Klingons zijn mietjes geworden

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Of VOY en ENT-bashers herinstructuren, dat zou pas nieuws zijn...

Maar on-topic:

In Prophecy worden die Klingons toch weer eens als halve eitjes afgebeeld, vind ik. Ik was wel tevreden dat we nog eens een goed oud Bat'leth gevecht zagen, alhoewel het gevecht zelf teleurstelde. Maar ja, je mag nooit teveel verwachten he.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

MelliW schreef:
captain crash schreef:tjah, daar kunnen 'wij' niets aan doen ben ik bang :)
Jawel, vanaf nu dient DS9 ook grondig de grond in worden gestampt :) De staf moet DS9-bashers gaan recruteren :)
nou, vroeger hadden we er een paar die niet zo ds9fan waren alleen om de een of andere reden zijn de langzaam bekeerd. Op dit moment zijn wilson en ik bezig de staf te bekeren tot het kijken van west wing, waarna op dit forum een revolutie zal plaatsvinden en het woord star trek nooit meer valt totdat het niveau omhoog gegaan is. Ok, dat laatste is onzin, maar ik vind best dat je terechte kritiek mag leveren op series en dat is NIET de boel de grond in boren. Dat is een misverstand dat maar blijft bestaan, kritiek met argumentatie is iets anders dan de grond in boren.

Ds9 was niet foutvrij, ds9 had wel veel en veel minder fouten dan voyager (LATERE seizoenen, tot en met vier viel het wel mee) en enterprise. Dat is gewoon zo, hoe je het ook bekijkt.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

DS9 is ook mijn favoriete serie, maar dat betekent niet dat andere dingen moeten worden afgekraakt...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het is GEEN afkraken, mensen kunnen gewoon niet tegen kritiek.
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Nalan »

ik ben een fan die van alle startrek serie,s houd .ben nog aan het kijken naar enterprise dus daar kan ik nog niet echt mijn mening over geven.
maar ik vind dat alle serie,s hun eigen Charme hebben.en ook hun fouten
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

@ Nalan:

Volgens mij is dit een van de verstandigste reacties die ik hier al gehoord heb, eens geen ik hou van dit-en van dit niet reactie. Bravo

Maar eigenlijk ging het hier over Klingons, weet je... :)
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Nalan »

I know.
ben ook gek op klingons,maar er werd gezeurd over andere serie,s en dingen de grond in stampen dus van daar mijn opmerking.

Maar ik vind wel dat klingon,s een mooie vechtstijl hebben en iedereen kan zijn dag wel eens niet hebben en verslagen worden door een Mens.
niemand is onoverwinnelijk.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

petrulli schreef:Bij klingons denk je toch aan grote sterke lui. Dax vind ik daar niet echt inpassen... kracht of geen kracht.
Niet alle Klingons zijn oersterke soldaten die elke andere humanoid aan kunnen in hand tot hand gevechten.

Geef eens voorbeelden van afleveringen waarbij Klingons keer op keer gehakt maakten van hun tegenstanders in hand tot hand gevechten.
petrulli schreef:Nee, die klingon mietjes kunnen haar niet eens verwonden.
Oh, hoe noem jij een messteek in de zij dan?
petrulli schreef:Dus die vechtoefeningetjes van Dax kunnen op tegen het de levenslange vechterservaring van klingons?
Waarom moet je Jadzia's gevechtservaring en training afdoen als "vechtoefeningetjes"?

Al ver voor "Warrior" werd vastgesteld dat Jadzia veel traint. En de ervaring van turnster Emony, een vorige gastvrouw, geven haar al een goed gevoel voor evenwicht.

Aanleg en talent is ook iets wat komt kijken. Niet alle Klingons hebben aanleg om een goede vechter te zijn. Ook vechten veel Klingons niet slim. Het lijkt alsof ze een rode waas voor de ogen krijgen, zich laten leiden door hun bloedlust en denken dat met kracht alles overwonnen kan worden. Iemand die aanleg en ervaring heeft en geconcentreerd vecht, zal dan een veel grotere kans hebben om te winnen. (dit komt trouwens ook terug in de Martok boeken "The Left Hand Of Destiny") Kijk ook maar naar Worf. Die vecht geconcentreerd, denkt na, staat niet als een gek om zich heen te zwaaien.
petrulli schreef:Ik bedoel hierbij dat alle hoofdpersonen nog gewoon leven, niet eens één knockout en heel ops vol ligt met lijken :s
O'Brien lag er wel behoorlijk versuft bij, Sisko moest hem oprapen.

MelliW schreef:Tis jammer dat als je een keer moet toegeven dat jouw favoriete serie het misschien iets minder goed deed je niet thuis geeft. Ook DS9 liet "onze helden" gewoon netjes makkelijk winnen.
Makkelijk winnen? Ze moesten vechten voor hun leven, verschillende bemanningsleden kwamen om het leven en als Starfleet versterkingen verder weg waren geweest, hadden de Klingons gewonnen.

Vergelijk dit met VOY en ENT waarbij Voyager wint van Borg cubes, waarbij Klingons zomaar halfdood neervallen of ENT waarbij niemand van de bemanning sterft.
MelliW schreef:Klingsons of niet. Overigens, TNG gaf met Laren en Yar ook vechtende vrouwen, om eens twee voorbeelden te noemen. Jammer dat je weer zo moet afgeven.
Yar, iemand die na pak en beet 20 afleveringen weg was.
Ro deed mee in 8 van de 178 afleveringen en in welke afleveringen precies zagen we haar in uitgebreide hand tot hand gevechten?

De 2 vrouwelijke hoofdpersonages in TNG waren Crusher en Troi net als Kira en Jadzia in DS9. En Crusher en Troi hadden de traditionele rol van zorgdrager en gebruikten vazen en potten om mannelijke tegenstanders uit te schakelen.
petrulli schreef:met de nadruk op redelijk. Dit is echt lang niet altijd goed hoor.
Check bijvoorbeeld maar het Topic over Cloak in Mirror Universe.
Toegegeven.
petrulli schreef:Check bijvoorbeeld maar het Topic over de aflevering Defiant.
Iedereen die een beetje nadenkt en niet compleet onwetend is, weet dat hier niets fout is.
petrulli schreef:Check bijvoorbeeld maar dit Topic
Niets mis met de manier waarop Klingons worden neergezet.


Het topic zegt dat DS9 de Klingons tot mietjes heeft gemaakt.
Maar waar blijkt nu uit dat juist DS9 de Klingons tot mietjes heeft gemaakt.
Waar deed DS9 het met de Klingons slechter vergeleken met de andere series.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Niet alle Klingons zijn oersterke soldaten die elke andere humanoid aan kunnen in hand tot hand gevechten.
Dankzij hun lichaamsbouw zijn ze een stuk sterker, dit gecombineerd met hun training zou hen inderdaad moeten verslaan, aangezien starfleet officieren gevechtstraining als "bijbaan" hebben gedaan.
Aanleg en talent is ook iets wat komt kijken. Niet alle Klingons hebben aanleg om een goede vechter te zijn. Ook vechten veel Klingons niet slim. Het lijkt alsof ze een rode waas voor de ogen krijgen, zich laten leiden door hun bloedlust en denken dat met kracht alles overwonnen kan worden. Iemand die aanleg en ervaring heeft en geconcentreerd vecht, zal dan een veel grotere kans hebben om te winnen. (dit komt trouwens ook terug in de Martok boeken "The Left Hand Of Destiny") Kijk ook maar naar Worf. Die vecht geconcentreerd, denkt na, staat niet als een gek om zich heen te zwaaien.
Tuurlijk is er aanleg en talent, toch kun je rustig stellen dat Klingons door EN levenslange training EN hun betere lichaamsbouw een stuk sterker zijn. Ze zouden sterker dan amateurs moeten zijn in ieder geval. Ik zeg ook niet dat ELKE Klingon sterker is, maar in die bewuste aflevering worden ze hard afgemaakt.
Makkelijk winnen? Ze moesten vechten voor hun leven, verschillende bemanningsleden kwamen om het leven en als Starfleet versterkingen verder weg waren geweest, hadden de Klingons gewonnen.

Vergelijk dit met VOY en ENT waarbij Voyager wint van Borg cubes, waarbij Klingons zomaar halfdood neervallen of ENT waarbij niemand van de bemanning sterft.
Altijd maar weer naar andere series wijzen hè? We hebben maar weinig effect gezien van die omgekomen mensen, het kon ze weinig schelen. Bovendien wijs ik er op dat ze tegen een overmacht vochten (van getrainde soldaten), dus ja, makkelijk was het wel, durf ik te zeggen.
Yar, iemand die na pak en beet 20 afleveringen weg was.
Ro deed mee in 8 van de 178 afleveringen en in welke afleveringen precies zagen we haar in uitgebreide hand tot hand gevechten?

De 2 vrouwelijke hoofdpersonages in TNG waren Crusher en Troi net als Kira en Jadzia in DS9. En Crusher en Troi hadden de traditionele rol van zorgdrager en gebruikten vazen en potten om mannelijke tegenstanders uit te schakelen.
GOed, laat ik het dan zo zeggen: kom maar met die aflevering waar ze "vazen en potten" gebruiken. Je zult er vast bergen weten op te noemen :-D
Het topic zegt dat DS9 de Klingons tot mietjes heeft gemaakt.
Maar waar blijkt nu uit dat juist DS9 de Klingons tot mietjes heeft gemaakt.
Waar deed DS9 het met de Klingons slechter vergeleken met de andere series.
Dit topic zou inderdaad beter in algemeen passen, maar aangezien jij weer is krampachtig aan het verdedigen bent, gaan we maar lekker hier verder, toch?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

MelliW schreef:Dankzij hun lichaamsbouw zijn ze een stuk sterker, dit gecombineerd met hun training zou hen inderdaad moeten verslaan, aangezien starfleet officieren gevechtstraining als "bijbaan" hebben gedaan.
Het is nooit gezegd dat Klingons fysiek veel sterker zijn dan mensen. Dat ze veel harder kunnen slaan dan mensen. Het gemiddelde Klingon lichaam kan meestal meer geweld verduren voordat het begeeft. Een getraind mens kan zich staande houden tegenover een Klingon. Helemaal als die Klingon met een rode waas voor de ogen gaat vechten.

Niet alle Starfleet officieren hebben gevechtstraining als "bijbaan" gedaan. Sisko, Worf, Jadzia en O'Brien duidelijk niet. Kira is niet een Starfleet officier en heeft van kinds af aan gevochten tegen de Cardassians. Zij weet hoe je iemand, ook iemand die groter en sterker is, neer moet slaan.
MelliW schreef:Tuurlijk is er aanleg en talent, toch kun je rustig stellen dat Klingons door EN levenslange training EN hun betere lichaamsbouw een stuk sterker zijn.
Ze kunnen zoveel trainen als ze willen maar aangezien niet elke Klingon genoeg aanleg of talent heeft, of de intelligentie om slim te vechten, zullen er altijd inferieure Klingon soldaten zijn.

Een betere lichaamsbouw wilt niet zeggen dat ze automatisch sterker zijn. En een sterker iemand hoeft ook niet automatisch te winnen van iemand die kleiner of minder sterk is. Door die extra massa die veel Klingons hebben, zijn ze vaak trager dan hun tegenstanders.

Aanleg en slim vechten is zeer belangrijk. Een groot sterk iemand kan wel met een zwaard of zijn vuisten op en neer zwaaien maar als hij vecht als een dolle stier kan een kleiner, minder sterk maar getraind iemand hem uitschakelen. En de meeste (jonge) Klingons vechten als een dolle stier. Ze missen de nodige ervaering en laten zich leiden door hun bloedlust. Denken dat omdat ze Klingons zijn ze zullen winnen. En zo werkt het niet.

Daarom is Worf een veel betere Klingon krijger. Hij vecht geconcentreerd, bestudeert zijn tegenstander. Maakt optimaal gebruik van zijn training en ervaring.
MelliW schreef:Altijd maar weer naar andere series wijzen hè?
Dit topic verwijst al naar andere series door te stellen dat juist DS9 de Klingons tot mietjes heeft gemaakt.
Jij komt zelf ook al met andere series door te zeggen dat ook DS9 de helden makkelijk liet winnen.

Als DS9 de Klingons tot mietjes heeft gemaakt, dan zouden de andere Star Trek series het blijkbaar beter hebben gedaan. Niemand hier heeft bewijzen gegeven waar dit uit blijkt.
MelliW schreef:We hebben maar weinig effect gezien van die omgekomen mensen, het kon ze weinig schelen.
Het zijn professionals. Denk je nou echt dat Sisko meteen in tranen uitbarst als hij personeel onder zich verliest?
MelliW schreef:Bovendien wijs ik er op dat ze tegen een overmacht vochten (van getrainde soldaten), dus ja, makkelijk was het wel, durf ik te zeggen.
Starfleet officieren zijn ook getraind. Op heel DS9 was meer Starfleet en Militia personeel dan Klingon soldaten. Verder kon een aardig deel van de eerste golf van Klingons al neergeschoten worden met phasers.
MelliW schreef:GOed, laat ik het dan zo zeggen: kom maar met die aflevering waar ze "vazen en potten" gebruiken. Je zult er vast bergen weten op te noemen
Die incidentele keer dat Crusher en Troi gedwongen waren tot hand tot hand vechten, gebruikte Crusher een pot. Troi keek toe. Riker, Worf, Data, LaForge sloegen er gewoon op los. (QPid)
MelliW schreef:Dit topic zou inderdaad beter in algemeen passen, maar aangezien jij weer is krampachtig aan het verdedigen bent, gaan we maar lekker hier verder, toch?
Ik verdedig helemaal niets op krampachtige wijze. Niemand hier, inclusief topicstarter RegBarclay heeft aangetoond dat juist DS9 slechter omging met Klingons.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Het is nooit gezegd dat Klingons fysiek veel sterker zijn dan mensen. Dat ze veel harder kunnen slaan dan mensen. Het gemiddelde Klingon lichaam kan meestal meer geweld verduren voordat het begeeft. Een getraind mens kan zich staande houden tegenover een Klingon. Helemaal als die Klingon met een rode waas voor de ogen gaat vechten.

Niet alle Starfleet officieren hebben gevechtstraining als "bijbaan" gedaan. Sisko, Worf, Jadzia en O'Brien duidelijk niet. Kira is niet een Starfleet officier en heeft van kinds af aan gevochten tegen de Cardassians. Zij weet hoe je iemand, ook iemand die groter en sterker is, neer moet slaan.
Die hebben wel gevechtservaring, maar de vraag is, kun je daar een half leger mee neerslaan? Verder nog, Klingons trainen hun HELE leven, IEDERE dag, UREN (misschien is het zelfs wel hun hoofdaktiviteit?). Jonge Klingons zijn inderdaad onervaren, maar zover ik het me kan herinneren waren het normale, volwassen Klingons die DS9 binnenvielen? Net zoals het grootste gedeelte rond het midden zal zitten, is dat met Klingons ook het geval. Over het algemeen zal de Klingon dus sterker zijn. Maar blijkbaar werkt die logica niet in die aflevering. Ik denk dat Gowron voor die gelegenheid allemaal groentjes meenam |:(

Ze kunnen zoveel trainen als ze willen maar aangezien niet elke Klingon genoeg aanleg of talent heeft, of de intelligentie om slim te vechten, zullen er altijd inferieure Klingon soldaten zijn.
Een aantal zal inderdaad zo denken, maar het grootste gedeelte van de Klingons heeft toch redelijk wat ervaring & slagkracht. Worf zou ik willen betitelen als een zeer ervaren krijger, en zeker één van de betere, zoniet beste Klingon krijger.

Het zijn professionals. Denk je nou echt dat Sisko meteen in tranen uitbarst als hij personeel onder zich verliest?
Bush is ook een professional, toch zag je hem wel redelijk emotioneel op 9/11.
Die incidentele keer dat Crusher en Troi gedwongen waren tot hand tot hand vechten, gebruikte Crusher een pot. Troi keek toe. Riker, Worf, Data, LaForge sloegen er gewoon op los. (QPid)
Die als comedie bedoelde aflevering gebruik je als voorbeeld? Één heel voorbeeld waarop jij je conclusies trekt? Typisch.
Ik verdedig helemaal niets op krampachtige wijze. Niemand hier, inclusief topicstarter RegBarclay heeft aangetoond dat juist DS9 slechter omging met Klingons.
Het probleem is dat jij weigert toe te geven dat DS9 ook maar 1 enkel foutje bevat, zoals bijvoorbeeld met die inval.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

MelliW schreef:Die hebben wel gevechtservaring, maar de vraag is, kun je daar een half leger mee neerslaan? Verder nog, Klingons trainen hun HELE leven, IEDERE dag, UREN (misschien is het zelfs wel hun hoofdaktiviteit?). Jonge Klingons zijn inderdaad onervaren, maar zover ik het me kan herinneren waren het normale, volwassen Klingons die DS9 binnenvielen? Net zoals het grootste gedeelte rond het midden zal zitten, is dat met Klingons ook het geval. Over het algemeen zal de Klingon dus sterker zijn. Maar blijkbaar werkt die logica niet in die aflevering. Ik denk dat Gowron voor die gelegenheid allemaal groentjes meenam
Als je Klingons ziet, zie je vaak dat ze zichzelf aan het bezatten zijn. Hoe is de kwaliteit van hun training en belangrijk hoe gebruiken ze die training in de praktijk? Ik heb nu al verschillende keren gezegd dat de meeste Klingons gaan vechten met een rode waas voor de ogen. En niet alleen jonge Klingons. Denken dat ze met brute kracht kunnen winnen. Goed in poseren en intimideren maar echt vechten, geconcentreerd en gedisciplineerd vechten, komt vaak weinig van terecht. Net als hun nadruk op eer wat niet veel verder komt dan een lippendienst. Al sinds het begin van de 24e eeuw hebben de Klingons geen serieuze vijand meer. Vrede met de Federatie en zo nu en dan schermutselingen met de Romulans. Ze zijn gewoon lui geworden. En corrupt. Oude Klingons zien dit in. Zij kunnen ook beter vechten, zij kunnen echt vechten. Kang, Kor en Koloth, Darok. Zij weten beter. Opgegroeid in andere tijden.

Verder zal Gowron zijn betere soldaten hebben gebruikt om Cardassian kolonies aan te vallen en te bezetten. De aanval op DS9 was een ondoordachte haastklus omdat meneer zo pissig was geworden dat de Federatie tegen hem was gekeerd.
MelliW schreef:Een aantal zal inderdaad zo denken, maar het grootste gedeelte van de Klingons heeft toch redelijk wat ervaring & slagkracht. Worf zou ik willen betitelen als een zeer ervaren krijger, en zeker één van de betere, zoniet beste Klingon krijger.
En Worf is opgegroeid door mensen, onder mensen! Heeft dingen zichzelf aan moeten leren. Niet op een Klingon militaire academie. Hij is niet grootgebracht in de corrupte, luie manier van Klingon leven. En hij is zoals je zelf al zegt één van de beste Klingon krijgers. Hij staat niet half te schuimbekken als hij gaat vechten zoals de meeste andere Klingons.
MelliW schreef:Bush is ook een professional, toch zag je hem wel redelijk emotioneel op 9/11.
Bush is een politicus, niet een militair. Dankzij pappie hoefde hij niet naar Vietnam. Verder is de aanval op het WTC waarbij 3000 burgers om het leven kwamen niet te vergelijken met een verwachte militaire aanval op een militaire installatie waarbij militair personeel omkwam tijdens de verdediging.
MelliW schreef:Die als comedie bedoelde aflevering gebruik je als voorbeeld? Één heel voorbeeld waarop jij je conclusies trekt? Typisch.
Wat typisch is, is dat in TNG de vrouwelijke hoofdpersonages de traditionele rol van zorgdrager speelden en toen ze een keer zichzelf moesten verdedigen, potten gebruikten om de mannelijke tegenstanders uit te schakelen omdat hun sterke, mannelijke collega's bezig waren met vechten.
MelliW schreef:Het probleem is dat jij weigert toe te geven dat DS9 ook maar 1 enkel foutje bevat, zoals bijvoorbeeld met die inval.
:roll:

*kijkt naar de achtste post op deze pagina*

En nog steeds blijkt nergens uit dat DS9 slechter omging met de Klingons dan de andere Star Trek series.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

zal ik dan ook nog ff een constructieve bijdrage leveren?

De Klingons zijn mietjes geworden toen Geen Rodenbessen besloot aan het begin van TNG dat er geen oorlog meer was tussen de Klingons en de Fed, dat was dus ver voordat ds9 uberhaupt bestond.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Als je Klingons ziet, zie je vaak dat ze zichzelf aan het bezatten zijn. Hoe is de kwaliteit van hun training en belangrijk hoe gebruiken ze die training in de praktijk? Ik heb nu al verschillende keren gezegd dat de meeste Klingons gaan vechten met een rode waas voor de ogen. En niet alleen jonge Klingons. Denken dat ze met brute kracht kunnen winnen. Goed in poseren en intimideren maar echt vechten, geconcentreerd en gedisciplineerd vechten, komt vaak weinig van terecht. Net als hun nadruk op eer wat niet veel verder komt dan een lippendienst. Al sinds het begin van de 24e eeuw hebben de Klingons geen serieuze vijand meer. Vrede met de Federatie en zo nu en dan schermutselingen met de Romulans. Ze zijn gewoon lui geworden. En corrupt. Oude Klingons zien dit in. Zij kunnen ook beter vechten, zij kunnen echt vechten. Kang, Kor en Koloth, Darok. Zij weten beter. Opgegroeid in andere tijden.

Verder zal Gowron zijn betere soldaten hebben gebruikt om Cardassian kolonies aan te vallen en te bezetten. De aanval op DS9 was een ondoordachte haastklus omdat meneer zo pissig was geworden dat de Federatie tegen hem was gekeerd.
Ach, studenten houden zo nu en dan ook van een pilsje, toch zit daar -over het algemeen- een meer dan gemiddeld aantal slimme mensen. Als je veel traint ga je op een gegeven moment automatisme ontwikkelen. Bovendien zullen ze niet zo slecht zijn, aangezien ze toch over het algemeen winnen, op die aflevering na, waarin ze dus opeens hard worden ingemaakt.
En Worf is opgegroeid door mensen, onder mensen! Heeft dingen zichzelf aan moeten leren. Niet op een Klingon militaire academie. Hij is niet grootgebracht in de corrupte, luie manier van Klingon leven. En hij is zoals je zelf al zegt één van de beste Klingon krijgers. Hij staat niet half te schuimbekken als hij gaat vechten zoals de meeste andere Klingons.
Dingen zelf aan moeten leren, dus kun je nagaan, hij heeft niet van wapenmeesters les gekregen. Veronderstel nu dat de andere Klingons dit wel hebben, dan zullen zij toch ook hun mannetje kunnen staan?
Bush is een politicus, niet een militair. Dankzij pappie hoefde hij niet naar Vietnam. Verder is de aanval op het WTC waarbij 3000 burgers om het leven kwamen niet te vergelijken met een verwachte militaire aanval op een militaire installatie waarbij militair personeel omkwam tijdens de verdediging.
Goed, laten we dan naar Irak gaan. Het Amerikaanse leger was daar toch behoorlijk aangeslagen om hun doden & gewonden. Ook hebben we in diverse series [ook DS9] doden gezien waarin wel enige pijn werd getoond. Bijvoorbeeld Picard in "Q Who?". Of later de casualties in de Dominion War in DS9 natuurlijk. Het waren mensen die onder hem stonden, en onder zijn verantwoordelijkheid. Daar had toch wel iets van gehoord mogen worden?




zal ik dan ook nog ff een constructieve bijdrage leveren?

De Klingons zijn mietjes geworden toen Geen Rodenbessen besloot aan het begin van TNG dat er geen oorlog meer was tussen de Klingons en de Fed, dat was dus ver voordat ds9 uberhaupt bestond.
Inderdaad, hadden we die kutfilm "The Undiscovered Country" ook niet gehad :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

MelliW schreef:Ach, studenten houden zo nu en dan ook van een pilsje, toch zit daar -over het algemeen- een meer dan gemiddeld aantal slimme mensen. Als je veel traint ga je op een gegeven moment automatisme ontwikkelen. Bovendien zullen ze niet zo slecht zijn, aangezien ze toch over het algemeen winnen, op die aflevering na, waarin ze dus opeens hard worden ingemaakt.
Noem de afleveringen op waarbij in uitgebreide hand tot hand gevechten de Klingons de vloer aanveegden met hun menselijke tegenstanders. Niemand hier heeft aangetoond dat andere Star Trek series veel beter omgingen met de Klingons dan DS9. Ik kan zo al 4 momenten opnoemen waarbij Klingons niet de vloer aanveegden met hun menselijke/niet-Klingon tegenstanders.
MelliW schreef:Dingen zelf aan moeten leren, dus kun je nagaan, hij heeft niet van wapenmeesters les gekregen. Veronderstel nu dat de andere Klingons dit wel hebben, dan zullen zij toch ook hun mannetje kunnen staan?
Hij zal heus wel lessen hebben gevold maar waar het om gaat is dat Worf niet is opgegroeid in het corrupte, oneervolle, decadente Klingon systeem. Hierdoor heeft hij de fouten van dit systeem niet meegekregen en is hij ook niet zo blind voor de fouten van dit systeem zoals de meeste Klingons dat wel zijn. Worf is een Klingon traditionalist ook al is hij opgegroeid onder mensen. Hij heeft besloten om de Klingon vechtkunst tot in de puntjes te beheersen. Meer zijn dan alleen poseren en intimideren en te laten leiden door een bloedlust. De moeite nemen om de tegenstander te bestuderen. De meeste Klingons doen dit niet want die denken toch dat ze zullen winnen omdat ze Klingons zijn, beter dan de rest. Je zag Worf ook niet meefeesten en zat worden met de vijand in "Redemption". Hij bleef geconcentreerd, hij zag het niet als een spelletje maar als een serieuze zaak. Worf heeft ook meer aandacht geschonken aan de spiritualiteit.

TNG "Reightfull Heir" gaat grotendeels over het feit dat de huidige generatie Klingons niet de lessen van Kahless volgen, dat ze van het rechte zijn afgedwaald.

En in deze aflevering maar met name in TNG "Sins Of The Father", "Reunion" en "Redemption" wordt de corruptie die het Klingon Rijk infecteert behandeld.
MelliW schreef:Goed, laten we dan naar Irak gaan. Het Amerikaanse leger was daar toch behoorlijk aangeslagen om hun doden & gewonden. Ook hebben we in diverse series [ook DS9] doden gezien waarin wel enige pijn werd getoond. Bijvoorbeeld Picard in "Q Who?". Of later de casualties in de Dominion War in DS9 natuurlijk. Het waren mensen die onder hem stonden, en onder zijn verantwoordelijkheid. Daar had toch wel iets van gehoord mogen worden?
Picard was niet verdrietig over die 18 doden. Hij was boos op Q voor het laten sterven van die mensen alleen maar om Picard een lesje te leren. Sisko was ook niet verdrietig over verloren manschappen onder zijn bevel. Het doet wel pijn, het is niet leuk voor een bevelhebber maar wilt niet zeggen dat hij een potje gaat zitten janken ofzo. Die dingen horen nu eenmaal bij het beroep. En de bevelhebber dient sterk over te komen voor de rest van zijn manschappen. Tussen de aankomst van Starfleet versterkingen en het gesprek met Worf zat enig tijd. Tijd om stil te staan bij de gesneuvelden. Zoiets hoeft niet elke keer in beeld te worden gebracht of te worden vermeld.
MelliW schreef:Inderdaad, hadden we die kutfilm "The Undiscovered Country" ook niet gehad
TNG heeft de Klingons tot vrienden, bondgenoten, gemaakt. Vier jaar voordat TUC uitkwam.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

MelliW schreef:
Inderdaad, hadden we die kutfilm "The Undiscovered Country" ook niet gehad :)
UC is beter dan alle TNG films bij elkaar opgeteld >:)
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Noem de afleveringen op waarbij in uitgebreide hand tot hand gevechten de Klingons de vloer aanveegden met hun menselijke tegenstanders. Niemand hier heeft aangetoond dat andere Star Trek series veel beter omgingen met de Klingons dan DS9. Ik kan zo al 4 momenten opnoemen waarbij Klingons niet de vloer aanveegden met hun menselijke/niet-Klingon tegenstanders.
Is zien...de aflevering waarmee ze met z'n 3-en die Albino & hun trawanten gaan afmaken. Dan hebben "Nor the battle to the strong", waar (gedeeltelijk off-screen) de mensen toch het onderspit delven om er is twee te noemen.
Het doet wel pijn
Dat had ik wel willen zien bij Sisko
TNG heeft de Klingons tot vrienden, bondgenoten, gemaakt. Vier jaar voordat TUC uitkwam.
DUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
UC is beter dan alle TNG films bij elkaar opgeteld
Als jij dat vindt, prima jongen =) Al vind je Titanic beter dan alle TNG films bij elkaar :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

nah titanic zou ik niet aandragen, maar wel films als Pitch Black en Event Horizon :)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

MelliW schreef:
Het doet wel pijn
Dat had ik wel willen zien bij Sisko
Sisko had het soms wel degelijk zwaar en je kon zien dat hij er last van had. Niet altijd te zien natuurlijk (om in elke ep zoiets naar voren te laten komen is onzin), maar de quotes van Sisko hieronder is een mooi voorbeeld.
"Now you listen to me, Quark, because I'm only going to say this one time. I care about Nog and every soldier under my command, understood? EVERY ... SINGLE ... ONE!"
Sisko - The Siege of AR-558
"How many this time?" - "Including the troops lost at AR-558, seventeen hundred and thirty." - "Seventeen hundred and thirty!" - "That's a lot of names." - "They're not just names. It's important we remember that. We have to remember."
Sisko en anderen - The Siege of AR-558
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

how bigger they are how harder they fall.

Oftewel zoals 3rd al zij kracht is niet alles. ik zal een voorbeeld geven.

In het uitgaans cafe "Hotel America" in Hoek van Holland staat Ted van de Parre (oud sterkste man van nl) als "bouncer" meer dan 2 meter hoog erug breed grote spieren en veel kracht. alleen kreeg hij toch flinke klappen van een kleine snelle chinees die niet naar binnen mocht. Hij ontweek een hoop van Ted's klappen. oke er zat veel kracht achter maar ja hij ontweek ze zo.

En zoals je ook kan zien in die gevechten zie je dat die klingons al hun kracht achter 1 bat'leth klap zetten die vervolgens ontweken word, de klingon staat een paar sec "vast" door die kracht uitspatting en krijgt vervolgens van de weg gedoken kira,dax,sisko,o'brien etc etc een flinke klap,stoot,trap faser shot etc etc retour.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

22339 schreef:how bigger they are how harder they fall.

Oftewel zoals 3rd al zij kracht is niet alles. ik zal een voorbeeld geven.

In het uitgaans cafe "Hotel America" in Hoek van Holland staat Ted van de Parre (oud sterkste man van nl) als "bouncer" meer dan 2 meter hoog erug breed grote spieren en veel kracht. alleen kreeg hij toch flinke klappen van een kleine snelle chinees die niet naar binnen mocht. Hij ontweek een hoop van Ted's klappen. oke er zat veel kracht achter maar ja hij ontweek ze zo.

En zoals je ook kan zien in die gevechten zie je dat die klingons al hun kracht achter 1 bat'leth klap zetten die vervolgens ontweken word, de klingon staat een paar sec "vast" door die kracht uitspatting en krijgt vervolgens van de weg gedoken kira,dax,sisko,o'brien etc etc een flinke klap,stoot,trap faser shot etc etc retour.
Jouw voorbeeld zou alleen opgaan als heel starfleet zo was afgetrained, wat dus niet zo is. Of heb jij Sisko ooit wel eens zien trainen op gevechtstechnieken?
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Sisko had het soms wel degelijk zwaar en je kon zien dat hij er last van had. Niet altijd te zien natuurlijk (om in elke ep zoiets naar voren te laten komen is onzin), maar de quotes van Sisko hieronder is een mooi voorbeeld.
Oh, dus stel, ik heb 12 broers, en ik rouw telkens als d'r 1 overlijdt. Moet ik dan na nummertje 6 stoppen omdat het "onzin is" ?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Wacht ff. Ik zeg niet dat Sisko dat niet doet. Ik zeg alleen dat ze heel dat rouwproces niet in elke ep laten zien omdat dat anders onzin was.
Daarbij komt nog dat broers dichter bij je staan dan onbekende officieren onder jouw commando. Sisko was er toch ook kapot van toen Jadzia dood was. Zij stond heel dicht bij hem?
En in The Siege of AR-558 zei hij dat hij telkens als hij een lijst met overledenen bekeek hij alle namen las en ze probeerde te onthouden, maar dat er op een gegeven moment geen einde meer aan kwam (zie quote). Ik wil alleen maar zeggen dat Sisko wel die zware last met zich mee droeg. Niet dat men liet zien alsof het hem allemaal maar koud liet.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

mr_Vulcan schreef:Wacht ff. Ik zeg niet dat Sisko dat niet doet. Ik zeg alleen dat ze heel dat rouwproces niet in elke ep laten zien omdat dat anders onzin was.
Daarbij komt nog dat broers dichter bij je staan dan onbekende officieren onder jouw commando. Sisko was er toch ook kapot van toen Jadzia dood was. Zij stond heel dicht bij hem?
En in The Siege of AR-558 zei hij dat hij telkens als hij een lijst met overledenen bekeek hij alle namen las en ze probeerde te onthouden, maar dat er op een gegeven moment geen einde meer aan kwam (zie quote). Ik wil alleen maar zeggen dat Sisko wel die zware last met zich mee droeg. Niet dat men liet zien alsof het hem allemaal maar koud liet.
Siege wel, Way of the Warrior niet, en aangezien dat één van de eerste keren was dat ie echt mensen verloor had ie *misschien* wel een beetje emotie kunnen tonen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Was niet de eerste keer hoor, de eerst keer waarvan wij het wetenwas tijdens wolf359 en daar was ie aan het begin van de serie nog steeds kapot van (en niet alleen omdat het zijn vrouw was).
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

captain crash schreef:Was niet de eerste keer hoor, de eerst keer waarvan wij het wetenwas tijdens wolf359 en daar was ie aan het begin van de serie nog steeds kapot van (en niet alleen omdat het zijn vrouw was).
Daarom zei ik ook "één van de eerste keren".
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nou ik denk dat sisko al meer emotie heeft getoond over het verlies van manschappen dan andere captains in series ooit gedaan hebben door vier jaar ofzo over het verwerken van wolf359 te doen.

Om even op een vrij afgezaagd thema terug te komen: Picard hebbenw e ook wel zien lijden eronder, maar helemaal niet zo erg als je zou verwachten na alles wat hij gedaan heeft. En jah, ik weet het, je hebt die ene ep family maar feitelijk is het daarna ook gewoon weer business as usual. Dat is iets trekachtigs en niet ds9achtig en feitelijk doet ds9 het nog het beste van alle series. Van mij had er best meer emotie in gemogen, maarjah, dan heb je die mensen die vinden dat het soepachtig wordt he...dat zijn mensen die nooit naar soaps kijken maar das weer een hele andere beschouwing.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

MelliW schreef:Is zien...de aflevering waarmee ze met z'n 3-en die Albino & hun trawanten gaan afmaken.
En zoals ik eerder al had gezegd, komen Dahar-meesters Kang, Kor en Koloth uit andere tijden.
MelliW schreef:Dan hebben "Nor the battle to the strong", waar (gedeeltelijk off-screen) de mensen toch het onderspit delven om er is twee te noemen.
Hoeveel grondtroepen hadden de Klingons ingezet? En hoeveel Starfleet?

En hand tot hand gevechten vonden geheel off screen plaatst.

Wel opmerkelijk dat je twee voorbeelden uit DS9 zijn.
MelliW schreef:Dat had ik wel willen zien bij Sisko
Waarom? We hebben het verschillende keren gezien. Het is niet nodig om dit elke keer in beeld te brengen, zeker niet als het niets toevoegt aan het verhaal.
MelliW schreef:DUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan niet net doen alsof TUC de Klingons enigszins soft heeft gemaakt.
MelliW schreef:Jouw voorbeeld zou alleen opgaan als heel starfleet zo was afgetrained, wat dus niet zo is. Of heb jij Sisko ooit wel eens zien trainen op gevechtstechnieken?
Uitgebreid zien trainen niet maar we hebben Sisko ook nooit gezien als Starfleet kadet. Wat we wel meerdere malen hebben gezien, was een Sisko die goed was in hand tot hand vechten. "The Jem'Hadar", "The Search", "Past Tense". En wat we niet hebben gezien, was een Sisko die continu een pak slaag kreeg van iedereen.
Melliw schreef:Oh, dus stel, ik heb 12 broers, en ik rouw telkens als d'r 1 overlijdt. Moet ik dan na nummertje 6 stoppen omdat het "onzin is" ?
Idiote vergelijking.
Een broer is familie, meestal een hechtere band dan een willekeurig bemanningslid.
Niemand heeft gezegd dat er niet gerouwd werd. Het gebeurde alleen off screen omdat het niet noodzakelijk is om zoiets elke keer te laten zien.

Ik zag in Band of Brothers ook niet elke keer Winters' reactie toen iemand van Easy Company sneuvelde.
MelliW schreef:Siege wel, Way of the Warrior niet, en aangezien dat één van de eerste keren was dat ie echt mensen verloor had ie *misschien* wel een beetje emotie kunnen tonen.
Way of the Warrior was niet één van de eerste keren dat Sisko mensen onder zich verloren had.

En je wilt maar niet realiseren dat zoiets vaak off screen gebeurt, niet alleen in DS9. We hebben ook nooit gezien dat Sisko op de hoogte werd gebracht van het aantal gesneuvelden. Toch is dat gebeurd.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

captain crash schreef:Nou ik denk dat sisko al meer emotie heeft getoond over het verlies van manschappen dan andere captains in series ooit gedaan hebben door vier jaar ofzo over het verwerken van wolf359 te doen.

Om even op een vrij afgezaagd thema terug te komen: Picard hebbenw e ook wel zien lijden eronder, maar helemaal niet zo erg als je zou verwachten na alles wat hij gedaan heeft. En jah, ik weet het, je hebt die ene ep family maar feitelijk is het daarna ook gewoon weer business as usual. Dat is iets trekachtigs en niet ds9achtig en feitelijk doet ds9 het nog het beste van alle series. Van mij had er best meer emotie in gemogen, maarjah, dan heb je die mensen die vinden dat het soepachtig wordt he...dat zijn mensen die nooit naar soaps kijken maar das weer een hele andere beschouwing.
Daarbij vergeet je gemakshalve "Q Who?" "Data's Day", "Generations" en "The Pegasus" Picard ook emotie toont, om verschillende redenen, maar goed, ik had zo'n kortzichtige "maar ds9 doet het toch beter" wel van je verwacht.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

En zoals ik eerder al had gezegd, komen Dahar-meesters Kang, Kor en Koloth uit andere tijden.
Ook in "andere tijden" waren er bepaalde natuurwetten
Hoeveel grondtroepen hadden de Klingons ingezet? En hoeveel Starfleet?

En hand tot hand gevechten vonden geheel off screen plaatst.
Nu we het er toch over hebben, de Klingons wonnen aardig van de Cardassians.
Wel opmerkelijk dat je twee voorbeelden uit DS9 zijn.
Zoals je misschien wel weet was d'r vrede tijdens TNG
Dan niet net doen alsof TUC de Klingons enigszins soft heeft gemaakt.
Ik had het kunnen weten dat een cynische grap niet aan jou besteed was =)
Uitgebreid zien trainen niet maar we hebben Sisko ook nooit gezien als Starfleet kadet. Wat we wel meerdere malen hebben gezien, was een Sisko die goed was in hand tot hand vechten. "The Jem'Hadar", "The Search", "Past Tense". En wat we niet hebben gezien, was een Sisko die continu een pak slaag kreeg van iedereen.
Klopt, hij zal wat training hebben gehad en hij had wat ervaring (zie de beroemde baseball aflevering), maar een uitblinker was ie niet. Geen partij voor een Klingon naar mijn mening.
Idiote vergelijking.
Een broer is familie, meestal een hechtere band dan een willekeurig bemanningslid.
Niemand heeft gezegd dat er niet gerouwd werd. Het gebeurde alleen off screen omdat het niet noodzakelijk is om zoiets elke keer te laten zien.
Hallo? Het was de EERSTE KEER dat DS9 een grote aanval doorstond van wezens die voorheen als VRIENDEN werden beschouwd. Na "Q Who?" (eerste aanvaring met de Borg) was d'r ook een soort "bezinning". Het is daarna niet elke keer getoond (wel af en toe, zoals met Best of Both Worlds, maar deze aflevering beinvloedde Picard dan ook persoonlijk)
Way of the Warrior was niet één van de eerste keren dat Sisko mensen onder zich verloren had.

En je wilt maar niet realiseren dat zoiets vaak off screen gebeurt, niet alleen in DS9. We hebben ook nooit gezien dat Sisko op de hoogte werd gebracht van het aantal gesneuvelden. Toch is dat gebeurd.
Oh, als het zo gaat, misschien zijn d'r in Enterprise al tientallen offscreen gesneuveld :P
Gesloten