(3.13) "Dual"

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

(3.13) "Dual"

Bericht door extatix »

Copy/paste vanuit nl.kunst.sf+fantasy (van mezelf)

Hoge bodycount; vurige moeder van Claire, oom van Claire (die familie wordt zo een stuk kleiner), angstaanjagende door angst aangedreven man, kilo's slachtoffers van Sylar, ja mid-season finale tijd, duidelijk.

Peter heeft zijn krachten weer terug, het moest toch ergens weer gebeuren ook, hij was wel wat saai zo zonder krachten. Hiro moet nog even zonder, maar we weten nu in ieder geval hoe a) de formule in twee stukken lag en b) Ando aan zijn krachten is gekomen zoals we die in de eerste aflevering zagen. Leuk zo, die losse draadjes aan elkaar knopen.

Ook goed om te zien: Lt. Cmdr. Worf is nu president van de V.S.

Drukke aflevering zo, beetje warrig wel maar het werkte wel. Sylar met zijn wilde plannen, mooi man. Waarom slaat HRG trouwens ma-van-Claire niet gewoon knockout, of zou dat niet geholpen hebben? En Sylar zelf, hij is vast niet dood.
Gebruikersavatar
renegaderene
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 okt 2008, 13:58

Re: (3.13) "Dual"

Bericht door renegaderene »

Ik vond het een leuke aflevering. Ook omdat natuurlijk de iefde van star trek er ook in voor komt. Worf. Ik ben nieuwschierig hoe de tweede deel van het seizoen heen gaat.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: (3.13) "Dual"

Bericht door Trekscaper »

Ik vond het eerlijk gezegd een wat teleurstellende aflevering. Helemaal niet big zoals mid season finale moest zijn. Maar kwam ook omdat de echte dreiging: Arthur al dood was gemaakt in de vorige aflevering. Evil Sylar hadden we in seizoen 1 gehad. Dat gedeelte was dus helemaal al aan de orde geweest. Was wel cool, maar niks vernieuwend. En nog steeds vind ik dat Nathan te snel een badguy werd. Hij wou zelfs Peter vermoordden. Is helemaal tegen zijn karakter in. Peter heeft een gedeelte van zijn krachten terug, maar nog niet alles, getuigd van zijn litteken erna nog. Hiro heeft geen enkele kracht meer. Ben benieuwd hoe het met hem verder zal gaan.

Wel cool Mr. Worf te zien als notabene de President van Amerika (Moest hij Obama voorstellen?)
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Re: (3.13) "Dual"

Bericht door Dennis »

Een aflevering met erg veel actie en spanning; wellicht iets te "big". Ik vind Sylar echter niet puur evil. Hij probeert zijn verleden op te helderen en wordt op elk mogelijke manier door een ander personage op een verkeerd spoor gezet. We krijgen veel meer over zijn persoonlijkheid te weten en de groei (of afname) daarin, heel anders dus dan seizoen 1. Leuk dat Peter zijn krachten terug heeft, hij is toch mijn favoriete personage; eerlijk en naief. Nathan is een personage dat controle door macht wil. Hij is niet evil, eerder het tegenovergestelde. Hij wil de mensheid helpen. Als hij Peter wilde vermoorden had hij dat op elk moment kunnen doen, maar hij heeft het niet gedaan. Iets zeggen is heel anders dan het ook doen.

Leuk te zien dat Worf terug in de tijd is gegaan. :p
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.13) "Dual"

Bericht door captain crash »

...nog niets kunnen ontdekken van de beloofde grote veranderingen, was verder wel aardig...en om mij hoeft een mid season final helemaal niet "groots" te zijn...als dat niet in de verhaallijn past moet je dat niet met een kunstgreep alsnog wel doen.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: (3.13) "Dual"

Bericht door Master Vanhu Botie »

Dennis schreef:Leuk te zien dat Worf terug in de tijd is gegaan. :p
En toch mis ik dat rare voorhoofd van 'm :lachhuil:

Idd, leuke ep. De turn van Sylar was een beete te verwachten, de turn van Nathan is wat minder geloofwaardig. Heel wat doden, ze vielen als vliegen, 't was net of ze allemaal moesten wachten op die ene ep (met uitzondering van Arthur dan), maar al bij al een leuke ep waarin wat gebeurde.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: (3.13) "Dual"

Bericht door Karanov »

De moeder van Clair en haar broer zijn dus niet dood. En zelfs Elle kan nog terugkomen.

Heroes blijft voor het grotendeels werken volgens strip logica... dus een karakter is pas dood als je het lijk heb gezien. En zelfs dan nog kunnen ze terugkomen. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.13) "Dual"

Bericht door Raynor's Revenge »

bovendien heeft Meredith al eens zo'n brand overleefd, 16 jaar geleden....
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.13) "Dual"

Bericht door captain crash »

Karanov schreef:De moeder van Clair en haar broer zijn dus niet dood. En zelfs Elle kan nog terugkomen.

Heroes blijft voor het grotendeels werken volgens strip logica... dus een karakter is pas dood als je het lijk heb gezien. En zelfs dan nog kunnen ze terugkomen. :lachhuil:
...maar de serie is dan ook een live action comic series en niet een serie met een meerlaags verhaal...mensen moeten de serie echt gaan kijken en bekijken voor wat het is en niet voor wat zij vinden dat het zou moeten zijn omdat allerlei mensen van alles roepen. Als je van comics houdt vind je dit fantastisch, als je dat niet doet dan vind je er op den duur niks meer aan.
Plaats reactie