Elim Garak

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie

Garak.....

Beste DS9 karakter
9
33%
Super
15
56%
Ok
2
7%
niet goed niet slecht
0
Geen stemmen
slecht
0
Geen stemmen
Slechtse DS9 karakter
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Gebruikersavatar
NX-01Voyager_Crewman
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 feb 2008, 21:58

Elim Garak

Bericht door NX-01Voyager_Crewman »

Hoe denk je over Garak,
Ik mag hem heel erg, en ik vind hem de beste DS9 karakter.
Wat denken jullie??
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Garak is inderdaad een van de betere DS9-personages. :)
Hoewel hij wel een persoonlijke favoriet van mij is, kan ik niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk het beste was.

Wie dat wel is, moet ik nog eens goed over nadenken (wat wil zeggen dat ik mijn DS9 eps nog een keer moet bekijken. Is alweer lang geleden...).
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

:stupid: Ik sluit mij aan bij voorgaande sprekert. :)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ik vind hem idd wel één van de betere karakters en misschien wel het beste secundaire karakter. Als ik alleen al denk aan afleveringen als Improbable Cause / The Die is Cast, tot op de dag van vandaag twee van m'n favoriete DS9 afleveringen :) . Ook al heb ik hem misschien een keertje te vaak gezien :lachhuil: .
Laatst gewijzigd door Frank op 02 mar 2008, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

GPS schreef::stupid: Ik sluit mij aan bij voorgaande sprekert. :)
:stupid:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ik vind hem het beste secundaire character. Al moet ik zeggen dat Gul Dukat ook uitstekend uitgewerkt is. Het zijn beide zeer volle characters. Toch heb ik een persoonlijke voorkeur voor Miles O'brien. Goed geschreven als een family man, de normale man. Uiteraard is The Sisko ook een goed character.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Garak was heel tof. Maar ik denk dat zijn succes deels te danken is doordat hij, met name in het begin, constant tegenover de naïve Julian Bashir werd gezet. Een mooi contrast: Garak liet Bashir zien dat het er allemaal niet zo lief en vriendelijk aan toe ging in de galaxy, maar omgedraaid leerde Garak van Bashir dat er meer was dan puur pessimistisch realisme.

Dat is een belangrijk aspect wat niet vergeten moet worden, want hoewel het mysterieuze en grappige aspect van Garak heel sterk was, zou het karakter niet zo goed zijn geweest als je niet ook af en toe de gevoelige kant van Garak zag. De kant van een Garak die het toch af en toe met Bashir eens was, en naarmate de serie vorderde steeds meer groeide. Dat maakte hem een briljant driedimensionaal karakter.
Gebruikersavatar
Mescalino
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 jun 2002, 18:08
Contacteer:

Bericht door Mescalino »

HorckDude schreef:Garak was heel tof. Maar ik denk dat zijn succes deels te danken is doordat hij, met name in het begin, constant tegenover de naïve Julian Bashir werd gezet. Een mooi contrast: Garak liet Bashir zien dat het er allemaal niet zo lief en vriendelijk aan toe ging in de galaxy, maar omgedraaid leerde Garak van Bashir dat er meer was dan puur pessimistisch realisme.

Dat is een belangrijk aspect wat niet vergeten moet worden, want hoewel het mysterieuze en grappige aspect van Garak heel sterk was, zou het karakter niet zo goed zijn geweest als je niet ook af en toe de gevoelige kant van Garak zag. De kant van een Garak die het toch af en toe met Bashir eens was, en naarmate de serie vorderde steeds meer groeide. Dat maakte hem een briljant driedimensionaal karakter.
:thumbs: :stupid:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Garak is een geniaal karakter vooral voor een Star Trek serie, het is erg jammer dat hij nooit een vaste rol heeft kunnen bemachtigen. :)
Gebruikersavatar
Mescalino
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 jun 2002, 18:08
Contacteer:

Bericht door Mescalino »

Blind Guardian schreef:Garak is een geniaal karakter vooral voor een Star Trek serie, het is erg jammer dat hij nooit een vaste rol heeft kunnen bemachtigen. :)
Nee dan was er te veel bekend geworden over Garak en dat hele mysterieuze is nu juist wat er zo goed was aan dat character. Misschien een paar meer aflevering ok, maar geen vaste (elke week terugkomende) rol.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Mescalino schreef:
Blind Guardian schreef:Garak is een geniaal karakter vooral voor een Star Trek serie, het is erg jammer dat hij nooit een vaste rol heeft kunnen bemachtigen. :)
Nee dan was er te veel bekend geworden over Garak en dat hele mysterieuze is nu juist wat er zo goed was aan dat character. Misschien een paar meer aflevering ok, maar geen vaste (elke week terugkomende) rol.
Agree with you the council does.
Gebruikersavatar
ElimGarak
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 apr 2007, 20:29
Contacteer:

Bericht door ElimGarak »

ElimGarak als gebruikersnaam do I have to say more...

Garak is en blijft ondanks het feit dat je steeds meer over hem te weten komt mysterieus.

Het pocket boek A Stitch In Time geschreven door Andrew J. Robinson, gaat over het leven van Garak. Het speelt zich o.a. af in een tijd na What You Leave Behind. Ik vond het een interessant boek.


.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Nu nog een avatar van hem :P
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Ieders favoriete cardessian
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

SCC Dauntless schreef:Ieders favoriete cardessian
Nah, ene Dukat kan dat tegen spreken.
Plaats reactie