Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Miriam »

De eerste seizoen van DS9 leken juist teveel op Star Trek, elke week een ander verhaaltje en een andere alien.
Het is juist zo dat het concept werd verandert en de Maquis $ Dominion ten tonele kwam+ Star Trek pas interessant werd ;)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Mansfeld »

Miriam schreef:De eerste seizoen van DS9 leken juist teveel op Star Trek, elke week een ander verhaaltje en een andere alien.
Het is juist zo dat het concept werd verandert en de Maquis $ Dominion ten tonele kwam+ Star Trek pas interessant werd ;)
Ja 'in den beginne' waren het verhalen op zich. Telkens een afgesloten hoofdstuk per episode.
Maar ik vind dat zelfs de onafhankelijke episodes structureel erg goed in mekaar zitten. Scenario , daram-acteerwerk, 'k denk dan vooral aan acteurs als Auberjonois en Shimerman , en vorm, of uitwerking.

Voyager is luchtiger, en daardoor ook soms minder goed gewoon. Mannen als Robert Duncan McNeil , zijn wel toffe buddies om bezig te zien, maar als acteur zijn ze echt wel de mindere van mensen zoals Shimerman, Auberjonois, Picardo of Patrick Stewart .

In elk geval, Ds 9 zal de laatste in het rijtje worden van alle StarTrek series die ik twee keer bekeken heb. Maar ik voel nu al dat ik mijn mening wat zal moeten bijstellen over DS9 , ik bedoel dan in de positieve zin.
Maar eerste moet ik het allemaal nog eens bekijken. Mogen niet voorbarig zijn. ;)
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door LadyXochi »

Ik ben van de week begonnen met DS9 helemaal te kijken. Ik had al wel een handjevol afleveringen op tv gezien, maar na seizoen 1 kun je je het bijna niet meer permitteren om een aflevering te missen. Dus alle losstaande events snapte ik nog wel, maar de hele politieke rode draad volgde ik niet. Nu heb ik mooi de kans om ze allemaal te gaan kijken.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

Opzich kan je heel gemakkelijk de eerste 3 seizoen missen. Je zou het in 10 afleveringen kunnen samenvatten.
Elim
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2004, 18:52

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Elim »

soms is t jammer dat je geheugen zo goed werkt :) zou graag DS9 vergeten om er opnieuw aan te beginnen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Miriam »

Je kan altijd opnieuw beginnen met deep space 9, vraag maar aan Nemesis.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Master Vanhu Botie »

Of aan Dennis
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Miriam »

:pray: Wilson?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Master Vanhu Botie »

Neuh, de TS-Dennis: T_C.
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Anthony »

Nemesis schreef:Move along Home..

Seizoen 1 t/m 3 zijn inderdaad wat minder. De Bajoran aflevering m.b.t. de Oorlog zeg maar zijn erg goed. Juist de Ferengi aflevering zijn belangrijk m.b.t. Dominion verhaal later in de serie, Daar komt toch al een begin aan het einde van seizoen 2. Seizoen 3 geeft al een verbetering, maar zeker vanaf de start bij Seizoen 4 spettert het van het scherm.. heerlijke serie!
Het was een serie die steeds beter werd. Dat is overigens een trens die je wel vaker zag bij ST series. Veel series werden op het begin op de automatische piloot gemaakt hetgeen de afleveringen/kwaliteit van de serie niet ten goede kwam. Gelukkig had DS9 genoeg leuke personages om het interesant te houden.
Mansfeld schreef:Interessant om eens van Voyager op DS9 over te schakelen.
DS9 is in uitwerking toch veel grimmiger dan Voyager.
De eerste vier episodes van seizoen1 ,beschouw ik toch meteen van het betere werk.Vooral Past Prologue had een erg goed script.
Doordat DS 9 zich op een ruimtebasis afspeelt is DS9 toch één van de minst typische StarTrek reeksen uit de franchise.
Het bepaald ook de toon van de verhalen. Zo is bij DS9 het 'exploreren' ondergeschikt, daar waar in alle andere reeksen dit toch een veel prominentere rol inneemt.
Politieke en sociale thema's zijn bij DS9 plaatsgebonden, daardoor zijn deze thema's bij DS9 geënt op voornl. Bajorans en Cardassians, dat is de rode draad doorheen de ganse reeks.
Bij Voyager of STNG als er zo'n thema is dat wat meer politiek of sociaal gaat speelt zich dat af op een vreemde planeet met de vreemde cultuur van de aliens ter plaatse. Op het einde van zo'n ep is de zaak opgelost (of niet) en vertrekken ze weer, waarna bij de volgende episode alle opties weer op tafel liggen.
Babylon 5 heeft in dit opzicht gelijkaardige kenmerken aan DS9. Ook politieke ontwikkelingen (oorlog) die zich ontwikkelen doorheen de ganse reeks.
zodus toch wel een buitenbeentje DS9
Maar dit maakte DS( ook (in mijn ogen) de beste serie. Omdat "op onderzoek gaan" een ondergeschikte rol had, moesten de personages ook beter uitgewerkt worden. DS9 had hierdoor veel meer interesante (meer van elkaar verschillende) personages.
Miriam schreef:De eerste seizoen van DS9 leken juist teveel op Star Trek, elke week een ander verhaaltje en een andere alien.
Het is juist zo dat het concept werd verandert en de Maquis $ Dominion ten tonele kwam+ Star Trek pas interessant werd ;)
Wat het dubbel zo vreemd maakte dat dit principe niet werd opgevolgt bij Voyager en Enterprise (deze begon pas in het eind met een lange termijn visie en toen was het al te laat).
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:Move along Home..


:rofl: Dat is idnderdaad wel het dieptepunt van Ds9. Zo zijn er trouwens nog wel een handje vol op tenoemen.
Nemesis schreef:Seizoen 1 t/m 3 zijn inderdaad wat minder.
Mwa, seizoen 1 was inderdaad wat zwak, deeltje 2 & 3 vond ik persoonlijk zelf al wel beter worden. Je kan wel heel goed zien dat de schrijvers in seizoen 1 echt nog hun draai moesten vinden. Maar dat was eigenlijk in TNG S 1 ook zo ;)
Nemesis schreef:De Bajoran aflevering m.b.t. de Oorlog zeg maar zijn erg goed.
Juist die zaten in de eerste drie seizoenen.
Nemesis schreef:Juist de Ferengi aflevering zijn belangrijk m.b.t. Dominion verhaal later in de serie,
Afgezien van het feit dat de Ferengi de eerste zijn die contact leggen met de Dominion, zijn de verdere aflevering voornamelijk station fillers.
Nemesis schreef:Daar komt toch al een begin aan het einde van seizoen 2. Seizoen 3 geeft al een verbetering, maar zeker vanaf de start bij Seizoen 4 spettert het van het scherm.. heerlijke serie!
Ik kan het niet meer dan eens zijn met je of Je hebt gelijk Nemesis

Nemesis schreef:Het was een serie die steeds beter werd. Dat is overigens een trens die je wel vaker zag bij ST series. Veel series werden op het begin op de automatische piloot gemaakt hetgeen de afleveringen/kwaliteit van de serie niet ten goede kwam. Gelukkig had DS9 genoeg leuke personages om het interessant te houden.
Valt wel mee TNG is inderdaad beter geworden na de eerste seizoenen maar DS9 is zich pas echt gaan aanpassen; doordat B5 een sterke(slecht geacteerde) doorlopende verhaallijn had. Laten we eerlijk zijn.

Want voyager had een heel mooi concept, maar daar hield het verder ook mee op. Oke, er waren misschien een of twee sterke 2 partners in de andere seizoenen, maar over het algemeen had het de zelfde diepgang als een sitcom :lachhuil:
Gebruikersavatar
Coridan
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:17

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Coridan »

Ik heb gisteravond de eerste aflevering gezien van DS9. Ik moest me er wel doorheen vechten hoor, hopelijk wordt het nog wat boeiender.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

:o |:(
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Miriam »

Coridan schreef:Ik heb gisteravond de eerste aflevering gezien van DS9. Ik moest me er wel doorheen vechten hoor, hopelijk wordt het nog wat boeiender.
Zoals als al meerdere malen is verteld; het eerste seizoen is een stuk minder in verhouding tot de rest.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

Wil nog niet zeggen dat Emissary een slechte aflevering is. Er zitten goede afleveringen in seizoen 1, 2 en 3. en daarna wordt het helemaal goed!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Miriam »

Er zitten ook wel een paar hele slechte afleveringen tussen de verdere seizoenen hoor :lachhuil:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Master Vanhu Botie »

Miriam schreef:Er zitten ook wel een paar hele slechte afleveringen tussen de verdere seizoenen hoor :lachhuil:
Alle eps met Vic Fontaine bvb.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Miriam »

Master Vanhu Botie schreef:
Miriam schreef:Er zitten ook wel een paar hele slechte afleveringen tussen de verdere seizoenen hoor :lachhuil:
Alle eps met Vic Fontaine bvb.
Op Bada-bing Bada-bang ofzo na ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

Master Vanhu Botie schreef:
Miriam schreef:Er zitten ook wel een paar hele slechte afleveringen tussen de verdere seizoenen hoor :lachhuil:
Alle eps met Vic Fontaine bvb.
wat een flauwe kul..

zo zie je maar weer.. smaken verschillen..

badda-bing badda-bang is een zeer vermakelijke aflevering!
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Guess who? »

Nemesis schreef:
Master Vanhu Botie schreef:
Miriam schreef:Er zitten ook wel een paar hele slechte afleveringen tussen de verdere seizoenen hoor :lachhuil:
Alle eps met Vic Fontaine bvb.
wat een flauwe kul..

zo zie je maar weer.. smaken verschillen..

badda-bing badda-bang is een zeer vermakelijke aflevering!
Zeer mee eensch :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Master Vanhu Botie »

Badda-bing badda-bang herinner ik mij niet zo voor de vuist weg, maar één ep met VF was misschien origineel, leuk en voldoende geweest, de andere waren er sowieso te veel aan .....
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door GPS »

Master Vanhu Botie schreef:Badda-bing badda-bang herinner ik mij niet zo voor de vuist weg, maar één ep met VF was misschien origineel, leuk en voldoende geweest, de andere waren er sowieso te veel aan .....
Wederom ben ik het met je eens. Belgen zijn eigenlijk best wel wijze mensen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Guess who? »

jullie zijn gewoon allebei die aflevering vergeten :P Oude menschjes :P

Badda-bing-badda-bang was écht goed!
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door GPS »

Guess who? schreef:jullie zijn gewoon allebei die aflevering vergeten :P Oude menschjes :P

Badda-bing-badda-bang was écht goed!
Blijft staan wat we zeggen: één aflevering is wel aardig. dat is nog te pruimen. Maar daarna moet het stoppen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Guess who? »

Dat is zeker waar, maar je mag niet ontkennen dat die ene aflevering ook écht goed was.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door GPS »

Guess who? schreef:Dat is zeker waar, maar je mag niet ontkennen dat die ene aflevering ook écht goed was.
Mwah, echt indruk heeft ie niet op me gemaakt. Ik kan 'm tenminste niet voor de geest halen en nee, da's geen dementie. Ik zal je maar vast even voor wezen. :*)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Guess who? »

Het is een aflevering die zeker het kijken waard is. Je kunt het verhaal vergelijken met een ST variant op de Ocean's Eleven film. En de uitvoering is goed :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik heb geen DS9-DVD's, ik kan 't niet opzoeken ;-(
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

Ik heb digitaal.. heb je nog meer hints nodig.. ik hoor het wel :)

maar ik vond his way ook een erg leuke en it's only a paper moon. Voor de rest was ie naast badda bing badda bang en what you leave behind meestal maar eventjes in beeld.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door GPS »

Ik zal die bing, bing ep nog eens opzoeken. Maar verder hoeft Fikie van mij niet echt. heb die eps altijd slechte stoplappen gevonden.
Nou ja, da's wel duidelijk. Anders was er wel meer van blijven hangen.
Plaats reactie