Leesfout op DVD

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
RatBiker
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2012, 23:20

Leesfout op DVD

Bericht door RatBiker »

Hallo,

Kan iemand mij helpen aan het bestand VTS_02_1.VOB van DVD 5 uit seizoen 3?
De DVD zelf speelt prima, maar als ik de afleveringen van de DVD af wil halen blijkt er een leesfout in te zitten. Opnieuw van de originele DVD afhalen bood geen oplossing, kennelijk zit de fout op de DVD zelf. Ik zou er geweldig mee geholpen zijn!

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Leesfout op DVD

Bericht door Vis »

Al geprobeerd de DVD met een ander programma te rippen, op (veel) lagere snelheid, of met een andere dvd-speler?
RatBiker
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2012, 23:20

Re: Leesfout op DVD

Bericht door RatBiker »

Vis schreef:Al geprobeerd de DVD met een ander programma te rippen, op (veel) lagere snelheid, of met een andere dvd-speler?
Ja, al met van alle hande programmatuur en spelers op los gegaan maar telkens blijkt er toch een fout in te zitten. Met de grootste moeite heb ik een mpg uitgekregen met de betreffende aflevering, maar de ondertitels blijken verminkt in de index. Ik vrees dat ik echt een andere vob file nodig heb.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Leesfout op DVD

Bericht door el spoque »

Welke fout is het ? Edit, had uw laatste post nog niet gelezen. :*)

Op één van mijn dvd's van DS9 kon ik via het menu niet naar de vierde aflevering op de disc gaan.
Toen heb ik gewoon de laatste scène van de derde aflevering via FF helemaal tot het einde laten spelen, en toen sprong de dvd vanzelf naar de vierde aflevering in het menu.

Hout vasthouden. Van al mijn Star Trek dvd's is dit tot nu toe de enige fout die ik tegenkwam (behalve dan een aflevering van VOY die op mijn dvdspeler bleef haperen, maar op een andere speler niet). Nog vijf seizoenen en enkele afleveringen (DS9 en VOY) te gaan. 8-)
Gebruikersavatar
ElimGarak
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 apr 2007, 20:29
Contacteer:

Re: Leesfout op DVD

Bericht door ElimGarak »

Over leesfouten gesproken....de afleveringen Rivals en Second Sight van het 2de seizoen disc3 bevatten bij mij leesfouten. Het beeld blijft bij beide afleveringen op een gegeven moment stilstaan.. :-(
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Leesfout op DVD

Bericht door Beta »

Smeer je dvd eens in met tandpasta. Als er een miniem krasje op zit kan 'ie 'm soms niet lezen, en tandpasta werkt daartegen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Leesfout op DVD

Bericht door Nemesis »

ElimGarak schreef:Over leesfouten gesproken....de afleveringen Rivals en Second Sight van het 2de seizoen disc3 bevatten bij mij leesfouten. Het beeld blijft bij beide afleveringen op een gegeven moment stilstaan.. :-(

krassen kan je ook laten repareren bij gamemania, dat heb ik toen gedaan met een disc uit TNG seizoen 2, waar measures of a man op stond
Gebruikersavatar
ElimGarak
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 apr 2007, 20:29
Contacteer:

Re: Leesfout op DVD

Bericht door ElimGarak »

Bedankt voor de tips!
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Leesfout op DVD

Bericht door Beta »

Nemesis schreef:
ElimGarak schreef:Over leesfouten gesproken....de afleveringen Rivals en Second Sight van het 2de seizoen disc3 bevatten bij mij leesfouten. Het beeld blijft bij beide afleveringen op een gegeven moment stilstaan.. :-(

krassen kan je ook laten repareren bij gamemania, dat heb ik toen gedaan met een disc uit TNG seizoen 2, waar measures of a man op stond
jaa man der zit hiier ook un turrek digtbei en die doet da foor fijf euro.

Om even te lullen in een andere taal. Want daar had ik zin in.

Is het probleem opgelost? :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Leesfout op DVD

Bericht door Miriam »

Hoe krijg je krassen op een dvd, die dingen kijk je toch maar 1 keer :?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Leesfout op DVD

Bericht door EMH »

^^Bij de FRS zitten die er al in bij aankoop vanwege dat achterlijke gedoe van schijfjes uit het doosje halen en niet zo slim als bijvoorbeeld de MM die de DVD's gewoon verpakt laten en van een diefstalbeveiliging voorzien.

En dan na een kwartier zoeken en zuchten komt de medewerker met: "ehh sorry de schijfjes zijn niet meer te vinden". Terecht dat die hut failliet ging. :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Leesfout op DVD

Bericht door Miriam »

Volgens mij is een la met schijfjes goedkoper dan elk hoes van een aparte beveiliging te voorzien :{
Plaats reactie