Borg in DS9

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Borg in DS9

Bericht door Miriam »

Voyager zat er vol mee DS9 had alleen een flashback

Vinden jullie eht goed dat er geen borg in Ds9 zitten of mis je het juis?
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Ik vind het wel goed, naast zo'n grote vijand als de Dominion had, imo, niet nog een grote vijand gepast. Ik had het wel leuke gevonden als er een verwijzing was geweest naar wat er in de film First Contact gebeurde.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Die waren er ook. Ik weet niet precies welke Ep meer maar er werdt verklaart waarom Worf er niet was.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Ja, dat weet ik. Maar ik vond dat nogal weinig, gezien het feit dat een Borg cube op weg was naar de Aarde.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

CmdrCrichton schreef:Ja, dat weet ik. Maar ik vond dat nogal weinig, gezien het feit dat een Borg cube op weg was naar de Aarde.
Die Borg cube kwam van uit het Beta kwadraat waarom zou DS9 naar hinder van hebben aangezien ze in het AQ liggen en dan op de rand van federatie terrein. Plus Worf was daar heen met de Defaint Je moet nooit meer paniek veroorzaken dan nodig is.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Ik bedoel ook niet dat DS9 daar zelf last van heeft. Maar er wonen, neem ik aan, toch zat mensen op DS9 met familie op Aarde. En sowieso Aarde is hun thuisplaneet.
Gebruikersavatar
KiraNerys
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 dec 2006, 22:46
Locatie: Bajor
Contacteer:

Bericht door KiraNerys »

Vind ik niet. Ik vind het een beetje cliché want in TNG hadden ze ook al Borg, bovendien is het ook in VOY ook gebruikt (misbruikt!! :X :-() dus is het meer dan genoeg.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het zou logisch zijn geweest als ds9 meer aandacht zou hebben besteed aan de gebeurtenissen uit First Contact en dus meer had gedaan met de Borg. Er is per slot van rekening een deel van de vloot vergaan, een groot aantal goede officieren om het leven gekomen en vervolgens stonden de Dominion met hulp van de Cardies op de stoep. Ik heb het altijd jammer gevonden dat een serie die verder zo goed met zaken omging dit niet behandeld heeft. Ik weet wel waarom het niet gedaan is, maar ik vind persoonlijke rancunes van de producers geen goede reden.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Nee, mede door de Dominion zou de Borg niet handig zijn in Ds9 aangezien dat de aandacht zou afleiden lijkt mij :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ze waren er nu eenmaal en daarbij hadden ze niet te zien hoeven zijn. Je kan verliezen in de vloot ook anders behandelen he. Op z'n minst door de stuk geschoten Defiant terug te zien komen oid.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:Ze waren er nu eenmaal en daarbij hadden ze niet te zien hoeven zijn. Je kan verliezen in de vloot ook anders behandelen he. Op z'n minst door de stuk geschoten Defiant terug te zien komen oid.
Ja maar dan zou je een DS9 episode moeten wijden aan een film :{ Waar door de focus als nog op de Borg zou komen te liggen.
Maar ja net zoals de films wel een sover de Dominion oorlog zouden moeten praten is het anderzom ook zo.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Er waren zoveel stand alone eps, die de focus op iets heel anders legde dan de Dominion. Daar klaag je toch ook niet over?

Wat is dan één aflevering besteden aan wat continuïteit?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:
captain crash schreef:Ze waren er nu eenmaal en daarbij hadden ze niet te zien hoeven zijn. Je kan verliezen in de vloot ook anders behandelen he. Op z'n minst door de stuk geschoten Defiant terug te zien komen oid.
Ja maar dan zou je een DS9 episode moeten wijden aan een film :{ Waar door de focus als nog op de Borg zou komen te liggen.
Maar ja net zoals de films wel een sover de Dominion oorlog zouden moeten praten is het anderzom ook zo.
Er was nog geen oorlog met de Dominion op dat punt in de tijd, alleen maar dreiging. Zo'n aflevering waarin grote verliezen werden verwerkt had dus goed gepast. Zoveel schepen verliezen en een oorlog voor de deur. Ik had het niet erg gevonden als ze zo'n ep hadden gemaakt inplaats van een van de domme vuleps die er ook zijn (een Ferengi-ep minder had niemand erg gevonden). Zo vreemd zou het trouwens hoe dan ook niet geweest zijn om aandacht te besteden aan een film in een tv serie die in dezelfde tijd speelt...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

En als ze iets met de Borg hadden gedaan in DS9 had dat dus onvermijdelijk ook gevolgen gehad voor de Dominion lijkt mij.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

hoezo? ligt er ten eerste aan wanneer enz, en daarbuitenom zou het niet zo vreemd zijn als ze de borg in het gamma kwadrant tegen waren gekomen
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:hoezo? ligt er ten eerste aan wanneer enz, en daarbuitenom zou het niet zo vreemd zijn als ze de borg in het gamma kwadrant tegen waren gekomen
volgens mij was FC tijdens seizoen 4 of 5 van DS9 weet ik ff niet meer uit mijn hoofd.

De Borg zijn misschien wel bekend in het Gamma kwadrant maar dat is in de serie nooit duidelijk geworden, logisch het had niets met het verhaal zoals het nu is vandoen.
Als ze wel Borg in de serie hadden verwerkt had dit onvermijdelijk wel het geval geweest.
Meteen ook de reden denk ik dat ze besloten hebben geen Borg in DS9 te stoppen.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Waarom denkt iedereen gelijk dat de Borg verder grote impact zouden hebben gehad op de serie?

We hebben het over één referentieep gewijd aan de gevolgen van de Borg aanval op Aarde.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Nee gewoon over Borg algemeen in DS9
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Seizoen vijf van ds9, ergens rond Rapture (als de nieuwe uniformen komen).

De reden dat er geen Borg in de serie zitten verder zit in persoonlijke rancunes van de producers (zie de companion).
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

EMH schreef:En als ze iets met de Borg hadden gedaan in DS9 had dat dus onvermijdelijk ook gevolgen gehad voor de Dominion lijkt mij.
Cool Dominiondie Borg kickt
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik heb altijd al eens een shapeshiftende Borg willen zien. :*)
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

EMH schreef:Ik heb altijd al eens een shapeshiftende Borg willen zien. :*)
Lijkt me onmogelijk om een shapeshifter te assimileren.

De Borg zouden echt wel dik worden ingemaakt door de dominion.
Jem'Hadar rammem gewoon door die cube heen met die bugships
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het zal uiteindelijk op aantallen aankomen en dan denk ik dat de Borg winnen...gewoon omdat er meer Borg dan Jam'Hadar zijn.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Kun je mij even wijzen waar in The Companion wordt gesproken van persoonlijke rancunes van de producers als reden van de Borg's afwezigheid.

En ook als het de reden zou zijn wat de Borg afwezig waren. Op Emissary na, wat nog altijd beter gebruik van de Borg was dan welk optreden in VOY ook, wat dan nog?

Ik ben blij dat DS9 haar eigen weg koos en geen gebruik maakte van een ééndimensionale uitgemolken boeman schurk die al op retour was in TNG.

Ik zou ook niet weten hoe het fatsoenlijk verwerkt kon worden in DS9.

Je begint over FC maar op dat moment had DS9 het al druk met haar eigen verhaallijnen, die opnieuw op de rails gezet waren na de omleiding van Paramount met de Klingons. Bovendien kreeg VOY de Borg (en de phasers en tricorders) en DS9 de uniformen en vrijheid. Dus Borg hadden voor seizoen 5 gebruikt moeten worden. Seizoen 4 was Klingons met dank aan Paramount. Seizoen 3 het Dominion en seizoenen 1 en 2 Bajor.

Een kapot geschoten Defiant, ja, wil je daar een aflevering aan gaan wijden? En dan moet je er vanuit gaan dat de kijker FC heeft gezien. Niet iedereen gaat naar de bioscoop om een Trek film te kijken.

Een hele aflevering wijden aan het verlies van officieren en schepen. Met BOBW waren er 39 schepen verloren gegaan en was Starfleet kansloos. Nu had Starfleet betere kansen, betere en meer schepen, betere wapens. Verlies van 39 schepen was weinig tijdens de Dominion War.

Als hoofdpersonages dan ineens een band hebben met één van de omgekomen officieren tijdens de tweede invasie om zo een hele aflevering aan te wijden zou dit bijzonder geforceerd overkomen.

Je gaat toch niet een complete aflevering wijden aan een andere film? Als je dat wilt moet je ENT seizoen 4 gaan kijken. Complete aflevering gewijd aan andere series omdat de schrijvers zelf weinig konden verzinnen voor hun eigen serie.

Er werd wel verwezen naar de invasie en dat de komst van het Dominion daarom slecht uitkwam. Een onopvallende, ongeforceerde maar logische en passende opmerking die niet alle aandacht naar zich toe trekt.

Even ter vergelijking, VOY had ook verwijzingen naar FC. Plots had de bemanning FC stijl tricorders en phaser rifles. Los daarvan werd er een hele scene gewijd om nadrukkelijk te verwijzen naar FC. In Year Of Hell gaan Kim en Torres trivia spelen en wordt de vraag gesteld hoe het eerste warp schip van Cochrane heette. Vervolgens geeft Seven antwoord en zegt dat de Borg aanwezig waren bij de belangrijke gebeurtenis. Een kort huh van Harry Kim is de enige reactie hierop.
Seven reageert "it's a complicated story [maar niet heus!]. perhaps another time" [komt er niet, je moet FC maar kijken, nu te koop op VHS!!!). Standaard slappe tv (komedie) reactie.

De dodelijkste vijand van de Federatie was aanwezig bij één van de belangrijkste gebeurtenissen uit de menselijke geschiedenis en de enige reactie daarop is 'huh'!


Maar er wel uitgebreid stil gestaan bij FC!

Daar kan Sisko's "besides, we need all the help we can get. The Dominion picked perfect time to invade. The Cardassian fleet is in shambles, the Romulans aren't much better off, and between the Klingon War and the latest Borg attack, Starfleet's spread pretty thin." niet tegen op.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 12 mei 2007, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik vind het goed dat de Borg niet in DS9 zaten. Zo kon DS9 d'r eigen gang gaan. Bovendien, DS9 had z'n vingers al gebrand door Q te gebruiken uit TNG, dus maar goed dat ze de Borg niet gebruikt hebben, dat had ook niet in DS9 gepast.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

De Borg zouden best wel op een creatieve en goed geschreven manier in DS9 op kunnen duiken, ook op een passende manier.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Hoe?

Maar vooral Waarom?
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

3rd RemataKlan schreef:Hoe?

Maar vooral Waarom?
De Borg, een verkenningsgroep, duiken op in het Gamma kwadrant om te kijken of ze daar hun gebied uit kunnen breiden. Het blijkt dat de Dominion troepen en de Borg geen vriendjes kunnen worden en het verkenningsgroepje komt terecht op de ene of andere verlaten planeet. Voor de oorlog maken de DS9 mensjes een uitstapje door het wormgat en komen bij toeval op hetzelfde lapje grond terecht.

Andere antwoorden op Hoe en Waarom zouden kunnen zijn; Janeway en Janeway.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

8-) Janeway 8-)

En ik vond de FC verwijzing in Year of Hell wel leuk en ook wel grappig omdat het beiden met tijdreizen te maken heeft.

En het is op zich nog wel een ingewikkeld verhaal, want hoe kan Seven daar vanaf weten? De Borg kunnen niet zomaar door tijd heen communiceren. De oplossing die daarvoor weer gemaakt zou kunnen zijn is dat de borg uit ENT het doorgeven hebben, maar die ep bestond toen nog niet.

En de borg in ds9 zou volgens mij heel erg leuk geweest zijn omdat je dat juist ook bijvoorbeeld the founders erbij kan betrekken, want wat gebeurt er als ze founders assimileren? Krijg je dan een shapeshifting borg? Dat zou supergevaarlijk zijn omdat ze dan aarde kunnen infiltreren. :)
Maar daarbuitenom zou het niet meer dan logisch zijn dat ze een cube in het gamma kwadrant tegenkomen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Krijg je dan een shapeshifting borg?
vroeg ik me ook altijd al af ja :*)
De oplossing die daarvoor weer gemaakt zou kunnen zijn is dat de borg uit ENT het doorgeven hebben, maar die ep bestond toen nog niet.
Dat je die ep erbij durft te halen :lachhuil:
Plaats reactie