Opvolger Jadzia

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Opvolger Jadzia

Bericht door WeyounsLastClone »

We zijn nu gewend aan het idee dat de opvolger van de Dax-symbiont Ezri is. Hebben jullie er wel eens over nagedacht hoe het zou zijn geweest als het een mannelijke opvolger was geweest? Had imo vrij interessant uitgewerkt kunnen worden met Worf en hoe hij daarmee omgaat.

Maar goed, waarschijnlijk hebben ze dit niet gedaan omdat de vrouwen toch al in de minderheid waren in de main cast en anders zou alleen Kira overblijven. Okay, Leeta is ook wel behoorlijk vrouwelijk (goh, waarom zouden ze die in de serie hebben zitten?), maar die hoort er toch niet echt bij.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Er was toch een mooie ep wat geslachtswisselingen doen met Trills? De naam ontglipt me nu ff maar het was toch gelijkaardig.

Uiteindelijk zou het wel een verschil gegeven hebben, Worf zou het waarschijnlijk nog lastiger gehad hebben om de legacy van Jadzia te aanvaarden.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Nebulaguy schreef:Er was toch een mooie ep wat geslachtswisselingen doen met Trills? De naam ontglipt me nu ff maar het was toch gelijkaardig.

Uiteindelijk zou het wel een verschil gegeven hebben, Worf zou het waarschijnlijk nog lastiger gehad hebben om de legacy van Jadzia te aanvaarden.
In 'Rejoined' ontmoette Jadzia de echtgenote van een mannelijke voorganger van Dax. Maar dat had alleen invloed op Jadzia, niet op de rest van de crew.

Persoonlijk vond ik Ezri zelf niet zo leuk als opvolger van Jadzia, dus daarom heb ik me vaak afgevraagd hoe het zou zijn als er een andere opvolger zou zijn geweest.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Juist Rejoined, die was het. Nu ja ik vraag me af in hoeverre een mannelijke opvolger ipv Ezri nog meer moeilijkheden voor de crew zou gegeven hebben. Uiteindelijk was het toch Worf (zoals Jadzia in Rejoined) die er het meeste moeite mee had.

Persoonlijk heb ik Ezri ook nooit echt goed gevonden als opvolger van Jadzia, het verschil was gewoon te groot, en om haar nu echt als een nieuw personage te beschouwen, daar had ze dan weer te veel van Jadzia in zich. Kortom, ik heb ze altijd een beetje als buitenbeentje bekeken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ezri had natuurlijk maar één seizoen om zich te bewijzen. En een seizoen waarin veel andere dingen véél belangrijker waren. Vooral omdat Jadzia zo'n geweldig karakter was, was het lastig om snel aan Ezri te wennen.

Een man zou idd weer wat anders zijn geweest. Maargoed, dan had Bashir weer pech :) Ben opzich wel tevreden over hoe het nu gedaan is. Met Worf is het allemaal mooi uitgewerkt in ieder geval.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Vis schreef:Ezri had natuurlijk maar één seizoen om zich te bewijzen. En een seizoen waarin veel andere dingen véél belangrijker waren. Vooral omdat Jadzia zo'n geweldig karakter was, was het lastig om snel aan Ezri te wennen.

Een man zou idd weer wat anders zijn geweest. Maargoed, dan had Bashir weer pech :) Ben opzich wel tevreden over hoe het nu gedaan is. Met Worf is het allemaal mooi uitgewerkt in ieder geval.
Was wel cool geweest als Kira iets met een mannelijke opvolger van Jadzia had gekregen. :-D

Of als de makers van DS9 zich heel progressief hadden gevoelt hadden ze Bashir er mee aan kunnen laten pappen (maar goed, DS9 had in seizoen 7 wel wat anders aan het hoofd dan dit).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:Persoonlijk heb ik Ezri ook nooit echt goed gevonden als opvolger van Jadzia, het verschil was gewoon te groot, en om haar nu echt als een nieuw personage te beschouwen, daar had ze dan weer te veel van Jadzia in zich. Kortom, ik heb ze altijd een beetje als buitenbeentje bekeken.
Dit kan ik even niet volgen. Een te groot verschil maar ze had dan teveel van Jadzia in zich. :?

Ik ben blij met Ezri. Ik zie haar niet als opvolger van Jadzia want dat is ze niet en zo is ook niet bedoeld. Het een totaal ander en uniek personage die haar eigen kijk heeft op zaken die nogal anders is dan die van Jadzia. En dan nog het feit dat Ezri nooit bedoeld was voor een symbiont wat nieuwe mogelijkheden gaf.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ok laat ik het dan even verduidelijken.

Eerst had je 6 seizoenen Jadzia, een personage die heel wijd gebruikt werd en eigenlijk heel snel werd afgeschreven, een tamelijk onevenwichtige situatie.

Dan komt opeens Ezri tevoorschijn die alles van Jadzia in zich draagt (daar bouwt het verhaal ook op verder), maar toch heel anders is dan Jadzia qua karakter. Ezri was van in het begin totaal anders dan Jadzia, toch bleef men met de Jadzia-gelijkenis spelen in de serie, iets wat van mij niet had gemoeten.

Met andere woorden een totaal ander personage dan Jadzia, maar toch met veel herinneringen aan Jadzia, iets wat niet echt had gemoeten. Het lijkt dat Jadzia niet zoveel van Curzon meedroeg als Ezri van Jadzia.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Daar weet jij niks van. Jij weet niet hoe Curzon was...
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Galenfuinion schreef:Daar weet jij niks van. Jij weet niet hoe Curzon was...
Dat is ook weer niet waar, tijdens DS9 zie je toch voldoende connecties naar Curzon om je een beeld te vormen?

Ik zie gewoon Jadzia niet zo veel van Curzon meedragen als Ezri dat doet bij Jadzia...
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Nee, je hebt Curzon slechts één keer gezien. Ik vind samen met Benjamin Sisko dat ze veel op Curzon lijkt, maar toch anders. Net als Ezri.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

1x gezien, maar hij werd wel genoeg beschreven om je er een beeld van te vormen ;).
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

Opvolger Jadzia ik vindt de opvolger niet zo geweldig ik had liever jadzia gehad persoonlijk ook knapper dan erzi
Gebruikersavatar
Diana333
Ensign
Ensign
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 apr 2003, 21:54
Contacteer:

Bericht door Diana333 »

Ik vind Ezri nogal tam vergeleken met Jadzia. Ik weet niet of het helemaal de juiste benaming is maar Jadzia had veel meer pit en zo leek het met haar voorganger Curzon ook.
Plaats reactie