Waar beginnen met DS9?

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door captain crash »

EMH schreef:mijn stapel "still to see" is ook nog vrij hoog :lachhuil:
ik heb besloten dat niet meer bij te houden
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door EMH »

Bij mij is het letterlijk een stapel. Ik heb de DVD's die ik nog moet zien gescheiden van de DVD's die ik al gezien heb. Dus een blik is voldoende :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door captain crash »

EMH schreef:Bij mij is het letterlijk een stapel. Ik heb de DVD's die ik nog moet zien gescheiden van de DVD's die ik al gezien heb. Dus een blik is voldoende :*)
nee, dat heb ik niet gedaan...niet meer...maargoed de dvd's pasten toch hoe dan ook niet meer in huis als we de doosjes erom lieten zitten
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door GPS »

Bij mij is het eenvoudig: de dvd's die ik nog moet kijken liggen in de kast. De rest er buiten (hoewel ik daar ook nog een deel van moet zien). De kast is vol.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Mansfeld »

Miriam schreef:ik heb heel veel series op dvd, eigenlijk best zonde want je betaald er belachelijk veel voor en kijkt het toch maar 1 keer. Maar het staat leuk en je kan ze nog eens uitlenen aan vrienden. Van alle series heb ik denk ik maar 65% daadwerkelijk gezien :lol:
Nou ik niet hoor, ik kijk toch minimum twee keer naar de dingen die ik koop, Ik heb de originele series van StarTrek o.a. al twee keer helemaal gezien, en ik heb nu al afleveringen die ik een derde keer bekeken heb. Ik koop wel voornamelijk Si-Fi , heb ook nog BuckRogers gekocht, Battlestar, de Twilightzone en Stargate, maar van die laatste heb ik nog maar één seizoen.

Welja, DVD-boxen kopen is gewoon wel duur hè, ik moet dat wel wat budgeteren hoor. ik ga niet zomaar bijv. Voyager in één keer aankopen. In elk geval ik bekijk ook zo goed als meteen wat ik gekocht heb. En met bestellingen via het internet en de wachttijden gebeurt het dus al wel eens dat ik door mijn "Voorraadje" heen zit en dat ik in de winkel nog iets ga aanschaffen dat wat minder in mijn achting staat aangeschreven. Stargate bijv.

Maar euhm, ik moet nu wel toegevan dat Stargate toch ook helemaal zo slecht nog niet is hoor. Maar ik ben er niet rouwig om. Dan heb ik weer wat si fi om naar te kijken :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Blind Guardian »

Mansfeld schreef:
Miriam schreef:ik heb heel veel series op dvd, eigenlijk best zonde want je betaald er belachelijk veel voor en kijkt het toch maar 1 keer. Maar het staat leuk en je kan ze nog eens uitlenen aan vrienden. Van alle series heb ik denk ik maar 65% daadwerkelijk gezien :lol:
Nou ik niet hoor, ik kijk toch minimum twee keer naar de dingen die ik koop, Ik heb de originele series van StarTrek o.a. al twee keer helemaal gezien, en ik heb nu al afleveringen die ik een derde keer bekeken heb. Ik koop wel voornamelijk Si-Fi , heb ook nog BuckRogers gekocht, Battlestar, de Twilightzone en Stargate, maar van die laatste heb ik nog maar één seizoen.

Welja, DVD-boxen kopen is gewoon wel duur hè, ik moet dat wel wat budgeteren hoor. ik ga niet zomaar bijv. Voyager in één keer aankopen. In elk geval ik bekijk ook zo goed als meteen wat ik gekocht heb. En met bestellingen via het internet en de wachttijden gebeurt het dus al wel eens dat ik door mijn "Voorraadje" heen zit en dat ik in de winkel nog iets ga aanschaffen dat wat minder in mijn achting staat aangeschreven. Stargate bijv.

Maar euhm, ik moet nu wel toegevan dat Stargate toch ook helemaal zo slecht nog niet is hoor. Maar ik ben er niet rouwig om. Dan heb ik weer wat si fi om naar te kijken :)
Probeer Babylon 5 eensch :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Mansfeld »

Raynor's Revenge schreef:
ik merkte trouwens in seizoen 1 al heel wat vooruitgang in bepaalde karakters; Brooks was eerst wat onwennig als Sisko maar is redelijk snel comfortabel in zijn rol gegroeid :) een andere grote vooruitgang is Bashir, die in het begin gewoon irritant was, zowel wua acteren als qua character. die is op t eind van t seizoen echt met sprongen vooruit gegaan :)
Brooks , zeker. Bashir mogelijks , maar 't blijft voor mij naast Jake toch één van de zwaktste personages in DS9 . Hoewel er wel memorabele momenten waren tussen O brien en Bashir. Maar 'k vond het niet over de ganse lijn 'een onverdeeld succes' die 'vriendschap', Odo ,Quark,Worf, Jadzeea, en Sisko (en Garak) waren in mijn ogen beter uitgewerkt.

Waar te beginnen?
Als je kan, bij het begin gewoon. Ik heb de pech gehad bij seizoen twee te moeten beginnen. pff dat was balen. en neen downloaden doe ik niet.Hoe gaat die reclamespot weeral, :"een echte filmliefhebber bekijkt het origineel :) "
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Mansfeld »

Blind Guardian schreef:[

Probeer Babylon 5 eensch :)
Ja dat zal ik zeker nog doen. Van Babylon 5 heb in elk geval nog niets gezien. Stargate daarentegen, : "daar wordt nu aan gewerkt" :) :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Guess who? »

Mansfeld schreef:
Raynor's Revenge schreef:
ik merkte trouwens in seizoen 1 al heel wat vooruitgang in bepaalde karakters; Brooks was eerst wat onwennig als Sisko maar is redelijk snel comfortabel in zijn rol gegroeid :) een andere grote vooruitgang is Bashir, die in het begin gewoon irritant was, zowel wua acteren als qua character. die is op t eind van t seizoen echt met sprongen vooruit gegaan :)
Brooks , zeker. Bashir mogelijks , maar 't blijft voor mij naast Jake toch één van de zwaktste personages in DS9 . Hoewel er wel memorabele momenten waren tussen O brien en Bashir. Maar 'k vond het niet over de ganse lijn 'een onverdeeld succes' die 'vriendschap', Odo ,Quark,Worf, Jadzeea, en Sisko (en Garak) waren in mijn ogen beter uitgewerkt.

Waar te beginnen?
Als je kan, bij het begin gewoon. Ik heb de pech gehad bij seizoen twee te moeten beginnen. pff dat was balen. en neen downloaden doe ik niet.Hoe gaat die reclamespot weeral, :"een echte filmliefhebber bekijkt het origineel :) "
Ik zeg altijd maar: "Een filmliefhebber zonder geld, download gewoon" :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Blind Guardian »

Mansfeld schreef:
Blind Guardian schreef:[

Probeer Babylon 5 eensch :)
Ja dat zal ik zeker nog doen. Van Babylon 5 heb in elk geval nog niets gezien. Stargate daarentegen, : "daar wordt nu aan gewerkt" :) :)
Goedzo vooral season 2 / 4 zijn erg goed maar season 1 is wel belangrijk voor verhaal en karakter ontwikkelingen season 5 mag je zelf van weten wat je er van vind ...

Kijk even over de special effects heen de serie is behoorlijk budget geschreven maar aangezien jij ToS kunt waarderen zal het niet zo'n probleem moeten opleveren .... Je moet de serie wel volgen dat is waar ik d eerste keer in de jaren '90 tegen aan liep dat ik nooit kans had de serie te volgen ...

Nou veel plezier in ieder geval :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Mansfeld »

Blind Guardian schreef:[

Goedzo vooral season 2 / 4 zijn erg goed maar season 1 is wel belangrijk voor verhaal en karakter ontwikkelingen season 5 mag je zelf van weten wat je er van vind ...

Kijk even over de special effects heen de serie is behoorlijk budget geschreven maar aangezien jij ToS kunt waarderen zal het niet zo'n probleem moeten opleveren .... Je moet de serie wel volgen dat is waar ik d eerste keer in de jaren '90 tegen aan liep dat ik nooit kans had de serie te volgen ...

Nou veel plezier in ieder geval :)
thanks, ja 'k zal het zeker nog bekijken. Je maakt me nu wel benieuwd. Weet je wat ik zal al eens beginnen met het begin, 'k ga me vanavond het 1e seizoen van die Babylon 5 bestellen. Ik weet het , ik weet het, je kan het waarschijnlijk ook downloaden, maar euhm, wat zou 'k zeggen : 'ik ben niet van de "downloadgeneratie"(pfwoeaaha ,slaat nergens op)", Neen ik geef graag geld uit(pfff, wie gelooft dat nu :) 'k ben gewoon te lui waarschijnlijk. En ik wil zo'n serie in mijn kast kunnen zien staan. Welnu ja "zien staan is veel gezegd".

Ja als de effecten niet op en top zijn, dat is niet direct een breekpunt voor mij, We zullen wel zien. Als het scenario goed is en er zitten interessante personages bij.

Over steengoeie scenario's en vlijmscherp uitgewerkte karakters gesproken voor zij die het nog niet gezien mochten hebben ALLEN DAARHEEN. Download het desnoods: "Deadwood", geen si-fi , maar western, maaaaaar ultiemsubliem goed. Werd in Europa lange tijd niet uitgezonden ,maar hier bij ons in't Belgenland is Canvas er nu toch aan begonnen, weliswaar op een moment dat ik alles al gekocht en gezien had, maar bon , Canvas is wel een zender met redelijk wat niveau, dus dat wil wel wat zeggen. ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Nemesis »

als je graag geld uitgeeft weet ik nog een bankrekening die daar heel gelukkig van word.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:als je graag geld uitgeeft weet ik nog een bankrekening die daar heel gelukkig van word.
Je mag ook mijn gironummer hebben hoor, ik kan altijd geld gebruiken :*)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:als je graag geld uitgeeft weet ik nog een bankrekening die daar heel gelukkig van word.
haha, ah ik begrijp het al, jullie denken dat ik dollars heb. neen hoor. Ik heb gisteren nog 172euro uitgegeven voor de ganse dvd-box van Babylon 5 . 't zal nu voor de rest van de maand droge boterhammen zijn.
Een mens moet wat overhebben voor zijn verslavingen hè. :) :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Blind Guardian »

Nemesis schreef:als je graag geld uitgeeft weet ik nog een bankrekening die daar heel gelukkig van word.
Neen hoor Babylon 5 is gewoon een must voor een all round science fiction liefhebber :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Nemesis »

uiteraard, maar ik download eerst iets om te kijken of het wel mijn geld waard is!
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Mansfeld »

Blind Guardian schreef:
Nemesis schreef:als je graag geld uitgeeft weet ik nog een bankrekening die daar heel gelukkig van word.
Neen hoor Babylon 5 is gewoon een must voor een all round science fiction liefhebber :)

Ik luister eerst naar Blind Guardian vooraleer ik er € 172 tegenaangooi,om alle seizoenen van Babylon 5 te kopen, je kunt dat ook een beetje 'blind trust' noemen :) :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:uiteraard, maar ik download eerst iets om te kijken of het wel mijn geld waard is!
Ja inderdaad ik zou dus nooit blind iets kopen of op aan rade van iemand anders, altijd even kijken of het echt wel wat is natuurlijk.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Nemesis »

dat doe ik nu bijv. met West Wing. Ik twijfel nog steeds of ik de serie ga kopen, want ik vind de herkijkwaarde nog niet erg hoog.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:dat doe ik nu bijv. met West Wing. Ik twijfel nog steeds of ik de serie ga kopen, want ik vind de herkijkwaarde nog niet erg hoog.
Die moet ik nog steeds eens helemaal zien, maar goed die heb ik dan ook ergens een keer gewonnen :lachhuil:
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door SpaceWally »

West Wing? Ik ken die ep niet, is dat wel in DS9?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Guess who? »

SpaceWally schreef:West Wing? Ik ken die ep niet, is dat wel in DS9?
The West Wing
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Blind Guardian »

Amerikaans Politiek Drama over de staf van de Democratische President Josiah 'Jed' Bartlet (Martin Sheen), erg goed en een sterke aanrader.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door SpaceWally »

Zou ik leuk moeten vinden, maar ik heb het nooit langs zien komen op de TV. Kan aan mij liggen...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Blind Guardian »

Het is een paar keer op rtl 4 geweest wel 's avonds laat het is gemakkelijk aan te komen op DVD en via bronnen op internet O-)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door EMH »

Het is zelfs herhaald door de weeks rond lunchtijd
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Nemesis »

Blind Guardian schreef:Het is een paar keer op rtl 4 geweest wel 's avonds laat het is gemakkelijk aan te komen op DVD en via bronnen op internet O-)
en op andere manier 55gb 7 seizoenen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Blind Guardian »

Ik zij dus Bronnen op Internet d'oh :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Waar beginnen met DS9?

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Plaats reactie