Cardassia na de Dominion War

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Ach had ie ook zijn redenen voor ik vond die redenen dan wel niet ok maar hij wilde het in belang van Cardassia doen
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Eerder zijn eigen belang.
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

Na de Dominion War wordt Cardassia wellicht een tweederangs-empire voor een korte tijd. Romulus en Kronos zullen zeker territorium opeisen, maar de UFP gaat dat weigeren. De UFP zal meedelijden hebben met hen, ze zullen ze helpen hun empire her op te bouwen, d.m.v. kolonies te bouwen, hun planeet te herbouwen, hun grenzen beschermen, ...
Na een tijd ziet de UFP dat ze niets meer kunnen doen, dus trekken ze terug, laten ze Cardessia redelijk opgebouwd achter. Daarna (of het kan al vroeger begonnen zijn) zullen ze hun militaire vloot heropbouwen -na uitdrukkelijke waarschuwing dat niet te doen-, hun geheime dienst zal ook heropleven, en zo worden ze sterker en sterker. Maar ze zullen geen directe bedreiging meer vormen tegenover de UFP.

De Breen zullen waarschijnlijk door de Romulans aangevallen worden, of onder bedwang gehouden worden in hun kleine territorium. Zij gaan ook grote stukken land moeten afgeven aan Romulus.

De Dominion zal waarschijnlijk met een nog grotere vloot terugkeren naar het AQ. De finale slag om alles uit te roeien. (Tenzij de Prophets hen tegenhouden)


(jullie zijn echt de meest onvrienlijke mensen die ik ook gezien heb :S )
Laatst gewijzigd door Utopia op 20 feb 2006, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uh okay...
Maar ze zullen geen
Geen wat???
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Maar het klinkt wel goed 8-)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Het geluid van je pc? :{
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ace of Spades schreef:Het geluid van je pc? :{
de Klanken van Apollo 440
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Kan net zo goed dat Cardassia ontaardt in een burgeroorlog waardoor nog meer van de planeet onleefbaar wordt.

En wat denk je van de Unie-planeten die nu min of meer op eigen benen staan? Militaire bevelhebbers die zich uitroepen tot leider van zo'n planeet.

Kan me ook niet voorstellen dat de Federatie lange tijd geliefd zal zijn. Na verloop van tijd zullen ze gezien worden als de bezetter zeker wanneer bepaalde lieden een anti-Federatie houding aannemen om de macht te krijgen. Cardassia heeft nu twee maal in korte tijd een oorlog met de Federatie gevoerd dus iedereen herinnert zich de anti-Federatie propaganda.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Nou Federatie heeft ze nu de laatste keer met De Dominion toch geholpen weliswaar misschien niet grootschalig maar wel geholpen....
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

johnny sisko schreef:Nou Federatie heeft ze nu de laatste keer met De Dominion toch geholpen weliswaar misschien niet grootschalig maar wel geholpen....
Uh, twee jaar lang vocht de Federatie tegen het Dominion/Cardassia.
Als de Federatie niet in de weg had gestaan dan was Cardassia nu heer en meester van het AQ.
Als Damar niet in opstand was gekomen en hulp had gezocht bij de Federatie was Cardassia de overwinnaar.
Ja, het Dominion heeft uiteindelijk haar wapens op Cardassia gericht maar nu haatgevoelens voor de Federatie zijn niet verdwenen. En nu is de Federatie de bezetter van Cardassia en is Cardassia dusdanig verzwakt dat het zichzelf niet eens meer kan verdedigen.

Er zijn fans die denken dat de Federatie eventjes Cardassia zal opbouwen tot een democratie en dat Cardassia hier vrolijk in mee gaat maar laten we even realistisch blijven.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Daar heb je gelijk in maar het volk van Cardassia is zelf niks gevraagd...Het volk is denk ik gewoon onderdrukt geweest door de Dominion.Ja eerst leek t alsof ze goed waren en ja ze hebben geleden onder de oorlog met de Federatie maar had de Federatie anders gekunnen? Ik denk het niet.......
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Zou je trouwens, gezien de huidige toestand in Irak en Afghanistan, een fantastische serie over kunnen maken...maarja dat zou volgens bepaalde mensen zeker geen Star Trek zijn...want Star Trek hoort popcorn vermaak te zijn dat op een boot speelt.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Met Bush als vijand of als good guy :*) ?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Met Bill Clinton natuurlijk...doh...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Het zou, mits goed uitgewerkt, een zeer interessante serie kunnen zijn. :)

Zoals ik het zie, zullen de Romulans, Klingons en Federation grote stukken ruimte (terug)claimen en mogelijk zal er een situatie als na de Tweede Wereldoorlog ontstaan. Waarbij alle Cardassian ruimte opgedeeld wordt en Cardassia Prima zelf ook. Ik zie het als zeer onwaarschijnlijk dat de alliantie tussen Romulans, Klingon en Federation lang standhoudt. Er zal niet meteen een oorlog uitbreken, daar zal geen van de drie partijen zin in hebben, maar veel samenwerking zal er niet zijn.
Het is nog maar de vraag of de drie grootmachten hun gehele gebied nog wel kunnen controleren. Gezien de grote verliezen is de kans groot dat kolonies zichzelf onafhankelijk gaan verklaren. Ook bestaat er het risico van vroegere kleinere machten die de kans grijpen om stukken ruimte te annexeren.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Heb je de boeken die na ds9 spelen gelezen? Echt...moet je doen :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

johnny sisko schreef:Daar heb je gelijk in maar het volk van Cardassia is zelf niks gevraagd...Het volk is denk ik gewoon onderdrukt geweest door de Dominion.Ja eerst leek t alsof ze goed waren en ja ze hebben geleden onder de oorlog met de Federatie maar had de Federatie anders gekunnen? Ik denk het niet.......
Nee, maar je moet niet denken dat de Federatie geliefd zal zijn op Cardassia. Er is twee jaar tegen ze gevochten en daarvoor was er ook al een oorlog. Plus de Klingon invasie en de Klingons zijn Federatie bondgenoten. Ipv Jem'Hadar, Vorta en Breen zijn er nu veel Federatietroepen op Cardassia. De kans is erg groot dat na verloop van tijd de Cardassian bevolking, althans een deel daarvan, zich tegen deze troepen zullen keren. Zeker wanneer er populisten op het toneel verschijnen die de beschuldigende vinger naar de Federatie zullen wijzen. Er zijn nog altijd Cardassians die de Federatie democratie als een bedreiging zien voor hun ambities.

Ace of Spades schreef:Zoals ik het zie, zullen de Romulans, Klingons en Federation grote stukken ruimte (terug)claimen en mogelijk zal er een situatie als na de Tweede Wereldoorlog ontstaan. Waarbij alle Cardassian ruimte opgedeeld wordt en Cardassia Prima zelf ook.
Delen van Cardassian ruimte zullen zeker geannexeerd worden. De rest van de ruimte en Cardassia zelf zal opgedeeld worden maar dat voor bescherming omdat de Cardassian vloot nog maar weinig voorstelt en om ervoor te zorgen dat het zich niet opsplitst in kleine zelfstandige staatjes.
Ace of Spades schreef:Ik zie het als zeer onwaarschijnlijk dat de alliantie tussen Romulans, Klingon en Federation lang standhoudt.
Dat weet je niet he. De Klingons zullen wel bij de Federatie blijven maar Romulus is het grote vraagteken. Het lijkt mij niet verstandig van Romulus om snel uit de alliantie te stappen. Ook wanneer de Romulans het idee hebben om het op te nemen tegen de Federatie, en dan niet perse via een oorlog, dan is het misschien toch beter om een vals gevoel van vertrouwen te kweken door te doen alsof ze bondgenoten zijn.

Ace of Spades schreef:Het is nog maar de vraag of de drie grootmachten hun gehele gebied nog wel kunnen controleren. Gezien de grote verliezen is de kans groot dat kolonies zichzelf onafhankelijk gaan verklaren. Ook bestaat er het risico van vroegere kleinere machten die de kans grijpen om stukken ruimte te annexeren.
Met de Federatie zie ik dat niet gebeuren. En vergeet niet dat Starfleet nu op oorlogssterkte is. De hoeveelheid schepen zal hoger zijn dan voor de oorlog ondanks de verliezen. Maar wat wel zo is, is dat Starfleet zich natuurlijk heeft moeten terugtrekken uit bepaalde sectoren omdat de schepen nodig waren tegen het Dominion. En in die sectoren kan de Federatie aan invloed hebben verloren.

Wat mij wel tof lijkt, is als het Romulan Rijk uit elkaar valt min of meer als de Sovjet Unie. Het Romulan Rijk is in mijn ogen nooit echt stabiel geweest, al in TNG was dit te zien. In "Unification" vond ik Romulus er arm uitzien. Een ondergrondse reunification beweging. Je had zelfs de Vice-Proconsul en zijn twee adjudanten die overliepen naar de Federatie vanwege uitspraken tegen de onderdrukking. De Tal Shiar heeft een harde klap gekregen vanwege de mislukte aanval op de Great Link. Met als gevolg dat binnenlandse groeperingen, zoals de reunification beweging, meer ruimte hebben gekregen. Tijdens de oorlog heeft de Tal Shiar haar handen vol gehad aan het Dominion.

Economisch zal het mogelijk beter zijn gegaan vanwege de oorlogseconomie plus het opheffen van de ban mbt handelen met Federatie.

Als de Romulan leiderschap terug wilt naar de situatie van voor de oorlog kan het op nogal wat verzet stuiten.

Het uiteenvallen van het Romulan Rijk, lijkt mij interessant.
En als je NEMESIS erbij wilt betrekken, nou dan heb je nog Shinzon die een groot deel van de Romulan Senaat heeft uitgemoord.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef:
Ace of Spades schreef:Zoals ik het zie, zullen de Romulans, Klingons en Federation grote stukken ruimte (terug)claimen en mogelijk zal er een situatie als na de Tweede Wereldoorlog ontstaan. Waarbij alle Cardassian ruimte opgedeeld wordt en Cardassia Prima zelf ook.
Delen van Cardassian ruimte zullen zeker geannexeerd worden. De rest van de ruimte en Cardassia zelf zal opgedeeld worden maar dat voor bescherming omdat de Cardassian vloot nog maar weinig voorstelt en om ervoor te zorgen dat het zich niet opsplitst in kleine zelfstandige staatjes.
Eens, maar dat zal gedeeltelijk (en zeker bij de Klingons en Romulans) zijn om extra ruimte te vergaren. Het Klingon Empire aast al lange tijd op Cardassian ruimte en de Federation heeft in de voorlaatste oorlog ook gebieden verloren aan Cardassia.
3rd RemataKlan schreef:
Ace of Spades schreef:Ik zie het als zeer onwaarschijnlijk dat de alliantie tussen Romulans, Klingon en Federation lang standhoudt.
Dat weet je niet he. De Klingons zullen wel bij de Federatie blijven maar Romulus is het grote vraagteken. Het lijkt mij niet verstandig van Romulus om snel uit de alliantie te stappen. Ook wanneer de Romulans het idee hebben om het op te nemen tegen de Federatie, en dan niet perse via een oorlog, dan is het misschien toch beter om een vals gevoel van vertrouwen te kweken door te doen alsof ze bondgenoten zijn.
Dat zou zeker bij de Romulans passen, maar het lijkt mij toch dat er snel onenigheid zal ontstaan. Eerdere alliantie tussen de Federatie en de Klingons heeft ook niet standgehouden en of de Romulans nog lang met de Klingons blijven samenwerken vind ik ook twijfelachtig. De oorlog was een goede reden en er was een noodzaak voor samenwerking om het Dominion uit het AQ te houden, maar die dreiging is voorlopig even weg.

3rd RemataKlan schreef:
Ace of Spades schreef:Het is nog maar de vraag of de drie grootmachten hun gehele gebied nog wel kunnen controleren. Gezien de grote verliezen is de kans groot dat kolonies zichzelf onafhankelijk gaan verklaren. Ook bestaat er het risico van vroegere kleinere machten die de kans grijpen om stukken ruimte te annexeren.
Met de Federatie zie ik dat niet gebeuren. En vergeet niet dat Starfleet nu op oorlogssterkte is. De hoeveelheid schepen zal hoger zijn dan voor de oorlog ondanks de verliezen. Maar wat wel zo is, is dat Starfleet zich natuurlijk heeft moeten terugtrekken uit bepaalde sectoren omdat de schepen nodig waren tegen het Dominion. En in die sectoren kan de Federatie aan invloed hebben verloren.
Dat is misschien wel waar, maar er zijn toch veel materiele verliezen geleden en erg veel doden gevallen onder soldaten. Soldaten zal je toch ook nodig hebben.
Plaats reactie