Captain Sisko's acties in "For The Uniform"

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Captain Sisko's acties in "For The Uniform"

Bericht door Tactical_Cube »

Dit topic is een afsplitsing van Uur voor Uur - #111
sonpas schreef:For The Uniform (DS9)

ik had eigenlijk wel sympathie voor de strijd van de Maquis.......en er kwam spontaan een glimlach op mijn gezicht bij het gedacht van de reacties hier, als Janeway zoiets zou doen...... namelijk de beslissing van Sisko om die planeet onbewoonbaar te maken voor de Maquis....... :lachhuil:
ja dan zou het heel erg zijn, onverantwoord...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:ik had eigenlijk wel sympathie voor de strijd van de Maquis.......
Ook wanneer het biowapens gebruikte tegen onschuldige burgers? Of mensen een valse hoop voorschotelde en daarmee een armzalig, onzeker bestaan gaf terwijl die mensen in vrede en weelde konden leven op een andere planeet? Of toen het burgertransporten onklaar maakte zodat die zouden neerstorten om zo Starfleet te ontlopen?
sonpas schreef:en er kwam spontaan een glimlach op mijn gezicht bij het gedacht van de reacties hier, als Janeway zoiets zou doen...... namelijk de beslissing van Sisko om die planeet onbewoonbaar te maken voor de Maquis....... :lachhuil:
Ja zoiets zou alleen problemen geven voor mensen die niet in staat zijn om zaken in verband te zien. Helaas zijn dat er hier nogal wat.
Edit, zie TC's post als het eerste exemplaar. :lol:
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:ik had eigenlijk wel sympathie voor de strijd van de Maquis.......
Ook wanneer het biowapens gebruikte tegen onschuldige burgers? Of mensen een valse hoop voorschotelde en daarmee een armzalig, onzeker bestaan gaf terwijl die mensen in vrede en weelde konden leven op een andere planeet? Of toen het burgertransporten onklaar maakte zodat die zouden neerstorten om zo Starfleet te ontlopen?
sonpas schreef:en er kwam spontaan een glimlach op mijn gezicht bij het gedacht van de reacties hier, als Janeway zoiets zou doen...... namelijk de beslissing van Sisko om die planeet onbewoonbaar te maken voor de Maquis....... :lachhuil:
Ja zoiets zou alleen problemen geven voor mensen die niet in staat zijn om zaken in verband te zien. Helaas zijn dat er hier nogal wat.
Edit, zie TC's post als het eerste exemplaar. :lol:
Mr. Arrogant. Het heeft helemaal niks met verbanden te maken, alleen maar met jouw voorkeuren.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Mr. Arrogant. Het heeft helemaal niks met verbanden te maken, alleen maar met jouw voorkeuren.
Wrong again chump.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:en er kwam spontaan een glimlach op mijn gezicht bij het gedacht van de reacties hier, als Janeway zoiets zou doen...... namelijk de beslissing van Sisko om die planeet onbewoonbaar te maken voor de Maquis....... :lachhuil:
Ja zoiets zou alleen problemen geven voor mensen die niet in staat zijn om zaken in verband te zien. Helaas zijn dat er hier nogal wat.
Gelukkig heb je aardig wat zelfkennis :lachhuil:

Sisko maakt om persoonlijke reden, een foute beslissing (met oooh wat gelukkig een goede afloop). Daar kan ik nog inkomen, dat maakt deze aflevering zo goed. Maar deze aflevering heeft totaal geen gevolgen voor Sisko. Ik mag toch aannemen dat het vernietigen(onbewoonbaar maken) van een planeet strafbaar is.
Sisko houdt totaal geen rekekning met de organismen die niet weg kunnen komen van de planeet.


Maar voor de rest is het een enorm spannende aflevering, en je ziet de chemie tussen de 2 hoofdrolspelers.
Ik ga ook voor For the Uniform(DS9)

Yes, ik zei het toch. Ik had gelijk, het was alleen nog maar wachten tot een post van Rogueborg vol met onwaarheden en domme opmerkingen. En hier is het dan.
Rogueborg schreef:Sisko maakt om persoonlijke reden
FOUT. Beter kijken, zo moeilijk is het niet.
Rogueborg schreef:een foute beslissing
Weer FOUT. Tip: DENK NA.
Rogueborg schreef:Maar deze aflevering heeft totaal geen gevolgen voor Sisko.
Waarom zou het? Hij beschermt de Federatie door direct een terroristische organisatie aan te vallen wanneer die biowapens inzet tegen onschuldige burgers die onder bescherming staan van de Federatie.

Wat een klootzak is Sisko voor het uitoefenen van zijn plicht zeg.

Maar ja, jij vindt het ook raar en belachelijk dat een terroristische/criminele organisatie geen massavernietigingswapens mag hebben. Want dit zei jij namelijk in een eerdere discussie over de aflevering. Maar dat je al wel weer vergeten zijn gezien je gebrekkige geheugen.
Rogueborg schreef:Ik mag toch aannemen dat het vernietigen(onbewoonbaar maken) van een planeet strafbaar is.
Planeet werd niet vernietigd of onbewoonbaar gemaakt.
Rogueborg schreef:Sisko houdt totaal geen rekekning met de organismen die niet weg kunnen komen van de planeet.
Hoefde ook niet aangezien het trilithium alleen schadelijk was voor mensen. En ook al zou het niet zo zijn, NOU EN.

In jouw verknipte wereld had de Amerikaanse krijgsmacht rekening moeten houden met de vogeltjes en schorpioenen en slangen, etc toen het Tora Bora bombardeerde. :roll:
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 05 mar 2006, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:Yes, ik zei het toch. Ik had gelijk, het was alleen nog maar wachten tot een post van Rogueborg vol met onwaarheden en domme opmerkingen. En hier is het dan.
Het was te verwachten dat er weer een post van 3rd kwam met beledigende opmerkingen, en foute redenaties.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Sisko maakt om persoonlijke reden
FOUT. Beter kijken, zo moeilijk is het niet.
Ook nog uitleg voor deze loze opmerking?
Voor Sisko is het persoonlijk, zie het gesprek tussen Sisko en Cal hudson.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:een foute beslissing
Weer FOUT. Tip: DENK NA.
Jij bent dus een voorstander van het doel heiligt de middelen, dan is dit inderdaad een goede beslissing. Tip. DENK NIET dat je de enigste bent met een MENING
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Maar deze aflevering heeft totaal geen gevolgen voor Sisko.
Waarom zou het? Hij beschermt de Federatie door direct een terroristische organisatie aan te vallen wanneer die biowapens inzet tegen onschuldige burgers die onder bescherming staan van de Federatie.

Wat een klootzak is Sisko voor het uitoefenen van zijn plicht zeg.
Sisko is een klootzak door het middel dat hij gebruikt, niet om wat hij er mee bereikt.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Ik mag toch aannemen dat het vernietigen(onbewoonbaar maken) van een planeet strafbaar is.
Planeet werd niet vernietigd of onbewoonbaar gemaakt.
Jawel, voor een lange periode.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Sisko houdt totaal geen rekekning met de organismen die niet weg kunnen komen van de planeet.
Hoefde ook niet aangezien het trilithium alleen schadelijk was voor mensen. En ook al zou het niet zo zijn, NOU EN.

In jouw verknipte wereld had de Amerikaanse krijgsmacht rekening moeten houden met de vogeltjes en schorpioenen en slangen, etc toen het Tora Bora bombardeerde. :roll:
In jou verknipte wereld hoeft iemand zich niet aan de wet te houden :nuts2:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Sinds wanneer is er wetgeving in Star Trek?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Het was te verwachten dat er weer een post van 3rd kwam met beledigende opmerkingen
Waarheid is niet beledigend.
Rogueborg schreef:en foute redenaties.
Foute redenaties zijn geheel voor jouw rekening.
Rogueborg schreef:Voor Sisko is het persoonlijk, zie het gesprek tussen Sisko en Cal hudson.
Nope. Als het persoonlijk zou zijn geweest had Sisko zich nooit neergelegd bij het feit dat een andere captain op Eddington werd gezet. Sisko vond het frustrerend, richtte dat af op een boksbal en ging verder. Sisko besloot pas in actie te komen nadat Eddington een stap verder was gegaan door een voor Cardassian dodelijk zenuwgas te gebruiken op een Cardassian kolonie in de DMZ, genoeg van het spul had om elke Cardassian kolonie in de DMZ mee aan te vallen en er geen andere Starfleet starships in de buurt waren.

Als het persoonlijk was, had hij niet de tijd en moeite genomen om de Malinche te helpen en om Eddington te begrijpen en te achterhalen hoe hij het beste aangepakt kon worden. Dan was hij als een dolle stier door het lint gegaan en niet meer nagedacht.

Sisko wist precies hoe hij Eddington moest bespelen om hem zo op te pakken. Hij zegt dit nog in de aflevering "It's time for me to become the villain".
Sisko besefte heel goed dat de Maquis met haar recente aanvallen op Cardassian kolonies en de aanval op de USS Malinche een onaanvaardbaar veiligheidsrisico voor de Federatie was geworden. Hij speelde alsof het persoonlijk was omdat Eddington dit moest denken.

Dit zou niet het geval zijn voor iemand die verblind was door persoonlijke motieven. Ala Picard in FIRST CONTACT.

Rogueborg schreef:Jij bent dus een voorstander van het doel heiligt de middelen, dan is dit inderdaad een goede beslissing. Tip. DENK NIET dat je de enigste bent met een MENING
Ja voor een nitwit als jij is het belachelijk dat een militair zijn plicht uitvoert door terroristische bases aan te vallen wanneer de terroristen grote hoeveelheden zenuwgas hebben en dit ook inzetten.

Gelukkig denkt de meerderheid van de mensheid daar anders over.

Rogueborg schreef:Sisko is een klootzak door het middel dat hij gebruikt, niet om wat hij er mee bereikt.
Want de andere optie was dat hij meteen quantum torpedoes had afgevuurd op de Maquis. :roll:
Rogueborg schreef:Jawel
Nee, de planeet werd onleefbaar voor MENSEN. Uiteindelijk zijn de Cardassians die verdreven werden door de Maquis naar de planeet verhuisd.
Rogueborg schreef:voor een lange periode.
50 jaar is niet lang voor een planeet.
Rogueborg schreef:In jou verknipte wereld hoeft iemand zich niet aan de wet te houden
Zoals bekend is bij niet-nitwits is er een Starfleet regel die een starship captain de mogelijkheid geeft om de oppervlakte van een planeet te vernietigen.

Sisko gebruikte een wapen wat niet direct dodelijk was tegen een terroristische organisatie die zenuwgas inzette tegen onschuldige burgers die onder bescherming stonden van de Federatie.
Sisko voerde zijn plicht uit. Hij beschermde de Federatie, pakte een verrader op en ontnam een terroristische organisatie haar massavernietigingswapens.

Wat is je volgende imbeciele punt? 'Het is fout dat een soldaat tijdens gevechtshandelingen vuurt op de tegenstander!!!'

Groei een verstand.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

ik stel me de vraag of het eigenlijk wel slim was van Sisko om het op die manier te spelen........ :S

namelijk met de Dominion dreiging op dat moment een planeet creëren die ontoegankelijk is voor enkel mensen.....(Ok...op dat moment had hij natuurlijk nog geen benul van de samenwerking tussen Dominion en Cardassia.)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:ik stel me de vraag of het eigenlijk wel slim was van Sisko om het op die manier te spelen........ :S

namelijk met de Dominion dreiging op dat moment een planeet creëren die ontoegankelijk is voor enkel mensen.....(Ok...op dat moment had hij natuurlijk nog geen benul van de samenwerking tussen Dominion en Cardassia.)
Juist vanwege de Dominion dreiging was het nog noodzakelijker dat de Maquis snel een halt werd toegeroepen. Strategissch en tactisch niet verstandig om een gigantische vluchtelingenstroom en een machtige terroristische groepering in je achtertuin te hebben wanneer één sector verderop een wormhole zich bevindt wat leidt naar het Dominion.

En vergeet niet dat vlak voor deze aflevering de Borg nog een bezoek had gebracht.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Het was te verwachten dat er weer een post van 3rd kwam met beledigende opmerkingen
Waarheid is niet beledigend.
Jij nooemt iemand idioot en imbeciel, en dat noem jij niet beledigend? Dat doet mij toch echt het omgekeerde vermoeden.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:en foute redenaties.
Foute redenaties zijn geheel voor jouw rekening.
Als jij ze maakt :?
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Voor Sisko is het persoonlijk, zie het gesprek tussen Sisko en Cal hudson.
Nope. Als het persoonlijk zou zijn geweest had Sisko zich nooit neergelegd bij het feit dat een andere captain op Eddington werd gezet. Sisko vond het frustrerend, richtte dat af op een boksbal en ging verder. Sisko besloot pas in actie te komen nadat Eddington een stap verder was gegaan door een voor Cardassian dodelijk zenuwgas te gebruiken op een Cardassian kolonie in de DMZ, genoeg van het spul had om elke Cardassian kolonie in de DMZ mee aan te vallen en er geen andere Starfleet starships in de buurt waren.

Als het persoonlijk was, had hij niet de tijd en moeite genomen om de Malinche te helpen en om Eddington te begrijpen en te achterhalen hoe hij het beste aangepakt kon worden. Dan was hij als een dolle stier door het lint gegaan en niet meer nagedacht.

Sisko wist precies hoe hij Eddington moest bespelen om hem zo op te pakken. Hij zegt dit nog in de aflevering "It's time for me to become the villain".
Sisko besefte heel goed dat de Maquis met haar recente aanvallen op Cardassian kolonies en de aanval op de USS Malinche een onaanvaardbaar veiligheidsrisico voor de Federatie was geworden. Hij speelde alsof het persoonlijk was omdat Eddington dit moest denken.

Dit zou niet het geval zijn voor iemand die verblind was door persoonlijke motieven. Ala Picard in FIRST CONTACT.
Inderdaad hield Sisko's plichtbesef hem eerst nog tegen, maar langzaamaan veranderde dat.
Zelfs de hele crew zag dat hij een middel gebruikte wat hij eigenlijk niet zou mogen gebruiken, alleen hun plicht tegenover de captain en hun vriendschap met Sisko hield hen tegen om zijn order niet op te volgen.

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Jij bent dus een voorstander van het doel heiligt de middelen, dan is dit inderdaad een goede beslissing. Tip. DENK NIET dat je de enigste bent met een MENING
Ja voor een nitwit als jij is het belachelijk dat een militair zijn plicht uitvoert door terroristische bases aan te vallen wanneer de terroristen grote hoeveelheden zenuwgas hebben en dit ook inzetten.

Gelukkig denkt de meerderheid van de mensheid daar anders over.
Dat is het nou juist! die planeet daar woonden alleen maar mensen die niet weg wilden (Dus hoe jij erbij komt dat het een terroristische basis is ?). Die mensen hadden niks te maken met het biowapen (misschien een handvol mensen).

Zo en nu spreek jij ook nog voor de meerderheid van de mensen? Doe je je ego ook even de groeten van mij, ik kan er namelijk niet meer bijkomen. :X
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Sisko is een klootzak door het middel dat hij gebruikt, niet om wat hij er mee bereikt.
Want de andere optie was dat hij meteen quantum torpedoes had afgevuurd op de Maquis. :roll:
Rogueborg schreef:Jawel
Nee, de planeet werd onleefbaar voor MENSEN. Uiteindelijk zijn de Cardassians die verdreven werden door de Maquis naar de planeet verhuisd.
Die aanname geloof jij direct? Dat ze zeker weten dat het alleen op mensen werkt. Hebben ze het getest op alle organismen van die planeet? Naar alle waarschijnlijkheid sterven door de actie van Sisko honderden soorten uit.
In een andere aflevering vernietigen ze een beginnend protouniversum niet omdat er misschien leven zou kunnen zijn.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:In jou verknipte wereld hoeft iemand zich niet aan de wet te houden
Zoals bekend is bij niet-nitwits is er een Starfleet regel die een starship captain de mogelijkheid geeft om de oppervlakte van een planeet te vernietigen.

Sisko gebruikte een wapen wat niet direct dodelijk was tegen een terroristische organisatie die zenuwgas inzette tegen onschuldige burgers die onder bescherming stonden van de Federatie.
Sisko voerde zijn plicht uit. Hij beschermde de Federatie, pakte een verrader op en ontnam een terroristische organisatie haar massavernietigingswapens.
En om dat voor elkaar te krijgen deed hij precies hetzlefde als Eddington, hij schoot ook op een onschuldige planeet.
3rd RemataKlan schreef: Wat is je volgende imbeciele punt? 'Het is fout dat een soldaat tijdens gevechtshandelingen vuurt op de tegenstander!!!'
Op een tegenstander, nee, op een onschuldige ,ja.
3rd RemataKlan schreef: Groei een verstand.
Verklein je ego.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Jij nooemt iemand idioot en imbeciel, en dat noem jij niet beledigend?
In jouw geval niet aangezien het de waarheid is. Zie hier een korte lijst van voorbeelden die dit ondersteunen.
Rogueborg schreef:Als jij ze maakt
Ik maak ze niet, jij doet het. Alleen jij bent te dom om het te begrijpen wat zometeen wederom aangetoond zal worden.
Rogueborg schreef:Inderdaad hield Sisko's plichtbesef hem eerst nog tegen, maar langzaamaan veranderde dat.
Zelfs de hele crew zag dat hij een middel gebruikte wat hij eigenlijk niet zou mogen gebruiken, alleen hun plicht tegenover de captain en hun vriendschap met Sisko hield hen tegen om zijn order niet op te volgen.
Right en jij gelooft het. De rest van de bemanning heeft natuurlijk geen plichtsbesef tegenover de Federatie en grijpt daarom niet in. Goh zou het kunnen zijn dat het oppakken van een verrader en het in beslag nemen van massavernietigingswapens die op dat moment in handen zijn van een terroristische organisatie juist tot de plicht behoort van een Starfleet officier, een Federatie militair?

De bemanning had niet verwacht dat Sisko zuo doorzetten met deze directe aanval op een Maquis basis. Het risico was er dat de Maquis niet op tijd zouden weg komen en zouden sterven.

Het is wel frappant dat je loopt te janken over Sisko's actie, een actie waarbij de Maquis een waarschuwing kregen en de mogelijkheid hadden tot ontsnappen, maar dat je zwijgt over het begin van de aflevering waarin hij een Maquis raider vernietigt.
Rogueborg schreef:Dat is het nou juist! die planeet daar woonden alleen maar mensen die niet weg wilden (Dus hoe jij erbij komt dat het een terroristische basis is ?)
Hoe ik daar bij kom? Uit de aflevering. In tegenstelling tot jij let ik wel op en ben ik staat om gebeurtenissen te ontnhouden. Bovendien zorg ik er meestal voor dat ik mijn huiswerk doe zodat ik weet waat ik over praat. Jij doet dit allemaal niet en dat blijkt nu weer wel.
SISKO: Major, what's the nearest Maquis colony.
KIRA: Solosos Three. Less than an hour away.
Rogueborg schreef:Die aanname geloof jij direct?
Ja, aangezien het bekend was dat het op mensen effect had en dat mensen daar voor ongeveer 50 jaar niet zouden kunnen leven. De effecten van trilithium zijn bekend.
Rogueborg schreef:Dat ze zeker weten dat het alleen op mensen werkt. Hebben ze het getest op alle organismen van die planeet? Naar alle waarschijnlijkheid sterven door de actie van Sisko honderden soorten uit.
In een andere aflevering vernietigen ze een beginnend protouniversum niet omdat er misschien leven zou kunnen zijn.
Kan het nog dommer? Dus jij wilt een heel UNIVERSUM wat vol kan zitten met INTELLIGENT ZELFBEWUST leven vergelijken met de mogelijkheid dat er slachtoffers onder het dierenrijk zouden vallen.

Eigenlijk zou de Federatie nooit een planeet mogen koloniseren aangezien dat de balans in de natuur verstoort.

Wanneer jij op straat loopt, kijk je dan ook uit dat je niet op een mier stapt?

Zoals ik al eerder zei:

"In jouw verknipte wereld had de Amerikaanse krijgsmacht rekening moeten houden met de vogeltjes en schorpioenen en slangen, etc toen het Tora Bora bombardeerde.".

Rogueborg schreef:En om dat voor elkaar te krijgen deed hij precies hetzlefde als Eddington, hij schoot ook op een onschuldige planeet.
Het was een MAQUIS KOLONIE.

Kijk, ik had dit al eerder gezegd en ipv dat jij de moeite neemt om dit na te gaan zodat je weet waar je het over hebt, blijf je volhouden dat het om een onschuldige planeet gaat. Waarna ik het bewijs moet leveren dat het om een Maquis kolonie ging en niet om een onschuldige kolonie. Dat je het niet wist dat is één ding en ook niet erg. Maar dat je weigert na te gaan of je wel of niet gelijk hebt en blijft volhouden aan je foute aanname maakt je dom.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 28 feb 2006, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:Kan het nog dommer? Dus jij wilt een heel UNIVERSUM wat vol kan zitten met INTELLIGENT ZELFBEWUST leven vergelijken met de mogelijkheid dat er slachtoffers onder het dierenrijk zouden vallen.
Blijkbaar kan het dus nog dommer. Jij slikt het gegeven dat het de planeet alleen onschadelijk zou maken voor mensen als zoete koek, alleen omdat het zo in de aflevering gezegd wordt. Over het algemeen weerhoudt je dat toch er niet van om hier kritisch over te zijn.
Tuurlijk, James Bond krijgt ook altijd net de juiste tools op het juiste moment, maar dat maakt het er nog niet geloofwaardiger op.

't Is goed dat je kritisch bent, en je punten snijden ook regelmatig houdt. Maar dan moet je het niet te eenzijdig toepassen. En niet te veel in iets vastbijten en door je oogkleppen de rest niet meer kan zien.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nog zo'n één.

Ik slik het niet zomaar. In meerdere afleveringen is duidelijk geworden dat bepaalde stoffen schadelijk of dodelijk kunnen zijn voor het ene ras maar geen effect hebben op een ander ras. Wow.

:roll:

Oh, ik heb het hier tegen mensen die vinden dat een militair een gevaarlijke vijandelijk groep of gebouw niet mag aanvallen omdat het schadelijk kan zijn voor het planten- en dierenleven.

"Sorry maar we kunnen deze locatie niet bevrijden van de vijand. Want deze landingslocaties worden beschermd door verdedigingsinstallaties."
"Dan bombardeer je die toch!'
"BOMBARDEREN?!?! Maar er staan PLANTEN rondom die installaties en wie weet wat voor kleine DIERTJES er rond kruipen!"

:nuts2:

De Geallieerden tijdens de Tweede Wereldoorlog:
"We kunnen Nederland niet bevrijden want dan raken we de tulpen."

Welkom in de wereld van Rogueborg en WeyounsLastClone. :shake:
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 28 feb 2006, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik dacht dat je zei: Welkom in de wereld van GroenLinks en de SP
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

captain crash schreef:Ik dacht dat je zei: Welkom in de wereld van GroenLinks en de SP
Hey, wil je me niet met de SP vergelijken :) :*)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:ijden want dan raken we de tulpen."

Welkom in de wereld van ... en WeyounsLastClone. :shake:
Ja, iedereen is welkom hier. In mijn wereld iss waarschijnlijk meer plek dan op jouw eilandje. ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ja dat zal wel aangezien in jouw wereldje er geen actie wordt ondernomen tegen kwaadwillenden omdat misschien planten en dieren daarbij verwoest kunnen worden.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Jij nooemt iemand idioot en imbeciel, en dat noem jij niet beledigend?
In jouw geval niet aangezien het de waarheid is. Zie hier een korte lijst van voorbeelden die dit ondersteunen.
Jouw waarheid wel te weten. En dan nog hoef je niet iemand uit tye schelden, zelfs als het de waarheid is.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Als jij ze maakt
Ik maak ze niet, jij doet het. Alleen jij bent te dom om het te begrijpen wat zometeen wederom aangetoond zal worden.
Er zal inderdaad hopelijk iets duidelijk worden, voor jou.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Inderdaad hield Sisko's plichtbesef hem eerst nog tegen, maar langzaamaan veranderde dat.
Zelfs de hele crew zag dat hij een middel gebruikte wat hij eigenlijk niet zou mogen gebruiken, alleen hun plicht tegenover de captain en hun vriendschap met Sisko hield hen tegen om zijn order niet op te volgen.
Right en jij gelooft het. De rest van de bemanning heeft natuurlijk geen plichtsbesef tegenover de Federatie en grijpt daarom niet in. Goh zou het kunnen zijn dat het oppakken van een verrader en het in beslag nemen van massavernietigingswapens die op dat moment in handen zijn van een terroristische organisatie juist tot de plicht behoort van een Starfleet officier, een Federatie militair?

De bemanning had niet verwacht dat Sisko zuo doorzetten met deze directe aanval op een Maquis basis. Het risico was er dat de Maquis niet op tijd zouden weg komen en zouden sterven.
O gelukkig, dat heb je niet over het hoofd gezien.
3rd RemataKlan schreef: Het is wel frappant dat je loopt te janken over Sisko's actie, een actie waarbij de Maquis een waarschuwing kregen en de mogelijkheid hadden tot ontsnappen, maar dat je zwijgt over het begin van de aflevering waarin hij een Maquis raider vernietigt.
Oh dus dat vind jij fout aan deze aflevering.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Dat is het nou juist! die planeet daar woonden alleen maar mensen die niet weg wilden (Dus hoe jij erbij komt dat het een terroristische basis is ?)
Hoe ik daar bij kom? Uit de aflevering. In tegenstelling tot jij let ik wel op en ben ik staat om gebeurtenissen te ontnhouden. Bovendien zorg ik er meestal voor dat ik mijn huiswerk doe zodat ik weet waat ik over praat. Jij doet dit allemaal niet en dat blijkt nu weer wel.
Er wonen maquis op die planeet ja, maar ook maquissympathisanten.
3rd RemataKlan schreef:
SISKO: Major, what's the nearest Maquis colony.
KIRA: Solosos Three. Less than an hour away.
Zo ze weten dus de maquis kolonies te zitten, waarom pakken ze ze dan niet allemaal op? Omdat er ook onschuldigen tussenzitten.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Die aanname geloof jij direct?
Ja, aangezien het bekend was dat het op mensen effect had en dat mensen daar voor ongeveer 50 jaar niet zouden kunnen leven. De effecten van trilithium zijn bekend.
Ja de effecten op mensen zijn bekend, dat kan ik best geloven. Maar dan komt het volgende punt en dan maak je een redelijk domme(zoals jij het zegt) vergelijking.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Dat ze zeker weten dat het alleen op mensen werkt. Hebben ze het getest op alle organismen van die planeet? Naar alle waarschijnlijkheid sterven door de actie van Sisko honderden soorten uit.
In een andere aflevering vernietigen ze een beginnend protouniversum niet omdat er misschien leven zou kunnen zijn.
Kan het nog dommer? Dus jij wilt een heel UNIVERSUM wat vol kan zitten met INTELLIGENT ZELFBEWUST leven vergelijken met de mogelijkheid dat er slachtoffers onder het dierenrijk zouden vallen.
Het was nog maar een klein universum, met een mogelijkheid op leven.
3rd RemataKlan schreef: Eigenlijk zou de Federatie nooit een planeet mogen koloniseren aangezien dat de balans in de natuur verstoort.
Hier maak je totaal foute redenaties.
tuurlijk mag de federatie een planeet koloniseren, daar gaan niet duizenden soorten aan dood (uitsterven)
3rd RemataKlan schreef: Wanneer jij op straat loopt, kijk je dan ook uit dat je niet op een mier stapt?
Ik loop niet over straat ik loop op de stoep, ik wil namelijk niet ondergereden worden :*D
3rd RemataKlan schreef: Zoals ik al eerder zei:

"In jouw verknipte wereld had de Amerikaanse krijgsmacht rekening moeten houden met de vogeltjes en schorpioenen en slangen, etc toen het Tora Bora bombardeerde.".
Als er door die aktie een planeet vol met organismen uitsterft, dan ja.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:En om dat voor elkaar te krijgen deed hij precies hetzlefde als Eddington, hij schoot ook op een onschuldige planeet.
Het was een MAQUIS KOLONIE.
Ja daar leven ook onschuldige mensen.
3rd RemataKlan schreef: Kijk, ik had dit al eerder gezegd en ipv dat jij de moeite neemt om dit na te gaan zodat je weet waar je het over hebt, blijf je volhouden dat het om een onschuldige planeet gaat. Waarna ik het bewijs moet leveren dat het om een Maquis kolonie ging en niet om een onschuldige kolonie. Dat je het niet wist dat is één ding en ook niet erg. Maar dat je weigert na te gaan of je wel of niet gelijk hebt en blijft volhouden aan je foute aanname maakt je dom.
Dat je voor jezelf kunt rechtvaardigen dat het om een schuldige planeet gaat, is niet erg. Dat je er erg op gebrand bent dat iedereen dat ook zo ziet is ook geen probleem. Maar als je mensen die jouw visie niet willen delen uitscheldt dat is wel erg, dat maakt je eerlijk gezegt gewoon een eikel(en ook dom want met iemand uitschelden is nog nooit een argument gewonnen).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Jouw waarheid wel te weten. En dan nog hoef je niet iemand uit tye schelden, zelfs als het de waarheid is.
Ga de topics nog maar eens na.
Rogueborg schreef:Oh dus dat vind jij fout aan deze aflevering.
Nee helemaal niet. hoe kom je er bij? Het domme is dat jij en anderen zitten te zeiken over Sisko wanneer die de Maquis TWEE UUR van tevoren een waarschuwing geeft dat hij een Maquis basis zal aanvallen met een wapen wat niet direct dodelijk is. Maar blijkbaar geen enkel probleem hebben wanneer hij een Maquis raider met dodelijke vuurkracht opblaast.
Rogueborg schreef:Er wonen maquis op die planeet ja, maar ook maquissympathisanten.
:lol:

Dit is ook één van de redenen waarom je een debiel bent. Die ongelofelijke domme, naieve houding.

Solosos III was een Maquis kolonie. Werkelijk onschuldige mensen zijn daar niet. De mensen die er waren hadden hun lot samengebracht met dat van de Maquis. Ook al droegen ze geen wapen en vochten ze niet mee. Ze waren Maquis.

Als je tijdens de aanval op Tora Bora vrijwillig in de grotten bij de Taliban en Al-Queda zat, moet je niet zijn gaan janken wanneer er een mortier van verarmd uranium op je hoofd belandde. Dat is dan je eigen schuld.

"Ik woon alleen maar bij ze en ik sympathiseer met ze maar ik vecht niet mee dus pas op met bombarderen!!!"
:roll:
Rogueborg schreef:Zo ze weten dus de maquis kolonies te zitten, waarom pakken ze ze dan niet allemaal op? Omdat er ook onschuldigen tussenzitten.
Oh grondtroepen op afsturen en een waar bloedbad creëren.

Verder vormde de Maquis voor de aanvallen nog geen groot risico. Toen Eddington begon met zijn biogenetische aanvallen op Cardassian kolonies en de aanval op de USS Malinche maakte hij de Maquis tot een ontoelaatbaar veiligheidsrisico wat hoe dan ook gestopt diende te worden. De USS Defiant was het enige schip in de buurt dus voldoende grondtroepen om de Maquis kolonies met geweld in te nemen waren er niet.

Plus waren voor het Maquis gebruik van massavernietigingswapens nog wel meer redenen die het sturen van grondtroepen niet wenselijk maakten.
Rogueborg schreef:Het was nog maar een klein universum, met een mogelijkheid op leven.
De grootte deed er helemaal niets toe en er was al leven ontdekt in het proto-universum. Leven wat heel goed intelligent kon zijn aangezien het onbekend was hoe snel de tijd ging in dat universum.
Rogueborg schreef:Hier maak je totaal foute redenaties.
Nee, dat doe jij. Let maar op.
Rogueborg schreef:tuurlijk mag de federatie een planeet koloniseren, daar gaan niet duizenden soorten aan dood (uitsterven)
En hoeveel rassen en planten hier op Aarde zijn er inmiddels al uitgestorven of worden met uitsterven bedreigd door de aanwezigheid van de mens?
Rogueborg schreef:Als er door die aktie een planeet vol met organismen uitsterft, dan ja.
Jaja, dus volgens jou is dat erger dan Eddington die elke Cardassian kolonie in de DMZ aanvalt met een zenuwgas. Hoe dodelijk zou dat geweest kunnen zijn voor de dieren en planten op die planeten?

Het wordt me al duidelijk. Jij vindt het erger dat dieren en planten MISSCHIEN konden sterven door de actie van Sisko dan dat mensen ZEKER waren gestorven. Want dat was gebeurd als Sisko simpelweg de Maquis basis met torpedoes had bestookt.
Rogueborg schreef:Dat je voor jezelf kunt rechtvaardigen dat het om een schuldige planeet gaat, is niet erg. Dat je er erg op gebrand bent dat iedereen dat ook zo ziet is ook geen probleem. Maar als je mensen die jouw visie niet willen delen uitscheldt dat is wel erg, dat maakt je eerlijk gezegt gewoon een eikel(en ook dom want met iemand uitschelden is nog nooit een argument gewonnen).
Bla bla bla.

Je blijft je maar mengen in discussies zonder op de hoogte te zijn van de feiten, je weigert je huiswerk te doen en blijft volhouden aan onwaarheden die gebaseerd zijn op je onetendheid. Ga toch spelen.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 28 feb 2006, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Oh dus dat vind jij fout aan deze aflevering.
Nee helemaal niet. hoe kom je er bij? Het domme is dat jij en anderen zitten te zeiken over Sisko wanneer die de Maquis TWEE UUR van tevoren een waarschuwing geeft dat hij een Maquis basis zal aanvallen met een wapen wat niet direct dodelijk is. Maar blijkbaar geen enkel probleem hebben wanneer hij een Maquis raider met dodelijke vuurkracht opblaast.
Daar waren twee bekende terroristen aan boord, dus nee daar heb ik geen enkel probleem mee.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Er wonen maquis op die planeet ja, maar ook maquissympathisanten.
:lol:

Dit is ook één van de redenen waarom je een debiel bent. Die ongelofelijke domme, naieve houding.
Nee, ikben niet aan het beledigen |:(
Naief? omdat ik verder over de consequenties nadenk. Riiiiiight.
3rd RemataKlan schreef: Solosos III was een Maquis kolonie. Werkelijk onschuldige mensen zijn daar niet. De mensen die er waren hadden hun lot samengebracht met dat van de Maquis. Ook al droegen ze geen wapen en vochten ze niet mee. Ze waren Maquis.
Jazekers, lekker zwart-wit denken. Dus volgens jou zijn ook de kinderen die daar wonen schuldig aan de daden van hun ouders.
3rd RemataKlan schreef: Als je tijdens de aanval op Tora Bora vrijwillig in de grotten bij de Taliban en Al-Queda zat, moet je niet zijn gaan janken wanneer er een mortier van verarmd uranium op je hoofd belandde. Dat is dan je eigen schuld.
Inderdaad, als je in de grotten gaat is het je eigen schuld. Maar wat als je er vlak bijwoont?
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Zo ze weten dus de maquis kolonies te zitten, waarom pakken ze ze dan niet allemaal op? Omdat er ook onschuldigen tussenzitten.
Oh grondtroepen op afsturen en een waar bloedbad creëren.
Nee, ze direct naar een brig teleporteren.
3rd RemataKlan schreef: Verder vormde de Maquis voor de aanvallen nog geen groot risico. Toen Eddington begon met zijn biogenetische aanvallen op Cardassian kolonies en de aanval op de USS Malinche maakte hij de Maquis tot een ontoelaatbaar veiligheidsrisico wat hoe dan ook gestopt diende te worden. De USS Defiant was het enige schip in de buurt dus voldoende grondtroepen om de Maquis kolonies met geweld in te nemen waren er niet.
De maquis waren al een groot probleem sinds TNG. Meer dan genoeg tijd om ze op te pakken.
3rd RemataKlan schreef: Plus waren voor het Maquis gebruik van massavernietigingswapens nog wel meer redenen die het sturen van grondtroepen niet wenselijk maakten.
Grondtroepen moeten ook als laatste middel ingezet worden.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Het was nog maar een klein universum, met een mogelijkheid op leven.
De grootte deed er helemaal niets toe en er was al leven ontdekt in het proto-universum. Leven wat heel goed intelligent kon zijn aangezien het onbekend was hoe snel de tijd ging in dat universum.
Tijd heeft er helemaal niets mee te maken. Op die planeet had zich ook intelligent leven kunnen vormen.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Hier maak je totaal foute redenaties.
Nee, dat doe jij. Let maar op.
Rogueborg schreef:tuurlijk mag de federatie een planeet koloniseren, daar gaan niet duizenden soorten aan dood (uitsterven)
En hoeveel rassen en planten hier op Aarde zijn er inmiddels al uitgestorven of worden met uitsterven bedreigd door de aanwezigheid van de mens?
Veel, maar er word nu goed op gelet.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Als er door die aktie een planeet vol met organismen uitsterft, dan ja.
Jaja, dus volgens jou is dat erger dan Eddington die elke Cardassian kolonie in de DMZ aanvalt met een zenuwgas. Hoe dodelijk zou dat geweest kunnen zijn voor de dieren en planten op die planeten?
Ze hadden eddington gewoon op een andere manier moeten stoppen.
3rd RemataKlan schreef: Het wordt me al duidelijk. Jij vindt het erger dat dieren en planten MISSCHIEN konden sterven door de actie van Sisko dan dat mensen ZEKER waren gestorven. Want dat was gebeurd als Sisko simpelweg de Maquis basis met torpedoes had bestookt.
Nou zie ik waarom je telkens mijn ideeen dom vind. Je concludeert voor jezelf dat ik er zo over moet denken (dit idee van een quantum torpedo). Dat idee is echt ontzettend dom, alleen het komt wel van jou af.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Dat je voor jezelf kunt rechtvaardigen dat het om een schuldige planeet gaat, is niet erg. Dat je er erg op gebrand bent dat iedereen dat ook zo ziet is ook geen probleem. Maar als je mensen die jouw visie niet willen delen uitscheldt dat is wel erg, dat maakt je eerlijk gezegt gewoon een eikel(en ook dom want met iemand uitschelden is nog nooit een argument gewonnen).
Bla bla bla.
komt ie weer met zijn bla bla.....
3rd RemataKlan schreef: Je blijft je maar mengen in discussies zonder op de hoogte te zijn van de feiten, je weigert je huiswerk te doen en blijft volhouden aan onwaarheden die gebaseerd zijn op je onetendheid. Ga toch spelen.
onetendheid, nee hoor ik kan eten als de beste :*)

Jij houdt je vast aan je eigen idee, en je dicht andere mensen domme ideeen toe, terwijl ze alleen in je eigen hoofd bestaan.

Nou heeft deze heen en weer discussie wel lang genoeg geduurd. Ik stop er in ieder geval mee. Ga vooral door met voor mij te denken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb weer een nuttige bijdrage aan de feestvreugde:

http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 116#460116
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Naief? omdat ik verder over de consequenties nadenk. Riiiiiight.
Jij en nadenken. Wanneer Pinksteren en Pasen op dezelfe dag vallen.
Rogueborg schreef:Jazekers, lekker zwart-wit denken. Dus volgens jou zijn ook de kinderen die daar wonen schuldig aan de daden van hun ouders.
De ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen. En de ouders hebben vrijwillig besloten om zich aan te sluiten bij de Maquis.

Het is vrij simpel, maar het zal wel niet simpel genoeg zijn voor jou om te begrijpen.

Of die kolonie is gesticht door de Maquis en zijn er mensen naartoe getrokken, Maquis sympathisanten. Wetend dat de Maquis wordt gezien door de Federatie als een criminele/terroristische organisatie. Iedereen is dan schuldig. Associatie met een bekende criminele/terroristische organisatie.

Of die kolonie is destijds door de Federatie gesticht maar toen de Maquis kwam besloot de koloniale regering, die democratisch gekozen is, om onderdak en ondersteuning te bieden aan de Maquis. Wat ze dus ook schuldig maakt. Kolonisten die het hier mee oneens waren hadden dan in actie moeten komen. Of in opstand komen tegen de koloniale regering of vertrekken. De DMZ was tegen die tijd toch min of meer een oorlogsgebied dus mensen die simpelweg in vrede wilden leven waren daar al niet meer en woonden gewoon in vrede en weelde op een andere Federatieplaneet.

Om dan maar even een voorbeeld uit de echte wereld te geven. De Taliban viel de VS niet aan, dat was Al-Queda. Maar de Taliban bood wel onderdak en ondersteuning aan Al-Queda. Uiteindelijk kreeg de Taliban het verzoek om OBL en Al-Queda uit te leveren met daaraan een ultimatum. De Taliban heeft zich hier niets van aan getrokken en werd uiteindelijk ook aangevallen.

Onderdak en ondersteuning bieden aan een bekende criminele/terroristische organisatie maakt je schuldig.

Maar ja, ik kan wel met real life voorbeelden komen, niet dat jij je daar iets van aan zult trekken.

Jij vindt het belachelijk dat burgers niet in paniek schieten bij een aanval.
Londen 2005, aanslagen en de bevolking blijft kalm. En Londen is dan een stad en geen militair basis waar met regelmaat oefeningen werden gehouden.

Jij vindt het belachelijk dat de ene veiligheidsdienst beter is dan de andere.
In de kranten is te lezen hoe AIVD medewerkers diskettes met gevoelige informatie in lease-auto's achterlaten, hoe defensiemedewerkers USB sticks met gevoelige informatie kwijtraken. Hoe de CIA fouten maakt.

Jij vindt het belachelijk dat de Maquis geen massavernietigingswapens mag hebben.
De Westerse wereld probeert er alles aan te doen dat Iran geen kernwapens produceert. En de Westerse landen moeten er al helemaal niet aan denken dat een Al-Queda de beschikking krijgt over massavernietigingswapens.

Rogueborg schreef:Nee, ze direct naar een brig teleporteren.
De brig van de Defiant is veel en veel te klein dus dat was op dat moment geen optie. Sisko kan er niets aan doen dat de Federatie niet eerder heeft ingegrepen.

Verder bestaan er dingen als transportinhibitors en shields waardoor transport onmogelijk is.
Rogueborg schreef:De maquis waren al een groot probleem sinds TNG. Meer dan genoeg tijd om ze op te pakken.
Je zult ook niet even nadenken he.

Dus in TNG vormde de Maquis een net zo'n groot probleem ondanks het FEIT dat ze minder goed bewapend waren, kleiner waren, geen massavernietigingswapens hadden, geen Federatiestarships aanvielen en uitschakelden en de Cardassian krijgsmacht WEL een aanwezigheid had in het gebied?

:shake:

Doe in godsnaam iets om van die onwetendheid af te komen!

Het werd nadrukkelijk in de aflevering gezegd en GETOOND. Ik heb het meerdere malen vermeld, maar zul jij je er iets van aantrekken? Zul jij zelf op onderzoek uitgaan om van je onwetendheid af te komen? Nee, dat doe je niet. Maar wel door blijven gaan en jezelf steeds belachelijker maken.


Op 10 september 2001 wisten de VS ook dat Al-Queda in Afghanistan zat, daar trainingskampen had. Al-Queda had al aanslagen tegen VS installaties in het buitenland uitgevoerd. Maar Afghanistan werd niet binnengevallen. Clinton schoot een keer een kruisraket af op een tent die leeg bleek te zijn.

Tot op 11 september gekaapte vliegtuigen in het WTC vlogen. Toen bleek Al-Queda een grotere bedreiging te zijn en was er ook de politieke wil om die club aan te pakken.

Net als de Maquis nog niet zo'n grote bedreiging vormde voor Federatieveiligheid totdat de Klingons Cardassian binnenvielen waardoor de Maquis vrij spel kreeg en Eddington de USS Malinche aanviel en uitschakelde en zenuwgas inzette tegen Cardassian kolonies.


Maar voor jou had de Federatie meteen al grondtroepen moeten sturen toen de Maquis ontstond. Of enige tijd daarna. Want een andere manier om ze op te pakken was er simpelweg niet.

Ook al was er geen politieke wil.
Ook al was het op een bloedbad uitgelopen, want dat krijg je met stedelijke oorlogsvoering.
Ook al was het PR-nachtmerrie geweest aangezien er sympathie was voor de Maquis en je zit te kijken met mensen vs mensen.
Ook al was de Federatie in een conflict verwikkeld met de Klingons.
Ook al was het Dominion bezig in het GQ, fijn wanneer ze komen en duizenden troepen zitten vast in de DMZ.

En jij denkt dan na over de gevolgen? :lol: :nuts2:
Rogueborg schreef:Grondtroepen moeten ook als laatste middel ingezet worden.
Dus hoe had de Federatie dan de vele Maquis op moeten pakken? Vriendelijk vragen of ze meegingen?

Niet dat het er iets toe doe want Sisko kon hier niets aan doen. Die kon alleen maar ingrijpen om het moment dat Eddington de situatie escaleerde.
Rogueborg schreef:Tijd heeft er helemaal niets mee te maken. Op die planeet had zich ook intelligent leven kunnen vormen.
:lol:

Goed zo Rogueborg, net wanneer ik dacht dat je geen dommere opmerkingen kon maken, kom je met deze aanzetten.

Dit ging over het proto-universum uit "Playing God" waar JIJ mee aan bent komen zetten. En nu wil je dit gaan koppelen aan de Maquis planeet Solosos III.

Ben je echt zo in de war?

Rogueborg schreef:Veel, maar er word nu goed op gelet.
En toch gebeurt het nog steeds.

De Federatie besluit een onbewoonde klasse M-planeet te koloniseren. Dit zal hoe dan ook gevolgen hebben voor het planten- en dierenleven.
Rogueborg schreef:Ze hadden eddington gewoon op een andere manier moeten stoppen.
Hoe? Hoe had Sisko, die was de enige in de buurt, Eddington moeten tegenhouden?
FEIT Eddington had genoeg zenuwgas om ELKE Cardassian kolonie in de DMZ aan te vallen.
FEIT Eddington had vrij spel gekregen met de uitschakeling van de Malinche.
FEIT Eddington had al twee Cardassian kolonies aangevallen en in beide situaties was de Malinche (eerste keer) en de Defiant (tweede keer) te laat.
FEIT Eddington had de wil om elke Cardassian kolonie aan te vallen.
FEIT Eddington was Starfleet telkens een stap voor.

Wat had Sisko moeten doen om Eddington op tijd tegen te houden?
Rogueborg schreef:Nou zie ik waarom je telkens mijn ideeen dom vind. Je concludeert voor jezelf dat ik er zo over moet denken (dit idee van een quantum torpedo). Dat idee is echt ontzettend dom, alleen het komt wel van jou af.
:roll:

Hoe had Sisko anders een Maquis basis moeten aanvallen?

Overigens, jouw gedoe over de arme plantjes en dieren slaat nergens op. De effecten van trilithium resin in de atmosfeer van een klasse M-planeet waren bekend. Alleen schadelijk voor mensen en de effecten op Solosos III zouden maar voor 50 jaar van toepassing zijn. Want daarna zou het trilithium door de NATUUR zijn afgebroken.

Sisko gebruikte dus niet een stof wat onbekende gevolgen zou hebben.

En met dodelijke kracht zoals phasers of torpedoes (andere wapens heeft de Defiant niet) zouden er zeker doden zijn gevallen en was er ook zeker zware milieuschade.

Ik vraag me af hoe jij het wilt verkopen dat er niet ingegrepen is bij het beschermen van kolonisten vanwege de planten en dieren.
Rogueborg schreef:onetendheid, nee hoor ik kan eten als de beste
Oe, zeiken over een spelfoutje, een nieuwe dieptepunt voor je en altijd een teken dat iemand geen fatsoenlijk argument weet te maken.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 01 mar 2006, 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

winner 3th
17 - 0
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Miriam schreef:winner 3th
17 - 0
3th?
Plaats reactie