Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Tactical_Cube »

Bij deze dan mijn eigen topic :D hieronder staat in een quote de oude berichten die ik al heb gepost, plus daaronder de nieuwe.

Na star trek XI twee keer te hebben gezien had ik weer heel veel zin om star trek te gaan kijken. Aangezien ik Voyager al heel vaak gezien heb had ik effe geen zin om opnieuw aan die serie te beginnen. Dus stond ik voor een dilemma, welke serie zou ik gaan kopen? TNG/DS9 of ENT? Ik zou in de eerste instantie voor ENT gaan omdat dit wel leuk was vanwege de nieuwe film. Overigens twijfelde ik erg tussen ENT en DS9. Maar alsof het lot het had bepaald, ENT was niet te verkrijgen in de winkel waar ik was, dus dan toch maar DS9 Seizoen 1.
Ik had door de jaren heen al redelijk wat DS9 gezien onder andere heel seizoen 3 en 4 het grootste gedeelte van seizoen 7 en van de andere seizoenen her en der wat afleveringen. Nu begin ik dus vanaf het prille begin en ben al wel redelijk ver vind ik zelf in 3 dagen. Is dan ook wel te begrijpen vanwege het feit dat ik geen school meer heb (moet nog wel leren voor tentamens) maar studie ontwijkend gedrag blijft aantrekkelijk :)
Hier dus mijn lijstje tot nu toe:

Emmissary
In een ver verleden heb ik deel 1 van deze aflevering gezien, deel 2 kon ik toen niet bemachtigen. In mijn herinnering was het niet echt een boeiende aflevering met veel Profeten gezeik, echter nu ik beide delen gezien heb vindt ik het toch een erg goede serie opening. De profeten waren minder storend aanwezig dan ik me kon herinneren en het verhaal was leuk bedacht. Echter vond ik het acteren bij sommige personages nog wel vervelend, vooral Kira om de een of andere reden, hoewel ik haar later een leuk personage vind. Verder had Jake er van mij niet in gehoeven, heb nooit echt veel met hem gehad.

Past Prologue
De introductie van Garak :D al met al een erg vermakelijke aflevering. Hoewel je natuurlijk wel ziet dat de serie verouderd is (logisch 1993) blijft het toch erg goed. Vond de terrorist op het laatst wel een beetje zwak, maar deed niet af aan de rest van de aflevering.

A Man Alone
Odo heb ik altijd een leuk karakter gevonden en dit liet nog maar eens zien dat hij eigenlijk best wel eenzaam is. In deze aflevering om een andere reden, maar zonder zijn werk heeft hij eigenlijk niks. En de school, ach ik vond het wel grappig. Vond de school er eerlijk gezegd niet uitzien, maar het idee was niet verkeerd, had alleen verwacht dat er meer kinderen op DS9 zaten. Vond alleen het idee achteraf een beetje zwak, wat had die persoon willen doen? Het zou ooit wel uitgekomen zijn dat hij nog leefde.
Babel
Toen ik de samenvatting las dacht ik van, yes een spannende aflevering… Oke ik vond het achteraf een erg leuke aflevering, maar had er iets anders van verwacht. En vond de personen die de ziekte hadden soms meer lachwekkend dan serieus te nemen, maar dat kan ook komen omdat het eigenlijk een belachelijk virus is, als je ineens met woorden als rechter en weet ik et niet wat hele zinnen probeert te maken. Ben blij dat ze Jake niet meer hebben laten zeggen want hem vond ik ronduit vreselijk, kwam meer geforceerd dan ziek over. Maar al met al heb ik toch wel van deze aflevering genoten.
Captive Pursuit
Ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht. Of het nou de stijl van star trek algemeen, de jaren 90 of ds9 is weet ik niet, maar ik vind de afleveringen soms erg langzaam gaan. Er had wel iets meer snelheid in gemogen. Misschien kwam dan alleen uit dat de aflevering niet veel in zich had omdat ze hetzelfde in 20 minuten hadden kunnen vertellen… Het is dat ik de aflevering uit het oogpunt van die tijd probeer te bekijken en weet hoe Star Trek over het algemeen is. Maar ik denk niet dat deze aflevering veel nieuwe fans zou kunnen maken. Heb overigens wel van deze aflevering genoten hoor ;)
Q-less
Heb deze aflevering eerst over geslagen, heb hem in een verleden al eens gekeken en vond het toen niet erg spectaculair. Vind het jammer dat ze soms van die geforceerde pogingen moeten doen om dingen uit andere series er bij te halen. Misschien dat ik wel wat overdreven reageer en dat dit zal veranderen als ik de aflevering binnenkort alsnog een keer kijk.
Dax
Dit vind ik tot deze aflevering toe de beste aflevering van dit seizoen. Het verhaal is goed bedacht en je twijfelt op het begin toch wel even of Curzon inderdaad iemand heeft vermoord. Je hebt Curzon tenslotte nooit gekend en we weten allemaal dat personen dingen kunnen achterhouden. Vond de Bajoran arbiter echter af en toe wel een beetje vervelend in haar gedrag, vond het jammer om er achter te komen dat de actrice al 8 jaar dood is omdat ik haar in een aantal andere rollen altijd erg sympathiek vond.

Oke wat vind ik er tot nu toe van :)
Vroeger vond ik deep space nine nooit leuk, waarom dat precies was weet ik niet. Misschien omdat het toch een beetje het normale Trek gevoel mist, het is tenslotte een station en geen schip. Dit zorgt voor andere soorten afleveringen, althans door de setting. De setting vind ik tot nu toe echter nog niet overtuigend. De beveiliging vindt ik een lachertje, maar dat kan ook weer komen door de Star Trek manier van schieten en vechten. Het is dat ik Star Trek erg leuk vind en dat ik weet dat Deep Space Nine een stuk beter wordt, maar als dit een nieuwe serie was geweest had ik waarschijnlijk niet veel langer gekeken.
Dit neemt echter niet weg dat ik tot nu toe erg van DS9 genoten heb, maar zoals ik eerder al zei komt dat waarschijnlijk omdat ik al weet hoe het gaat worden, waardoor je meer over de karakters weet en het leuk is om te zien hoe ze zo geworden zijn. Ik ga zeker verder kijken en wil de hele serie ook op dvd hebben. Overigens kan ik de mensen die DS9 nog niet op dvd hebben aanraden deze nu aan te schaffen aangezien de seizoenen nu maar €25 per seizoen zijn. (iig bij de Free record shop)

Daar heb je idd helemaal gelijk in :) dat is ook één van de redenen dat ik het blijf kijken, en het wordt al wat beter nu :P

009 The Passenger

Een leuk thema voor een aflevering, iemand die niet dood wil gaan, een vaak voorkomend fantasie of sci-fy verhaal. In dit geval leverde het een vermakelijke aflevering op, ik vond het alleen jammer dat het vanaf een bepaald punt al heel erg duidelijk werd hoe het af zou lopen. Verder niks op deze aflevering tegen :)

010 Move along home

Ehm tsja.... Mag ik even serieus vragen wie dit verhaal bedacht heeft? Ik moet eerlijk zeggen dat het verhaal op zich wel wat potentie had als ze het totaal anders hadden gedaan, maar op de manier zoals het nu gebeurd is vond ik het eerlijk gezegd best belachelijk. Het enige wat ik wel grappig vond was dat idiote dansje, maar dan vooral vanwege het hoofd van Kira erbij. Vooral het feit dat het achteraf niet gevaarlijk bleek te zijn vond ik misschien nog wel het ergst. En oh ja zijn ze Bashir vergeten? :P

011 The Nagus

Ik heb de Ferengi in DS9 altijd al een grappig ras gevonden, oke soms erg vervelend maar toch altijd wel vermakelijk. Deze aflevering was erg grappig om te zien :) Quark als Nagus, iets wat hij later ook verwacht :P Wel heeft Zek een vreselijk irritante lach en mag hij zijn oor haar wel eens knippen. Ik heb van de Ferengi eigenlijk nooit wat in TNG gezien dus wat dat betreft ken ik alleen de grappige Ferengi varriant en kan me eerlijk gezegd ook geen andere kant voorstellen :)

012 Vortex

Samen met Dax vind ik dit denk ik tot nu toe de mooiste afleveringen van het seizoen, oke ik vond de wrakende alien een beetje vervelend, maar voor Odo vond ik het een prachtige aflevering. Jammer dat het nog even zal duren voor hij zijn volk daadwerkelijk tegenkomt. Was dat niet ergens in seizoen 3?

013 Battle Lines

Kai Opaka voor de tweede keer. Ik kende eigenlijk alleen maar Kai Winn tot voor kort toe, een daarbij vind ik Opaka maar een stil persoontje. Ook vond ik haar dood een beetje apart, ging ze nu daadwerkelijk dood aan een ingeklapte long? :P Verder had de aflevering wel een leuke opzet, een altijd maar oorloghebbend ras, voor Kira een mooi moment om er achter te komen dat ze verder moet gaan (en een orgasme krijgt zodra Opaka haar oor aanraakt, althans zo lijkt het :P)

Overigens zegt Opaka dat haar Pagh en die van Sisko elkaar weer eens tegenkomen, dat was toch levenskracht of iets dergelijks? Dat betekent dus dat hij haar niet levend hoeft te zien en wat dat betreft zou ze er dus op kunnen doelen als Sisko aan het eind van seizoen 7 zelf een profeet wordt o.i.d.

014 The Storyteller

Oeh een aanvallende wolk, pas op dorpelingen... Deze aflevering vond ik eigenlijk weer thuis horen in de categorie... welke schrijver heeft dit bedacht? Het idee op zich is misschien niets mis mee, maar werk het dan wat beter uit a.u.b. Verder vond ik het stukje met de beker van Odo wel leuk :D


Al met al weer een stukje verder met DS9 dus :) denk dat ik seizoen 1 binnenkort uit heb.
Het wordt al een stukje beter, althans er zitten beter vermakelijke aflevering tussen en de karakterontwikkeling vind ik erg mooi om te zien :) Wat ik toch wel nog steeds wat mis, is het Star Trek gevoel en af en toe een gevechtje met Ds9 ofzo :P
Heeft het station op dit punt eigenlijk enige wapens?
Want ik vind het eerlijk gezegd heel apart dat ze niet standaard een federatie schip ter bescherming hebben, gewoon een kleintje, maar sneller dan de runabouts.
015 Progress

Een oud mannetjes verhaal... Ja wat moet ik er van zeggen, het was een rustig verhaaltje, volgens mij heb ik tussendoor af en toe effe wat anders gedaan omdat het heel goed op geluid alleen te volgen was. Op zich geen onredelijk verhaal, voor Kira weer een standaard manier om te laten zien dat ze veranderd is en dat ze zich moet aanpassen ten opzichte van vroeger. Mooie ingeving :) maar had ook wat interessanter gekund. Vond het wel grappig wat Jake en Nog deden, alleen vraag ik me af wie zomaar zaken zou doen met kinderen, maar het waren dan volgens mij ook een beetje lugubere gastjes. Had overigens nog lekker cliche verwacht dat hun nu land hadden gekocht waar die oude man op zou kunnen gaan wonen en dat het zo allemaal nog goed kwam :P
maar dat was gelukkig niet zo.

016 If Wishes Were Horses
De fantasie van iedereen wordt werkelijkheid. Op zich vind ik niet een verhaal wat je in Star Trek zou verwachten. Ik vond het wel een vermakelijke aflevering maar zeker niet één van de besten, een paar mooie stukjes:
- De gewillige Dax van Julian was prachtig
- De fantasie van Odo :P (je zou bijna denken dat Quark en Odo een verhouding hebben zo vaak denken ze aan elkaar en hebben ze met elkaar van doen, Odo's fantasie is dus ook Quark in de gevangenis... vast zonder camera :P)
Ik heb alleen jammergenoeg door afleiding net gemist waar het precies door kwam, waren het de profeten? die onderzoek kwamen doen of een ander ras? (had namelijk bezoek tijdens deze aflevring.

017 The Forsaken
Een aantal vervelende ambassadeurs komt gezellig op bezoek, ik hoop voor Starfleet dat dit het elitaire kut outcast groepje onder ambassadeurs is (op Lwaxanna na) want anders zit Starfleet echt in grote problemen. Verder een beetje een vage aflevering, een technologie entiteit komt op het station, hij wordt in een hokje gezet en klaar. Horen we hier nog eens wat van?

Verder vond ik het Lwaxanna/Odo gedeelte wel erg mooi, zij is tot nu toe de enige waar Odo echt tegen gepraat heeft en op deze manier komen we meer over hem te weten. Door de aflevering heen wordt Lwaxanna ook een stuk minder irritant tot ze zo lief Odo in haar jurk laat blubberen :P

Nog maar een paar afleveringen te gaan, de komende afleveringen heb ik in een ver verleden al een keer gezien dus dat wordt alleen effe herkijken voor mij.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Tactical_Cube »

018 Dramatis Personae

Een standaard concept dat de moeilijkheden tussen de bajorans en de federatie over the top naar voren brengt. Wat dat betreft hebben ze de aflevering heel leuk bedacht, deze was dan ook erg vermakelijk om te bekijken. Deep Space Nine brengt de verschillen tussen de Bajorans en Federatie al vaker naar voren, soms een beetje te vervelend, maar over het algemeen erg goed. Dit doen ze nog beter dan Voyager in de hele serie met de Maquies doet. De oplossing was dan wel weer erg Star Trek... En ik vraag me af voor wie het archief daadwerkelijk bedoeld was, zouden telepaten het wel gewoon kunnen 'lezen'?

019 Duet

Deze vond ik destijds op de VHS al super goed en dat blijft ook zo. Deze aflevering laat gewoon zien dat er helemaal geen space battles of iets dergelijks nodig zijn voor een goede aflevering. Kira doet het erg goed, en Amin nog beter, dat was ik niet gewend van zijn rol als leider van de Watchers Council in Buffy. Acteren kan ie dus :) Dit is een aflevering die ik zeker nog een keer ga herkijken.

020 In the Hands of the Prophets

Vedek Winn wat een trut :P Deze aflevering brengt weer een mooi punt naarvoren, nu ik DS9 kijk zie ik dat heel veel thema's die gebruikt worden tegenwoordig nog heel erg actueel zijn, dat is misschien wel één van de betere dingen dit seizoen. Verder was de aflevering spannend want ik wist niet zeker meer of die andere Vedek nou dood zou gaan. Jammer van de school :P Komt die overigens nog terug? Vind eerlijk gezegd niet dat zon station zonder kan. Maar in die tijd hebben ze blijkbaar geen leerplicht meer.


Al met al mijn mening over seizoen 1:

Ik heb mijn mening in ieder geval bijgesteld, vroeger leek DS9 me nooit wat aan, af en toe ben ik wat afleveringen gaan kijken en ik begon het steeds leuker te vinden. Al moet ik wel eerlijk zijn dat ik me af en toe aan Sisko kan ergeren, weet niet of het aan Brooks zijn acteren ligt of dat hij in het echt ook zo is. Maar vind die vrolijke momenten van hem altijd zo gemaakt/nep overkomen.

Maar dit seizoen was zeker niet slecht, oke het gaf me lang niet altijd een star trek gevoel en veel van de afleveringen bestonden uit standaard verhaaltjes. Maar er zaten ook erg goede afleveringen tussen en er wordt toch enigzins aan het Bajor verhaal gewerkt (in de richting dat er daadwerkelijk wat veranderd). Ik heb seizoen 2 vandaag net gekocht en ga straks aflevering 1 van seizoen 2 kijken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door captain crash »

Grinnik, maar als we het niveau van een seizoen Star Trek aan standaard-verhaaltjes-gehalte gaan afmeten dan denk ik dat geen van de series echt goed scoort ;) Ik ben het verder wel met je eens. Wat Sisko betreft, ik ben me eigenlijk in de loop van de tijd steeds meer gaan storen en precies aan wat jij omschrijft. Ik weet niet of het Brooks is, heb hem in andere rollen ook wel gewoon goed humorvol zien acteren. In ieder geval is het wat mij betreft wel heel duidelijk dat hij veel tijd nodig heeft om te wennen aan zowel Star Trek als aan het karakter van Sisko. Voor mij gevoel komt hij daar eigenlijk pas in seizoen 3 helemaal goed in (maar dat moet je voor jezelf natuurlijk maar beoordelen ;) ).
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Mansfeld »

Tactical_Cube schreef:Bij deze dan mijn eigen topic :D hieronder staat in een quote de oude berichten die ik al heb gepost, plus daaronder de nieuwe.

Na star trek XI twee keer te hebben gezien had ik weer heel veel zin om star trek te gaan kijken. Aangezien ik Voyager al heel vaak gezien heb had ik effe geen zin om opnieuw aan die serie te beginnen. Dus stond ik voor een dilemma, welke serie zou ik gaan kopen? TNG/DS9 of ENT? Ik zou in de eerste instantie voor ENT gaan omdat dit wel leuk was vanwege de nieuwe film. Overigens twijfelde ik erg tussen ENT en DS9. Maar alsof het lot het had bepaald, ENT was niet te verkrijgen in de winkel waar ik was, dus dan toch maar DS9 Seizoen 1.
Ik had door de jaren heen al redelijk wat DS9 gezien onder andere heel seizoen 3 en 4 het grootste gedeelte van seizoen 7 en van de andere seizoenen her en der wat afleveringen. Nu begin ik dus vanaf het prille begin en ben al wel redelijk ver vind ik zelf in 3 dagen. Is dan ook wel te begrijpen vanwege het feit dat ik geen school meer heb (moet nog wel leren voor tentamens) maar studie ontwijkend gedrag blijft aantrekkelijk :)
Hier dus mijn lijstje tot nu toe:

Emmissary
In een ver verleden heb ik deel 1 van deze aflevering gezien, deel 2 kon ik toen niet bemachtigen. In mijn herinnering was het niet echt een boeiende aflevering met veel Profeten gezeik, echter nu ik beide delen gezien heb vindt ik het toch een erg goede serie opening. De profeten waren minder storend aanwezig dan ik me kon herinneren en het verhaal was leuk bedacht. Echter vond ik het acteren bij sommige personages nog wel vervelend, vooral Kira om de een of andere reden, hoewel ik haar later een leuk personage vind. Verder had Jake er van mij niet in gehoeven, heb nooit echt veel met hem gehad.

.
haha, ja, ikzelf heb DS-9 vorig jaar bekeken, ik bestel zulke dvdboxen via het internet, ze zijn ook gewoonweg niet verkrijgbaar in de meeste muziek/dvd-winkels, Maar bestellen via het internet heeft het kwalijke nadeel dat je erg veel geduld moet hebben en dat ze je die dingen vaak niet 'in de juiste volgorde' opsturen wel te begrijpen omdat ze waarschijnlijk niet in voorraad zijn of iets dergelijks, Daarmede heb ik mijn DS-9 ervaring begonnen bij seizoen 2, Maar komende van TNG, was dat meteen maar een kouwe douche vond ik toch.

Ik dacht ook dat Quark een echte slechterik zou geweest zijn maar dat bleek dan algauw toch allemaal wel nog mee te vallen. Ik herrinner mij niet zo veel meer van Zmmissary, Sisko krijgt het commando over DS-9 maar hij koestert nog een wrok tegenover Picard, daar hij deze de schuld geeft van het verlies van zijn vrouw. De wezens in de wormhole vond ik dan weer wel geslaagd, en ja qua personages die vervelen in de serie spant Jake wel de kroon.

Met alle respect voor de jongen in kwestie, maar net zoals in TNG vind ik het rondlopen van kinderen/pubers op de set (hier Jake bij TNG Wesley Crusher) eerder irritant dan bevorderlijk. Maar ik geloof dat de producenten deze karakters erbijhaalden om ergens de jeugd aan te spreken. En ook zowel bij Picard als bij Sisko om hun vadergevoelens te kunnen profileren.

Mensen met kinderen zullen er zich zeker in herkend hebben in bepaalde van die scenes Sisko en Jake, Maar om van Jake een "schrijver" te maken, dat is bij mij nooit echt geloofwaardig overgekomen. Dan vond ik Wesley traject bij TNG dan nog interessanter, een haantje de voorste die bij Starfleet carrière schijnt te gaan maken, maar dan toch op het einde toch onverwachts ineens nog een andere richting inslaat. Jake? neen ook niet mijn favoriet dus.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door HorckDude »

Kinderen in Star Trek zijn zelden echt succesvol qua verhaalvertelling. Bovendien zijn ze eigenlijk altijd te slim, met name als ze de held van het verhaal worden door anderen te redden o.i.d. Enigste leuke wat betreft kinderen was de vriendschap tussen Jake en Nog, en de problemen die hun ouders daarmee hadden. Het begon heel stereotyp met Jake als het brave jongetje en Nog als domme egoïstische Ferengi, maar eindigde met Jake als schrijver-zonder-succes en Nog als ambitieuze Starfleet officer. Nu hadden ze dat wat mij betreft beter kunnen uitdiepen gedurende de seizoenen (want Nog's omslag kwam redelijk spontaan), maar als idee vond ik het wel leuk.

Maar toegegeven: eigenlijk irriteer ik me altijd het meest aan de kleding. Waarom moeten ze altijd zo'n supervrolijke pyama aanhebben? Van alle lelijke Star Trek pakjes spannen die toch wel de kroon (met uitzondering van Troi's seizoen 1 rokje natuurlijk).
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door USS Enterprise »

Wat is er nou mis met haar rokje, was helemaal niks mis mee. ;)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Tactical_Cube »

021 The Homecoming
022 The Circle
023 The Siege

Deze neem ik maar gelijk even als 3-parter. Volgens mij is dit de eerste 3 parter in Star Trek? Of vergis ik mij hier in? Nu over het verhaal zelf, het verhaal van deel 1 vond ik nogal niet heel erg boeiend. Oke het was een leuke aflevering, maar ik heb het af en toe wel even gehad met verhalen over de Bajorans, iig op de manier waarop ze nu steeds gedaan worden. De Circle vond ik wel weer leuk bedacht, ook al vond ik ze niet heel goed uitgewerkt, het komt nu allemaal zo ineens. Het einde van deel 1 was wel oke.
De 2 volgende aflevering lopen lekker aan één stuk door, ik heb ze overigens alledrie achter elkaar gezien terwijl ik maar van plan was 1 aflevering te kijken :P
Voor het begin van het seizoen een goede vermakelijke 3-parter. Jammer alleen dat er niet iets meer actie was en vond Starfleet wel weer erg makkelijk overkomen. Oh ja Kai Winn moet dood! :P

024 Invasive Procedures
Dit vind ik best een schande van een aflevering. Ik vond de reden waarom iedereen weg was veel te makkelijk. Dat Ds9 overgenomen wordt kan ik nog wel verteren, maar de reden waarom het hier gebeurd en hoe makkelijk het gaat weer niet. Ik had het dan nog beter gevonden als het idd een stelletje rogue Klingons waren die het station voor het Rijk wouden hebben. Maar nee het was een stotterende Trill, ik vraag mij toch echt serieus af hoe hij die Klingons naar hem laat luisteren. Klingons houden vast niet van stotteraars. Verder vond ik het verhaaltje ook niet heel erg fantastisch. Het was wel vermakelijk maar daar laat ik het dan ook maar op.

025 Cardassians
Deze aflevering vondt ik dan weer een stuk beter. Ook Garak is weer terug :D (ik dacht dat hij veel vaker in de serie voorkwam maar dat zal wel in de toekomst zijn) Dit verhaal zat gewoon goed in elkaar en heb er verder ook niet echt iets over te melden.

026 Melora
Jammer dat Star Trek vaak maar voor 1 aflevering andere (interessante) karakters weet te introduceren, om daarna nooit meer iets van te horen. Melora vond ik een leuke aflevering. Oke ze moeten zoveel jaar in de toekomst toch echt wel iets beters dan een rolstoel of dat vreemde systeem hebben, maar dat doet verder niet aan de aflevering af. Vond het jammer dat Melora op het laatst stopte met de behandeling.

027 Rules of Acquisition
Weer een Ferengi aflevering, hij lijkt wel een beetje op de vorige maar hij was wel erg vermakelijk. De Nagus vindt ik eigenlijk maar irritant :P maar zorgt wel voor een aantal leuke scenes. Vond Pel een leuke storyline die de Ferengi samenleving goed uitlegt. Vind het alleen jammer dat Ds9 veel van deze losse verhaaltjes heeft op dit moment, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de latere seizoenen al gezien heb en daar aan gewend ben.

028 Necessary Evil
Erg leuk om Terok Nor voor het eerst te zien. Deze aflevering vertelt mooi weer iets over Odo en zo ook nog over Kira. Vond het leuk gevonden. En Dukat is altijd welkom :) ik vind hem zo toch echt veel cooler dan als mens. Wat make up al niet kan doen.

029 Second Sight
Beetje standaard verhaaltje maar wel leuk gedaan. Verder niet echt veel over te zeggen omdat er niet zo heel veel boeiends gebeurt.

030 Sanctuary
Immigranten, een mooie aflevering voor Wilders. Vond het begin nogal vervelend met die alien taal. De universal translator blijf ik eigenlijk altijd nog vreemd vinden. Apart dat de monden ook ineens Engels bewegen :P
Eigenlijk horen de monden van Dax, Kira, Quark, Odo en al die aliens anders te bewegen, maar snap natuurlijk wel waarom ze het zo opgelost hebben :) dus daar zeg ik verder ook niets over. De aflevering zelf vond ik verder wel te verteren, wat zou er gebeurd zijn als ze daadwerkelijk op Bajor waren gaan wonen?

031 Rivals
Wat een kut aflevering, eerlijk waar.... Deze hoef ik dus echt nooit weer te zien, wat een belachelijk speeltje.

032 The Alternate
Weer een heavy Odo aflevering :) tot nu toe zijn ze erg goed en deze ook weer. Odo is gewoon een interessant, leuk karakter. En vond het leuk om zijn 'vader' een keer te zien.

Ik zit al weer op de helft :) en denk dat ik eind deze week klaar ben met seizoen 2. Seizoen 3 en 4 heb ik een aantal jaar geleden al gezien, maar ben ook van plan die opnieuw te gaan kijken. Ik wacht in spanning af tot het eind van seizoen 2... op de Dominion...

Wat ik trouwens wel erg goed vind zijn al die verwijzingen naar de Dominion door het seizoen heen :) dan komt het in ieder geval niet ineens.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door captain crash »

Melora wordt in de Star Trek boeken heel goed uitgewerkt (veel en veel beter dan in de ep). Ze is nu ook weer mee op de Titan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar in de serie heel vervelend vond, in de boeken wordt ze heel goed neergezet.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Miriam »

021 t/m 023 Dennis ik ben het niet eens met je conclusie dat Kai Winn doet moet. Ik vind haar een van de realistische personages in heel DS9. Ik denk misschien wel een van de meest menselijke karakters in heel Star Trek.

026 Qua realisme is het een best sterke aflevering. Het niet standaard aardse wat heel erg heerst binnen in de federatie is hier mooi neergezet. Alleen jammer dat de aflevering zo bagger eindigt. Dit had een hele mooie manier kunnen wezen om echte aliens binnen in startrek te kunnen introduceren.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Raynor's Revenge »

sjees dennis, je haalt me zo nog in ook :') heb inmiddels net 3x06 "The Abandoned" gehad :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

het blijft leuk. Ik ben toe aan 040 ofwel the Maquis doubleparter. Maar ik kijk ook westwing tussendoor.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Mansfeld »

HorckDude schreef:Kinderen in Star Trek zijn zelden echt succesvol qua verhaalvertelling. Bovendien zijn ze eigenlijk altijd te slim, met name als ze de held van het verhaal worden door anderen te redden o.i.d. Enigste leuke wat betreft kinderen was de vriendschap tussen Jake en Nog, en de problemen die hun ouders daarmee hadden. Het begon heel stereotyp met Jake als het brave jongetje en Nog als domme egoïstische Ferengi, maar eindigde met Jake als schrijver-zonder-succes en Nog als ambitieuze Starfleet officer. Nu hadden ze dat wat mij betreft beter kunnen uitdiepen gedurende de seizoenen (want Nog's omslag kwam redelijk spontaan), maar als idee vond ik het wel leuk.

Maar toegegeven: eigenlijk irriteer ik me altijd het meest aan de kleding. Waarom moeten ze altijd zo'n supervrolijke pyama aanhebben? Van alle lelijke Star Trek pakjes spannen die toch wel de kroon (met uitzondering van Troi's seizoen 1 rokje natuurlijk).
Ja , 'k ben wat snel door de bocht gegaan, inderdaad die verhouden tussen Jake en Nog daar zat wel wat in, maar zelf vind ik ook dat het er niet helemaal uitgekomen is. Ik herrinner mij op een bepaald moment in de serie dat ik ook begon te denken van : nou die Jake als schrijven dat gaat nog beginnen werken. Het was die aflevering waar ze (door een tijdssprong of wat) ineens bij de "oude Jake" terechtkomen. En inderdaad die Nog die dan ineens uitwast tot een starfleet officier. Dan vond ik Nog wel nog altijd geloofwaardiger dan Jake. Om een dromer/schrijver/geniaal kunstenaar te spelen moet je wel wat meer charisma uitstralen dan die jongen die Jake speelt. Ha, tsja, zulkeen casting dat zou in een langspeelfilm nooit gebeuren hoor.

En wat de costuums betreft. Als ik mij mocht storen aan de kostuums dan zou 'k nooit van StarTrek kunnen genieten, want dan moet je je constant irriteren. Neen , je kunt je natuurlijk altijd afvragen of die costuums niet beter zus of zo waren geweest, maar ik vind het echt wel deel uitmaken van het 'handelsmerk' dat StarTrek is;Iets dat nog dateerd vanuit de jaren zestig, In SiFi had mijn daar altijd meer de neiging om een ruimtevaart alien of toekomstbeelden, minimalistisch en clean voor te stellen. Als je echter eens naar de Maanlandingen kijkt, dan zie je een totaal ander plaatje van ruimtevaart. Drie mensen die als sardientjes in een rommelige conservenblik opgesloten zitten, waar alles in het rond vliegt, en dan die maanlander, nou dat behoeft geen uitleg, daar zit qua design , 'nul concept' in. Dat is gewoon een gevouwen doos op een bak met de straalmotor erond en vier sprinkhaan poten in zilverpapier gewikkeld. 'k geloof dat dat realistische beeld van ruimtevaart voor 't eerst opgepikt werd in Alien, de duistere realistische ruimtevaart, hwow dat was kikken en slikken :) :)

O ja die minirok van Troi, natuurlijk was dat owkay!!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Miriam »

Ik vond de stukjes tussen Jake en zijn vader of Nog over het in dienst treden van Star Fleet altijd wel goed. Ik geloof dat Jake zelfs in een aflevering iets zegt over die belachelijke jumpsuits :lachhuil:
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Mansfeld »

Miriam schreef:Ik vond de stukjes tussen Jake en zijn vader of Nog over het in dienst treden van Star Fleet altijd wel goed. Ik geloof dat Jake zelfs in een aflevering iets zegt over die belachelijke jumpsuits :lachhuil:
Dat van die jumpsuits kan ik me niet meer herrinneren, maar inderdaad er waren wel redelijk wat goeie scènes tussen Nog en Jake, en eveneens tussen Jake en zijn vader. Maar 't heeft toch niet kunnen voorkomendat ik Jake nog altijd het minst interessante karakter uit DS-9 vind,
'k vraag me af in Voyager of Enterprise komen toch geen pubers in voor hè? :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

volgens mij kwam dat terug in "only a paper moon" of.. die ep dat ze allebei ruzie hebben, (als nog weer terugkomt op ds9, na de academy en hij en jake gaan samenwonen
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Paulstartrek »

Mansfeld schreef:'k vraag me af in Voyager of Enterprise komen toch geen pubers in voor hè? :)
borg children, Kes, Naomi.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

Kes = 2.. dus geen puber
naomi is ook geen puber.. die is ten allen tijde onder de 12
die kinderen.. eigenlijk ook niet, alleen die oudste..
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Paulstartrek »

Oke, jouw definitie van puber is dus gebonden aan leeftijd?

Nee idd, dan heb je gelijk.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

Paulstartrek schreef:Oke, jouw definitie van puber is dus gebonden aan leeftijd?

Nee idd, dan heb je gelijk.

een puber zit nu eenmaal tussen de 11 en 18...

wil niet zeggen dat ze zich daarbuiten niet zo gedragen, of daarbinnen wel zo gedragen..

want als we het zo zien dan zijn julian & Quark, Tom Paris & Harry Kim ook pubers
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:Kes = 2.. dus geen puber
naomi is ook geen puber.. die is ten allen tijde onder de 12
die kinderen.. eigenlijk ook niet, alleen die oudste..

Ja die aflevering die je daar zegt Nemesis, dat zal het wel zijn ,maar zoals titels onthouden, daar ben ik niet zo goed in.
Nog even zeggen. Ik heb niets tegen pubers. En ook niet tegen pubers in tv-series, Maar ik hou er wel aan dat ze dan een beetje goed geschreven zijn of uitgediept.En voor de 'kindjes' in kwestie: 'dat ze een beetje kunnen acteren. Nog , owkay, maar Jake en Wesley, toch niet helemaal je dat vond ik.

Kes was wel jong, maar ze gedraagde zich helemaal niet als een puber.In tegendeel zelfs, ze was "veel rijper geschreven" als ze in werkelijkheid was. Borgkinderen in Voyager heb ik nog niet gezien, 'k zit nog maar tot aan seizoen 4.

Ja puberaal gedrag , je zegt het daar. Paris en Harry Kim, die hebben er allebei wel een slagje van. Terzijde je kan dit ook in de werkelijke wereld tegenkomen hè. Mannen van vijftig die zich gedragen als volbloed pubers. Behoorlijk irritant. Tiens vrouwelijke pubers van vijftig. Hmmm ,ik kan er me zo direct geen herrinneren. time out ,daar moet ik nog effe over nadenken :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

haha. Iedereen die zou ontkennen zich af en toe als een kind/puber te gedragen neem ik niet serieus. Iedereen wil toch graag kind zijn, even zorgeloos wat anders doen. Die tijd komt namelijk niet meer terug (tenzij je dement wordt, maar dat wil ik niet met zorgeloos vergelijken)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:haha. Iedereen die zou ontkennen zich af en toe als een kind/puber te gedragen neem ik niet serieus. Iedereen wil toch graag kind zijn, even zorgeloos wat anders doen. Die tijd komt namelijk niet meer terug (tenzij je dement wordt, maar dat wil ik niet met zorgeloos vergelijken)
Hm, ja je hebt ergens wel gelijk. Maar euhm Nemesis jij bent nog maar 25...Of is die leeftijd al lang al niet meer ge-updated? Ik sta wel al iets verder op de ladder hoor. allez die van de leeftijd. Mijn Starfleetrang daarentegen is euhm, wat was het weer 'Cadet'? :lol:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

ja, ik ben 25. Ik werk, ik woon samen, dus ik ben kind af.. dan maakt het niet uit of je nu 20 of 80 bent.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Paulstartrek »

ik ben 29, ik werk. Ik voel mij nog steeds een kind als ik wil

Leeftijd heeft imo niets met kind/puber zijn te maken.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:ja, ik ben 25. Ik werk, ik woon samen, dus ik ben kind af.. dan maakt het niet uit of je nu 20 of 80 bent.
Nauauauaw, benieuwd of je dat binnen tien jaar ook nog zult zeggen, want zoveel verder dus sta ik op de ladder. Dat van dat samenwonen, tsja, heb daar mijn strepen wel al verdiend, maar 'k heb dat concept afgeschaft, 'k voel mij nu veel beter,maar euhm, dat moet ieder voor zich uitmaken, dat spreekt voor zich.

De helft van mijn kennissenkring is in elk geval al getrouwd en heb hun eerste jaren vaderschap er al opzitten. Maar het spreekt mij niet echt aan. Het zou mij niet afgaan.

Ik werk in mijn vrije uren aan een strip, en eigenlijk euhm, dat is voor mij een beetje de plek waar ik het kind uithang :) :) We moeten dat zaakje gewoon nog eens bij de uitgever krijgen, maar eerst moeten de puntjes wel op de i staan :) bucht, dat willen we toch niet produceren hè :)
Laatst gewijzigd door Mansfeld op 03 jun 2009, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Guess who? »

Paulstartrek schreef:ik ben 29, ik werk. Ik voel mij nog steeds een kind als ik wil

Leeftijd heeft imo niets met kind/puber zijn te maken.
Maar puber zijn heeft over het algemeen wel degelijk te maken met aanwijsbare veranderingen in het psychische en fysieke gestel van de mens.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Mansfeld »

Guess who? schreef:
Paulstartrek schreef:ik ben 29, ik werk. Ik voel mij nog steeds een kind als ik wil

Leeftijd heeft imo niets met kind/puber zijn te maken.
Maar puber zijn heeft over het algemeen wel degelijk te maken met aanwijsbare veranderingen in het psychische en fysieke gestel van de mens.

Pfwoeaaha!! Guess Who heeft gelijk! :) :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Tactical_Cube »

Puberachtig gedrag vertonen en daadwerkelijk puber zijn, zijn dan ook heel andere dingen ;)
En voor zover wij weten kon Kes best een puber zijn. Dat pubers bij mensen vervelend worden betekent nog niet dat dit bij de Ocampa ook zo is.
Maar daarentegen verandert Kes in seizoen 3 wel degelijk, ze maakt het uit met Neelix enz. Misschien was ze toen een puber ;)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Mansfeld »

Tactical_Cube schreef:Puberachtig gedrag vertonen en daadwerkelijk puber zijn, zijn dan ook heel andere dingen ;)
En voor zover wij weten kon Kes best een puber zijn. Dat pubers bij mensen vervelend worden betekent nog niet dat dit bij de Ocampa ook zo is.
Maar daarentegen verandert Kes in seizoen 3 wel degelijk, ze maakt het uit met Neelix enz. Misschien was ze toen een puber ;)
'k weet niet hoor , Kes komt bij mij toch niet zo puberachtig over. Maar .euhm 't is natuurlijk een mooi meisje, misschien ben ik al niet objectief meer :) Maar ja wat is dat bij meisjes puberteit? Ze giechelen en ze worden rood, en ze hebben kapsones, ze zijn arrogant, of ijdel. zoiets?

'k weet niet....Kes is veel te wijs geschreven. Ze maakt het uit met Neelix, maar niet als een overstuurse puber, maar als een vrouw die verdomd goed weet wat ze wil. Ze veranderd op het einde dan ook in een superwezen. neen hoor allemaal niets vandoen met pubertijd.

Voor de puberafdeling , twee namen: Jake en Wesley :) :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Dennis (her)kijkt Deep Space Nine topic

Bericht door Nemesis »

Breezers...

Need I say more..
Plaats reactie