DS9 Vraag & Antwoord

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Section31 schreef:
22339 schreef: dus als je nog mensen aan boord hebt mag je weer niet rammen?
Hmm vaag, ik denk, met de nadruk op denk, zelf dat er met 'mensen' burgers bedoelt worden. Zoals 3rd al zei, elke Starfleet officer heeft een eed afgelegd dat ze bereid zijn te sterven voor de Federation.
Op de Defiant komt je geen burgers tegen, op Quark en Garak soms uitgezonderd.
met mensen word bedoeld CREW

General Order 17
Starfleet vessel captains are to consider the lives of their crew members as sacred. In any potentially hostile situation, the captain will place the lives of his crew above the fate of his ship.

het komt er dus op neer dat als je nog mensen(crew) aanboord hebt zitten niet mag gaan rammen. omdat de Captain hun levens als "heilig" moet ervaren.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

:shake:
22339 schreef:Ja duh dat snap ik ook wel. maar voor WORF was het echt een klingon-honor way to die achtig iets.
En wat was het dan bij Riker? ("BOBW")
En wat was het dan bij The Sisko? ("The Adversary")
22339 schreef:General Order 8
Upon sighting a warship within Federation space and identifying it as belonging to a foreign power, the commander of the Starfleet vessel shall determine the reason(s) for that craft's presence in the vicinity. If there is conclusive evidence that the vessel has hostile intentions, the Federation vessel must take appropriate action to safeguard the lives and property of Federation members. In such cases, the commander may use his discretion in deciding whether to use force to disable the hostile vessel. However, care should be taken to avoid unnecessary loss of sentient life.

dus ok ze mogen rammen sorry...... maar

General Order 17
Starfleet vessel captains are to consider the lives of their crew members as sacred. In any potentially hostile situation, the captain will place the lives of his crew above the fate of his ship.

dus als je nog mensen aan boord hebt mag je weer niet rammen?
POTENTIALLY HOSTILE SITUATION. De Borg aanval was een HOSTILE SITUATION van het zuiverste water!

Met deze order 17 wordt bedoeld dat een captain niet wat crewleden in de steek laat omdat anders zijn schip wat deuken oploopt.

En deze order zegt NIETS over een grootschalig gevecht!

Deze order wordt zelfs overschaduwd door Genral Order 1, de Prime Directive, waarbij elk schip en bemanningslid op te offeren is om de Prime Directive te handhaven.

Zoals al blijkt uit Order 8, moet een starship actie ondernemen om Federatie levens te redden. Dat deed Worf, die Borg cube was al zeer dichtbij en het enige wat Worf nog kon doen om die Borg cube te raken was er tegen aan vliegen, liefst met Warp.

***ELKE STARFLEET OFFICIER HEEFT GEZWOREN OM ZIJN LEVEN TE GEVEN VOOR DE BESCHERMING VAN DE FEDERATIE***

Plus was de Defiant crew al ten dode opgeschreven...
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

:shake: :shake: :shake: :shake: :shake:

Tering zeg door al dat commentaar wat jij altijd geeft (jammer genoeg als 1 van de weinige) kan je volgens mij alleen nog maar aanvallen.

IK BEDOELDE DUS:
Dat het natuurlijk logisch is dat je gaat rammen om de aarde te redden etc etc
En dat alleen WORF er een klingon honer gevoel bij had. Want toen the sisko en riker daar voor kozen kon je enige twijfel, terughoudendheid, angst etc etc zien in hun ogen maar WORF roep heel stoer:

"perhaps today is a good day to die..? PREPARE FOR RAMMING SPEED!!"

terwijl sisko en riker meer zoiets hadden van ja het mot maar.
en die dirrectives zette ik alleen neer om te laten zien dat het dus wel mag, en dat jij gelijk had.
wel cool trouwens dat zelfs in Startrek regels elkaar tegen spreken.

Je moet zelfs rammen als er geen andere manier is om de veiligheid van de UFP te waarborgen.

Maar je mag de levens van je crew niet onnodig in gevaar brengen en ze als bijna heilig ervaren.

ik hoorde gister op de radio net zo iets in engenland:
het is verboden scanner te luisteren maar je mag ze weer wel kopen. :{
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

22339 schreef:Tering zeg door al dat commentaar wat jij altijd geeft (jammer genoeg als 1 van de weinige) kan je volgens mij alleen nog maar aanvallen.
Ja sorry hoor :) maar je kwam aanzetten met 2 General Orders waarvan die 2e er niets mee te maken had terwijl ik al had gezegd dat elke Starfleet officer zijn leven zou opofferen voor de veiligheid van de UFP.
22339 schreef:IK BEDOELDE DUS:
Dat het natuurlijk logisch is dat je gaat rammen om de aarde te redden etc etc
En dat alleen WORF er een klingon honer gevoel bij had. Want toen the sisko en riker daar voor kozen kon je enige twijfel, terughoudendheid, angst etc etc zien in hun ogen maar WORF roep heel stoer:

"perhaps today is a good day to die..? PREPARE FOR RAMMING SPEED!!"

terwijl sisko en riker meer zoiets hadden van ja het mot maar.
en die dirrectives zette ik alleen neer om te laten zien dat het dus wel mag, en dat jij gelijk had.
Wat Worf deed was volgens de handelswijze van Starfleet. Ik merkte geen twijfel, terughoudendheid of angst op bij The Sisko en Riker. The Sisko had het al even overwogen omdat het een andere situatie was dan bij Riker en Worf. Riker kreeg ineens te horen dat Data's pogingen om in het Collectief te komen niet succesvol waren en gaf meteen het bevel tot een ramkoers. Worf kreeg ineens te horen dat de Defiant niets meer kon doen.

En het zou goed kunnen zijn dat Worf er iets makkelijker mee omgaat omdat hij een Klingon (extremist) is.
22339 schreef:wel cool trouwens dat zelfs in Startrek regels elkaar tegen spreken.

Je moet zelfs rammen als er geen andere manier is om de veiligheid van de UFP te waarborgen.

Maar je mag de levens van je crew niet onnodig in gevaar brengen en ze als bijna heilig ervaren.
De regels spreken elkaar niet tegen maar zijn een aanvulling, regels bij bepaalde situaties.

De Prime Directive zegt dat elk bemanningslid en schip op te offeren zijn voor het handhaven vaan de PD. In andere, niet-PD, situaties zijn de levens van bemanningsleden heilig maar de levens van gewone Federatie burgers zijn heilig-er. :)
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 06 jul 2002, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Neelok
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2002, 00:39

Bericht door Neelok »

In "Sons of Mogh" bewijst Odo Worf een dienst door diens broer een baan te geven. Hij voegt daarbij toe: "You will find that I'm a man who collects on his debts." Gebeurt dat nog ergens?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Neelok schreef:In "Sons of Mogh" bewijst Odo Worf een dienst door diens broer een baan te geven. Hij voegt daarbij toe: "You will find that I'm a man who collects on his debts." Gebeurt dat nog ergens?
Kan het me niet herinneren. Denk niet dat Odo ooit Worf voor gunst heeft moeten vragen.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Het was al bekend dat Worf de first officer was van de Defiant. En ik denk ook dat in latere afleveringen wordt gezegd dat Worf op een missie is (geweest) met de Defiant. (Hij woonde toendertijd, S5, wel op de Defiant).

Grote kans dus dat Worf op een oefeningsmissie was met de Defiant.
En hoe zit het dan met Jadzia?Zij is toch ook LT Commander,dus zij heeft eigenlijk net zo veel te vertellen als Worf.Of heeft Worf een hogere rang omdat hij een command uniform aan heeft?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ze hebben wel de dezelfde rang maar Worf behoort tot de command groep en Jadzia niet.
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Admiraal Benson »

Albi schreef:
Admiraal Benson schreef:nou en waaron kon Laas het dan wel ?
Omdat Kira dat loog want ze had hem zelf helpen ontsnappen...
o JA ik heb het nog eens bekenen en ik had het niet goed begrepen maar
nu wel :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
LGM
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 598
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:14
Locatie: Sweetlake-City

Bericht door LGM »

Ok, nog een vraag hier. Ik vraag me af hoe het vlaggenschip van The Federation is tijdens de Dominion War. Want Picard was toch niet aanwezig tijdens de War ?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

LGM schreef:Ok, nog een vraag hier. Ik vraag me af hoe het vlaggenschip van The Federation is tijdens de Dominion War. Want Picard was toch niet aanwezig tijdens de War ?
Picard maakte zich druk om wat regen en was hij bezig op te komen voor een groepje hebberige Ariers in de Briar-patch. :roll: :D
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Ok, nog een vraag hier. Ik vraag me af hoe het vlaggenschip van The Federation is tijdens de Dominion War. Want Picard was toch niet aanwezig tijdens de War ?
Gewoon diegene met de hoogste rang denk ik
Gesloten