Het grote * en CC herkijken ds9 project

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Miriam »

Niet dan is het mijn verjaardag :cheerblauw: Afbeelding :cheer: Afbeelding
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Nemesis »

en jij denkt dat ik daar aandacht aan besteedt?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Raynor's Revenge »

natuurlijk sebas, want jouw aandacht is het enige dat voor ons de zon weer op laat komen 's ochtends :idee:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:en jij denkt dat ik daar aandacht aan besteedt?
Ja
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Nemesis »

jullie moeten niet zoveel vertrouwen in mij hebben..
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Miriam »

Zij Nemesis toen hij ging studeren tegen zijn ouders :lol:


Anyway ik ge misschien zo weer eens DS9 kijken, denk dat ik the Search part 2 maar doe.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Nemesis »

begin dan bij deel 1..

ik wacht nog even met ds9.. heb het net weer afgekeken. ga denk ik beginnen met enterprise. moet het toch een keer weer zien :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Miriam »

Ja duh! Maar die heb ik dus al gezien, slimpie :*)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Tactical_Cube »

Ik ga effe lekker dit topic stelen :)
Na star trek XI twee keer te hebben gezien had ik weer heel veel zin om star trek te gaan kijken. Aangezien ik Voyager al heel vaak gezien heb had ik effe geen zin om opnieuw aan die serie te beginnen. Dus stond ik voor een dilemma, welke serie zou ik gaan kopen? TNG/DS9 of ENT? Ik zou in de eerste instantie voor ENT gaan omdat dit wel leuk was vanwege de nieuwe film. Overigens twijfelde ik erg tussen ENT en DS9. Maar alsof het lot het had bepaald, ENT was niet te verkrijgen in de winkel waar ik was, dus dan toch maar DS9 Seizoen 1.
Ik had door de jaren heen al redelijk wat DS9 gezien onder andere heel seizoen 3 en 4 het grootste gedeelte van seizoen 7 en van de andere seizoenen her en der wat afleveringen. Nu begin ik dus vanaf het prille begin en ben al wel redelijk ver vind ik zelf in 3 dagen. Is dan ook wel te begrijpen vanwege het feit dat ik geen school meer heb (moet nog wel leren voor tentamens) maar studie ontwijkend gedrag blijft aantrekkelijk :)
Hier dus mijn lijstje tot nu toe:

Emmissary
In een ver verleden heb ik deel 1 van deze aflevering gezien, deel 2 kon ik toen niet bemachtigen. In mijn herinnering was het niet echt een boeiende aflevering met veel Profeten gezeik, echter nu ik beide delen gezien heb vindt ik het toch een erg goede serie opening. De profeten waren minder storend aanwezig dan ik me kon herinneren en het verhaal was leuk bedacht. Echter vond ik het acteren bij sommige personages nog wel vervelend, vooral Kira om de een of andere reden, hoewel ik haar later een leuk personage vind. Verder had Jake er van mij niet in gehoeven, heb nooit echt veel met hem gehad.

Past Prologue
De introductie van Garak :D al met al een erg vermakelijke aflevering. Hoewel je natuurlijk wel ziet dat de serie verouderd is (logisch 1993) blijft het toch erg goed. Vond de terrorist op het laatst wel een beetje zwak, maar deed niet af aan de rest van de aflevering.

A Man Alone
Odo heb ik altijd een leuk karakter gevonden en dit liet nog maar eens zien dat hij eigenlijk best wel eenzaam is. In deze aflevering om een andere reden, maar zonder zijn werk heeft hij eigenlijk niks. En de school, ach ik vond het wel grappig. Vond de school er eerlijk gezegd niet uitzien, maar het idee was niet verkeerd, had alleen verwacht dat er meer kinderen op DS9 zaten. Vond alleen het idee achteraf een beetje zwak, wat had die persoon willen doen? Het zou ooit wel uitgekomen zijn dat hij nog leefde.
Babel
Toen ik de samenvatting las dacht ik van, yes een spannende aflevering… Oke ik vond het achteraf een erg leuke aflevering, maar had er iets anders van verwacht. En vond de personen die de ziekte hadden soms meer lachwekkend dan serieus te nemen, maar dat kan ook komen omdat het eigenlijk een belachelijk virus is, als je ineens met woorden als rechter en weet ik et niet wat hele zinnen probeert te maken. Ben blij dat ze Jake niet meer hebben laten zeggen want hem vond ik ronduit vreselijk, kwam meer geforceerd dan ziek over. Maar al met al heb ik toch wel van deze aflevering genoten.
Captive Pursuit
Ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht. Of het nou de stijl van star trek algemeen, de jaren 90 of ds9 is weet ik niet, maar ik vind de afleveringen soms erg langzaam gaan. Er had wel iets meer snelheid in gemogen. Misschien kwam dan alleen uit dat de aflevering niet veel in zich had omdat ze hetzelfde in 20 minuten hadden kunnen vertellen… Het is dat ik de aflevering uit het oogpunt van die tijd probeer te bekijken en weet hoe Star Trek over het algemeen is. Maar ik denk niet dat deze aflevering veel nieuwe fans zou kunnen maken. Heb overigens wel van deze aflevering genoten hoor ;)
Q-less
Heb deze aflevering eerst over geslagen, heb hem in een verleden al eens gekeken en vond het toen niet erg spectaculair. Vind het jammer dat ze soms van die geforceerde pogingen moeten doen om dingen uit andere series er bij te halen. Misschien dat ik wel wat overdreven reageer en dat dit zal veranderen als ik de aflevering binnenkort alsnog een keer kijk.
Dax
Dit vind ik tot deze aflevering toe de beste aflevering van dit seizoen. Het verhaal is goed bedacht en je twijfelt op het begin toch wel even of Curzon inderdaad iemand heeft vermoord. Je hebt Curzon tenslotte nooit gekend en we weten allemaal dat personen dingen kunnen achterhouden. Vond de Bajoran arbiter echter af en toe wel een beetje vervelend in haar gedrag, vond het jammer om er achter te komen dat de actrice al 8 jaar dood is omdat ik haar in een aantal andere rollen altijd erg sympathiek vond.

Oke wat vind ik er tot nu toe van :)
Vroeger vond ik deep space nine nooit leuk, waarom dat precies was weet ik niet. Misschien omdat het toch een beetje het normale Trek gevoel mist, het is tenslotte een station en geen schip. Dit zorgt voor andere soorten afleveringen, althans door de setting. De setting vind ik tot nu toe echter nog niet overtuigend. De beveiliging vindt ik een lachertje, maar dat kan ook weer komen door de Star Trek manier van schieten en vechten. Het is dat ik Star Trek erg leuk vind en dat ik weet dat Deep Space Nine een stuk beter wordt, maar als dit een nieuwe serie was geweest had ik waarschijnlijk niet veel langer gekeken.
Dit neemt echter niet weg dat ik tot nu toe erg van DS9 genoten heb, maar zoals ik eerder al zei komt dat waarschijnlijk omdat ik al weet hoe het gaat worden, waardoor je meer over de karakters weet en het leuk is om te zien hoe ze zo geworden zijn. Ik ga zeker verder kijken en wil de hele serie ook op dvd hebben. Overigens kan ik de mensen die DS9 nog niet op dvd hebben aanraden deze nu aan te schaffen aangezien de seizoenen nu maar €25 per seizoen zijn. (iig bij de Free record shop)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:Heb deze aflevering eerst over geslagen, heb hem in een verleden al eens gekeken en vond het toen niet erg spectaculair. Vind het jammer dat ze soms van die geforceerde pogingen moeten doen om dingen uit andere series er bij te halen. Misschien dat ik wel wat overdreven reageer en dat dit zal veranderen als ik de aflevering binnenkort alsnog een keer kijk.
Deze ep is bij velen een niet erg favoriete ep. Ik vond de boksscene tussen Q en Sisko het leukste.
Q: "Picard never hit me"
Sisko: "I'm not Picard" :-D


Verder, je kijkt nu de minste seizoenen van de serie. Hoewel seizoen 1 en 2 een aantal erg goede afleveringen heeft.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Raynor's Revenge »

laten we zeggen dat er zeker een stijgende lijn zit, ook in de losse eps :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Tactical_Cube »

Daar heb je idd helemaal gelijk in :) dat is ook één van de redenen dat ik het blijf kijken, en het wordt al wat beter nu :P

009 The Passenger

Een leuk thema voor een aflevering, iemand die niet dood wil gaan, een vaak voorkomend fantasie of sci-fy verhaal. In dit geval leverde het een vermakelijke aflevering op, ik vond het alleen jammer dat het vanaf een bepaald punt al heel erg duidelijk werd hoe het af zou lopen. Verder niks op deze aflevering tegen :)

010 Move along home

Ehm tsja.... Mag ik even serieus vragen wie dit verhaal bedacht heeft? Ik moet eerlijk zeggen dat het verhaal op zich wel wat potentie had als ze het totaal anders hadden gedaan, maar op de manier zoals het nu gebeurd is vond ik het eerlijk gezegd best belachelijk. Het enige wat ik wel grappig vond was dat idiote dansje, maar dan vooral vanwege het hoofd van Kira erbij. Vooral het feit dat het achteraf niet gevaarlijk bleek te zijn vond ik misschien nog wel het ergst. En oh ja zijn ze Bashir vergeten? :P

011 The Nagus

Ik heb de Ferengi in DS9 altijd al een grappig ras gevonden, oke soms erg vervelend maar toch altijd wel vermakelijk. Deze aflevering was erg grappig om te zien :) Quark als Nagus, iets wat hij later ook verwacht :P Wel heeft Zek een vreselijk irritante lach en mag hij zijn oor haar wel eens knippen. Ik heb van de Ferengi eigenlijk nooit wat in TNG gezien dus wat dat betreft ken ik alleen de grappige Ferengi varriant en kan me eerlijk gezegd ook geen andere kant voorstellen :)

012 Vortex

Samen met Dax vind ik dit denk ik tot nu toe de mooiste afleveringen van het seizoen, oke ik vond de wrakende alien een beetje vervelend, maar voor Odo vond ik het een prachtige aflevering. Jammer dat het nog even zal duren voor hij zijn volk daadwerkelijk tegenkomt. Was dat niet ergens in seizoen 3?

013 Battle Lines

Kai Opaka voor de tweede keer. Ik kende eigenlijk alleen maar Kai Winn tot voor kort toe, een daarbij vind ik Opaka maar een stil persoontje. Ook vond ik haar dood een beetje apart, ging ze nu daadwerkelijk dood aan een ingeklapte long? :P Verder had de aflevering wel een leuke opzet, een altijd maar oorloghebbend ras, voor Kira een mooi moment om er achter te komen dat ze verder moet gaan (en een orgasme krijgt zodra Opaka haar oor aanraakt, althans zo lijkt het :P)

Overigens zegt Opaka dat haar Pagh en die van Sisko elkaar weer eens tegenkomen, dat was toch levenskracht of iets dergelijks? Dat betekent dus dat hij haar niet levend hoeft te zien en wat dat betreft zou ze er dus op kunnen doelen als Sisko aan het eind van seizoen 7 zelf een profeet wordt o.i.d.

014 The Storyteller

Oeh een aanvallende wolk, pas op dorpelingen... Deze aflevering vond ik eigenlijk weer thuis horen in de categorie... welke schrijver heeft dit bedacht? Het idee op zich is misschien niets mis mee, maar werk het dan wat beter uit a.u.b. Verder vond ik het stukje met de beker van Odo wel leuk :D


Al met al weer een stukje verder met DS9 dus :) denk dat ik seizoen 1 binnenkort uit heb.
Het wordt al een stukje beter, althans er zitten beter vermakelijke aflevering tussen en de karakterontwikkeling vind ik erg mooi om te zien :) Wat ik toch wel nog steeds wat mis, is het Star Trek gevoel en af en toe een gevechtje met Ds9 ofzo :P
Heeft het station op dit punt eigenlijk enige wapens?
Want ik vind het eerlijk gezegd heel apart dat ze niet standaard een federatie schip ter bescherming hebben, gewoon een kleintje, maar sneller dan de runabouts.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Miriam »

Ah, Dennis het word alleen maar beter :*D
Het is wel zo dat elk seizoen van DS9 een ongelooflijke bagger aflevering heeft
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door captain crash »

Want ik vind het eerlijk gezegd heel apart dat ze niet standaard een federatie schip ter bescherming hebben, gewoon een kleintje, maar sneller dan de runabouts.
dat verzonnen ze zelf na twee seizoenen ook en daarom kwam de Defiant...

* en ik zijn ondertussen aan TNG begonnen, Hayes heeft onze dvdtjes nog steeds namelijk.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door HorckDude »

captain crash schreef:dat verzonnen ze zelf na twee seizoenen ook en daarom kwam de Defiant...
Na twee jaar al... Ach, Starfleet blijft een tak van de overheid. Dat verklaart de vertraging. :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door captain crash »

HorckDude schreef:
captain crash schreef:dat verzonnen ze zelf na twee seizoenen ook en daarom kwam de Defiant...
Na twee jaar al... Ach, Starfleet blijft een tak van de overheid. Dat verklaart de vertraging. :*)
...jah ik zou eigenlijk best wel willen weten hoe die vergadering gegaan is waarin Sisko uiteindelijk de Defiant los weet te peuteren.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door GPS »

captain crash schreef:
HorckDude schreef:
captain crash schreef:dat verzonnen ze zelf na twee seizoenen ook en daarom kwam de Defiant...
Na twee jaar al... Ach, Starfleet blijft een tak van de overheid. Dat verklaart de vertraging. :*)
...jah ik zou eigenlijk best wel willen weten hoe die vergadering gegaan is waarin Sisko uiteindelijk de Defiant los weet te peuteren.
Simpel:
Hij vraagt om een schip, krijgt als antwoord nee en ondertussen is er een schip naar DS9 gestuurd omdat de één of andere bureaucraat een richtlijn las waarin stond dat buitenposten minimaal over een dergelijk schip moeten beschikken.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door HorckDude »

Een richtlijn die was opgenomen in een begrotingsstuk van 4851 pagina's dat niemand in het Federation parlement ooit heeft gelezen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door captain crash »

HorckDude schreef:Een richtlijn die was opgenomen in een begrotingsstuk van 4851 pagina's dat niemand in het Federation parlement ooit heeft gelezen.
...je moet "articles of the federation" echt lezen :lachhuil:
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door HorckDude »

In theorie is dat een uitstekend plan! :lol:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Raynor's Revenge »

:O heeft horck die nog niet gelezen? slecht hoor!
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door HorckDude »

Maar volgens mij was ik de eerste die het boek gekocht had, destijds in de jaren '60.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Raynor's Revenge »

:') slim
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door captain crash »

HorckDude schreef:Maar volgens mij was ik de eerste die het boek gekocht had, destijds in de jaren '60.
jah...ik heb het door jou gekocht :lachhuil:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door GPS »

Hmm, moet het toch ook eens aanschaffen. *zet het op het lijstje van nog te kopen dingen*
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Miriam »

Is gewoon gebaseerd op de amerikaanse grondwet niet echt bijster boeiend lijkt mij
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door GPS »

Miriam schreef:Is gewoon gebaseerd op de amerikaanse grondwet niet echt bijster boeiend lijkt mij
Aangezien de VS bij de onafhankelijkheid de regeringsvorm van de Republiek overnamen, lijkt het mij van wel.


Goed, ze kwamen er snel achter, dat die regeringsvorm niet echt lekker werkte, maar da's een ander verhaal.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Miriam »

GPS schreef:
Miriam schreef:Is gewoon gebaseerd op de amerikaanse grondwet niet echt bijster boeiend lijkt mij
Aangezien de VS bij de onafhankelijkheid de regeringsvorm van de Republiek overnamen, lijkt het mij van wel.


Goed, ze kwamen er snel achter, dat die regeringsvorm niet echt lekker werkte, maar da's een ander verhaal.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk. Persoonlijk ben ik niet voor het republiek gebeuren, veel te achterhaalt allemaal. en niet realistisch om een heel intergalactisch keizerrijk op te besturen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Raynor's Revenge »

hey mir, heb je het boek gelezen? nee? snaveltje dicht dan :good:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote * en CC herkijken ds9 project

Bericht door Miriam »

*negeert RR*

Even wat anders kan dit topic nou niet beter worden verandert in Dennis kijkt DS9 aangezien * het toch al een jaar niet meer kijkt en Dennis ook nog post wat hij er van vond.
Plaats reactie