Gastrol voor welk TNG personage?

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Gastrol voor welk TNG personage?

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welk TNG personage had je graag een gastrol zien hebben in DS9? En wanneer in de serie?

Captain Picard was al te zien in "Emissary" (seizoen 1).
Lt. Cmdr. Worf werd onderdeel van de bemanning in "The Way Of The Warrior" (seizoen 4).
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Ik had graag alle karakters van de Ent-E op de bruiloft van Worf kwamen, ook al is het maar een scene.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Data had mee kunnen helpen met het bedenken van een middel om het wormhole te sluiten. Zou nog briljanter zijn als Data allemaal formules was aan het verzinnen en Rom uiteindelijk de oplossing had. 8-)
Een scène tussen Data en Rom had me geniaal geleken. Data die een ik-snap-het-niet gezicht trekt en Rom met allemaal technische vragen bestookt en Rom die hem met open mond aan staat te kijken. *D

Een reünie voor Worf met Troi zou ook leuk zijn geweest, zeker begin seizoen 5 toen hij net iets had met Jadzia.

Riker had eigenlijk na TNG zijn eigen schip moeten krijgen en een captain in de Federation vloot spelen. Zou tof zijn geweest als ie dood was gegaan in bijvoorbeeld 'The Changing Face of Evil'. :)

Picard had overal op kunnen treden eigenlijk. Gezien zijn altijd moralistische houding had ie mooi gepast in een section 31 aflevering. Ook had ie fleet captain kunnen zijn in een fleet battle. Als hij dood was gegaan tijdens de oorlog, had men mooi Crusher kunnen laten optreden in het verhaal over de ziekte van de founders. Bashir wil een genezingsmiddel vinden maar Crusher op SF Medical houdt het tegen, omdat haar grote liefde Jean-Luc pas is overleden door toedoen van de Dominion. 8-)

Of ben ik nu net zo fanboy-achtig bezig als Manny Cotto? ;)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik had het wel leuk gevonden als Pulaski een poosje op DS9 meegedraaid had. Volgens mij had ze beter in die omgeving gepast dan in TNG.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik had het tof gevonden als de Enterprise-D erop uit was gestuurd om Cmdr. Sisko van de Jem'Hadar te bevrijden en de Dominion dreiging te evalueren. >:)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

3rd RemataKlan schreef:Ik had het tof gevonden als de Enterprise-D erop uit was gestuurd om Cmdr. Sisko van de Jem'Hadar te bevrijden en de Dominion dreiging te evalueren. >:)
Lol
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

USS Enterprise schreef:Ik had graag alle karakters van de Ent-E op de bruiloft van Worf kwamen, ook al is het maar een scene.
Dat had leuk kunnen zijn maar dan hadden ze allemaal moeten komen wat aardig wat $$$ zou hebben gekost en dat voor maar korte periodes in beeld want anders zouden ze de bruiloft en de DS9 personages overschaduwd hebben. Verhaaltechnisch zou het lastig zijn geweest vanwege de oorlog.

HorckDude schreef:Data had mee kunnen helpen met het bedenken van een middel om het wormhole te sluiten. Zou nog briljanter zijn als Data allemaal formules was aan het verzinnen en Rom uiteindelijk de oplossing had. 8-)
Een scène tussen Data en Rom had me geniaal geleken. Data die een ik-snap-het-niet gezicht trekt en Rom met allemaal technische vragen bestookt en Rom die hem met open mond aan staat te kijken. *D

Een reünie voor Worf met Troi zou ook leuk zijn geweest, zeker begin seizoen 5 toen hij net iets had met Jadzia.

Riker had eigenlijk na TNG zijn eigen schip moeten krijgen en een captain in de Federation vloot spelen. Zou tof zijn geweest als ie dood was gegaan in bijvoorbeeld 'The Changing Face of Evil'. :)

Picard had overal op kunnen treden eigenlijk. Gezien zijn altijd moralistische houding had ie mooi gepast in een section 31 aflevering. Ook had ie fleet captain kunnen zijn in een fleet battle. Als hij dood was gegaan tijdens de oorlog, had men mooi Crusher kunnen laten optreden in het verhaal over de ziekte van de founders. Bashir wil een genezingsmiddel vinden maar Crusher op SF Medical houdt het tegen, omdat haar grote liefde Jean-Luc pas is overleden door toedoen van de Dominion. 8-)
Picard vs Section 31 aan boord DS9 lijkt me niet zo interessant. Fijn voor Picard om te gaan preken maar we zagen dit al met Bashir. En dan zou ik liever Bashir met Sloan/Section 31 zien.

Maar goed. Ik had het wel tof gevonden als Picard aan boord DS9 was gekomen om laatste details voor een offensief door te nemen. Picard heeft de leiding over een vloot (of taskforce) en maakt van DS9 gebruik om zijn offensief te lanceren. Het zou helemaal mooi zijn als Picard een Admiral was geweest. Waarom hebben de films dat niet gedaan?

Dit had ook met Captain Riker gekund natuurlijk maar Picard lijkt me toffer. Picard en Sisko die samen oorlogsplannen doornemen. 8-)

Overigens is fleet captain geen rang maar een positie, een administratieve positie wel te verstaan.

Data had me ook tof geleken. Ik had wel graag willen zien hoe de onschuldige en soms naieve Data zou reageren op het leven op DS9. Ergens voor de oorlog. Mogelijk nog voordat hij de emotiechip had.
Data die meehelpt om de wormhole te sluiten vind ik niets. Data is niet thuis in wormholetheorie. In TNG was het belachelijk dat LaForge of Data even gingen meelullen met een briljant wetenschapper die zijn hele carriere had gewijd aan een bepaald onderwerp.

Troi en Jadzia die het samen hebben over Worf, wat Worf natuurlijk niet op prijs stelt. Of nog beter Jadzia die Deanna op speciale wijze bedankt voor het goed africhten van Worf. X-rated. :naughty:
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 07 feb 2005, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

ik wou wel graag een scene tussen Guinan en Kai Winn ........dat zou waarschijnlijk een sterk staaltje van sarcastisch verbaal vuurwerk geweest zijn :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik vraag me af hoe iemand als Ro Laren tegen de Emissary zou kijken, vooral tegen de tijd van seizoen 5 na "Rapture".

Dat moet behandeld worden in de DS9 Relaunch.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik had dokter Pulaski graag gezien, het liefst rond de tijd dat Bashir zijn geheim uitkwam...dat zij een of ander onderzoek aan het doen was ofzo...weet ik het.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

captain crash schreef:Ik had dokter Pulaski graag gezien, het liefst rond de tijd dat Bashir zijn geheim uitkwam...dat zij een of ander onderzoek aan het doen was ofzo...weet ik het.
Pulaski brrrr...
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ja, ik had ook graag Pulaski gezien op DS9 (surprise). Misschien een aantal afleveringen als vervanging van Bashir die bijv. door de Dominion was ontvoerd. Op een of andere manier vind ik haar beter bij DS9 dan bij TNG passen. Ik denk dat het voor leuke scenes tussen Pulaski en Kira en Pulaski en Worf had kunnen zorgen.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

eigenlijk gewoon heel de crew. :P

dat ze soms met de Enterprise langs komen ofzo.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

3rd RemataKlan schreef:
USS Enterprise schreef:Ik had graag alle karakters van de Ent-E op de bruiloft van Worf kwamen, ook al is het maar een scene.
Dat had leuk kunnen zijn maar dan hadden ze allemaal moeten komen wat aardig wat $$$ zou hebben gekost en dat voor maar korte periodes in beeld want anders zouden ze de bruiloft en de DS9 personages overschaduwd hebben. Verhaaltechnisch zou het lastig zijn geweest vanwege de oorlog.
Het was toch ook de bedoeling geweest dat ze langs zouden komen op het huwelijk. Althans dat heb ik ooit een keer ergens gelezen.


De Ent-E zou wel een onderdeel uitgemaakt kunnen hebben van de oorlog.
In de bioscoopfilms is het lichterlijk genegeerd. (In FC werd er wel naar gerefereerd dacht ik). Ik zat er tijdens de serie wel op te hopen dat Picard & co een keer zouden langskomen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:Het was toch ook de bedoeling geweest dat ze langs zouden komen op het huwelijk. Althans dat heb ik ooit een keer ergens gelezen.
Ik zou de Companion moeten raadplegen maar ik geloof het niet. Tenzij de hele TNG cast kon worden geregeld maar zelfs dan zou het vreemd zijn omdat de trouwerij op korte termijn was geregeld en er was een grote oorlog aan de gang.
EMH schreef:De Ent-E zou wel een onderdeel uitgemaakt kunnen hebben van de oorlog.
In de bioscoopfilms is het lichterlijk genegeerd. (In FC werd er wel naar gerefereerd dacht ik). Ik zat er tijdens de serie wel op te hopen dat Picard & co een keer zouden langskomen.
FC speelde zich voor de oorlog af. INS tijdens de oorlog en daar is niets van te merken. |:(
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

In Insurrection wordt de gehele Dominion oorlog afgedaan in de trant van: "Hee, de So'na hebben meegeholpen aan de productie van Ketracell White voor de Dominion/Jem'hadar." en dat is alles. :s

Terwijl mensen dood gaan en het ene na het andere schip weggevaagd wordt, zit Picard dwars te liggen door een kleine verzetsgroep te starten. :p
De film is wel vermakelijk...als je er niet bij nadenkt, maar daar kijk ik geen Star Trek voor. :)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

ik ben blij dat het met worf en o brien is gebleven. prima hoor TNG maar DS9 kan wel op zichzelf staan, daar hebben ze geen gastrollen uit TNG voor nodig. ben zelfs blij dat ro laren niet naar ds9 is verhuisd want het personage van kira is toch wel bij me gegroeid.

ik vind het prima zoals het is gegaan.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

het is volgens mij ook niet omdat DS9 niet zonder kan, maar het is gewoon leuk om bekende van de vorige serie weer is te zien. :)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

!¿!Mats!¿! schreef:het is volgens mij ook niet omdat DS9 niet zonder kan, maar het is gewoon leuk om bekende van de vorige serie weer is te zien. :)
dat snap ik wel maar we hadden o brien, worf en riker al. om d'r nou nog meer in te stoppen. zelfs bashir zat al eerder in tng dan in ds9
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

weet je ook in welke aflevering Riker voorkomt?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

martine schreef:dat snap ik wel maar we hadden o brien, worf en riker al. om d'r nou nog meer in te stoppen. zelfs bashir zat al eerder in tng dan in ds9
"Emissary" is bijna twee maanden voor "Birthright" uitgezonden. :)

In principe ben ik het wel met je eens dat DS9 geen TNG gastrollen nodig had maar ik had het wel leuk gevonden als voor één aflevering een TNG personage een gastrol had gehad, ergens wat later in de serie.

Of een aflevering waarbij deel I in DS9 te zien was en deel II in TNG. Of net andersom. Zoals met Buffy The Vampire Slayer en Angel verschillende keren het geval was. Maar ja dat had dat dan tijdens eerste twee seizoenen moeten gebeuren. Daarom vind ik het wel jammer dat "Birthright" geen overlap is met DS9 gebeurtenissen.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

emmisary..... god ik was picard ook vergeten. dat zijn d'r nog meer...

oh en alexander, de zoon van worf en de gezusters lursa en b'etor..... en gowron.....

hmm en Q en vash............

volgens mij kan je beter een topic starten wie er NIET in voorkwam,
nee dit vond ik wel genoeg.

en bedankt voor de opheldering over bashir. en het idee van buffy had ik wel leuk gevonden, jammer dat ze het nooit gedaan hebben.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

De meeste daarvan waren in seizoen 1 toen de toenmalige producers wilden laen zien dat DS9 in het zelfde universum als TNG afspeelde. Vash en Q vond ik onnodig.

Picard in "Emissary" was in dezelfde stijl als McCoy in "Farpoint", is een leuke traditie geworden. :)

Gowron was vrij logisch aangezien hij het hoofd van het Klingon Rijk was.
Alexander ook normaal omdat hij de zoon van Worf is.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

3rd RemataKlan schreef:De meeste daarvan waren in seizoen 1 toen de toenmalige producers wilden laen zien dat DS9 in het zelfde universum als TNG afspeelde. Vash en Q vond ik onnodig.

Picard in "Emissary" was in dezelfde stijl als McCoy in "Farpoint", is een leuke traditie geworden. :)

Gowron was vrij logisch aangezien hij het hoofd van het Klingon Rijk was.
Alexander ook normaal omdat hij de zoon van Worf is.
o maar ik snap ook wel waarom ze d'r in zijn gestopt. ik vond het wel leuk hoor om die karakters in ds9 te zien. vond het alleen onnodig om nog meer uit TNG te halen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ja, dat kan ik me goed voorstellen.

Maar toch had ik het tof gevonden om Adm. Picard te zien die samen met Sisko oorlogsplannen doornam. ;)

Misschien omdat ik graag had willen zien hoe de TNG bemanning omging met het Dominion ipv de crappy Son'a.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Vergeet Lwaxana Troi niet! Die kwam in TNG veel beter uit de verf dan in DS9 naar mijn mening.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Echt waar? Ik vond haar in DS9 een beter personage, met name vanwege haar relatie met Odo. Voegde iets aan beide personages toe.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:Echt waar? Ik vond haar in DS9 een beter personage, met name vanwege haar relatie met Odo. Voegde iets aan beide personages toe.
Mijn mening over Lwaxana in DS9 werd toen ik dat schreef misschien iets te veel beinvloed door die aflevering waar zij een stof afscheidt die iedereen verliefd op iedereen laat worden.

De interactie met Odo was inderdaad wel goed. Het maakte van Lwaxana wel meer dan een hitsige oude tante.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

in tng had ik een gruwelijke hekel aan lwaxana, maar dat veranderde tijdens ds9 omdat ze een andere kant van haar lieten zien.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

3rd RemataKlan schreef:De meeste daarvan waren in seizoen 1 toen de toenmalige producers wilden laten zien dat DS9 in het zelfde universum als TNG afspeelde. Vash en Q vond ik onnodig.
Dat eerste seizoen van DS9 had alles van een spin-of door de vele randfiguren uit TNG..........ik had de indruk toen dat men nog niet duidelijk wist welke koers men uiteindelijk zou varen met deze trek-serie.....
Plaats reactie