Ezri Dax en haar familie...

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ezri Dax en haar familie...

Bericht door Aaargh »

Tijdens het kijken naar de epi (711) "Prodigal Daughter" viel me op dat de moeder van Ezri, haar broer Norvo Tigan en haar oudste broer Janel Tigan allemaal van die mooie 'spots' hebben op hun lichaam. Dat houdt dus in dat ze allemaal 'joined' zijn met symbiot? Terwijl ik toch dacht dat het zeldzaam was om te joinen...

Het lijkt wat sterk dat iedereen in één familie allemaal zijn samengesmolten met een symbiot. Daarnaast gebruiken ze allemaal nog hun familienaam terwijl Ezri de naam van Dax gebruikt als achternaam. Foutje in de serie?
Afbeelding
"Echte vrouwen hebben lang haar..." maar dat gaat voor Nicole niet op! :Y)
Laatst gewijzigd door Aaargh op 10 mar 2008, 01:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Die spots zijn kenmerkend voor alle Trills, niet alleen voor de gejoinede. Daarom gebruik de rest van de familie dus ook nog hun familienaam.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

uss defiant schreef:Die spots zijn kenmerkend voor alle Trills, niet alleen voor de gejoinede. Daarom gebruik de rest van de familie dus ook nog hun familienaam.
Damn! Je hebt gelijk. Kep de aflevering 204 er nog maar ff bijgepakt..
Hoe kom ik daar dan bij... *thinking pose*
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Overigens dat het 'zeldzaam' zou zijn om te joinen is een cover-up van de Trill-overheid waar ze nog steeds aan vasthouden. Het had te maken dat het met een van de eerdere Dax symbionten, Joran, op een ramp uitliep. Immers, Joran was een psychopatische moordenaar. De overheid schoof het af op het 'feit' dat Joran labiel was, maar in werkelijkheid slaagde hij voor alle symbiontgeschiktheidtests (of hoe je ze ook noemt).
Ze stopte heel Joran Dax in de doofpot uit angst dat het publiek zou gaan denken dat iedereen wel in aanmerking kon komen als zelfs een labiel persoon door de screening kan komen! Immers, het dragen van een host is alleen voor degene die uitkomt boven de rest. Niet voor een doorsnee iemand.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Aaargh schreef:Hoe kom ik daar dan bij... *thinking pose*
Ik denk dat ik me vergist heb met B'lana toen haar Klingon-half was verwijderd...
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Nou, toen de eerste Trill in TNG verscheen waren er ook nog geen spots en hadden ze nog wel het meeste weg van een halve Klingon.
Er werd later uitgelegd dat een Trillkolonie besmet raakte met het klingon augmentvirus. Daar komt echter ENT om de bocht, dus ik laat het liever achterwege...

Ook leuk:

Een eerdere versie van Dax met het TNG-principe i.p.v. de spots. :)

Wat de spot/ridges betreft, deze valt in dezelfde categorie als de klingons met/zonder ridges. :huh:
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

mr_Vulcan schreef:Nou, toen de eerste Trill in TNG verscheen waren er ook nog geen spots en hadden ze nog wel het meeste weg van een halve Klingon.
Er werd later uitgelegd dat een Trillkolonie besmet raakte met het klingon augmentvirus. Daar komt echter ENT om de bocht, dus ik laat het liever achterwege...
Het beste wat ze ooit is overkomen. Die spots zijn ontzettend sexy... :dance:
Hah! Ik kwam deze foto ook tegen tijdens mijn onderzoekje. Ze kijkt hier in de spiegel, isn't it...?
Wat de spot/ridges betreft, deze valt in dezelfde categorie als de klingons met/zonder ridges. :huh:
Ja, geinig. De episode waarin Sisko + crew terug gaan in de tijd van kirk. De Klingons zien er gewoon uit als humans. Worf vertelt dat de Klingons zich schamen om deze Klingons...zoiets, correct me if I am wrong...
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ha ha, heel slecht natuurlijk, maar als ik dit lees, denk ik meteen aan Joran van der sloot. Over psychopatische killers gesproken ha ha :*)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

mr_Vulcan schreef:Nou, toen de eerste Trill in TNG verscheen waren er ook nog geen spots en hadden ze nog wel het meeste weg van een halve Klingon.
Er werd later uitgelegd dat een Trillkolonie besmet raakte met het klingon augmentvirus. Daar komt echter ENT om de bocht, dus ik laat het liever achterwege...

Ook leuk:

Een eerdere versie van Dax met het TNG-principe i.p.v. de spots. :)

Wat de spot/ridges betreft, deze valt in dezelfde categorie als de klingons met/zonder ridges. :huh:
Ben ik het niet mee eens. Ik heb een uitleg gehoord dat je twee soorten trill rassen had. De alpha en Beta. Het ras met ridges kwam nog vele malen minder voor. De uitwerking van een symbiont is ook anders dan bij de trill met spots. De symbiont komt veel krachtiger door bij het ras met de ridges. Hierdoor vervalt die persoonlijkheid. Bij de trill met spots is er meer spraken van een gelijkwaardige joining. Het karakter van de symbiont en de host vormen samen een nieuw karakter.

Ik weet heel zeker dat ik deze uitleg officieel ergens gehoord/gelezen heb. Dat augment verhaal heb ik nooit gehoord. Dit verhaal waar ik het over heb, is trouwens ook van voor de augment-afleveringen van enterprise.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Vash schreef:Ha ha, heel slecht natuurlijk, maar als ik dit lees, denk ik meteen aan Joran van der sloot. Over psychopatische killers gesproken ha ha :*)
Ik denk ook aan Joran van de Sloot na het lezen van jouw comments. Geen idee waar je het over hebt, heb je een jointje met hem gerookt? :bonk:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

mr_Vulcan schreef:Overigens dat het 'zeldzaam' zou zijn om te joinen is een cover-up van de Trill-overheid waar ze nog steeds aan vasthouden. Het had te maken dat het met een van de eerdere Dax symbionten, Joran, op een ramp uitliep. Immers, Joran was een psychopatische moordenaar. De overheid schoof het af op het 'feit' dat Joran labiel was, maar in werkelijkheid slaagde hij voor alle symbiontgeschiktheidtests (of hoe je ze ook noemt).
Ze stopte heel Joran Dax in de doofpot uit angst dat het publiek zou gaan denken dat iedereen wel in aanmerking kon komen als zelfs een labiel persoon door de screening kan komen! Immers, het dragen van een host is alleen voor degene die uitkomt boven de rest. Niet voor een doorsnee iemand.
Het zal wel met de voornaam te maken hebben, althans zoals gezegt zijn de spots kenmerkend voor de Trill als ras en heeft niks met joined te maken, alleen enkeling in de Trill beschaving word gejoined, en de toelatingen zijn volgens mij nog strenger dan op de toelatingen voor Harvard.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Blind Guardian schreef:
mr_Vulcan schreef:Overigens dat het 'zeldzaam' zou zijn om te joinen is een cover-up van de Trill-overheid waar ze nog steeds aan vasthouden. Het had te maken dat het met een van de eerdere Dax symbionten, Joran, op een ramp uitliep. Immers, Joran was een psychopatische moordenaar. De overheid schoof het af op het 'feit' dat Joran labiel was, maar in werkelijkheid slaagde hij voor alle symbiontgeschiktheidtests (of hoe je ze ook noemt).
Ze stopte heel Joran Dax in de doofpot uit angst dat het publiek zou gaan denken dat iedereen wel in aanmerking kon komen als zelfs een labiel persoon door de screening kan komen! Immers, het dragen van een host is alleen voor degene die uitkomt boven de rest. Niet voor een doorsnee iemand.
Het zal wel met de voornaam te maken hebben, althans zoals gezegt zijn de spots kenmerkend voor de Trill als ras en heeft niks met joined te maken, alleen enkeling in de Trill beschaving word gejoined, en de toelatingen zijn volgens mij nog strenger dan op de toelatingen voor Harvard.
*check* and thanx... het kwartje is gevallen...het duurde ff.... :biggrin:
Plaats reactie