Borg in DS9

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef: En de borg in ds9 zou volgens mij heel erg leuk geweest zijn omdat je dat juist ook bijvoorbeeld the founders erbij kan betrekken, want wat gebeurt er als ze founders assimileren? Krijg je dan een shapeshifting borg? Dat zou supergevaarlijk zijn omdat ze dan aarde kunnen infiltreren. :)
Maar daarbuitenom zou het niet meer dan logisch zijn dat ze een cube in het gamma kwadrant tegenkomen.
Dan valt toch al die mechanische zooi er af als de founder van vorm verandert :roll:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Een Founder heeft ook geen een of andere vorm van bloed zoals de vastvormige, dan wordt voor de nanoprobes ook lastig om zich ergens aan te hechten en het te assimileren.
Maar de Borg zouden het wel kunnen onderzoeken en een manier vinden om het wel te kunnen zoals ze bij elk ras doen dat ze tegenkomen en interessant vinden.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dark*staR schreef: De Borg, een verkenningsgroep, duiken op in het Gamma kwadrant om te kijken of ze daar hun gebied uit kunnen breiden. Het blijkt dat de Dominion troepen en de Borg geen vriendjes kunnen worden en het verkenningsgroepje komt terecht op de ene of andere verlaten planeet. Voor de oorlog maken de DS9 mensjes een uitstapje door het wormgat en komen bij toeval op hetzelfde lapje grond terecht.
Standaard vrij slapjes scenario. Het HOE is vrij makkelijk te beantwoorden. Het WAAROM niet. Star Trek had overigens ook geen Borg. Niemand die daar moeillijk over doet. :S

Tactical_Cube schreef:En ik vond de FC verwijzing in Year of Hell wel leuk en ook wel grappig omdat het beiden met tijdreizen te maken heeft.
Year of Hell was geen tijdreizen.
Tactical_Cube schreef:En het is op zich nog wel een ingewikkeld verhaal, want hoe kan Seven daar vanaf weten?
Ingewikkeld voor jou misschien. Het tijdreisscenario was Plan B. Vlak voor de Cube tenonder ging kon het nog een boodschap hebben verstuurd dat Plan B in werking werd gesteld. Of de Sphere kan dat nog verstuurd hebben.

Overigens is het idioot dat Seven FC als reden geeft waarom ze op de hoogte is van Cochrane's schip. De Borg hebben verschillende Starfleet officieren en Federatie burgers geassimileerd. Ook Federatie schepen. En Seven zelf heeft toegang tot de Federatie database aan boord de Voyager.
Tactical_Cube schreef:En de borg in ds9 zou volgens mij heel erg leuk geweest zijn omdat je dat juist ook bijvoorbeeld the founders erbij kan betrekken, want wat gebeurt er als ze founders assimileren? Krijg je dan een shapeshifting borg? Dat zou supergevaarlijk zijn omdat ze dan aarde kunnen infiltreren.
Dat zou leuk zijn geweest? LEUK?!? En een infiltratie Borg is supergevaarlijk. Gevaarlijker dan drie Cubes bij de Aarde? Of een transwarphub uitgang op minder dan een lichtjaar van de Aarde?
Tactical_Cube schreef:Maar daarbuitenom zou het niet meer dan logisch zijn dat ze een cube in het gamma kwadrant tegenkomen
Enig idee hoe groot zo'n kwadrant is? En hoe klein het Dominion daarmee vergeleken is?

Miriam schreef:Dan valt toch al die mechanische zooi er af als de founder van vorm verandert :roll:
Inderdaad.
EMH schreef:Maar de Borg zouden het wel kunnen onderzoeken en een manier vinden om het wel te kunnen zoals ze bij elk ras doen dat ze tegenkomen en interessant vinden.
De Borg onderzoeken niet maar assimileren. En de Founders kunnen ze niet assimileren omdat die geen bloed hebben. Een Founder kan de nanoprobes zo naar één plek brengen en vergruizen.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Aangezien DS9 altijd zo correct is met starmaps, kan iemand me dan de werkelijke grootte/vorm uitleggen van borg space? Hebben de borg ook andere galaxies veroverd (met transwarp, moet tog kunnen)? Waar de hell ligt fluidic space? En hoe groot moet borg space wel niet zijn als een cube "on the edge of fluidic space" kan zitten?

Waarschijnlijk allemaal foutjes van VOY maar tog ff vragen :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Fluidic space is als het goed is een andere dimensie.
En je kan van elk punt in de ruimte een "poort" maken daar naar toe.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

dat dacht ik ook eerst maar in de VOY episode unimatrix zero zie je dat 7of9 een vriend heeft die op een cube zit die, volgens die vriend, aan de edge van fluidic space zit. snapte ik niet.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Species 8472 live in fluidic space, a different dimension (possibly outside our universe although it is stated that it is only definitely outside of our galaxy). Fluidic space is a continuum filled with an organic fluid. Fluidic space has no stars, no planets and no nebulae
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef: (possibly outside our universe although it is stated that it is only definitely outside of our galaxy).
Hoe zit het dan met die grens in het Beta Kwadrant? Daar zegt wikipedia niets over.

Fluidic space is een andere dimensie (Scorpion)
Fluidic space is een ander melkwegstelsel (In The Flesh)
Fluidic space heeft een vaste grens in het Beta Kwadrant (Unimatrix Zero), dus een locatie in ons eigen melkwegstelsel. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Een klodder snot in de ruimte?
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

whahahaha klodder snot in de ruimte :*) :+

maarre..... misschien moeten we ff uitgaan van de domheid van de VOY schrijvers en gewoon denken dat fluidic space een andere dimensie is.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Nou ga er maar vanuit dat het een andere dimensie is. Zoiets lijkt me niet te bestaan in onze ruimte-tijd anders is het idd een klodder snot in de ruimte :lachhuil:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Fluidic space is een andere dimensie (Scorpion)
Fluidic space is een ander melkwegstelsel (In The Flesh)
Fluidic space heeft een vaste grens in het Beta Kwadrant (Unimatrix Zero), dus een locatie in ons eigen melkwegstelsel. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Een klodder snot in de ruimte?
misschien zit daar een vaste rift naar fluidic space
hoe zouden de borg anders op 8472 stuiten, ze proberen vast niet alle mogelijke combinaties van spatial rifts uit.
De borg patrouilleerden het beta kwadrant en kwamen daar een spatial rift tegen, die leidde naar fluidic space.
8472 merkte dat en begon rifts naar de plek met de meeste borgs te maken, het delta kwadrant.
Fluidic space is seen also in the game Star Trek: Armada II in which a Borg-Federation alliance is formed to drive off Species 8472 and permanently seal the rift formed by these aliens.
Retrieved from "http://memory-alpha.org/en/wiki/Fluidic_space"

Code: Selecteer alles

In the eprisode "Unimatrix Zero", Axum comments that he is assigned to a Borg ship near Fluidic Space in the Beta Quadrant. This would seem to contradict previous statements that fluidic space is in a different dimension to our own. 

could there be a natural phenomina that lends itself to access to fluidic space like a normally occuring quantum singularity feild or even just one singularity that "gates" to fluidic space?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Armada telt totaal niet mee, laten we daar eerst mee beginnen.

Wat heb je aan een vast rift in het BQ als zo overal in de ruimte singularities gemaakt kunnen worden die toegang geven tot fluidic space? En andersom. Unimatrix Zero heeft het duidelijk over een grens, geen opening oid.

En de Borg zouden wel experimenteren met spatial rifts/singularities en op die manier per toeval stuiten op 8472. Jij gaat er nu ten onrechte van uit dat de Borg op zoek ging naar 8472 door spatial rifts te maken. Maar ze wisten niets van 8472 tot ze die toevallig ontdekten.

Weet je, laat maar.

Het topic gaat over Borg in DS9 iets wat jij "erg leuk" en "grappig" zou vinden.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

3rd RemataKlan schreef:Armada telt totaal niet mee, laten we daar eerst mee beginnen.

Wat heb je aan een vast rift in het BQ als zo overal in de ruimte singularities gemaakt kunnen worden die toegang geven tot fluidic space? En andersom. Unimatrix Zero heeft het duidelijk over een grens, geen opening oid.

En de Borg zouden wel experimenteren met spatial rifts/singularities en op die manier per toeval stuiten op 8472. Jij gaat er nu ten onrechte van uit dat de Borg op zoek ging naar 8472 door spatial rifts te maken. Maar ze wisten niets van 8472 tot ze die toevallig ontdekten.
Idd, ik heb een CANON bron gevonden, namelijk de startrek.com website zelf:
Seven of Nine and the other drones seize control of Voyager and send it through an interdimensional rift into fluidic space, the domain of Species 8472. The Borg have been there before; they started the war with 8472 but didn't bargain on their resistance to assimilation. Janeway orders Chakotay to cooperate with Seven of Nine to engage the aliens in fluidic space.
Tadaa!!
Weet je, laat maar.

Het topic gaat over Borg in DS9 iets wat jij "erg leuk" en "grappig" zou vinden.
Niet agressief worden.

Anders ga ik jullie allemaal stalken :+
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

tssk, stalken :nothanks:
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Stalken is zooooo 2006. :+
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Jouw post is echt zooo Woensdag 16 Mei, 2007 2:59:pm.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Dat moet 1:59 zijn.

Spelfouten zijn zoooooo Woensdag 16 Mei, 2007 2:55:pm
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik weet niet wat jij lult hoor, maar Namoh heeft toch echt net voor drieën gepost :')
Geplaatst: Wo Mei 16, 2007 14:59:25 Onderwerp:
Ik raad je aan om de forumklok even goed te zetten.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

^Wat Ace zegt :lachhuil:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

On topic aub
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Volgens mij is er dan iets mis met de server, want ik had mijn forumklok op GMT+1 staan, zoals het moet. Pas toen ik hem op GMT+2 zette stond t goed. En wij zitten niet in GMT+2.

edit: ik zal dit maar ff in een relevant topic poste hea :*)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

3rd RemataKlan schreef:
Dark*staR schreef: De Borg, een verkenningsgroep, duiken op in het Gamma kwadrant om te kijken of ze daar hun gebied uit kunnen breiden. Het blijkt dat de Dominion troepen en de Borg geen vriendjes kunnen worden en het verkenningsgroepje komt terecht op de ene of andere verlaten planeet. Voor de oorlog maken de DS9 mensjes een uitstapje door het wormgat en komen bij toeval op hetzelfde lapje grond terecht.
Standaard vrij slapjes scenario. Het HOE is vrij makkelijk te beantwoorden. Het WAAROM niet. Star Trek had overigens ook geen Borg. Niemand die daar moeillijk over doet. :S
Het standaard scenario zou niet misstaan in de serie, maar voor een sterker scenario zul je een schrijver op moeten zoeken ;)
Ben het wel met je eens dat je voor het HOE alles uit de kast kan trekken en dat het WAAROM een geheel ander soort koek is. Maar de favoriete WAAROM in Trek wil ik heus wel even aanhalen: To boldly go where no man has gone before :lachhuil:
Plaats reactie