DS9 Vraag & Antwoord

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Trip
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:41

Bericht door Trip »

*Snik* Grote klasse! Nix opgezocht in de Ds9 bijbel (Companion) hoop ik? ;)
En hoezo geintjes ? :)
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Admiraal Benson schreef:nou en waaron kon Laas het dan wel ?
Omdat Kira dat loog want ze had hem zelf helpen ontsnappen...
007*of*borg
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:41

Bericht door 007*of*borg »

ok vraag en antwoord
v: wat is de bijnaam van ds9?



























a: deep sleep 9 :+
Trip
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:41

Bericht door Trip »

Sir we have been boarded!
Oh no, it's the invasion of the Voyager fans .. aaah!
|:(
007*of*borg
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:41

Bericht door 007*of*borg »

resistence is useles
you will be entered
bij the fans of borg!
Trip
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:41

Bericht door Trip »

you will be entered
?
|:(
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Ik heb gevraagd of 6.3 al bij de Discovery lag,en dat was dus niet zo...ik heb nu 6.4 gekocht.
Gebruikersavatar
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 427
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:34

Bericht door jOzh »

[quote="3rd RemataKlan"]*een hele zooi goede antwoorden*
[quote]

Man, weet je dit allemaal uit je hoofd? Ongelooflijk, dan ben ik wel benieuwd hoe vaak je elke aflevering gezien hebt... Ik zou geeneens weten hoe m'n favoriete episode heet.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

8472 Killer! schreef:Ik heb gevraagd of 6.3 al bij de Discovery lag,en dat was dus niet zo...ik heb nu 6.4 gekocht.
Oe, Worf & Jadzia's trouwerij en The Intendant mmmm. :naughty:
jOzh schreef:Man, weet je dit allemaal uit je hoofd? Ongelooflijk, dan ben ik wel benieuwd hoe vaak je elke aflevering gezien hebt...
Ik denk elke DS9 aflevering minstens 2 keer. De eerste 3 seizoenen zeker, de eerste keer (en soms ook 2e keer) op TV en vervolgens op koopvideo toen die in 2000/1 uitkwamen. De overige seizoenen ook wel maar dan seizoenen 5+6+7 voor de eerste keer op video.

Plus waren de vragen niet zo moeilijk. :D

Hmmm, de mensen die telkens beweerden niet veel van DS9 te snappen, zijn opvallend afwezig. ;) :lol:
Trip
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:41

Bericht door Trip »

Hmmm, de mensen die telkens beweerden niet veel van DS9 te snappen, zijn opvallend afwezig
Ze schamen zich denk ik, en terecht :P.
Plus waren de vragen niet zo moeilijk.
Ik bedenk zo nog wel wat lastigere >:)
The Intendant mmmm.
Trow her in the Brig!!
uhmm sir, can i go too?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

ok.. dan gaat het misschien nu wel interessant worden...

jah ik heb een vraag, ik wil wat weten..

Benodigheden:
  • Tv en videorecorder of computer
  • de Aflevering "The Sound of her voice"
  • Een goed oog
In het voorstukje.. zie je dat odo de barkrukken aan het afkraken is van quark's bar en ook de roullete.. nieuwe voorschriften enz.. te gevaarlijk blablabla.. maar dan gebeurt het.. Kira komt binnen... odo "smelt" en gaat met haar lunchen en vergeet zijn taak... Quark is verbaasd en kijkt toe hoe kira en odo de kroeg verlaten... maar tegelijkertijd komt er iemand binnen.. je ziet hem heel kort.. en quarks achtehoofd staat er ook nog voor.. maar je hebt als je dus een goed oog hebt.. genoeg tijd om te kijken...

mijn vraag is: Van welk soort is die man die binnenkomt.. als ik hem zo zie(ja denk ik een man) dan lijkt ie verrekte veel op een Jem'Hadar.

Clear it out for me plz..
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Een Jem'hadar ziet er toch anders uit, grijs ipv blauw en ook andere kleding. De naam van die man of het ras weet ik niet maar hij lijkt wel erg veel op de alien waar Kirk mee vocht op Rura Penthe in ST6:TUC.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Is iemand misschien zo schattig om er een screen van te nemen, ik heb die episode niet hier liggen, maar ben wel benieuwd....
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

3rd RemataKlan schreef:Een Jem'hadar ziet er toch anders uit, grijs ipv blauw en ook andere kleding. De naam van die man of het ras weet ik niet maar hij lijkt wel erg veel op de alien waar Kirk mee vocht op Rura Penthe in ST6:TUC.
op mijn tv is ie niet blauw...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ja ik heb een kleuren tv ipv zwart-wit tv. :D

Ik vind hem niet zo grijs eruit zien als een Jem'hadar, hij is wat blauw-ig oke? :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ik heb wel degelijk een kleuren TV :-P

Ennuh.. een screenie.. ik zal eens zoeken...
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Nemesis schreef:Dit bericht is alleen voor 18 jaar en ouder...............
ik weet het wel.. van ezri dan... Ezri heeft Cup-C... jaja je hoort het goed... en ik maar denken dat ze van die lekkere kleine geile tietjes heeft... nee hoor het zijn echte.. (oeps er zijn ook kinderen bij...)
lekker handje vol hoor.... 8-) http://www.starbase21ok.com/nicole_deboer_photos.htm
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Afbeelding

She likes me :-P


ander vraagje:

Wat staat er op de muur geschreven in de aflevering "A Man Alone" in het kantoor van Odo als het gesloopt is...
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Nicole de Boer speelt in een nieuwe serie The Dead Zone
Afbeelding
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik vroeg me nog iets af. Is het ooit bekend geworden waarom Worf command had over de Defiant tijdens dat gevecht om Sector001 in FC, en niet Sisko of Jadzia? En waarom de hele senior crew niet aanwezig was op de Defiant, zover ik kon zien, ze konden ook in sickbay liggen, maar daar ga ik ff niet vanuit.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Section31 schreef:Ik vroeg me nog iets af. Is het ooit bekend geworden waarom Worf command had over de Defiant tijdens dat gevecht om Sector001 in FC, en niet Sisko of Jadzia? En waarom de hele senior crew niet aanwezig was op de Defiant, zover ik kon zien, ze konden ook in sickbay liggen, maar daar ga ik ff niet vanuit.
FC speeld zich af tijdens de Dominion-war dus de rest zal wel bezig zijn aan de een of andere wazige missie.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Nemesis schreef:
ander vraagje:

Wat staat er op de muur geschreven in de aflevering "A Man Alone" in het kantoor van Odo als het gesloopt is...
Need an Answer!!
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

22339 schreef:FC speeld zich af tijdens de Dominion-war dus de rest zal wel bezig zijn aan de een of andere wazige missie.
Nee FC speelt zich af voor de Dominion War.

De DW begon pas echt rond stardate 51107.2, na de laatste afleverin van het 5e seizoen, A Call To Arms

FC speelde zich op rond stardate, 50893.5.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nemesis schreef:ander vraagje:
Wat staat er op de muur geschreven in de aflevering "A Man Alone" in het kantoor van Odo als het gesloopt is...
"Ik heb dit topic voornamelijk gemaakt voor de mensen die echt vragen hebben voer de serie, die moeite hadden met bepaalde zaken omdat ze verschillende afleveringen hebben gemist e.d. "

Als je een Trivia topic wilt maken, prima, maar ik had met dit topic een andere bedoeling. :)

Wat ik kon lezen op die muur was het woord "SHIFTER". Wow in het Engels nog wel, knap van die Bajorans. :D

Section31 schreef:Ik vroeg me nog iets af. Is het ooit bekend geworden waarom Worf command had over de Defiant tijdens dat gevecht om Sector001 in FC, en niet Sisko of Jadzia? En waarom de hele senior crew niet aanwezig was op de Defiant, zover ik kon zien, ze konden ook in sickbay liggen, maar daar ga ik ff niet vanuit.
Het was al bekend dat Worf de first officer was van de Defiant. En ik denk ook dat in latere afleveringen wordt gezegd dat Worf op een missie is (geweest) met de Defiant. (Hij woonde toendertijd, S5, wel op de Defiant).

Grote kans dus dat Worf op een oefeningsmissie was met de Defiant.

Werkelijke reden: First Contact was een TNG film. :-P

BTW aan stardates moet je niet teveel waarde hechten aangezien die nog weleens fout willen zijn. De schrijvers vullen de stardates niet in. Mensen die dat allemaal bijhouden, zorgen voor de correcte stardates (volgens de DS9 Companion). In "Purgatory's Shadow" wordt verwezen naar de Borg invasie en die aflevering heeft een lagere stardate dan FC.
Gebruikersavatar
LGM
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 598
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:14
Locatie: Sweetlake-City

Bericht door LGM »

Nu we toch met Sector 001 en the Defiant bezig zijn heb ik hierover een vraagje. Wanneer De Defiant helemaal brak is zegt Worf: 'PREPARE FOR RAMMING SPEED' !!!!. Nu vraag ik me af, mag dit volgens Starfleet Protocol. Ik denk eigenlijk van niet, de reden dat Worf dit wilde doen is vanwege zijn Klingon Strijdgevoel. Maar ik ben niet zeker.....dusse suggesties?
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

LGM schreef:Nu we toch met Sector 001 en the Defiant bezig zijn heb ik hierover een vraagje. Wanneer De Defiant helemaal brak is zegt Worf: 'PREPARE FOR RAMMING SPEED' !!!!. Nu vraag ik me af, mag dit volgens Starfleet Protocol. Ik denk eigenlijk van niet, de reden dat Worf dit wilde doen is vanwege zijn Klingon Strijdgevoel. Maar ik ben niet zeker.....dusse suggesties?
Dat is idd geen Starfleet protocol.

Je hoort worf ook zeggen
"perhaps today is a good day to die, ....prepare for raming speed"

Het is dus echt klingon honor.
Strijdende de dood tegemoet.
En niet vluchten om je schip proberen te redden.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

3RD ik bedoel die vraagjes niet als trivia.. maar gewoon omdat ik het niet weet!?? en ik het wil weten.. simpel..
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

LGM schreef:Nu we toch met Sector 001 en the Defiant bezig zijn heb ik hierover een vraagje. Wanneer De Defiant helemaal brak is zegt Worf: 'PREPARE FOR RAMMING SPEED' !!!!. Nu vraag ik me af, mag dit volgens Starfleet Protocol. Ik denk eigenlijk van niet, de reden dat Worf dit wilde doen is vanwege zijn Klingon Strijdgevoel. Maar ik ben niet zeker.....dusse suggesties?
22339 schreef:Dat is idd geen Starfleet protocol.

Je hoort worf ook zeggen
"perhaps today is a good day to die, ....prepare for raming speed"

Het is dus echt klingon honor.
Strijdende de dood tegemoet.
En niet vluchten om je schip proberen te redden.
:eek:

Riker gaf het bevel ook in "BOBW".

Elke Starfleet officier en non-com heeft een eed afgelegd waarin hij zweert dat hij de Federatie met zijn eigen leven zal beschermen.

De Aarde, de hoofdplaneet van de Federatie en thuiswereld van het menselijk ras, zou geassimileerd worden als die Cube niet vernietigd zou worden. Als rammen je enige optie is om die Cube nog serieuze schade toe te brengen moet je dat doen. Het is niet zo dat Starfleet kon terugtrekken en later terugkomen om de Borg te verslaan.

En hoe had Worf de Defiant moeten redden? Wapens en shields waren en main power kon het op elk moment begeven, waardoor ook de life support uitvalt. Dood gaan zouden ze toch en als je dan toch dood moet, kun je er beter voor zorgen dat je dood zoveel mogelijk vijanden meeneemt.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

3rd RemataKlan schreef: :eek:

Riker gaf het bevel ook in "BOBW".

Elke Starfleet officier en non-com heeft een eed afgelegd waarin hij zweert dat hij de Federatie met zijn eigen leven zal beschermen.

De Aarde, de hoofdplaneet van de Federatie en thuiswereld van het menselijk ras, zou geassimileerd worden als die Cube niet vernietigd zou worden. Als rammen je enige optie is om die Cube nog serieuze schade toe te brengen moet je dat doen. Het is niet zo dat Starfleet kon terugtrekken en later terugkomen om de Borg te verslaan.

En hoe had Worf de Defiant moeten redden? Wapens en shields waren en main power kon het op elk moment begeven, waardoor ook de life support uitvalt. Dood gaan zouden ze toch en als je dan toch dood moet, kun je er beter voor zorgen dat je dood zoveel mogelijk vijanden meeneemt.
Ja duh dat snap ik ook wel. maar voor WORF was het echt een klingon-honor way to die achtig iets. en in de prime directives staat:

General Order 8
Upon sighting a warship within Federation space and identifying it as belonging to a foreign power, the commander of the Starfleet vessel shall determine the reason(s) for that craft's presence in the vicinity. If there is conclusive evidence that the vessel has hostile intentions, the Federation vessel must take appropriate action to safeguard the lives and property of Federation members. In such cases, the commander may use his discretion in deciding whether to use force to disable the hostile vessel. However, care should be taken to avoid unnecessary loss of sentient life.

dus ok ze mogen rammen sorry...... maar:

General Order 17
Starfleet vessel captains are to consider the lives of their crew members as sacred. In any potentially hostile situation, the captain will place the lives of his crew above the fate of his ship.

dus als je nog mensen aan boord hebt mag je weer niet rammen?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

22339 schreef: dus als je nog mensen aan boord hebt mag je weer niet rammen?
Hmm vaag, ik denk, met de nadruk op denk, zelf dat er met 'mensen' burgers bedoelt worden. Zoals 3rd al zei, elke Starfleet officer heeft een eed afgelegd dat ze bereid zijn te sterven voor de Federation.
Op de Defiant komt je geen burgers tegen, op Quark en Garak soms uitgezonderd.
Gesloten