DS9 Battle VS Generations

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

DS9 Battle VS Generations

Bericht door petrulli »

Hallo, ik zat vandaag eens een x de film Generations te kijken en toen viel mij iets op.

Je ziet in Generations een Bird of Prey ontploffen en tijdens de ontploffing laten ze beelden zien in het schip zelf, dat er zo´n klingon naar buiten wordt gezogen enzo...

En toen dacht ik, dit ken ik, en heb ik even die laatste Battle bij Ds9 gekeken.. en wat denk je precies dezelfde beelden van die klingon die naar buiten wordt gezogen.

Is dit iemand wel eens opgevallen?
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Nee, is het echt helemaal hetzelfde?
Paul
Ensign
Ensign
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 jun 2002, 10:41
Locatie: Amsterdam

Bericht door Paul »

Vanwege geldtekort werd er in de laatste slag in DS9 oud beeld gebruikt. Ovgs komt die ontploffende Bird of Prey uit Generations ook van ST6.
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

Tis mij nooit opgevallen, maar et zou zommaar kunnen. Er worden in DS9, en ook gewoon Star Trek heel vaak special effects gerecycled om geld te bespraren, vooral bij DS9 omdat daar zoveel battles in zitten. Sommige andere stukken uit What You Leave Behind zijn ook gewoon geknipt uit (volgens mij) Tears of the Prophets.
Shran, Military Strongman
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 jul 2002, 13:41

Bericht door Shran, Military Strongman »

Die interne ontploffingen bestaan idd uit oud materiaal. Veel uit Generations en ook een uit de pilot "Emissary". En volgens mij ook wat uit "Call to Arms".

Veel battlescenes van "What You Leave Behind" is oud materiaal. Spul uit "Sacrifice of Angels", "The Changing Face of Evil" en "Tears of the Prophets".

Erg irri. :(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Die_ene schreef:Tis mij nooit opgevallen, maar et zou zommaar kunnen. Er worden in DS9, en ook gewoon Star Trek heel vaak special effects gerecycled om geld te bespraren, vooral bij DS9 omdat daar zoveel battles in zitten.
Ja vooral omdat in de andere series geen grootschalige battles zaten en alles nog motion control was ipv CGI.

In WYLB komen wat FX shots terug van "Sacrifice Of Angels", "Tears Of The Prophets" en "The Changing Face Of Evil".

In "Call To Arms" 1 FX shot van VOY "Caretaker" en (minstens) 1 FX shot van "The Search".
Shran, Military Strongman
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 jul 2002, 13:41

Bericht door Shran, Military Strongman »

3rd RemataKlan schreef:In WYLB komen wat FX shots terug van "Sacrifice Of Angels", "Tears Of The Prophets" en "The Changing Face Of Evil".
Ik geloof dat ik dat al gezegd heb, vriend. :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dit was voornamelijk een geld kwestie, persoonlijk hoop ik dat er ooit een dag komt dat ze er nog iets aan doen en ds9 alsnog de 'eigen' gevechtscenes geven die ze verdienen.
Gebruikersavatar
LGM
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 598
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:14
Locatie: Sweetlake-City

Bericht door LGM »

Ik vind het heel jammer dat ze veel scenes recyclen, maar ja het kan niet anders als men geldgebrek heeft. Wat ik ook jammer vindt is dat ze telkens de zelfde beelden gebruiken als de de Cardassian of Bajoran scenes bijvoorbeeld laten zien. Ze zoomen dan langzaam in bijvoorbeeld in Cardassia Prime, daar laten ze een soort vage straat zien. Wat ik veel liever zie is elke keer een andere scene , zoals bijvoorbeeld marcherende cardassian troepen of Jem'Hadar en andere bondgenoten. Of een snelle scene waarbij ze verzets mensen oppakken.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Ach, in de eerste plaats valt t me nieteens op, en verder gaat t mij om t verhaal, niet om de beelden. Ik vind het erger als ze het verhaal recyclen :(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

LGM schreef:Ik vind het heel jammer dat ze veel scenes recyclen
Het valt wel mee. In WYLB viel het ontzettend op omdat het complete stukjes waren, zelfs 1 uit een aflevering die er kort ervoor kwam.
LGM schreef:Wat ik ook jammer vindt is dat ze telkens de zelfde beelden gebruiken als de de Cardassian of Bajoran scenes bijvoorbeeld laten zien. Ze zoomen dan langzaam in bijvoorbeeld in Cardassia Prime, daar laten ze een soort vage straat zien. Wat ik veel liever zie is elke keer een andere scene , zoals bijvoorbeeld marcherende cardassian troepen of Jem'Hadar en andere bondgenoten. Of een snelle scene waarbij ze verzets mensen oppakken.
Je zag na verloop van tijd meerdere (bewegende) shots van de oppervlakte van Cardassia ook met verschillende standen van de zon dacht ik.

Ik denk wel dat het steeds uitgebreider gaat worden. VOY had soms ook mooie shots van oppervlaktes bv de stad in "Workforce".

Ze zijn al een stuk verder dan de schilderijdagen van TNG. :D
Gebruikersavatar
Bosch571
Ensign
Ensign
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:59
Locatie: Luyksgestel (brabant)

Bericht door Bosch571 »

die techniek he :D Vind het niet zo erg dat ze wat dubbelgebruiken in WYLB word er niet minder spanent om en er zat genoeg nieuw materiaal in.
Shran, Military Strongman
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 jul 2002, 13:41

Bericht door Shran, Military Strongman »

Liever een wat kortere battle dan een battle met allerlei oude scenes erin, bah! :(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Shran, Military Strongman schreef:Liever een wat kortere battle dan een battle met allerlei oude scenes erin, bah! :(
Ah kom op! Dan had je gezegd 'het is zo kort, bah! :(' :)

Plus was de muziek wel mooi. 8-)
Excelsior
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 373
Lid geworden op: 02 jun 2002, 21:51
Locatie: BREDA

Bericht door Excelsior »

dit is niet echt allemaal ds9 vs generations he
Gebruikersavatar
Hecard
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 aug 2002, 21:27
Locatie: NCC 1305-E USS Yamato
Contacteer:

Bericht door Hecard »

Excelsior schreef:dit is niet echt allemaal ds9 vs generations he
idd. dit is alle "reeksen/filmen" vs. DS
Gesloten