Grootte van de vloten tijdens de Dominion War

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

ligt het aan mij of zijn de vloten na Sacrifice of Angels veel kleiner geworden?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

De vloot in SoA bestond uit meerdere vloten. En niet elke vloot was even groot.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Die ene vloot in Tears of the Prophets leek maar uit hoogstens 80 schepen te bestaan en nadat de Jem'hadar hun aanval op de Klingons hadden gedaan waren er 15 schepen verwoest of zwaar beschadigd en Martok zei dat het zware verliezen waren terwijl gewoonelijk een vloot uit 200 schepen bestaan
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Moderator Post

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik heb het topic gesplitst van het Sisko en In The Pale Moonlight topic zodat dat topic niet off topic gaat.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

oh ik dacht al, dat ik zomaar een topic heb gecreeerd zonder het zelf te weten vond ik al raar....


Maar ik blijf wel bij dat de vloten Na Sacrifice of Angels veel kleiner zijn geworden. Waarschijnelijk omdat ze geen grote vloten meer concentreren maar dat ze hun verspreid hebben voor verdediging en dat er een beperkt aantal beschikbaar is voor aanval sinds Sacrifice of Angels
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

En omdat de halve vloot misschien vernietigd was...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Grisnakh schreef:Maar ik blijf wel bij dat de vloten Na Sacrifice of Angels veel kleiner zijn geworden. Waarschijnelijk omdat ze geen grote vloten meer concentreren maar dat ze hun verspreid hebben voor verdediging en dat er een beperkt aantal beschikbaar is voor aanval sinds Sacrifice of Angels
Kom op zeg. De vloot in SoA was samengesteld uit twee vloten. Verder worden vloten regelmatig opnieuw ingedeeld aan de hand van de situatie. In "Tears of the Prophets" was niet te zien uit hoeveel schepen de vloot bestond omdat je telkens een ander deel van de vloot zag.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Maar je zag wel een paar overview-shots waar de grootste gedeelte van de vloot te zien is
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik wou dat ik wist waar het hier over gaat
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

!¿!Mats!¿! schreef:ik wou dat ik wist waar het hier over gaat
Dan moet je Deep Space Nine kijken :? .
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

!¿!Mats!¿! schreef:ik wou dat ik wist waar het hier over gaat
oh, gewoon over het spannenste gebeurtenis in Trek bespreken!
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

!¿!Mats!¿! schreef:ik wou dat ik wist waar het hier over gaat
wrom post je dan :?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Grisnakh schreef:Maar je zag wel een paar overview-shots waar de grootste gedeelte van de vloot te zien is
Valt wel mee.

De vloot in SoA was erg groot, bestond grotendeels uit twee aparte vloten en mogelijk nog wat extra schepen die waren toegevoegd. Ook nog die kleine fighters die in "Tears" niet nodig waren.

We kunnen even kijken naar andere vloten.

In "A Time To Stand" bestond de Zevende Vloot uit 112 schepen.
De vloot in "The Changing Face of Evil" bestond uit 315 schepen. Wat niet betekent dat de vloot de daar lag uit zoveel schepen bestond, versterkingen werden naar Chin'toka gestuurd toen de Breen waren doorgebroken.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Je moet niet vergeten dat behalve de slag die we zien er ook andere vloten bezig zijn met verdediging of offensief.

In DS9 hadden ze talloze keren overschillende frontlinies zoals de Kalandra sector,Vulcan,Benzar en Betazoid.

de vloten die wij zien zijn onttrokken van frontlinies voor een offensief zoals Tears, SoA of the Changing face of Evil
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Second Fleet
This fleet was joined by the USS Defiant and IKS Rotarran following the evacuation of Deep Space 9 at the end of 2373. Later in 2374, the fleet was pulled out of the Kotanka system to be part of the task force sent to retake Deep Space 9 (see Operation Return). The fleet was later sent in an offensive against the Dominion forces occupying Betazed.

Third Fleet
This fleet remained to protect Earth when the Second and Fifth Fleets participated in the retaking of Deep Space 9 in 2374. Later in the war, the fleet requested two more Romulan attack wings.

Fifth Fleet
This fleet fought along the Vulcan border, until it joined the task force sent to retake Deep Space 9.

Sixth Fleet
This fleet was pulled from the Bolian front in 2375.

Seventh Fleet
This fleet attempted to stop the Jem'Hadar in the Tyra system in 2374, but only 14 ships survived of the 112 in the fleet. The Seventh Fleet later took heavy losses again, this time at Sybaron, and it was still at half strength when sent to try to cut off the Dominion at the Tibor Nebula. In 2375, the fleet was assigned to launch an offensive in the Kalandra sector.

Vessels assigned to the Seventh Fleet included USS Destiny.

Ninth Fleet
The fleet was intended to be used in the effort to retake Deep Space 9 but did not arrive in time. Deep Space 9 was later designated as headquarters to this fleet and General Martok was made its Supreme Commander.

Vessels assigned to the Ninth Fleet included USS Akagi, USS Exeter, USS Potemkin and USS Sutherland.

Tenth Fleet
This fleet was assigned to protect Betazed and its colonies, but while the fleet was on a training exercise, the planet fell to the Dominion.

Bron: Memory-Alpha

Geen aantallen dus, maar wel wat info over de vloten die voorbij zijn gekomen in DS9. :)

Naar mijn weten was de Second Fleet de grootste aangezien deze een combinatie werd van andere vloten om DS9 te heroveren.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Maar werd het toen nog de Second Fleet genoemd? En bleef het nog in die formatie bestaan na de herovering? Dat laatste lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Alle vloten van 1 t/m 10 lijken wel de hoofd gevechtvloten te zijn en anderen boven de 10 reserve.

Zoals de Elfde Order, volgens Martok een reserve-eenheid bestaand uit oude mannen en gewonden. De vloten die altijd worden genoemd zijn altijd onder de 10
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ja hoor, we gaan hele vloten op de reservebank zetten ook al kunnen we elk schip gebruiken.

Weet je welke Cardassian Order gestationeerd was op één van de meest zwaarst versterkte planeten in de Cardassian Union? De Twaalfde.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

3rd RemataKlan schreef:Ja hoor, we gaan hele vloten op de reservebank zetten ook al kunnen we elk schip gebruiken.

Weet je welke Cardassian Order gestationeerd was op één van de meest zwaarst versterkte planeten in de Cardassian Union? De Twaalfde.
Welke episode was dat?

het kan ook zijn dat alle Orders boven de 10 planetaire legers zijn?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Grisnakh schreef:Welke episode was dat?
Tacking into the Wind
Grisnakh schreef:het kan ook zijn dat alle Orders boven de 10 planetaire legers zijn?
Onwaarschijnlijk. Bij de bekende Orders zaten ook grondtroepen.

Ik begrijp niet waarom je zo gefixeerd bent op het aantal 10.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

3rd RemataKlan schreef:
Ik begrijp niet waarom je zo gefixeerd bent op het aantal 10.
Omdat ik altijd alleen van vloten hoor die de achtste,vijfde,tweede,zesde en nauwelijks van andere (behalve Tacking Into the Wind)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Je hoort ook geen First Fleet, Fourth Fleet of Eight Fleet.

Tien vloten zou te weinig zijn gezien de grootte van het gebied waarin werd gevochten.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Ze verschillen ook vaak.!

bijvoorbeeld in A Time to Stand zei O'Brien of iemand anders dat de Seventh fleet hun laatste hoop is. Dan blijkt de Seventh fleet uit 112 schepen had bestaan.

Maar later wanneer ze de 2 vloten samenvoegen voor Operatie Return dan zijn ze met 600 schepen dus beide vloten bestaan uit 300 schepen elk!



Ik dacht eerst dat Federatie en Klingon vloten gescheiden vochten maar de Negende vloot die gestationeerd is op DS9 bestaat uit Federatie en Klingon schepen
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Grisnakh schreef:Ze verschillen ook vaak.!

bijvoorbeeld in A Time to Stand zei O'Brien of iemand anders dat de Seventh fleet hun laatste hoop is. Dan blijkt de Seventh fleet uit 112 schepen had bestaan.

Maar later wanneer ze de 2 vloten samenvoegen voor Operatie Return dan zijn ze met 600 schepen dus beide vloten bestaan uit 300 schepen elk!
Dit is al behandeld in voorgaande posts.

Verder was de Seventh Fleet niet de laatste hoop.
Grisnakh schreef:Ik dacht eerst dat Federatie en Klingon vloten gescheiden vochten maar de Negende vloot die gestationeerd is op DS9 bestaat uit Federatie en Klingon schepen
Dus waren er gemengde vloten.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

hoe groot is eigenlijk de geallieerde vloot in WYLB?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Grisnakh schreef:hoe groot is eigenlijk de geallieerde vloot in WYLB?
Groot.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

en de Dominion vloot? :-D
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Grisnakh schreef:en de Dominion vloot? :-D
Te klein 8-)
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Vonden jullie niet de verdeling van tegenstanders tijdens de eindslag van What you have left nehind erg oneerlijk?

Ik bedoel, De Romulanen en Cardassianen: de 2 meeste verzwakte vloten moeten het opnemen tegen de Jem'hadar die nog in volle aantalen zijn en ook 5 van die mega-grote Jem'hadar dreadnoughts hebben.

De Klingons moeten tegen de Breen, Als ze nog hun energy-dampners effectief waren dan zou het nog eerlijk maar zonder die voordeel worden Breen-schepen binnen seconden aan flarden geschoten

En de Federatie zelf neemt de verdedigings-werken...Die lekker stationair zijn en Federatie-schepen zoals de Defiant kunnen die dingen redelijk goed te grazen nemen
Mar
Ensign
Ensign
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 nov 2003, 09:19

Bericht door Mar »

Wat ik trouwens altijd raar heb gevonden; er wordt (als ik het me goed herinner, kan best zijn dat ik uitspraken verkeerd onthoufden heb) af en toe gezegd dat de Jem'hadar zo snel worden gefokt en dat ze met een gigantische snelheid schepen bouwen. Of iniedergeval een stuk sneller dan de Federation.

Hoe kan het dan dat de federatie, nadat de Dominion jaren de tijd hebben gehad om een uberleger te bouwen, de Federatie toch nog vrij makkelijk doorbreekt, en uiteindelijk ook de oorlog wint? Volgens mij had de dominion tegen die tijd het hele delta kwadrant al moeten hebben met een vloot van 1000000000 schepen.

Kan ook zijn dat ik helemaal fout zit hoor, excuses alvast daarvoor ;-).
Plaats reactie