Subboard terecht?

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Subboard terecht?

Bericht door Galenfuinion »

Waarom is er nog een Heroes subboard?

Haast niemand volgt het nog. Een Lost-board lijkt me terechter dan dit:)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Subboard terecht?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik volg Heroes nog, maar ik zit nog maar bij 3x15
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Subboard terecht?

Bericht door Miriam »

Ik vind al die sub-boards op BSG(kijk ik niet in) na onzin.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Subboard terecht?

Bericht door Vis »

De meeste van die series zijn al afgelopen en/of niet meer zo populair, en kunnen ook wel af met één topic. Maar dat ligt er ook aan dat het forum in z'n geheel vrij rustig is geworden. Het idee was om andere scifi-series wat meer ruimte te geven dan één topic. Heroes stelt alleen niets meer voor, en is samen met gecancelde The 4400 imo wel een kandidaat om een keer te verdwijnen of vervangen te worden door iets hips.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door Galenfuinion »

The 400 idem, helaas gecanceld ;-(

24 is op dit moment erg hip, evenals Lost. Beiden starten aan hun laatste seizoen(althans, Lost igg, 24 waarschijnlijk ook) dus er zal wel veel discussie over zijn de komende maanden tot mei 2010.

Maar misschien zijn al die sub-board wel onzin, weet eerlijk gezegd niet hoeveel er gepost wordt in die boards, buiten BSG om.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door Dark*staR »

Wat niet is kan nog komen, maar voor hetzelfde geld ook niet.
Mochten wij (mods & admins) besluiten om een of meerdere dingen aan te passen of te veranderen dan zal de informatie daarover vanzelf volgen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door captain crash »

24 is geen scifi (hoewel...;) )

Lost is ook geen scifi...hebben we ooit besloten, waarom is mij ontgaan eigenlijk. Het is idd zo dat we hier eens naar een reorganisatie moeten kijken, denk dat dat van de zomer wordt als er meer duidelijk is over de nieuwe Star Wars tv serie (die in ieder geval een eigen forum verdiend).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Subboard terecht?

Bericht door Vis »

inmiddels kan Lost ook wel onder scifi vallen in ieder geval, gezien wat er nu bekend is :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door Blind Guardian »

de mods hebben gesproken, de mods zijn machtig, de mods dulden geen tegenspraak, zo staat geschreven in de Schoran.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Subboard terecht?

Bericht door Miriam »

Je zou ook een apart Series board kunnen maken

Dus een voor
Goede series (24, Lost, Flodder, Desperate Housewives, BSG, Dr.Who, E.R)

En dan misschien SciFi Series apart en Series die nieuw zijn.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Subboard terecht?

Bericht door Section31 »

Zo'n voorstel heeft een paar jaar geleden ook geleefd.
Maar toen is bepaald dat een serie een scifi connectie nodig heeft om in aanmerking te komen voor een sub-forum.

The 4400 en Stargate mogen iig wel gearchiveerd worden.
Battlestar is ook bijna aan z'n einde. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door captain crash »

jah en dat hadden we weer bepaald omdat dit toch uiteindelijk een Star Trek board is en er dus iets van een connectie moet blijven. Ik ben zelf echter wel een voorstander van het opnieuw bespreken van het idee om dit forum een "series sub forum" te maken.
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: Subboard terecht?

Bericht door IG88 »

Ik zou dat meer een optie vinden als er totaal geen nieuwe sf series meer in de maak zijn.
Wie bepaald er dan eigenlijk wat een goede serie is? Iedereen!?
Dan wordt het subforum wel erg groot.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door captain crash »

nee, wat een geschikte serie is voor dit forum laten we voornamelijk afhangen van waar veel over gepraat wordt. Keuze wordt dus uiteindelijk gemaakt door de mods.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Subboard terecht?

Bericht door uss defiant »

Vis schreef:inmiddels kan Lost ook wel onder scifi vallen in ieder geval, gezien wat er nu bekend is :)
:stupid:
Section31 schreef: Battlestar is ook bijna aan z'n einde. :)
Jah, maar dat zou misschien kunnen worden omgezet in een BSG & Caprica forum. (plus er komt nog die tv-film, The Plan) Hangt ervan af hoeveel mensen hier dat gaan volgen natuurlijk.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door captain crash »

BSG forum zal net als het Stargate forum vermoedelijk blijven bestaan zolang men nieuw materiaal wil maken
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door Raynor's Revenge »

uss defiant schreef:
Vis schreef:inmiddels kan Lost ook wel onder scifi vallen in ieder geval, gezien wat er nu bekend is :)
:stupid:
niet geheel mee eens

in de zin dat Lost eigenlijk vanaf t begin al een halve SF serie was en veel mensen dit gewoon nu pas door lijken te krijgen ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:
uss defiant schreef:
Vis schreef:inmiddels kan Lost ook wel onder scifi vallen in ieder geval, gezien wat er nu bekend is :)
:stupid:
niet geheel mee eens

in de zin dat Lost eigenlijk vanaf t begin al een halve SF serie was en veel mensen dit gewoon nu pas door lijken te krijgen ;)
...idd ;) heb het lang geleden al eens geprobeerd uit te leggen ;)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door Guess who? »

Hmm, daar gaat t toch niet om?
Het gaat er toch om dat dit forum een middel is om mensen over zaken te laten praten. Als er veel mensen zijn die over een bepaald onderwerp willen praten, dan moet je dat op dat moment mogelijk maken. Is er erg weinig animo dan kan je het aantal fora of subfora ook verminderen.
Je kan natuurlijk ook proberen te stimuleren dat mensen meer over bepaalde zaken gaan praten, omdat je als site een bepaalde koers wil varen.
Maar dan moet je eerst bepalen wat die koers is en dan langzaamaan bepalen hoe je het forum dan gaat inrichten, zodat het gerealiseerd kan worden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door captain crash »

We vonden altijd dat Star Trek de basis van dit forum was en dat daarnaast wel meer ruimte mocht bestaan om aanverwante series en films te bespreken (scifi dus voornamelijk). Er valt best wat voor te zeggen om daar anders tegen aan te gaan kijken, maar dat moet dan maar eens in het modforum besproken worden. Volgens de gedachte dat alleen scifi echt meer ruimte mocht hebben vonden een jaar of twee terug de meeste mods dat Lost geen eigen subforum verdiende omdat het geen scifi was.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door Guess who? »

ja zoiets moet je ook wel degelijk met de mods bespreken en dit topic zal misschien wat leuke ideeën opbrengen... je weet het niet :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Subboard terecht?

Bericht door Vis »

of er nu subforums zijn voor scifi of niet-scifi series, het andere 'probleem' is dat er maar nog maar een paar mensen zijn hier op 't forum die al die series kijken en er iets over willen zeggen. nu hebben we een waslijst aan topics met een paar replies, wat allemaal prima in één topic kan (en dat topic daardoor tenminste wat levendig lijkt)..
Raynor's Revenge schreef:in de zin dat Lost eigenlijk vanaf t begin al een halve SF serie was en veel mensen dit gewoon nu pas door lijken te krijgen ;)
ja, en dat kun je dus nu pas stellen. er was vorige jaren nog teveel onduidelijk om met zekerheid te kunnen zeggen dat het scifi was, of dat er gewoon een logische (en niet-fictieve) verklaring voor was. daarom is het hier nooit als scifi geclassificeerd, maar nu is dat anders.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door Raynor's Revenge »

^ nouja, dat is dus precies waar ik t niet mee eens ben ;) naar mijn mening (<-- let op dit woord :P ) was t namelijk al veel langer duidelijk, al is t alleen al om t smoke-monster ;)
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: Subboard terecht?

Bericht door IG88 »

Dan deel ik niet jou mening :*)
Dat smoke monster was in het begin alleen maar fictie en nog geen sience. :*) ;)

Maar dan komt ook gelijk de volgende vraag: wanneer is het sf ? En wanneer 1 van de 2? :?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door Guess who? »

is iets science fiction als het vanaf het begin zo bedoeld is door de bedenker/schrijver, of als de afnemer ervan het vindt ?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Subboard terecht?

Bericht door Vis »

Raynor's Revenge schreef:^ nouja, dat is dus precies waar ik t niet mee eens ben ;) naar mijn mening (<-- let op dit woord :P ) was t namelijk al veel langer duidelijk, al is t alleen al om t smoke-monster ;)
duidelijk != waarschijnlijk :)

voor zover ik weet heeft Lost zichzelf ook nog nooit (of in ieder geval toentertijd niet) geprofileerd als science fiction serie.
Guess who? schreef:is iets science fiction als het vanaf het begin zo bedoeld is door de bedenker/schrijver, of als de afnemer ervan het vindt ?
meestal is dit vanaf 't begin af aan al duidelijk door de opzet van de serie, en komen er al direct science fiction onderdelen in terug. Lost is altijd volkomen realistisch opgezet, hetzij wel met veel mysterie. maar pas wanneer mysterieuze zaken worden uitgelegd kun je erover oordelen dat het — zoals IG88 al aangeeft — gaat om science fiction of enkel fiction. wat de bedoelingen waren van de bedenkers/schrijvers is zolang mogelijk in 't midden gelaten. en juist omdat het niet bekend is, en de rest van Lost veel aspecten heeft die onwaarschijnlijk zijn maar prima mogelijk met de huidige stand van technologie, valt het imo gewoon niet onder science fiction totdat het tegendeel duidelijk wordt.

als iemand een bron heeft waarin Lost al vanaf 't begin door de schrijvers zelf letterlijk wordt neergezet als science fiction, plz share :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door captain crash »

de bron zou dan moeten zijn dat ze zelf al een idee hadden waar het verhaal heen zou gaan en dat het einde van de serie aan het begin al vast stond.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door Guess who? »

captain crash schreef:de bron zou dan moeten zijn dat ze zelf al een idee hadden waar het verhaal heen zou gaan en dat het einde van de serie aan het begin al vast stond.
maar ik snap het niet, is het dan officieel sci-fi?
als ik een nummer schrijf en mensen denken dat het een romantisch liedje is, en het ook daarvoor gebruiken en er op zo'n manier naar kijken/luisteren, dan bepalen zij dat toch? dan heb ik er toch niks meer over te zeggen? wat voor bedoelingen ik ook had.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door captain crash »

is het dan nu officieel SF...weet ik veel, zelfs de grote SF schrijvers zijn er nooit uitgekomen wanneer iets officieel SF is en wanneer niet.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Subboard terecht?

Bericht door Guess who? »

captain crash schreef:is het dan nu officieel SF...weet ik veel, zelfs de grote SF schrijvers zijn er nooit uitgekomen wanneer iets officieel SF is en wanneer niet.

daarom, en dat maakt de discussie erover niet nutteloos, maar zoeken naar een bron waarin een schrijver of bedenken zegt dat het SF was vanaf het begin, lijkt me dan wel nutteloos.
Gesloten