Valiant

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Valiant

Bericht door Miriam »

Leuke aflevering was het wel. Cadetten die heldhaftig een super jem hadar schip willen opblazen. een captain die niet tegen de stress kan, mensen die naar huis willen. Maar een ding klopt niet, namelijk: Het rangen systeem.
Heel mooi hoe wordt vertelt dat de leiders dood zijn en dat eidereen nu een CO en NCO postiie vervuld. Maar dat is tijdelijk DUS WAAROM ZOU NOG IN GODS NAAM LUISTErEN NAAR DIE CAPTAIN!!!!!
Hij outrankied ze standaart op het moment dat hij aanboord komt :)
Of ben ik nu gek :?
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Ja.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Waarom luisterd die dan nog naar die cadetten?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Je bedoelt de rang van Nog? Hij is zelf toch op dit punt, seizoen zes, alleen nog maar acting ensign?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Nee, nog is gewoon een Ensign.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

In 2374 Nog became an acting Starfleet ensign following a battlefield commission during the Dominion war. Nog was hurt in battle at station AR-558 during a conflict with the Jem'Hadar and lost the use of one of his legs. Although his leg was replaced with a bionic one, his emotional scars were deep. Nog was later recommended for promotion to lieutenant by Captain Sisko following his actions in the Dominion war.

Ofwel, in seizoen zes is hij zeker nog acting ensign. Informatie komt van startrek.com.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

In favour of the bold word hij gepromoveerd naar Ensign dus in valiant is hij ensign.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Daar wordt hij gepromoveerd tot acting ensign, z'n opleiding van de academie is dan nog niet klaar, en is dat in deze ep ook nog niet. Als je me niet gelooft moet je ze nog maar een keer terug gaan kijken.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Dat zal ik doen :)
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

captain crash schreef:Daar wordt hij gepromoveerd tot acting ensign, z'n opleiding van de academie is dan nog niet klaar, en is dat in deze ep ook nog niet. Als je me niet gelooft moet je ze nog maar een keer terug gaan kijken.
Wanneer je gepromoveerd bent tot acting ensign dan draag je ook daadwerkelijk de rang van ensign. Hij draagt het uniform en heeft de bijbehorende rank insigna. Hij heeft dus field commission rank als ensign. De andere zijn officieel cadet, dus geen officieren. NOG zou dan de superior officer zijn.

Ik heb ook een tijd over dit punt nagedacht miriam en heb er ook nog niet echt een goed antwoord op gevonden..
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

ik heb hier laatst nog iets over opgezocht, ik heb gister namelijk toevallig nog valiant zitten kijken.
In modern naval protocol, Nog would have immediately outranked the entire crew of the Valiant, all of whom were cadets. However, writer Ronald D. Moore has stated that he based the premise on an 18th and 19th century naval tradition that an acting Captain can only be removed of command by a flag officer.
stond onder aan de ep recensie op memory alpha.

Dus in Crapfleet ben je als Acting Captain echt gewoon Captain en je outranked daarmee alle andere echte officieren.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Dat is eigenlijk best dom. :lachhuil:
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Aha oke, duidelijk :) Een achterhaald idee dus van de schrijver
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Niet echt aangezien Starfleet gebaseerd is op de Royal Navy van die tijd.

captain crash schreef:Daar wordt hij gepromoveerd tot acting ensign, z'n opleiding van de academie is dan nog niet klaar, en is dat in deze ep ook nog niet. Als je me niet gelooft moet je ze nog maar een keer terug gaan kijken.
In Favor the Bold, blijkt Nog daadwerkelijk een ensign te zijn en geen acting ensign. Hij is overigens nooit acting ensign geweest.
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Veld promotie = promotie
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Gul_Evek schreef:Veld promotie = promotie
tijdelijke promotie
Even iets aankaarten.

Captain van een schip ben je als functie. Je hoeft hiervoor niet de rang van captain te hebben.. snap daarom ook niet waarom de cadet de rang van captain heeft gekregen/aangenomen. Hij had, theoretisch gezien, met als rang cadet, de functie als captain kunnen hebben. In dat geval zou Nog de senior officier zijn (blijven).
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Misschien heeft captain ramirez voorzien dat iemand met een hogere rang aan boord zou kunnen komen, maar datie perse die cadet in cmd wou hebben.

Of er waren nog een paar levende lieutenants aan boord, die captain ramirez niet in cmd wou hebben, dus hij promoveerde die cadet maar.

Maar ^beide^ theorieen worden omvergegooid omdat iedereen aan boord nog steeds een cadet uniform draagt :-(
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Dennis schreef:Captain van een schip ben je als functie. Je hoeft hiervoor niet de rang van captain te hebben.. snap daarom ook niet waarom de cadet de rang van captain heeft gekregen/aangenomen. Hij had, theoretisch gezien, met als rang cadet, de functie als captain kunnen hebben. In dat geval zou Nog de senior officier zijn (blijven).
Je geeft het antwoord zelf al... ;)
Die cadets moesten op één of andere manier hoger in rang zijn als Nog voor het plot van Valiant.
Voila... geef ze een hoge rang (veldpromotie) en het probleem is opgelost. :+

Maar je hebt in principe gelijk denk ik. Als eerste cadet had hij gewoon het commando gekregen bij het wegvallen van de andere senior officers,
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Section31 schreef:
Dennis schreef:Captain van een schip ben je als functie. Je hoeft hiervoor niet de rang van captain te hebben.. snap daarom ook niet waarom de cadet de rang van captain heeft gekregen/aangenomen. Hij had, theoretisch gezien, met als rang cadet, de functie als captain kunnen hebben. In dat geval zou Nog de senior officier zijn (blijven).
Je geeft het antwoord zelf al... ;)
Die cadets moesten op één of andere manier hoger in rang zijn als Nog voor het plot van Valiant.
Voila... geef ze een hoge rang (veldpromotie) en het probleem is opgelost. :+
Mee eens, maar ik vind het niet zo leuk geschreven (als rangen freak dat ik ben ;) )
Section31 schreef:Maar je hebt in principe gelijk denk ik. Als eerste cadet had hij gewoon het commando gekregen bij het wegvallen van de andere senior officers,
Dus de cadet had de functie van captain met de rang van cadet moeten hebben. In dat geval zou Nog hem kunnen 'releaven'. Hij had natuurlijk ook de cadet in command kunnen laten en 'admiral style' kunnen blijven toeschouwen. Het had mij logischer gevonden dat Nog de valiant captain het bevel gaf terug te keren naar een Federation Starbase. :)

Trouwens, in een vorige post al geciteerd:
and 19th century naval tradition that an acting Captain can only be removed of command by a flag officer.
Oke, in dit geval zou Nog hem dus niet kunnen afzetten van zijn command, maar er staat nergens dat hij niet het bevel kan geven om terug te keren naar een starbase.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Maar Nog zou niet in bevel van het schip zijn geweest. Watters was door Captain Ramirez tot bevelhebber gemaakt van het schip, plus de veldpromotie tot captain. Ook zonder dat laatste was Watters bevelhebber tot hij afgelost zou worden door een admiraal.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

3rd RemataKlan schreef:plus de veldpromotie tot captain
Ik heb even de aflevering opnieuw (in snelle scenes) bekeken en heb niet gevonden dat hij letterlijk zegt dat hij die veldpromotie tot captain had gekregen. Ik vond twee belangrijke scenes.

Ik citeer de 1e: op de bridge, rond 11 minuten:
I was giving a battlefield commission and command of this vessel by the late captain Ramirez. Using that authority I have commissioned and promoted other members as red squad as needed.

2e citaat: in de readyroom, rond 14 minuten:
The next day just before he died, the captain ordered me to take command of the valiant ......

Nu weet jij, net zo goed als ik, dat je geen captain rank nodig hebt voor een command positie. Die battlefield commission kon gewoon inhouden dat hij als een starfleet member een schip mocht commanderen. Dus, over deze aflevering is niet goed nagedacht, óf ik mis iets.

Klopt wel dat hij niet afgelost kon worden. Maar dan zou Nog hem nog wel kunnen bevelen om een koers te zetten naar een friendly starbase. Belachelijk dat Nog hem "sir" moet noemen.
Plaats reactie