Klingons zijn mietjes geworden

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Klingons zijn mietjes geworden

Bericht door RegBarclay »

Ik bedoel: Als er een gevecht met klingons is verliezen ze meestal. Ze zijn zogenaamd grote krijgers, maar ze krijgen wel een pak slaag van iedereen.
Als je goed kijkt is het niet moeilijk om een klingon te verslaan. Je slaat ze een keer in hun gezicht of buik, Se doen dan niets meer en dan kun je met een 2e slag de 'grote-is-nergens-bang-voor' Klingon vloeren.

Als je het mij vraagt zijn het mietjes die niet kunnen vechten.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Tja de Borg waren in het begin ook gevaarlijk he. Komt er van als je als Klingon eeuwen na elkaar in jezelfde Bird of Prey rondtoert. Die schepen zijn al meer dan 100 jaar oud?

Ooit al een Wright Flyer tegen een F22 Raptor zien vechten? Ik zou het wel eens willen zien. Trouwens al die klingon schepen zijn inferieur aan de Federation - hoe zou dat toch komen -? Alleen een Negh'Var is nog een beetje partij voor een serieus gevecht.
Gebruikersavatar
Radeon_NL
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 02 apr 2003, 11:13
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Bericht door Radeon_NL »

Nou een Vor'Cha kan ook nog wel aardig meespelen hoor.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Blood Oath"
3 stokoude Klingons weten te winnen van het klein legertje van de Albino.

"The Way Of The Warrior"
Klingon strijdkrachten vallen Cardassian ruimte binnen en weten verschillende planeten te veroveren. Ook weten ze bijna DS9 over te nemen.

"Broken Link" t/m "Nor The Battle To The Strong"
Klingon strijdkrachten maken het Starfleet zeer moeilijk. De kolonie uit "...The Strong" wordt overrompeld door Klingon strijdkrachten.

"By Inferno's Light"
Worf doodt een half Jem'Hadar kamp in hand tot hand gevechten.

Klingons vs het Dominion
De Klingons hebben vele succesvolle offensieven tegen het Dominion gelanceerd. En wisten stand te houden tegen een overmacht toen de Federatie en Romulus bezig waren om het Breen energiewapen te neutraliseren.


Blijkbaar vergissen sommige mensen zich met VOY en ENT waarbij Klingons als domme mietjes werden neergezet.

VOY "Prophecy"
Klingon valt zonder een klap te hebben gehad halfdood neer. En niet vergeten de achterlijke regels van een uitdaging tot een gevecht tot de dood omzetten in 'drie keer neergaan' waarbij gevochten wordt met botte bat'leths. Alsof die niet dodelijk zijn he.

ENT "Marauders"
duck and roll. Genoeg gezegd.

Of TNG waarbij Worf telkens op zijn flikker kreeg om te laten zien hoe sterk de tegenstander wel niet was.

DS9 heeft de Klingons (en ook Starfleet) juist weer kloten gegeven.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Radeon_NL schreef:Nou een Vor'Cha kan ook nog wel aardig meespelen hoor.
:yes: en toch zijn de BOB's ook nog sterk hoor :) ik denk wel dat ze na een aantal jaar ge-refit worden
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Nalan »

3rd RemataKlan schreef:"Blood Oath"
3 stokoude Klingons weten te winnen van het klein legertje van de Albino.

"The Way Of The Warrior"
Klingon strijdkrachten vallen Cardassian ruimte binnen en weten verschillende planeten te veroveren. Ook weten ze bijna DS9 over te nemen.

"Broken Link" t/m "Nor The Battle To The Strong"
Klingon strijdkrachten maken het Starfleet zeer moeilijk. De kolonie uit "...The Strong" wordt overrompeld door Klingon strijdkrachten.

"By Inferno's Light"
Worf doodt een half Jem'Hadar kamp in hand tot hand gevechten.

Klingons vs het Dominion
De Klingons hebben vele succesvolle offensieven tegen het Dominion gelanceerd. En wisten stand te houden tegen een overmacht toen de Federatie en Romulus bezig waren om het Breen energiewapen te neutraliseren.


Blijkbaar vergissen sommige mensen zich met VOY en ENT waarbij Klingons als domme mietjes werden neergezet.

VOY "Prophecy"
Klingon valt zonder een klap te hebben gehad halfdood neer. En niet vergeten de achterlijke regels van een uitdaging tot een gevecht tot de dood omzetten in 'drie keer neergaan' waarbij gevochten wordt met botte bat'leths. Alsof die niet dodelijk zijn he.

ENT "Marauders"
duck and roll. Genoeg gezegd.

Of TNG waarbij Worf telkens op zijn flikker kreeg om te laten zien hoe sterk de tegenstander wel niet was.

DS9 heeft de Klingons (en ook Starfleet) juist weer kloten gegeven.
niets meer aan toe te voegen.ben het er helemaal mee eens
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

Maar je ziet toch vaak dat stoere 'sterke' aliens toch in hand-gevechten vaak wel heel makkelijk worden neergeslagen. Bijvoorbeed de Jem'Hadar in DS9 en de Klingons in DS9 ook.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

"The Way Of The Warrior"
Klingon strijdkrachten vallen Cardassian ruimte binnen en weten verschillende planeten te veroveren. Ook weten ze bijna DS9 over te nemen.
Dit is nou net een voorbeeld dat Klingons wel mietjes zijn. Kijk die ep maar eens goed... de shields van DS9 zijn down en ze beamen in ops, maar worden direct afgeschoten... een goeie klingon zou ze eerst ontwijken.. dan aanvallen.

Ook kunnen Kira en Dax behoorlijk wat klingons aan. Vrouwtjes tegen Klingon Warriors.. nou ik had wel geweten waar ik mijn geld op zette.
Oké, Kira werd verwond, maar "It's not so bad as it looks"
Oké, Dax (curzon dan) had vele klingonvrienden, maar dat betekent niet dat ie ze allemaal aankan.

Als O'brien tijdelijk de shields weer online heeft ligt heel ops bezaaid met klingon lijken (of knock-out klingons). De hoofdrolspelers van DS9 overleven het natuurlijk allemaal. (Ja, DS9 is zooooo realistisch) en alle ingebeamde klingons zijn uit de weg geruimd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

petrulli schreef: Dit is nou net een voorbeeld dat Klingons wel mietjes zijn. Kijk die ep maar eens goed... de shields van DS9 zijn down en ze beamen in ops, maar worden direct afgeschoten... een goeie klingon zou ze eerst ontwijken.. dan aanvallen.
Zelfs Neo zou veel moeite hebben met het ontwijken van een lichtstraal.
petrulli schreef:Ook kunnen Kira en Dax behoorlijk wat klingons aan. Vrouwtjes tegen Klingon Warriors.. nou ik had wel geweten waar ik mijn geld op zette.
Waarom kunnen vrouwen niet sterk zijn? En waarom zou elke Klingon oersterk zijn? Kracht is niet alles, techniek speelt ook een grote rol.

Of had je liever gehad hoe TNG het deed met vechtende vrouwen? Met vazen en potten?
petrulli schreef:Oké, Kira werd verwond, maar "It's not so bad as it looks"
Ze werd in haar zij gestoken, hoeft niet meteen zwaargewond te zijn.
petrulli schreef:Oké, Dax (curzon dan) had vele klingonvrienden, maar dat betekent niet dat ie ze allemaal aankan.
Jadzia's vechtkunsten hebben niets met Curzon te maken. Jadzia traint vaak in het holodeck waaronder Klingon vechtkunst.
petrulli schreef:Als O'brien tijdelijk de shields weer online heeft ligt heel ops bezaaid met klingon lijken (of knock-out klingons). De hoofdrolspelers van DS9 overleven het natuurlijk allemaal. (Ja, DS9 is zooooo realistisch)
Verschillende andere personages gingen dood, hoofdpersonages raakten gewond.
petrulli schreef:en alle ingebeamde klingons zijn uit de weg geruimd.
Wat had je dan gedacht?

Klingons strijdkrachten enteren het station, bemanning vecht terug en wint.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

Waarom kunnen vrouwen niet sterk zijn? En waarom zou elke Klingon oersterk zijn? Kracht is niet alles, techniek speelt ook een grote rol.
Bij klingons denk je toch aan grote sterke lui. Dax vind ik daar niet echt inpassen... kracht of geen kracht.
Ze werd in haar zij gestoken, hoeft niet meteen zwaargewond te zijn.
Nee, die klingon mietjes kunnen haar niet eens verwonden.
Jadzia's vechtkunsten hebben niets met Curzon te maken. Jadzia traint vaak in het holodeck waaronder Klingon vechtkunst.

Dus die vechtoefeningetjes van Dax kunnen op tegen het de levenslange vechterservaring van klingons?
Verschillende andere personages gingen dood, hoofdpersonages raakten gewond.
Ik bedoel hierbij dat alle hoofdpersonen nog gewoon leven, niet eens één knockout en heel ops vol ligt met lijken :s
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

En vergeet Kahless niet die in zijnt eentje (jawel) een heel leger heeft weten te verslaan bij de 'three turn bridge'! En das niet alles (nee hoor),
12 dagen en 12 nachten heeft hij met de slechte Molor gevochten (en gewonnen natuurlijk)! En als klapper op de vuurpijl heeft hij, samen met zijn toekomstige vrouw Lukara, 500 krijgers in de pan gehakt in de grote hal bij Qam-Chee (waarop de grootste romance in Klingon historie volgde :) ).
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

en God heeft de wereld geschapen
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

^^^ Oftewel, Kahless is een nepperd. :-D
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

exact
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

mr_Vulcan schreef:En vergeet Kahless niet die in zijnt eentje (jawel) een heel leger heeft weten te verslaan bij de 'three turn bridge'! En das niet alles (nee hoor),
12 dagen en 12 nachten heeft hij met de slechte Molor gevochten (en gewonnen natuurlijk)! En als klapper op de vuurpijl heeft hij, samen met zijn toekomstige vrouw Lukara, 500 krijgers in de pan gehakt in de grote hal bij Qam-Chee (waarop de grootste romance in Klingon historie volgde :) ).
Klingons overdrijven hun verhalen altijd.

En vroeger waren ze misschien onoverwinnelijk, maar nu echt niet meer.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

En vroeger waren ze misschien onoverwinnelijk, maar nu echt niet meer.
Nou vergeet niet dat een BOP een Galaxy klasse aankan(zie generations) ;)
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

...nadat ze de shieldfrequenty weten...
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

petrulli schreef:...nadat ze de shieldfrequenty weten...
Inderdaad aleen de galaxy class met geordi aan boord :P
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

jah.. was die kerel er niet dan was "a 80 years old Bird of Pray no match for the flagship of the federation"
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

petrulli schreef:
Ook kunnen Kira en Dax behoorlijk wat klingons aan. Vrouwtjes tegen Klingon Warriors.. nou ik had wel geweten waar ik mijn geld op zette.
Waarom kunnen vrouwen niet sterk zijn? En waarom zou elke Klingon oersterk zijn? Kracht is niet alles, techniek speelt ook een grote rol.

Of had je liever gehad hoe TNG het deed met vechtende vrouwen? Met vazen en potten?
Tis jammer dat als je een keer moet toegeven dat jouw favoriete serie het misschien iets minder goed deed je niet thuis geeft. Ook DS9 liet "onze helden" gewoon netjes makkelijk winnen. Klingsons of niet. Overigens, TNG gaf met Laren en Yar ook vechtende vrouwen, om eens twee voorbeelden te noemen. Jammer dat je weer zo moet afgeven.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

3rd kan geen fouten zien in DS9, alleen in VOY en ENT. Maakt DS9 toch een keer een foutje, dan verzint hij van alles om onder die fout uit te komen. Dan kan iedereen wel zeggen dat hij zo goed kan beargumenteren, maar ik vind het wel tegenvallen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

petrulli schreef:3rd kan geen fouten zien in DS9, alleen in VOY en ENT. Maakt DS9 toch een keer een foutje, dan verzint hij van alles om onder die fout uit te komen. Dan kan iedereen wel zeggen dat hij zo goed kan beargumenteren, maar ik vind het wel tegenvallen.
Hier moet ik je tegenspreken, als hij bij ds9 een foutje ziet dan doet hij alleen maar wat 'fans' bij ent en voy ook aldoor doen, het goedpraten. Het verschil is echter dat hij het wel met een redelijk tot goede argumentatie doet, wat bij de 'fans' van de andere twee series vaak niet het geval is.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

met de nadruk op redelijk. Dit is echt lang niet altijd goed hoor.
Check bijvoorbeeld maar het Topic over Cloak in Mirror Universe.
Check bijvoorbeeld maar het Topic over de aflevering Defiant.
Check bijvoorbeeld maar dit Topic
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah en weet je wat nou het leuke is, als wij wat van dat soort dingen zeggen dan zijn we erg onredelijk. Zelfs 3rd weet heus wel dat ds9 niet foutvrij is, DAT IS GEEN ENKELE TV SERIE (zelfs west wing niet), echter het aantal fouten is een stuk kleiner dan in voyager en veel kleiner dan in enterprise. .
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

--nu gaan we verder met deze zinloze discussie--


Maar DE FOUTEN DIE ER ZIJN IN DS9, (sorry voor Caps-lock gebruik) worden direct de grond ingedrukt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

oh maar dat proberen voyager en enterprise fans ook, alleen ik geloof dat 3rd wat harder is in het tegenspreken en argumenteren.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

bij het tegenspreken van die argumenten maakt hij zelf weer andere fouten en spreekt soms zelfs zichzelf tegen.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

captain crash schreef:oh maar dat proberen voyager en enterprise fans ook, alleen ik geloof dat 3rd wat harder is in het tegenspreken en argumenteren.
Het probleem is alleen dat wij hier weinig tot geen Enterprise, en in een zeer geringe mate Voyager fans hebben hier. Meestal houden gushers en bashers elkaar wel in evenwicht, echter, hier wordt DS9 de hemel in geprezen en worden Enterprise / Voyager de grond in gestampt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

tjah, daar kunnen 'wij' niets aan doen ben ik bang :)
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

captain crash schreef:tjah, daar kunnen 'wij' niets aan doen ben ik bang :)
Jawel, vanaf nu dient DS9 ook grondig de grond in worden gestampt :) De staf moet DS9-bashers gaan recruteren :)
Gesloten