*Reviewtopic Overzicht*

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
TARAraboemdijee
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 okt 2003, 01:49
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door TARAraboemdijee »

Goed idee :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik zit vol van de goede ideeën.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

3rd kan het topic misschien ook wel vastplakken :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Bijgewerkt!
TARAraboemdijee
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 okt 2003, 01:49
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door TARAraboemdijee »

Oi, ik ga zo aflevering 15 en 16 van het eerste seizoen kijken, maar zit wel middenin een tentamenperiode en heb het idee dat iedereen op mij wacht om een nieuw topic te openen.
Als anderen dat willen doen is dat natuurlijk altijd mogelijk (en wat mij betreft wenselijk, hoewel ik dit seizoen eventueel wel af wil maken).
Graag wel de vraag omdat op deze topics te openen met de openingspost die Galenfuinon en ik in alle topics hebben gebruikt, die is nml wel overzichtelijk :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ja, maar wij zijn lui. :-P
TARAraboemdijee
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 okt 2003, 01:49
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door TARAraboemdijee »

De laatste drie van dit seizoen kunnen erbij hoor :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Juistum! Komt eraan! U vraagt en wij doen.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Seizoen 2 has begun...review it!!!
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

En de Dominion has arrived...
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Update!
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

IS nu zo lang geleden en ik dacht er net aan, dus ik heb er weer 4 bijgemaakt. Ik hoop dat ze helemaal kloppen, ik doe dit voor de eerste keer. De afleveringnummers klopten eerst nog niet, maar die heb ik bijgewerkt. (mocht iemand nog iets vinden, zeg maar)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Gaaf! Ik stop ze er morgen bij in het overzicht.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Bump. Ik heb er deze keer 5 gemaakt. Dus als Galenfuinion even vanaf 2x13 tot 2x21 in zijn overzicht zou willen zetten. :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nu maak je ineens 5 topics aan over de afleveringen maar waarom zet je niet metee je eigen mening erin? Dat nodigt al meer uit tot het bespreken van de aflevering dan nu het geval is.

Trouwens de hele manier van doen zoals het nu gaat vind ik persoonlijk onnodig en kan een drempel vormen voor mensen die het willen hebben over een latere aflevering. Een bepaalde lay out wordt aangehouden voor de openingspost, de topic titel heeft telkens dezelfde structuur en de topics worden op volgorde aangemaakt. Andere mensen krijgen zo de indruk dat ze dit moeten handhaven als ze het over een bepaalde aflevering willen hebben.

En dan in dit topic de links plaatsen alsof er van elke aflevering maar één topic mag zijn. Die indruk wordt gewekt. De meeste seizoen 1 topics zijn gesloten, vergeet dat niet.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Waarom gooi je die dicht dan?
Er zijn vast nog wel mensen die over die ep hun mening en waardering willen geven omdat ze hem nu pas (opnieuw) gezien hebben.

In Voyager is trouwens nu al een topic aangemaakt van een 4e seizoen ep
Maar misschien denken de meeste mensen onterecht dat ze er geen mogen aanmaken omdat iemand anders het al doet.
Ik doe het in TNG omdat ik TNG momenteel weer van vooraf aan aan het kijken ben als ik er weer een paar gezien heb dump ik zo'n topic.
Laatst gewijzigd door EMH op 20 jun 2005, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:Waarom gooi je die dicht dan?
Omdat ze te oud zijn.
EMH schreef:Er zijn vast nog wel mensen die over die ep hun mening en waardering willen geven omdat ze hem nu pas (opnieuw) gezien hebben.
Kunnen ze een nieuw topic aanmaken.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Dan krijg je wel een hoop dubbel op op die manier.
Als ik oud ben wordt ik toch ook niet weggegooid? :+
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:Dan krijg je wel een hoop dubbel op op die manier.
Niet echt, want de oude topics zijn gesloten. Er zijn nu ook meerdere topics over dezelfde aflevering en niemand heeft daar last van.
EMH schreef:Als ik oud ben wordt ik toch ook niet weggegooid? :+
Nee, dan word je in een verzorgingstehuis gestopt waar één keer per dag je luier wordt verschoond en je één keer per week mag douchen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Je kunt in dit topic in ieder geval dan ook de links naar die nieuwe topics neerzetten en die oude topics zijn iig wel handig om te zien wat er al over gezegd is.

(niet dat veel mensen die eerst lezen) :X
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

3rd RemataKlan schreef:Nu maak je ineens 5 topics aan over de afleveringen maar waarom zet je niet metee je eigen mening erin? Dat nodigt al meer uit tot het bespreken van de aflevering dan nu het geval is.
Omdat ik daarna weg moest.
Trouwens de hele manier van doen zoals het nu gaat vind ik persoonlijk onnodig en kan een drempel vormen voor mensen die het willen hebben over een latere aflevering. Een bepaalde lay out wordt aangehouden voor de openingspost, de topic titel heeft telkens dezelfde structuur en de topics worden op volgorde aangemaakt. Andere mensen krijgen zo de indruk dat ze dit moeten handhaven als ze het over een bepaalde aflevering willen hebben.
Ik maak alleen de topics aan zoals ze van het begin af aan tot ep 12 van seizoen 2 zijn aangehouden, dus vanaf waar ik ben begonnen de topics te maken. Als je het niet goed vind van hoe ze op dit moment worden gemaakt, mag je het gerust zelf doen.
En dan in dit topic de links plaatsen alsof er van elke aflevering maar één topic mag zijn. Die indruk wordt gewekt. De meeste seizoen 1 topics zijn gesloten, vergeet dat niet.
De TS had dit idee, naar mijn idee niet eens een slecht idee, en ik benadruk hier enkel dat er weer nieuwe reviewtopics zijn. Daarbij als mensen nu over een andere ep willen praten kunnen ze gerust een topic aanmaken. Maken we tegen de tijd dat we met deze topics zover zijn weer een nieuwe of bumpt iemand de oude als die nog niet op slot is.[/quote]
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

uss defiant schreef:Omdat ik daarna weg moest
Je had ze aan kunnen maken op een moment dat je meer tijd had.
uss defiant schreef:Ik maak alleen de topics aan zoals ze van het begin af aan tot ep 12 van seizoen 2 zijn aangehouden, dus vanaf waar ik ben begonnen de topics te maken. Als je het niet goed vind van hoe ze op dit moment worden gemaakt, mag je het gerust zelf doen.
Het maakt mij niet uit in welke volgorde jij de topics aanmaakt maar ik wil niet hebben dat mensen denken dat ze een bepaalde volgorde en/of structuur moeten aanhouden waardoor ze misschien afgeschrikt worden met het aanmaken van reviewtopics van latere afleveringen maar ook van eerdere afleveringen.
En wat ik al helemaal niet wil hebben is datgene wat laatst in het VOY forum is voorgevallen.
uss defiant schreef:De TS had dit idee, naar mijn idee niet eens een slecht idee
TS?

Ik zie het nut er niet van in.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

TS= topicstarter.

En ik had ze idd aan kunnen maken op een moment dat ik meer tijd had, daar heb je gelijk in.

Ow en dat van voyager, dat was enkel Mats 1 keer en TC enkele keren, maar dat is toen opgelost, dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

uss defiant schreef:Ow en dat van voyager, dat was enkel Mats 1 keer en TC enkele keren, maar dat is toen opgelost, dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo?
Jij vindt dus niet dat dit zo de indruk wekt dat afleveringentopics op deze manier moeten worden aangemaakt en dat er van elke aflevering maar één topic mag zijn?

Wat we al wel hebben gezien is dat iemand wat dingen over een aantal afleveringen kwijt wilde en dit in ander topic neerzette omdat de reviewtopics van die afleveringen, zoals hier gelinkt gesloten waren.

Improbable Cause/The Die Is Cast en Rejoined zouden eigenlijk ook toegevoegd moeten worden aan dat overzicht. Het zijn reviews van de afleveringen.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Over je eerste punt: Ik kan begrijpen dat mensen die denken, maar dan kan men toch gewoon ergens helder zeggen (in dit topic eerste post bijv.) dat dit niet het geval is?
En over die topics die jij linkt: Ik ben het ermee eens dat die er dan ook bij moeten, maar ik heb nu eenmaal niet de macht Galenfuinion's post aan te passen, jij wel, dus misschien, mocht je er zin in hebben, dat jij dan even dat erbij kan zetten, aangezien Galenfuinion dit topic al tijden niet meer leest blijkbaar.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

uss defiant schreef:Over je eerste punt: Ik kan begrijpen dat mensen die denken, maar dan kan men toch gewoon ergens helder zeggen (in dit topic eerste post bijv.) dat dit niet het geval is?
En daarmee haal je voor een groot deel het nut van dit overzicht weg.
uss defiant schreef:En over die topics die jij linkt: Ik ben het ermee eens dat die er dan ook bij moeten, maar ik heb nu eenmaal niet de macht Galenfuinion's post aan te passen, jij wel, dus misschien, mocht je er zin in hebben, dat jij dan even dat erbij kan zetten, aangezien Galenfuinion dit topic al tijden niet meer leest blijkbaar.
Maar ik zie weinig nut in deze manier van doen.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ach, misschien willen sommige mensen makkelijk al die topics na lezen, weet ik het, ik gebruik die links iig niet, maar misschien sommige mensen wel.
TARAraboemdijee
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 okt 2003, 01:49
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door TARAraboemdijee »

3rd RemataKlan schreef:Nu maak je ineens 5 topics aan over de afleveringen maar waarom zet je niet metee je eigen mening erin? Dat nodigt al meer uit tot het bespreken van de aflevering dan nu het geval is.

Trouwens de hele manier van doen zoals het nu gaat vind ik persoonlijk onnodig en kan een drempel vormen voor mensen die het willen hebben over een latere aflevering. Een bepaalde lay out wordt aangehouden voor de openingspost, de topic titel heeft telkens dezelfde structuur en de topics worden op volgorde aangemaakt. Andere mensen krijgen zo de indruk dat ze dit moeten handhaven als ze het over een bepaalde aflevering willen hebben.

En dan in dit topic de links plaatsen alsof er van elke aflevering maar één topic mag zijn. Die indruk wordt gewekt. De meeste seizoen 1 topics zijn gesloten, vergeet dat niet.
Ik vind de manier van doen wel handig.

Dit topic is overzichtelijk. Als je een bepaalde aflevering wilt reviewen dan kun je die makkelijk via dit topic opsporen en daarin de review geven. Ik snap dan ook niet helemaal waarom s1 topics zijn gesloten. Wat nu als een user hier een review wilt geven over bijv. Emissary? Moet er dan weer een nieuw topic aangemaakt worden? En dat terwijl er al een topic was en dmv dit topic makkelijk terug te vinden is.

Wat betreft de opbouw van een dergelijk topic. Galen.. en ik hebben dit initiatief genomen omdat we beiden heel DS9 van voren af aan gingen bekijken. (Door een tijdelijke stop ben ik inmiddels bij 2x05). Het leek ons een leuk idee om dan aflevering voor aflevering te bespreken. De layout van de topics is gewoon zo ontstaan en aangehouden. Het is IMHO wel leuk om dit iedere aflevering/topic aan te houden, maar niet bepaald nodig. En als users hier een nieuw topic aan willen maken, dan doen ze dat toch gewoon. En wat is er precies mis met de indruk van het moeten aanhouden van deze layout plus schrijfwijze? Of dat nu wel of niet gebeurd, ik lig er niet wakker van.

Tenslotte je punt van nieuwe afleveringen. Hier heb je helemaal gelijk in. Niettemin kan iemand een nieuw topic zo openen. Deze topics zijn (waren)bedoeld voor het reviewen van een dergelijke aflevering. Als je iets wil bespreken hoeft dat niet perse daarin hoor. En wie ben ik om dat te bepalen. Ik ben jou niet :D

Maar 3rd, om wildgroei te voorkomen, evenals dubbele topics om een aflevering te reviewen. Is 1 reeks hier van alle 178 afleveringen geen goed idee?
TARAraboemdijee
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 okt 2003, 01:49
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door TARAraboemdijee »

3rd RemataKlan schreef:Wat we al wel hebben gezien is dat iemand wat dingen over een aantal afleveringen kwijt wilde en dit in ander topic neerzette omdat de reviewtopics van die afleveringen, zoals hier gelinkt gesloten waren.

Improbable Cause/The Die Is Cast en Rejoined zouden eigenlijk ook toegevoegd moeten worden aan dat overzicht. Het zijn reviews van de afleveringen.
Dat eerste probleem heb je dus zelf gecreeerd door ze te sluiten. En dan geef je anderen de schuld? |:(

Wat dat tweede, waarom zet je ze niet gewoon in de openingspost van dit topic? Zo kan iedereen toch bepaalde reviewtopics terugvinden van bepaalde afleveringen?

Toen ik hier voor het eerst kwam en wat wilde vertellen over een bepaalde aflevering heb ik eerst gezocht of er al een topic over was, om vervolgens daarin te posten. Uiteindelijk bleek een dergelijk topic wel te bestaan, maar te zijn gesloten. Ik heb dus maar een nieuw topic geopend.
Met dit topic is in ieder geval heel makkelijk terug te vinden of een topic al bestaat.

Een idee is misschien ook om gesloten topics uit de lijst te halen, of erbij te zetten dat ze gesloten zijn.

Ik snap trouwens nog steeds neit wat er mis is met oude topics, waarom ze dicht gegooid moeten worden. Alsof je in een ouder topic niet verder kan/mag praten. Ik ken amper fora waar zoiets gebeurd. Ik ben een oud-moderator van FOK!, daar hebben we de zin ervan nooit van begrepen. Sommige topics lopen daar gewoon al 5 jaar, en het kan soms gebeuren dan er maanden niet in gereageerd wordt, maar dan weer leuke discussies heeft, tijden later. Ik zie echt het probleem niet.
Plaats reactie