Waarom staat Cirroc Lofton eigenlijk in de opening credits?

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Waarom staat Cirroc Lofton eigenlijk in de opening credits?

Bericht door uss defiant »

Titel geeft de vraag al weer. Het karakter Jake (dat gespeeld wordt door Lofton) komt in lang niet elke ep voor. Ik weet het niet precies, maar naar mijn gevoel komt hij ongeveer even vaak voor als Rom of Nog, waarom zij dan niet in de opening credits en Lofton wel?
Bekend was ie ook niet zover ik weet, dus voor de promotie van de serie was het ook niet.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Omdat het de zoon van Commander/Captain Sisko is.
Alhoewel ze Nog net zo goed ook in de main credits konden stoppen aangezien hij meestal samen met Jake te zien was.

Maar je moet keuzes maken, anders krijg je een intro van 4 minuten.
Er zijn nog wel een paar karakters die uiteindelijk zeker zo vaak screentime hadden als Jake die dan ook ervoor in aanmerking zouden komen.

De belangrijkste semi regulars werden dan ook vermeld als bijv. "Guest Starring: Andrew Robinson as Garak" etc ipv alleen de naam van de betreffende acteur. tijdens de openingsscene.
Laatst gewijzigd door EMH op 30 jan 2006, 23:57, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

ja, logisch
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

3rd heeft hier vast wel een goede verklaring voor aangezien hij toch wel de godfather van ds9 is :)
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Inderdaad ben ook benieuwd vast een logische verklaring voor ;)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Als ik het me goed herinner was het originele concept van DS9 een starfleet officier met zijn zoon op een afgelegen ruimtebasis, in een 'cowboys in space' stijl. Ben Sisko en Jake zouden in dat concept de hoofdrolspelers zijn, maar later bleek denk ik dat Jake toch niet zo belangrijk zou worden in de serie.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Ach Jake heeft af en toe belangrijke dingen gedaan toch?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

HorckDude schreef:Als ik het me goed herinner was het originele concept van DS9 een starfleet officier met zijn zoon op een afgelegen ruimtebasis, in een 'cowboys in space' stijl. Ben Sisko en Jake zouden in dat concept de hoofdrolspelers zijn, maar later bleek denk ik dat Jake toch niet zo belangrijk zou worden in de serie.
Dat lijkt mij wel het aannemelijkst van wat hier staat ja. Bedankt allemaal!

@ Johnny Sisko: zoals wat? Ik kan zo even niks bedenken.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

johnny sisko schreef:Ach Jake heeft af en toe belangrijke dingen gedaan toch?


Ja, in de meeste afleveringen z'n bek gehouden.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

En gedichtjes gemaakt :{
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Ja daar was hij goed in dat was belangrijk want als hij meer had gedaan had hij waarschijnlijk alles verneukt.En ergo was t dus belangrijk dat hij op de achtergrond bleef ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het is veel simpelere dan jullie denken. Wie van jullie bezit de ds9 companion? Daar staat het in, netzo als in het boek The Making of Star Trek ds9. Hij staat in de aftiteling omdat dit in zijn contract bepaald werd (netzo als met WC eend in TNG). Waarom je 'm niet iedere aflevering zag? Tot seizoen 5 was de beste acteur nog minderjarig en ook in Amerika gelden regels als het gaat om werk en 'kinderen'. Na seizoen vijf is hier niet veel verandering in gekomen omdat het nu eenmaal zo was.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En hij ging ook nog naar school. Of volgde in ieder geval onderwijs.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

En zo interessant was het karakter nou ook niet...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hing er een beetje vanaf. Ik vond het erg tof dat hij voor zichzelf durfde te kiezen en dus niet in Starfleet ging. Ik vond zijn karakter begin seizoen zeven ook tof. Maar er zijn ook erg veel Jake-mietje eps en dan is het idd fijn dat je niet teveel van 'm zag. En de huggies met pa komen soms ook m'n keel uit.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Jake mietje eps???

Dat omhelzen vind ik wel meevallen, zeker in vergelijking met de meeste andere Amerikaanse series. En vergeet niet dat alleen elkaar hadden sinds het verlies van Jennifer.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik weet wel hoe het komt en het is ook heel afro-amerikaans enzo...maar soms stoorde het me. Jake mietje eps daar bedoel ik van die eps mee waarin zijn karakter leuk aan het doen is met Nog maar niet echt iets bijdraagt aan het geheel. Dat is vanaf het moment dat ze daadwerkelijk iets met Nog durven te doen gelukkig over. De scenes waarin ze samen een hut delen zijn trouwens geniaal naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

thank god dat hij niet meer in ds9 voorkwam ik kan hem in de meeste eps nu al niet uitstaan... bah
jake nooit gemogen zal ook nooit komen.
En dat omhelzen.... ^^
Nee zoals het karakter nu is ben ik blij dat hij er niet vaker in voorkwam of belangrijkere rollen had.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hij had een zeer belangrijke rol in seizoen zes en begin zeven...maar dat zal je wel enigsinds ontgaan zijn vrees ik.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

captain crash schreef:Ik weet wel hoe het komt en het is ook heel afro-amerikaans enzo...maar soms stoorde het me. Jake mietje eps daar bedoel ik van die eps mee waarin zijn karakter leuk aan het doen is met Nog maar niet echt iets bijdraagt aan het geheel.
Ik vind het de serie menselijker maken. En ook dat zo een andere kant van het station in beeld kwam. :)
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Inderdaad het bracht het geheel een beetje dichter tot ons
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik weet wel dat hij hielp toen ds9 overgenomen was en journalistje speelde
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

@CC
Dat waren inderdaad de meest interessan te eps met hem. Maar een van de sterkste eps met Jake vind ik toch die uit seizoen 5 ."..Nor the battle to the strong".
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

is dat die episode waar hij met bashir naar die planeet gaat als de klingons die aanvallen.. Ja die vind ik ook erg goed.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

is dat die episode waar hij met bashir naar die planeet gaat als de klingons die aanvallen.. Ja die vind ik ook erg goed.
TARAraboemdijee
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 okt 2003, 01:49
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door TARAraboemdijee »

Jake was trouwens op zijn geniaalst in The Visitor. Ook al werd hij hierin voor het grootste gedeelte gespeelt Tony Todd. Maar hier werd zijn personage volledig centraal gesteld en het werd 1 van DS9's beste afleveringen. Dat geeft misschien een beetje weer wat de potentie van Jake was, hoewel deze in DS9 over het geheel genomen niet erg goed naar voren is gekomen.

Niettemin wordt Jake in die 7 jaar zichtbaar ouder en verstandiger. Het proces van dat zeurderige jongetje tot zijn rol in de laatste seizoenen is op zich boeiend om te zien.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Die komt bij mij op de 2e plek "The Visitor". Maar daar is het toch voornamelijk de oude Jake gespeeld door Tony Todd die het hem doet en niet Cirroc Lofton.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

EMH schreef:@CC
Dat waren inderdaad de meest interessan te eps met hem. Maar een van de sterkste eps met Jake vind ik toch die uit seizoen 5 ."..Nor the battle to the strong".
Even laten merken waarom ik hier ook alweer admin was: Dat is de eerste ep die gemaakt is nadat hij 18 werd en min of meer een cadeautje van de producers aan hem. Ze vonden dat hij een ep moest krijgen in de serie waarin ze lieten zien dat hij 'volwassen' was. Mijn sterkste Jake eps zijn de eerste twee eps van seizoen zeven. Hoe hij in die eps met z'n vader omgaat is echt briljant en heel mooi. Dat is naar mijn mening veel menselijker dat het gedoe tussen jake en nog in seizoen een en twee. Opzich is de vriendschap tussen jake en nog trouwens inderdaad wel goed uitwerkt maar ik vind het persoonlijk pas boeiend worden vanaf seizoen drie.
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Eigelijk staat ROm vermeld in de eerste aflevering als Ferengi Saboteur of iets in die geest
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

Gul_Evek schreef:Eigelijk staat ROm vermeld in de eerste aflevering als Ferengi Saboteur of iets in die geest
Gaat dit over Rom?
Ik dacht niet dat Rom in de eerste aflevering bekend stond als saboteur :)
Wat ik van de eerste aflevering al direct wist, is dat hij de "achterlijke broer" is van Quark.

(psss, the visitor is een 10/10 episode :P)
Gesloten