Gewone crewleden op DS9

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Gewone crewleden op DS9

Bericht door WeyounsLastClone »

In TNG hadden we bvb. een aflevering 'Lower Decks' en Voyager bvb. 'Learning Curve' en 'Good Shepherd', maar waarom hebben we in DS9 nooit echt iets over het leven van de 'gewone' Federation crew op DS9 gehoord? Het lijkt me voor zo iemand toch een andere ervaring dan als je midden in de hectiek zit die erbij hoort als je in de hogere rangen zit zoals Sisko en Bashir. Ik had het wel interessant gevonden om daar wat van te zien.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

een slecht iets van ds9 :P

benieuwd hoe 3rd ofzo dit weer eens goed gaat praten het zal wel zijn van ds9 had al genoeg mensen die we zagen op het scherm
voyager is gewoon dom dus die aflevering telt niet mee
dan houden we tng over ik vind tng ook leuk dus daar verzin ik nog wel wat op.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Tactical_Cube schreef:een slecht iets van ds9 :P
Sorry, maar leg me uit waarom dit slecht is.
Moet iedere serie per se een aflevering hebben waarbij ze naar de bemanning met lagere ranks kijken? Nee. Hoort dit bij het concept oid? Nee. Was dit idee leuk geweest? Misschien. Is het erg dat dit idee niet is uitgevoerd? Nee, een serie heeft niet oneindig veel afleveringen. Bovendien, als ze dit hadden gedaan, was er een kans geweest dat de schrijvers in de herhaling waren gevallen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wanneer Rom voor O'Brien gaat werken heb je een aantal scènes met technici op DS9. Geen idee hoe die aflevering heet though :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Er is ook nog die aflevering met die cadetten aan boor van de Valiant. Er is een ep waarbij je de enigneering crew aan boord van de Defiant aan het werk ziet. Er is de aflevering waarbij je de 'gewone' lui ziet vechten in seizoen 7. Heyz...dat zijn er al drie...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Inderdaad Crash. In DS9 zagen we verschillende keren 'gewone' bemanningsleden. De Engineering non-coms zoals in "Starship Down". Nog die van Starfleet cadet naar lieutenant ging.
Tactical_Cube schreef:een slecht iets van ds9 :P

benieuwd hoe 3rd ofzo dit weer eens goed gaat praten het zal wel zijn van ds9 had al genoeg mensen die we zagen op het scherm
voyager is gewoon dom dus die aflevering telt niet mee
dan houden we tng over ik vind tng ook leuk dus daar verzin ik nog wel wat op.
Dus DS9 herkauwt niet klakkeloos een TNG aflevering en dat is dan slecht. Jaja...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Punt is volgens mij dat het in ds9 niet nodig is om hier een hele ep aan te besteden omdat men het tijdens de gewone eps al doet. Daarbij hebben de reguliere bemanningsleden aan boord van ds9 ook niet van de absurd hoge rangen waardoor ze oa in TNG misschien wel bij de 'lower' ranks hadden gehoord.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wat voor crew is er uberhaupt op DS9? O'Brien en z'n team voor de techniek, Odo met z'n beveiliging. Misschien nog wat aparte teams voor het laden/lossen, controleren van de vracht, etc. Ook Kira, Dax en de rest van het personeel zien we gewoon elke aflevering. Of zie ik nu wat over het hoofd?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

De ondernemers op de Promenade.

Quark's personeel, dat ging staken.

:)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

ze hebben het juist wel gedaan alleen niet alles in maar 1 aflevering gestopt.

ze hebben het juist door de hele serie heen herhaald.

je kwam in heel deep space nine gewoon heel erg veel te weten over verschillende (crew) leden (van allerlei ondernemingen/schepen/ verenigingen) die niet bij de main cast hoorden.

garak, rom, nog, lita, alexander (worfs zoon), brunt, het personeel van quark en zo kun je nog wel even door gaan hoorden nou ook niet bepaald bij de main cast.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

uhm... ik ben dan misschien weer een zeikerd (toch iig in de ogen van T_C), maar ik ergerde me in bijv voyager dood aan die verplichte ep met nietszeggende lagere mensjes van het schip, die je nooit eerder zag en daarna ook nooit meer... t sloeg gewoon nergens op vond ik :S
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Raynor's Revenge schreef:uhm... ik ben dan misschien weer een zeikerd (toch iig in de ogen van T_C), maar ik ergerde me in bijv voyager dood aan die verplichte ep met nietszeggende lagere mensjes van het schip, die je nooit eerder zag en daarna ook nooit meer... t sloeg gewoon nergens op vond ik :S
Good Shepherd bedoel je? Was juist één van de betere eps uit S6, zelfs uit S6-S7...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ja t was ook wel een goeie ep, alleen t sloeg nergens op, die mensen kwamen uit het niets en verdwenen daar, ondanks janeway's goede invloeden ed *uche*, net zo snel weer in :S
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Nebulaguy schreef:Good Shepherd bedoel je? Was juist één van de betere eps uit S6, zelfs uit S6-S7...
Uh, nee. Het gaf alleen maar aan hoe slecht Janeway voor de bemanning zorgde.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ok dan had ik je verkeerd begrepen, nu ja...ik maak me er niet echt druk om, Voyager bezit best goede stand-alone eps...continuiteit en arcs zoek je maar in andere series *kuch*forums*kuch*
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

:lol: subtiel hoor neb ;)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Raynor's Revenge schreef::lol: subtiel hoor neb ;)
Ach geen hond die het snapt wat ik bedoel, dus het is inderdaad wel subtiel.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:Good Shepherd bedoel je? Was juist één van de betere eps uit S6, zelfs uit S6-S7...
Wat meer zegt over de kwaliteit van die seizoenen dan van de aflevering. :-D
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Nebulaguy schreef:
Raynor's Revenge schreef::lol: subtiel hoor neb ;)
Ach geen hond die het snapt wat ik bedoel, dus het is inderdaad wel subtiel.
ook al zeg je 't letterlijk dan snappen ze d'r ook geen bal van.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:
Nebulaguy schreef:Good Shepherd bedoel je? Was juist één van de betere eps uit S6, zelfs uit S6-S7...
Wat meer zegt over de kwaliteit van die seizoenen dan van de aflevering. :-D
Tja, wat ik wel kwijtwil over Good Shepherd: één van de mooiste openingen ooit in ST, de weg dat die Padd aflegt vond ik super gedaan.
Martine schreef:ook al zeg je 't letterlijk dan snappen ze d'r ook geen bal van.
Inderdaad, hebben we al meerdere keren geprobeerd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Nebulaguy schreef:Good Shepherd bedoel je? Was juist één van de betere eps uit S6, zelfs uit S6-S7...
Wat meer zegt over de kwaliteit van die seizoenen dan van de aflevering. :-D
Tja, wat ik wel kwijtwil over Good Shepherd: één van de mooiste openingen ooit in ST, de weg dat die Padd aflegt vond ik super gedaan.
Mooi maar dom. Waarom moet iemand een padd met computerbestand erop handmatig wegbrengen wanneer er een computernetwerk is?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Besparing van resources ofzo? Weet ik veel. Nu, ik geef je wel gelijk, maar ik vond het cinematografisch heel goed in elkaar gestoken.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:Besparing van resources ofzo?
To: Torres, B'Elanna
From: Janeway, Kathryn
Subject: ???

SEND

Gaat sneller en is efficienter dan één of andere piel die dat bestandje via de turbolifts naar Torres moet brengen.
Nebulaguy schreef:Weet ik veel. Nu, ik geef je wel gelijk, maar ik vond het cinematografisch heel goed in elkaar gestoken.
Het was mooi vanuit een visueel oogpunt maar ik had meteen al WTF? en vond een verspilling van geld. Dat had beter gebruikt kunnen worden aan nuttige FX shots.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Toch altijd geinig hoe een opmerking over DS9 altijd weer eindigt in een discussie met een uitspraak als "Maar Voyager is slecht" of zoiets.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Tja, DS9 is gewoon apart.. bijzonder. Je hebt een Starfleet crew, een bajoran crew en dan jan de gewone man.

Van alles door elkaar, dat maakt het al ingewikkelder. Het feit dat de rangen al lager zijn dan bijv. in TNG of VOY. Het begint al, dat in het begin van de serie Sisko commander is en geen captain. Daarnaast is DS9 veel meer een soap eigenlijk en de andere star trek zijn meer losse afleveringen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Nemesis ga eerst leren wat een soap daadwerkelijk is.
Rogueborg schreef:Toch altijd geinig hoe een opmerking over DS9 altijd weer eindigt in een discussie met een uitspraak als "Maar Voyager is slecht" of zoiets.
De topicstarten zelf heeft VOY er bijgehaald door te gaan vergeljken met "Good Shepherd"
En de tweede post ging er verder op in.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:^ Nemesis ga eerst leren wat een soap daadwerkelijk is.
Rogueborg schreef:Toch altijd geinig hoe een opmerking over DS9 altijd weer eindigt in een discussie met een uitspraak als "Maar Voyager is slecht" of zoiets.
De topicstarten zelf heeft VOY er bijgehaald door te gaan vergeljken met "Good Shepherd"
En de tweede post ging er verder op in.
Hij gaf voorbeelden uit andere series ja. Er had met net zoveel gemak wat kunnen gezegd worden over Lower Decks.
Of heaven forbid, iets zinnigs over DS9.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

^

Doe dat dan ipv klagen erover.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Wat ben je nu van DS9 echt te weten gekomen over het normale leven op dat station. Is er alleen de promenade voor vertier? Verveelden de crewleden zich nooit? Of zopen ze zich lam in Quark's Bar (of was er zo'n niet-alcohol maar synthetische vervanging beleid?)? In Quark's bar zag je behalve Morn en de main crew nooit vaste gasten.

Quark's personeel en de Valiant crew vallen nou niet echt onder de Federation crew die gestationeerd zijn op DS9 zelf.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Frank schreef:^

Doe dat dan ipv klagen erover.
Mij heb je niet horen klagen over het feit dat ds9 nauwelijks aandacht heeft voor de gewone crew, maar meer over het feit dat altijd Voyager en Enterprise er onder moeten lijden.

Nu wel wat kritiek wat betreft de crewmembers van ds9: Ik had liever ook gezien dat er bijvoorbeeld iets werd laten zien van crew die bang was in de oorlog (op ds9). Of meer interactie van Bashir met zijn medici(vooral Jabarra).
Plaats reactie