1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Stars

Seeking imaginative new worlds and new civilizations

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Stars

Bericht door Vis »

So far, so good!


Opening titles zijn modern en passend. Voelt wat aan als die van een James Bond-film, maar met een Star Trek-twist.

Veel invloeden van de Original Series in de sound effects. Score is goed en ook typisch Star Trek.

Visual effects zijn impressive. Niet alleen de space en battle scenes, maar ook de interiors, ship's systems, space suits, etc.

Dialogue in 1x01 was wat forced in 't begin, maar werd een stuk beter verderop in de aflevering.

Klingons, hun cultuur, ships, etc. en het hele verhaal dat is opgezet zijn interessant, en kan veel kanten op.

De invloeden van de Vulcan culture op Burnham kwamen geloofwaardig over. Veel karakterontwikkelingen voor de members van de main cast die we al gezien hebben. Ook voor wat grotere karakters die gelijk opgeofferd zijn, wat gelijk de toon aangeeft voor de serie.

:good:


Heb "This season on Star Trek: Discovery" aan 't einde van 1x02 overgeslagen; laat me liever verrassen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: 1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Star

Bericht door EMH »

Ik ben ook blij verrast met deze serie.
Special effects en decors zien er goed uit.
Een doorlopende verhaallijn i.p.v stand alone afleveringen die veelbelovend is begonnen.
Ook tof is dat er voor een echte intro is gekozen. Veel series van de laatste jaren hebben geen lange intro's meer.
Het andere uiterlijk van de Klingons en de schepen was wel even wennen en is eigenlijk best aparte keuze omdat deze serie zich in tegenstelling tot de laatste drie films afspeelt in de tijdlijn van de voorgaande series en eerste tien films.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: 1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Star

Bericht door Trekscaper »

Ook hier genoten van de eerste twee afleveringen, wat aanvoelde als een prologue. Dit omdat we de Discovery nog niet hebben gezien.

Anders genoeg dan de voorgaande series, maar ook weer vertrouwd. Budget is 8,5 miljoen dollar per aflevering en dat is te zien! Mooi aangekleed en imposante FX.

De look van de Klingons is inderdaad wel even wennen.

Ben benieuwd naar aflevering 3!

De eerste aflevering werd in Amerika gezien door 9,6 miljoen kijkers. Een mooi aantal!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: 1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Star

Bericht door Blind Guardian »

Uitstekende serie , maar .... Ik kan het taalgebruik van de Klingons niet hebben ,net of een stel imbeciele kleuters met elkaar aan het conserveren zijn :lachhuil:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Star

Bericht door Nemesis »

Als de ondertiteling er niet was, mocht je er ook baby's van maken, al zijn die een stuk sneller met brabbelen :P haha
Ocampa
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2009, 14:59

Re: 1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Star

Bericht door Ocampa »

Blind Guardian schreef:Uitstekende serie , maar .... Ik kan het taalgebruik van de Klingons niet hebben ,net of een stel imbeciele kleuters met elkaar aan het conserveren zijn :lachhuil:
Ik vond het juist wel goed gedaan deze reboot van de Klingons inclusief de manier waarop ze praten. In DS9 waren ze toch verworden tot een soort clowns die hoog van de toren bliezen maar uiteindelijk kwam het toch altijd wel goed. Nu is het een raadselachtig volk die vooral uit zijn op oorlog en die geen woord teveel zeggen als het niet hoeft.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: 1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Star

Bericht door EMH »

Het was in de andere series dat bij conversaties tussen Klingons of bij andere aliens onderling men snel terug viel op het Engels.
Wel knap en ook gewaagd dat er nu voor gekozen is hele dialogen in Klingon taal te doen.

Mooi van Netflix zij een tekstloze versie van de afleveringen beschikbaar is zodat er geen Engelse en Nederlandse subs over elkaar heen komen te staan wat nog wel eens wil gebeuren.
Ocampa
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2009, 14:59

Re: 1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Star

Bericht door Ocampa »

De rang Ensign wordt op Netflix trouwens vertaald als Vaandrig. Begrijpelijk maar eigenlijk wel onjuist aangezien vaandrig een rang is in de (Nederlandse) landmacht en in de star trek universe de rangen van de (amerikaanse) marine worden gevolgd. Ik snap de verwarring wel aangezien we die rang in de Nederlandse marine niet echt hebben. Wat bij de Amerikaanse marine een ensign is is hier al een luitenant, zij het dan wel van de derde klasse.
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Re: 1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Star

Bericht door Vash »

Ja super, ik kan niet wachten op de derde aflevering. Het ziet er allemaal gelikt uit. Ik heb me niet ingelezen in Discovery, dus heb geen idee wat er verder gaat gebeuren. Ik vond het goed geacteerd, heb begrip voor de hoofdpersoon, maar stond ook zeker niet achter haar keuze om het heft in eigen handen te nemen, heeft ze goed gedaan. Vond de scene waarin ze de computer moest overhalen met haar logica ook leuk gevonden.

Vind het nu al zoveel leuker als die losse films van de laatste tijd. Ik kijk er naar uit.
Gebruikersavatar
Daenelia
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09:47

Re: 1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Star

Bericht door Daenelia »

Vanaf het eerste moment ben ik aardig gegrepen door de intro muziek. Ik weet het, het is makkelijk om die noten er in te gooien. Maar ik heb nog steeds elke keer kippenvel.

Ik vond het ook leuk dat de Klingons lekker door bleven kletsen in het Klingon. Het is gewaagd, ben ik eens, want hoewel ondertitels in Nederland ingeburgerd zijn, is dat voor Engelssprekenden absoluut een extra moeilijkheid. Alsof luisteren en lezen tegelijk te veel multitasking is... -ik mis de rolling eye smiley-
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: 1x01: The Vulcan Hello & 1x02: Battle at the Binary Star

Bericht door Master Vanhu Botie »

Daenelia schreef:-ik mis de rolling eye smiley-
:roll:
Plaats reactie