Deep Space Nine wordt weer genegeerd Deel 2436795185

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Deep Space Nine wordt weer genegeerd Deel 2436795185

Bericht door 3rd RemataKlan »

Vanochtend, 8 december, had Radio2 de Ontbijtshow een kort stukje over de cancelation van Enterprise. Men begon met een korte introductie over Trek. Star Trek werd uitgebreid genoemd, Captain en Mr. Spock. En vervolgens noemde de presentator de vervolgseries "Voyager, The Next Generation en Star Trek Enterprise".

Maar niet Deep Space Nine. Nee, DS9 wordt zoals gewoonlijk weer genegeerd.

Wie het stukje wilt horen, kan hier terecht. Het fragment begint op het einde van 1 uur en 35 minuten.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

hier kan ik echt kwaad om worden, stomme achterlijke nietwetende wezens!!!

Is er eindelijk een echt goede serie van Star Trek, wordt het niet eens genoemd :(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Weet je, ik heb geen enkele moeite om me voor te stellen dat zo'n redactielid bij Paramount NL informatie krijgt over Star Trek, TNG, VOY en ENT maar niet DS9.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Ik kan het me niet voorstellen, omdat ik niet weet hoe dat daar gaat, maar mensen, je kunt zelf een beetje research doen voor je iets gaat zeggen. ongelofelijk.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Kan me er niet echt druk om maken eerlijk gezegd...
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ik ook zo niet, maar ik vind het wel heel jammer dat zo'n serie zomaar genegeerd wordt. Zegt ook wel veel over de research dat sommige mensen nog doen vooraleer ze iets zeggen of schrijven in de pers/media.
Gebruikersavatar
dre
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:56
Locatie: Oudendijk

Bericht door dre »

Hey de Makro vergeet DS9 niet, de DVD boxen zijn in de sale!
Gebruikersavatar
clentjes
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 484
Lid geworden op: 02 jul 2002, 19:28
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door clentjes »

Ik kan me er ook niet zo druk om maken, vind het zelfs wel logisch. In Nederland is DS9 op televisie nooit echt een succes geweest. Helaas, want ik vind DS9 de beste van de hele reeks...
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

clentjes schreef:Ik kan me er ook niet zo druk om maken, vind het zelfs wel logisch. In Nederland is DS9 op televisie nooit echt een succes geweest. Helaas, want ik vind DS9 de beste van de hele reeks...
Wat maakt het uit of het een succes op tv is geweest? Dit bewijst gewoon weer eens dat zo'n verslaggever er de balle verstand van heeft en maar iets zit te blèren.

Edit: Dat ze zo maar iets zitten te roepen, zonder dat ze weten waar ze het over hebben irriteert me meer dan dat ze DS 9 niet genoemd hebben. :(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

clentjes schreef:Ik kan me er ook niet zo druk om maken, vind het zelfs wel logisch. In Nederland is DS9 op televisie nooit echt een succes geweest. Helaas, want ik vind DS9 de beste van de hele reeks...
En je wilde zeggen dat Enterprise wél een succes is hier op tv? Het heeft daar geen donder mee te maken, gewoon journalisten die hun werk erg slecht hebben gedaan...en helaas doen ze hun werk niet alleen heel slecht als het om Star Trek gaat (denkt nog gruwelend terug aan de berichtgeving rond de Amerikaanse verkiezingen en dan vooral als het ging om de kansen van Kerry).
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

^
Idd, maar dat was nog een stap erger: nieuwsmakers in NL die Charles Groenhuizen opbellen en zeggen dat ze vanavond in het nieuws willen horen dat het goed gaat met Kerry. :{
Nieuws maken noem ik geen slecht journalisme, maar helemaal geen journalisme.

Anyway, ik heb het stukje beluisterd en vond het grappig hoe Star Trek fans weer even lekker als nerds werden neergezet. Waren ze op bezoek bij een TFD lid die uniformen in de huiskamer had hangen en op het einde zei dat ie werd oproepen toen hij zijn TOS communicator speelgoed aanzette. En dan ook nog zeggen "This is commander blabla, come in Enterprise." Tja, hoe zou dat Star Trek geek beeld toch ontstaan.

<voeg hier beroemde WW quote over Star Trek in>

Vraag me trouwens ook af of de leiding van de Feds zich een nagel hebben afgebeten toen ze TFD introduceerden als dé Nederlandse Star Trek fanclub. ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Wat ik lachwekkend vind, is dat die gast zijn hele leven heeft gewijd aan Trek, zijn hele huiskamer hangt vol met merchandise maar hij weet niet wat de missies van Kirk's Enterprise in hielden. :lol:

En zijn bla bla bla waar Star Trek omdraait terwijl dat niet van toepassing is op Enterprise.
clentjes schreef:Ik kan me er ook niet zo druk om maken, vind het zelfs wel logisch. In Nederland is DS9 op televisie nooit echt een succes geweest. Helaas, want ik vind DS9 de beste van de hele reeks...
DS9 heeft hier ook niet een fatsoenlijke behandeling gekregen, zeker niet in vergelijking met TNG en VOY.

Maar goed, het is niet echt iets om je druk over te maken maar ik vind het wel een terugkerend iets. Er is een patroon zichtbaar.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef: DS9 heeft hier ook niet een fatsoenlijke behandeling gekregen, zeker niet in vergelijking met TNG en VOY.

Maar goed, het is niet echt iets om je druk over te maken maar ik vind het wel een terugkerend iets. Er is een patroon zichtbaar.
Volgens mij heeft rtl 5 een keer (een paar jaar geleden) de gehele reeks van ds9 uitgezonden. Dat noem ik aardig wat attentie. In tegenstelling tot TOS waar de laatste paar jaar alleen maar de films van zijn uitgezonden (en een paar afleveringen). Ook TNG heeft het de laatste jaren zonder de serie moeten stellen. Alleen omdat DS9 geen film heeft kan die ook niet worden uitgezonden.

Maar ik had ook liever gehad dat ze na de Voyagerherhaling met DS9 of TOS of TNG waren begonnen.
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

Volgens mij heeft rtl 5 een keer (een paar jaar geleden) de gehele reeks van ds9 uitgezonden
Ja, woei... op welk tijdstip? Rond middernacht op een werkdag ofzo... nee, raar hé, dat je dan nauwelijks kijkers trekt? En daarnaast werd er regelmatig met het tijdstip geschoven, en op een gegeven moment stopten ze gewoon halverwege de serie met uitzenden. Raar, die lage kijkcijfers, niet?
Ook TNG heeft het de laatste jaren zonder de serie moeten stellen.
Een tijdje terug (enkele maanden) is TNG toch nog door SBS6 (of was het NET5?) uitgezonden... twee afleveringen per week zelfs, als ik me goed herinner...
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Bericht door Belgarath »

wildhagen schreef: Ja, woei... op welk tijdstip? Rond middernacht op een werkdag ofzo... nee, raar hé, dat je dan nauwelijks kijkers trekt? En daarnaast werd er regelmatig met het tijdstip geschoven, en op een gegeven moment stopten ze gewoon halverwege de serie met uitzenden. Raar, die lage kijkcijfers, niet?
Ehm... NEE :{

Zo rond etenstijd, primetime, als ik het me goed herinner. Bovendien werd er gedurende de dag ook reclame enzo voor gemaakt. DS9 was zeker niet ondergeschoven toen het bij RTL5 werd uitgezonden. Ze hebben alleen nooit het laatste seizoen uitgezonden volgens mij.
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

Wanneer is dat dan wel geweest? Een paar jaar geleden hebben ze ook delen uitgezonden, daar heb ik er een paar van gezien en die begon toch echt pas rond 23:00 uur...

Daarnaast hebben ze van de volgorde wel degelijk een puinhoop gemaakt:
Deep Space Nine will not be returning to RTL5 this fall, though past experience has taught us that DS9 keeps returning to a HMG channel (RTL4, RTL5 or Yorin). After broadcasting the last few seasons several times a few years ago they aired the early seasons 2 years ago. Then the last half year they started from 'Emissary' on again until they nearly got to the Dominion War.
Zie http://www.startrek.nl/index.php?i=1469

Eerst de laatste seizoenen een paar keer uitzenden, dan pas de eerste seizoenen één keer, maar dan weer niet allemaal. Dat zal volgens RTL5 en volgens jou allemaal best heel logisch zijn, maar voor veel kijkers (en voor mij) niet, en op deze manier trek je dus geen kijkers maar jaag je ze juist weg omdat ze het niet meer kunnen volgen (en dat is het op deze manier ook niet).

En etenstijds is geen primetime, want dan zitten de meeste mensen.... juist, te eten, en dus geen TV te kijken. Of ze zijn nog onderweg naar huis. Primetime is 19:00-22:00.

Mooi voorbeeld hoe schandalig RTL5 met DS9 is omgegaan: http://www.startrek.nl/index.php?i=909 of deze: http://www.startrek.nl/index.php?i=1419
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

wildhagen schreef:
Volgens mij heeft rtl 5 een keer (een paar jaar geleden) de gehele reeks van ds9 uitgezonden
Ja, woei... op welk tijdstip? Rond middernacht op een werkdag ofzo... nee, raar hé, dat je dan nauwelijks kijkers trekt? En daarnaast werd er regelmatig met het tijdstip geschoven, en op een gegeven moment stopten ze gewoon halverwege de serie met uitzenden. Raar, die lage kijkcijfers, niet?
Ook TNG heeft het de laatste jaren zonder de serie moeten stellen.
Een tijdje terug (enkele maanden) is TNG toch nog door SBS6 (of was het NET5?) uitgezonden... twee afleveringen per week zelfs, als ik me goed herinner...
Dat is waar er zijn een paar afleveringen uitgezonden. Maar wel rond 5 uur of zo, en dat werd binnen de kortste keren stopgezet.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

In eerste instantie is DS9 hier niet fantsoelijk uitgezonden nee.
Maar RTL5 heeft het later heel behoorlijk gedaan met het dagelijks uitzenden tot het einde.

Waarom DS9 hier nooit de Voyager kijkcijfers heeft gehaald (500.000! op Ned2) weet ik niet, maar om het alleen op het uitzendschema te gooien is te makkelijk.
Dat is het meest gehoord argument van Enterprise fans ook op dit moment. :+
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik denk dat die man gewoon nerveus was, en dat die gewoon een serie vergat. Ok, dat het DS9 was....

Vroeger negeerde ik DS9 ook altijd. Ik was helemaal zot op Picard, en een andere serie leek me niks. Totdat ik me ging verdiepen...de kwaliteit van DS9 gaat toch echt alles te boven!
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Tja, dat hou je toch. Laatst stond er ook een stukje over in de spits/metro geloof ik. Ging ook over startrek. Ik maak me er al helemaal niet druk om. Ik weet de waarde van DS9 voor mezelf, als ik er met anderen over heb, laat ik meestal wel weten dat , juist ds9 mijn favoriet is.
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Bericht door Belgarath »

wildhagen schreef:Wanneer is dat dan wel geweest? Een paar jaar geleden hebben ze ook delen uitgezonden, daar heb ik er een paar van gezien en die begon toch echt pas rond 23:00 uur...
Als je de links leest die je zelf geeft dan blijkt dat ze behoorlijk veel zijn uitgezonden. Ze staan er een paar keer iedere werkdag bij (eerst veronica daarna rtl5). Dat is dus best veel uitgezonden. Ik heb het zo ook leren kennen.

Dat ze met de seizoenen hebben zitten klooien mag wellicht zo zijn, maar de blokken die ze uitzonden waren wel gewoon op volgorde. En als je een hele serie achter elkaar moet kunnen zien om het te waarderen, dan is de serie wellicht ook niet heel sterk. Wat misschien bij DS9 wel zo is. Toen ik de eerste keren de eerste seizoenen keek, vond ik er neit veel aan. Na de hele serie gezien te hebben, worden die seizoenen echter ook een stuk leuker, maarja de gemiddelde kijker heeft dit niet gezien en vindt het dus vooral niet leuk, waarschijnlijk.

Bovendien alle andere series wordne ook niet altijd perfect van begin tot eind uitgezonden en zijn ook wel eens heel populair.
Gebruikersavatar
clentjes
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 484
Lid geworden op: 02 jul 2002, 19:28
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door clentjes »

captain crash schreef:
clentjes schreef:Ik kan me er ook niet zo druk om maken, vind het zelfs wel logisch. In Nederland is DS9 op televisie nooit echt een succes geweest. Helaas, want ik vind DS9 de beste van de hele reeks...
En je wilde zeggen dat Enterprise wél een succes is hier op tv? Het heeft daar geen donder mee te maken, gewoon journalisten die hun werk erg slecht hebben gedaan...
Misschien hebben die journalisten slecht hun werk gedaan, feit blijft ook dat DS9 het helaas niet zo goed gedaan heeft in Nederland... Hierdoor kent de massa DS9 vaak niet eens en wellicht hebben deze journalisten gewoon de twee bekendste series genoemd plus de nieuwste omdat deze momenteel nog op tv te zien is...
Maak je niet zo druk. De harde kern weet gelukkig welke serie er gewoon erg goed is...
Laatst gewijzigd door clentjes op 10 feb 2005, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ En feit blijft dat Paramount ook hier in Nederland DS9 slechter behandeld dan TNG en vooral VOY.
Section31 schreef:In eerste instantie is DS9 hier niet fantsoelijk uitgezonden nee. Maar RTL5 heeft het later heel behoorlijk gedaan met het dagelijks uitzenden tot het einde.
Nee hoor. Klote tijd, elke werkdag en telkens opnieuw beginnen. Of verplaatsen van zender.
Section31 schreef:Waarom DS9 hier nooit de Voyager kijkcijfers heeft gehaald (500.000! op Ned2) weet ik niet, maar om het alleen op het uitzendschema te gooien is te makkelijk.
VOY ging met de start van het derde seizoen naar de KRO waar het TNG's tijdslot(!) kwam. Vaste tijd voor fans.

DS9 bleef bij SBS die niet verder kwam dan seizoenen 1, 2 en 3 die op dat moment elke werkdag in de OCHTEND werden uitgezonden.

Belgarath schreef:Dat ze met de seizoenen hebben zitten klooien mag wellicht zo zijn, maar de blokken die ze uitzonden waren wel gewoon op volgorde. En als je een hele serie achter elkaar moet kunnen zien om het te waarderen, dan is de serie wellicht ook niet heel sterk.
Even serieus, hoe lees jij een boek?
Gebruikersavatar
Star Trek Voyager
Ensign
Ensign
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 jun 2002, 17:40
Locatie: In het noorden

Bericht door Star Trek Voyager »

En ik vrees dat als DS9 nog een keer uitgezonden word, zelfs als het nu wel op een goede tijd is, de serie nog weinig kijkers zou trekken. Als je er van uitgaat dat de meeste echte fans al de boxen hebben gekocht. Ik zou een aflevering die ik al op dvd heb gezien niet nog eens op tv hoeven te zien.
Maar misschien heb ik het mis....
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Deep space nine werd in 2001 en 2002 uitgezonden rond etenstijd. Eerst op veronica(wat nu yorin is) en daarna op rtl5. rond etenstijd is bij mij 17:00.. kwam me altijd goed uit. Maar ja, dat is maar net wat je regelmaat is, een ander heeft hem liever om 20:00
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Jup, maar ná 2002 zijn seizoenen 1 t/m 5 nog eenmaal uitgezonden om 18:00 door RTL5 in 2003. Toen winterprogrammering 2003-2004 begon (iets minder dan anderhalf jaar geleden) is het van de buis gehaald.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Het feit dat alleen DS9 niet genoemd is, is vreemd. Het noemen van Star Trek is logisch, daar is het mee begonnen en Spock en Kirk kent (bijna) iedereen. Het noemen van Enterprise lijkt me ook vrij logisch als het gaat om de cancellation van die betreffende serie. Daarnaast is Voyager de enige ST-serie die momenteel te zien is, dus die noemen ze ook.

Blijft over TNG. Die hadden ze dan ook niet moeten noemen, of DS9 juist wel. Maar misschien dat TNG iets bekendere personages heeft in de vorm van Data en Picard.

Volgens mij is er met elke Star Trek-serie die hier in NL uitgezonden is wel geklooid met de uitzendtijden (wat dat betreft nog wel meer SF-series). Ik kan me herinneren dat het een jaar of zo geleden een chaos was met wanneer en hoeveel afleveringen van Enterprise er werden uitegezonden.

Ik wil TOS wel eens op de tv zien. Voor de boxen heb ik het geld (nog) niet, dus als dat uitgezonden zou worden... (en niet een paar afleveringen en dan stoppen zoals toen bij Net5).
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Bericht door Belgarath »

3rd RemataKlan schreef:
Belgarath schreef:Dat ze met de seizoenen hebben zitten klooien mag wellicht zo zijn, maar de blokken die ze uitzonden waren wel gewoon op volgorde. En als je een hele serie achter elkaar moet kunnen zien om het te waarderen, dan is de serie wellicht ook niet heel sterk.
Even serieus, hoe lees jij een boek?
:-D
Oke serieus dan: dat is natuurljik appels en peren vergelijken. Ik lees een boek van voor naar achter, net zoals ik zo ook een aflevering van een serie bekijk. Hoe heb jij alle startrekboeken gelezen? beginnende bij alle verhalen over TOS en eindigend bij die van Voyager?
Is wel lastig als er dan een nieuwe uitkomt van bijvoorbeeld TNG... kun je hem niet meer lezen... ;)

Kortom, net zoals alle andere series die ik kijk heb ik bij DS9 ook niet alles chronologisch van A naar Z gekeken. En dat moet ook niet zo zijn dat dit belangrijk is, maar zoals ik al zei is het bij DS9 wel redelijk belangrijk. De enige series waar dit ook echt belangrijk bij is, zijn soapseries. Maar die worden dan ook nooit herhaald. En ik neem even aan dat je DS9 niet graag vergelijkt met soapseries.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

je vergeet te vermelden dat dit ook heel belangrijk is bij series die een doorlopend verhaal hebben waar je geen informatie kan (kan wel, maar das toch anders) missen uit eerdere eps.

en btw, ik kijk nooit soaps en na 2 afl. van een willekeurige soap snap ik alles, omdat die verhalen nu eenmaal simplistisch zijn. Deep space nine aan de andere kant heeft een stuk ingewikkelder verhaal dan een soap waarbij het nodig is dat je oplet en, waar het hier over gaat, de afleveringen in chronologische volgorde bekijkt.[/b]
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Belgarath schreef:Kortom, net zoals alle andere series die ik kijk heb ik bij DS9 ook niet alles chronologisch van A naar Z gekeken. En dat moet ook niet zo zijn dat dit belangrijk is, maar zoals ik al zei is het bij DS9 wel redelijk belangrijk. De enige series waar dit ook echt belangrijk bij is, zijn soapseries. Maar die worden dan ook nooit herhaald. En ik neem even aan dat je DS9 niet graag vergelijkt met soapseries.
Waar haal je dit soort vage opvattingen vandaan :?

Elke serie heeft opbouw, ook soapseries. En als je alles van A tot Z kijkt kun je het meer waarderen omdat je er dan meer van kan volgen dan wanneer je bijvoorbeeld van G tot T kijkt.
Belgarath schreef:Oke serieus dan: dat is natuurljik appels en peren vergelijken.
Neu :)
Belgarath schreef:Ik lees een boek van voor naar achter, net zoals ik zo ook een aflevering van een serie bekijk.
Zie de hoofdstukken van een boek als afleveringen van de serie. Of als seizoenen, whatever. Als je bij hoofdstuk 3 begint van het boek kun je vaak wel afleiden wat er ongeveer gebeurd moet zijn bij de vorige hoofdstukken. Zelfde bij een serie. Maar als je bij hoofdstuk 1 begint is de rest gelijk duidelijk, en valt alles op z'n plaats.

Is dit zo onlogisch? :{
Gesloten