnodig.

4) wtf was die Nathan-vliegt-voorbij-en-red-niet-Niki scene? teveel van het budget opgegaan aan make-up voor Hayden dat ze geen scene met fx meer kunnen maken langer dan 2 seconden?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Raynor's Revenge »

Vis schreef:1) waarom hoort Peter Nathan tikken wanneer hij Sylar-powers heeft? hij kan al vliegen, dus waarom zou hij nog geïnteresserd zijn in Nathan's powers? of heeft Nathan nu ineens Linderman-schizophrenia-powers? hij kan ook al gedachten lezen, dus daarvoor hoeft ie 't ook niet te doen.
slappe verklaring: het publiek laten zien dat Peter langzaam evil wordt door Sylar-hunger (net als de future-scar die gewoon moet healen...)
het ging peter, gezien wat hij zei, volgens mij niet om de powers, maar meer om het begrijpen hoe nathan als persoon werktel hoe hij tot zijn conclusies betreffende beslissingen die hij maakte kwam enzo
2) waarom heeft Peter uberhaupt Sylar-powers nodig? ik heb nooit een verschil gezien tussen hun powers, behalve dat Sylar iemands hersenen moet bestuderen en Peter het gewoon zo aan kan voelen en kan overnemen.
het idee was geloof ik dat als peter de toekomst zou willlen redden, hij de verbanden goed zou moeten kunnen zien tussen ding zodat hij niet meer 'op butterflies ging stappen'. de kracht van sylar zou hier idd nuttig voor zijn.
3) claire zegt dat ze peter dood kan maken met een bullet achter in z'n hoofd. spreekt oma tegen die enkel zei dat ze hem zo kon stoppen (groot verschil) en Sylar van een paar eps terug die duidelijk zei dat ze helemaal niet dood kon (en Peter dus ook niet). en dan ook nog alle vorige ontploffingen die ze al doorstaan hebben. waarschijnlijk stoppen ze 'm zo enkel, en kan hij weer verder zodra de kogel eruit is. blijft slordig en onnodig.
eensch, ze moeten echt ff de knoop doorhakken of t iig duidelijke vertellen.
4) wtf was die Nathan-vliegt-voorbij-en-red-niet-Niki scene? teveel van het budget opgegaan aan make-up voor Hayden dat ze geen scene met fx meer kunnen maken langer dan 2 seconden?
:')

tjah, de FX in heroes is wel vaker van wisselende kwaliteit; de scene waarin peter ontplofte en nathan hem redde was erg goed, maar de scene dat peter en z'n ierse chick in toekomstig NNY aankwamen was zoooo duidelijk greenscreen...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door captain crash »

Er is nog iets dat bij Nathan opgemerkt moet worden: Wij denken dat zijn kracht vliegen inhoudt, maar dat weten we eigenlijk nog steeds niet zeker. We hebben hem alleen maar zien vliegen, maar gezien alle ontwikkelingen met Nathan vanaf seizoen 1 is er ook best nog een mogelijkheid dat hij veel meer kan. Marks uitleg rond Peter en Sylar is algemeen de uitleg en wordt ook al wat langer gezegd. Peter heeft wel krachten maar geen inzicht, is feitelijk een ongeleid projectiel. Wat Claire en haar "schiet in het hoofd verhaal" - er is een kans dat Peter zo dood kan, er is een kans dat ze het ons nog gaan uitleggen (uiteindelijk is dat waar dit seizoen om draait: Hoe kunnen de echte vijanden dood) of het is gewoon weer een Claire lult teveel moment...ik ga voor het laatste want ik heb gewoon eigenlijk niets met Claire ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Raynor's Revenge »

captain crash schreef:Marks uitleg rond Peter en Sylar is algemeen de uitleg en wordt ook al wat langer gezegd. Peter heeft wel krachten maar geen inzicht, is feitelijk een ongeleid projectiel.
ik zat hier vanochtend of gisteraaf, iig voor ik vis z'n post las, nog wat over na te denken; peter heeft duidelijk de potentie de meeste krachten te absorberen, maar hij kan ze niet tot nauwelijks gebruiken als hij niet weet dat ie ze heeft (zo heeft ie op t moment bijvoorbeeld latent o.a. acuut gehoor en bevriezingskracht aanwezig, via de confrontatie met sylar op eind S1). sylar aan de andere kant weet precies welke krachten hij heeft en tot in het kleinste detail hoe ze werken, die zal dus het onderste uit de kan van de krachten die hij heeft kunnen halen en wat dat betreft iig altijd superieur aan peter zijn (althans, tot nu toe dan ;) )

wat sylar betreft nog een nitpicking momentje overigens: is hij zijn S1 krachten nou wel of niet kwijt? meldingen daarover zijn nogal verdeeld. ik las op de heroes wiki dat officieel bevestigd zou zijn dat hij al zijn S1 krachten op telekinese na kwijt was door die injectie, maar hoe kan hij zichzelf dan nog laten ontploffen? toch jammer :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door captain crash »

Op tv hebben we alleen gezien dat hij door de injectie weer krachten terugkreeg. Hij zegt zelf in seizoen 2 dat wanneer hij geneest hij al zijn krachten weer terug kan krijgen. Verder is duidelijk uit waar ze mee aan het experimenteren zijn dat krachten ook weer aan kunnen. Denk aan Peter. Die slikt medicijnen die zijn krachten onderdrukken maar op het moment dat hij meer stopt krijgt hij zijn krachten langzaam weer terug. Ik denk dus dat Sylar al zijn krachten nog, of weer, heeft. Trouwens dat moment tussen Peter en Adam laat ook al zien dat Peter eigenlijk een ongeleid projectiel is...hij vertrouwt iemand die hij nooit gezien heeft en verder niet kent. Hij zit zelf in een cel omdat hij gevaarlijk is, hij had dus kunnen weten dat Adam ook niet helemaal zuiver was. Ofwel, Peter mist inzicht. Een ander voorbeeld daarvan is begin seizoen 1 wanneer hij denkt dat hij kan vliegen. Inplaats van dit rustig testen springt hij van een gebouw. Peter is nooit de persoon met inzicht geweest en dat is nog zo...of nu met de krachten van Sylar misschien wel niet meer.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Raynor's Revenge »

captain crash schreef:Trouwens dat moment tussen Peter en Adam laat ook al zien dat Peter eigenlijk een ongeleid projectiel is...hij vertrouwt iemand die hij nooit gezien heeft en verder niet kent. Hij zit zelf in een cel omdat hij gevaarlijk is, hij had dus kunnen weten dat Adam ook niet helemaal zuiver was. Ofwel, Peter mist inzicht. Een ander voorbeeld daarvan is begin seizoen 1 wanneer hij denkt dat hij kan vliegen. Inplaats van dit rustig testen springt hij van een gebouw. Peter is nooit de persoon met inzicht geweest en dat is nog zo...of nu met de krachten van Sylar misschien wel niet meer.
:yes: wat dit betreft ook mooi dat de 'nieuwe toekomst' nog wat in het midden liet wie nou daadwerkelijk de villains waren; peter of de rest :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Vis »

Raynor's Revenge schreef:het ging peter, gezien wat hij zei, volgens mij niet om de powers, maar meer om het begrijpen hoe nathan als persoon werktel hoe hij tot zijn conclusies betreffende beslissingen die hij maakte kwam enzo
...
het idee was geloof ik dat als peter de toekomst zou willlen redden, hij de verbanden goed zou moeten kunnen zien tussen ding zodat hij niet meer 'op butterflies ging stappen'. de kracht van sylar zou hier idd nuttig voor zijn.
maar sinds wanneer is dat Sylar's power? hij 'leert' hoe iemand's powers werken, niet hoe diens psyche in elkaar zit.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Raynor's Revenge »

sylar's kracht is het doorzien hoe dingen werken, in elkaar passen. het daarmee kunnen stelen van andere krachten is slechts één van de mogelijkheden die daarmee komt ;)

edit: in hoeverre je erachter kunt komen hoe iemands psyche werkt door naar zijn/haar hersens te loeren is idd wat twijfelachtig, maargoed, dit leek zijn motief te zijn, dat zegt niet per se dat het ook gewerkt zou hebben
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door captain crash »

Wat vinden jullie eigenlijk van het verhaal van Mohinder? Ik kan met Peter/Sylar redelijk leven, met Mohinder kan ik echter helemaal niks...vanaf het begin van dit seizoen al niet. Hoe hard ik mijn best ook doe, eigenlijk zijn z'n acties gewoon niet te verklaren.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Raynor's Revenge »

eens, mohinder verhaaltje slaat een beetje nergens op. gelukkig ook nog niet veel mee gedaan
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door captain crash »

nee het kan natuurlijk komen maar ik ben een beetje bang dat het onder gaat sneeuwen. Dit vooral door de belofte van Kring dat we in de eerste afleveringen van dit seizoen een aantal ontwikkelingen zouden gaan zien die anders misschien wel een heel seizoen zouden hebben geduurd. Sommige verhalen lenen zich om versneld verteld te worden, vooral na het begin van seizoen 2 dat inderdaad tot op zekere hoogte te traag was. Ik vrees alleen dat dit niet geldt voor het verhaal van Mohinder. Hoop dat ze er nog wat aan gaan doen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Vis »

Raynor's Revenge schreef:sylar's kracht is het doorzien hoe dingen werken, in elkaar passen. het daarmee kunnen stelen van andere krachten is slechts één van de mogelijkheden die daarmee komt ;)
wanneer komt dit terug in de serie dan? heb hem — naast horloges zien maken — namelijk nooit iets anders zien doen dan powers overnemen van andere heroes. als het breder zou zijn zou hij z'n hunger ook kunnen stillen door random mensen open te gaan hakken om te zien hoe zijn werken... no make sense to me ;(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door captain crash »

Dat komt onder andere in seizoen 2 naar voren...in die verschikkelijke scenes met Maya.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Raynor's Revenge »

en hoe de 'hunger' zich manifesteert kan natuurlijk van persoon tot persoon verschillen op basis van persoonlijkheid ;)

ik moest overigens net weer denken aan de scene in S2 waarin peter die ene gast bijna wurgde in dat cafe. hij zei toen zelf dat hij dat daadwerkelijk wilde doen en het lijkt er ook op dat ie dat daadwerkelijk wel gedaan zou hebben; nog een hint naar de mogelijkheid evil peter dus :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Galenfuinion »

captain crash schreef:Dat komt onder andere in seizoen 2 naar voren...in die verschikkelijke scenes met Maya.
Lol toen sliep ik altijd.


[quote'="Raynor's Revenge"]k moest overigens net weer denken aan de scene in S2 waarin peter die ene gast bijna wurgde in dat cafe. hij zei toen zelf dat hij dat daadwerkelijk wilde doen en het lijkt er ook op dat ie dat daadwerkelijk wel gedaan zou hebben; nog een hint naar de mogelijkheid evil peter dus [/quote]

Minder hints zien die er gewoon niet zijn. Ik herinner me de scene btw niet.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Raynor's Revenge »

je herinnert je de scene waarover ik het heb niet, en toch trek je een oordeel over wat ik zeg?

o-keeeeej dan... :roll:
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Karanov »

We weten toch wel dat Peter nooit echt evil word. Dit is gewoon Peter's "Venom" periode. Net als Venom het tegenbeeld van Spider-man is Sylar eigenlijk het tegenbeeld van Peter Petrelli. Peter word nu "geinfecteerd" met de slechte eigenschap van Sylar, en zal zeker meerdere male op het punt staan iets kwaadaardig te doen, iedere keer net op het laatste moment stoppen, en uiteindelijk uitvogelen hoe hij zichzelf kan verlossen van The Hunger. En zelfs als hij tijdelijk helemaal doordraait zal hij alsnog als good guy eindigen. Kan je er gelijk een leuke "redemption" verhaal aan vastplakken.

Dergelijke corruptie verhalen komen geregeld voor. De bekendste is ongetwijfeld Spider-man met het zwarte pak (wat later Venom zou worden), maar een recenter verhaal is dat van Green Lantern (Hal Jordan om precies te zijn) die bezeten wordt door Paralax. Je kan zelfs Iron Man's alcoholisme in dit lijstje zetten.

Ben wel benieuwd hoe de "fall and redemption of Peter Petrelli" zal verlopen. Hopelijk beter dan Emo Peter Parker uit Spider-man 3. :lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door captain crash »

Als je er vanuit gaat dat Peter "de held" is klopt je verhaal. Maar waarom zou Peter "de held" zijn? In seizoen 1 is hij niet de persoon die de boel uiteindelijk redt en dat is hij in seizoen 2 ook niet. Hij heeft iedere keer hulp nodig om de wereld te redden, als hij het zelf moet doen zou het nooit gelukt/gebeurd zijn. Eigenlijk is Peter tot nu toe best wel een anti-held ook al heeft ie stoere krachten.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Galenfuinion »

Raynor's Revenge schreef:je herinnert je de scene waarover ik het heb niet, en toch trek je een oordeel over wat ik zeg?

o-keeeeej dan... :roll:
De schrijvers van Heroes hebben geen idee meer waar ze naartoe willen, dat blijkt wel na de staking. Dus om dat als een hint op te vatten is gewoon onrechtvaardig.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door captain crash »

Galenfuinion schreef:
Raynor's Revenge schreef:je herinnert je de scene waarover ik het heb niet, en toch trek je een oordeel over wat ik zeg?

o-keeeeej dan... :roll:
De schrijvers van Heroes hebben geen idee meer waar ze naartoe willen, dat blijkt wel na de staking. Dus om dat als een hint op te vatten is gewoon onrechtvaardig.
Wat je zegt is niet waar, ze weten wel waar ze heen willen ze weten alleen niet meer op welke manier ze dat willen doen. Ze hebben echter niets gedaan met de ontwikkeling van het karakter van Sylar, zowel in de originele versie als in deze versie gaat de ontwikkeling op dezelfde manier (zie extra's op de dvd's van seizoen 2, het commentaar bij verschillende afleveringen en de achter de schermen stukken bij seizoen 3 tot nu toe). Als het om Sylar gaat kan je alles wat in seizoen 2 gedaan is dus rustig zien hints en opbouw van zijn karakter. De grootste problemen zitten bij Mohinder, Claire en in mindere mate Hiro.
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door Jim »

ik ben blij dat goed en slecht bij jullie ook al duidelijk vervaagd zijn nu ;)

dat niet duidelijk is of peter, claire en sylar dood kunnen door een kogel in 't achterhoofd is hartstikke handig
als ze letterlijk onsterfelijk zijn is het een verhaal zonder einde
dan gaat het er gewoon om wie 't eerst de ander neerschiet en dusdanig uit elkaar verscheurd en met pakketjes de ruimte in zendt dat niemand m ooit meer in elkaar kan plakken (maja heroes is niet logisch dus doen ze dat vast nog niet :lachhuil: )
dit zag je deze aflevering al in principe
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.04) I Am Become Death

Bericht door captain crash »

Ze kunnen niet "dood" door die kogel, wat er met ze gebeurt als er een kogel in hun hoofd geschoten wordt weten we al. Op het moment dat die kogel weer uit hun hoofd gehaald wordt leven ze verder door. Misschien als je ze aan stukjes hakt nadat die kogel in hun hoofd zit dat het dan definitief afgelopen is, maar dat hebben we nog niet gezien. Die kogel zelf maakt ze in ieder geval niet voor eens en altijd definitief dood. Ik denk trouwens zelf niet dat het in mootjes hakken zal helpen, Adam is immers al eens opgeblazen en Peter ook (Sylar ook in de toekomst die niet de toekomst zal zijn). Wie goed en slecht zijn is nog steeds iets dat in Heroes op eendimensionaal niveau functioneert, daar is in deze aflevering helemaal niets anders aan geworden. Sterker nog, de uitleg van velen op fora dat Claire in de toekomst slecht is durf ik in twijfel te trekken (heb ik elders ook al gedaan). Claire, Parkman en Daphne zijn in de toekomst naar mijn mening helemaal niet de bad guys, Peter wel weer. Maar Peter is een discussie op zichzelf waard, zou mij niet verbazen als hij en Sylar een tweeling blijken te zijn op dezelfde manier gemaakt als Nikki en haar zusjes (dus door Zimmerman).
Plaats reactie