Verfilming Relaunch boek

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Verfilming Relaunch boek

Bericht door 3rd RemataKlan »

Mogelijke spoilers!

Dit topic kan spoilers bevatten over de uitgekomen DS9-Relaunch boeken. Voor de zekerheid kun je gebruik maken van de QUOTE en COLOR functies om spoilers te verbergen. Niet iedereen is even ver met het lezen van de Relaunch boeken. :)




Stel je mocht één DS9-R boek of één reeks kiezen voor verfilming (tvfilm of miniserie) welk boek of reeks zou je dan kiezen?

Ik zou kiezen voor THE LEFT HAND OF DESTINY.

Dit indrukwekkendeKlingon epos. Prachtig gewoon. Goh, het zou gewoon in de bioscoop moeten komen. 8-)

Naast een prachtig verhaal is het ook een stuk lostaander dan de rest van de Relaunch boeken. Het heeft ook een soort einde iets wat de overige Relaunch boeken niet zozeer hebben. Het zou wel wat kosten maar dan heb je ook wat. :)

Een andere kandidaat zou A STITCH IN TIME zijn. Minder grootschalig dan TLHOD maar wel een prachtverhaal en ook lostaand. Wel is er aardig wat kennis nodig mbt Garak's verleden.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Het boek Vectors van de Double Helix reeks vond ik zeer interessant om te lezen. Misschien niet helemaal geschikt als bioscoop film, maar misschien wel als een 90 minuten durende tv-film.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Is dat een DS9 Relaunch boek? Nee.
Is het een DS9 boek? Nee.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Mwah misschien niet een re-launch, maar zou het zeker wel een DS9 boek noemen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bedankt voor het meedoen...

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Mwah misschien niet een re-launch
Misschien? Zeker weten dat het niet een Relaunch boek is.
Visitor1982 schreef:maar zou het zeker wel een DS9 boek noemen.
Op de kaft staat in grote letters THE NEXT GENERATION.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

^

haha you're damn right! mijn excuses.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ds 9 is zo goed als over
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Tactical_Cube schreef:Ds 9 is zo goed als over
Dat slaat nergens op. Ik denk zeker dat DS9 geschikt zou zijn voor een tv-film of mini-serie. Ik wil ook graag een re-launch boek lezen, maar weet niet met welke ik moet beginnen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Dat slaat nergens op. Ik denk zeker dat DS9 geschikt zou zijn voor een tv-film of mini-serie. Ik wil ook graag een re-launch boek lezen, maar weet niet met welke ik moet beginnen.
Ik vind de laatste aflevering van ds9 echt een laatste aflevering, dat had je bij tng en voy niet

ds9:
Odo is weg
Sisko is weg
O'brien geeft les
Worf is naar zijn thuiswereld (maar komt terug naar starfleet, in een ander script van nemesis werd wel uitgelegd waarom)

maar bij tng en voy heb je dit helemaal niet
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

GA WEG!!!!

Bericht door 3rd RemataKlan »

Je kent de Relaunch niet, je wilt het ook niet kennen dat is nu wel duidelijk dus je hebt in dit topic NIETS te zoeken!
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ook al vond ik het boek om te lezen 1 van de mindere van de relaunch-serie (maar nog steeds erg interessant!), Rising Son lijkt mij een erg goede kandidaat. Zou een heel bijzondere film kunnen worden, met een bonte verzameling aan karakters en lokaties.
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Damned 3rd, je treft het wel met je reacties hier Afbeelding
-edit- sorry Weyoun, jouw post was me ineens voor, daar slaat die opmerking dus niet op.

Ik zou heel graag eens een ander soort film zien dan we tot nu toe gewend zijn. A stitch in Time leent zich misschien wat moeilijker, maar ik zou er een (bijna-)moord voor doen om die verfilmd te zien. Levert ook meteen een voordeel op dat je niet gebonden bent aan een hoop "vaste" cast, met evt hun eisen. Met Garak, Mila en Tain ben je al een heel end. De "overigen" die willen kun je mee laten doen, maar het hoeft tenminste niet. Het boek is ook briljant omdat het zo naadloos aansluit op de serie. De verfilming hiervan geeft een mooie uitdieping van de Obsidian Order en een heel ander soort Trek, het soort dat mij het meeste aanspreekt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik vind dit eigenlijk een moeilijkere vraag dan gedacht, mijn eerste reactie was: A Stitch in Time natuurlijk. Maar toen ik er eens goed over na ging denken kwam ik tot de conclusie dat dit natuurlijk eigenlijk niet zo gepast is omdat het een vrij ontoegankelijek film op zou leveren als men het deed. Als het om een miniserie zou gaan dan is er meer nodig en kan je volgens mij gewoon het beste bij het begin beginnen (Avater dus). Maar, het best verfilmen...tjah...ik denk dat ik dan ook kies voor 'the left hand of destiny' of heel misschien 'mission gamma' maar dat is eigenlijk alweer te breed en het niveauverschil tussen de verhalen vond ik ook vrij groot.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Dit zou natuurlijk een droom zijn die uitkomt, een verfilming van Relaunch :cool:

Maar ik heb hier al eens over nagedacht, en ik denk dan toch aan of LHoD of aan Avatar, simpelweg omdat die verhalen zich het eerste afspelen. Stitch zou natuurlijk ook fantastisch zijn, maar dat verhaal ligt natuurlijk wel anders, aangezien dat over een langere periode is uitgesmeert, zeg maar.

Waar ik dan aan zat te denken was ipv een film aan een animatieserie, omdat het mij nu heel moeilijk lijkt om al de originele acteurs nog bij elkaar te krijgen en sommige dingen uit de boeken mij nogal moeilijk te realiseren lijken in een film (hoewel je met CGI tegenwoordig bijna alles kan maken).
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Hoewel het geen relaunch boek is. Sorry ik moet hier nog aan beginnen er ligt een stapel boeken nog hier, zou Millenium (triologie) ook een mooie verfilming op kunnen leveren. Het verhaal leent zich er prima voor goede diepe verhaallijnen, veel actie maar toch niet te veel. Met hier en daar wat script aanpassingen zou het zo na de serie kunnen worden geplaatst.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ik zou ook gaan voor A Stitch in Time, maar zoals al gezegd is, is dat niet erg duidelijk voor nieuwe kijkers.

Misschien niet als 1 film, maar ik denk wel dat de mission Gamma boeken een paar leuke films op kunnen leveren.
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Millenium zou zich inderdaad goed lenen voor de bios, Avatar en LHOD ook wel. Deze bieden genoeg film elementen om het wispelturige bios-publiek geboeid te houden en bieden genoeg trek elementen om publiek aan te trekken.

Stitch leent zich daar (imo) helaas minder voor, want het vind te veel plaats op Cardassia. Alleen niners (en mindere mate tng'ers) intereseren zich daarvoor. Het grote publiek weet echter wel wat ST is, en wat Klingons zijn. Jammer maar waar. Ik denk dat Stitch minder verkoopbaar zou zijn. Dat betekent niet dat ik het niet verfilmd zou willen zien, het is idd een brilliant boek. Ik vrees echter dat omdat cijfertjes meetellen in de filmbrache het niet haalbaar zou zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar Avatar (als eerste ;) ) omdat daarin de continuiteit van DS9 wordt opgepikt. Millenium is echter ook zeer geschikt in die zin.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Een bioscoopfilm lijkt mij te hoog gegrepen, daarom heb ik ook verwezen naar miniseries en tv-films. Een bioscoopfilm is sowieso duurder waardoor het een groter publiek moet bereiken en er is meer kans op inmenging van de studio.

Mijn opmerking over LHoD bioscoopfilm was een grapje. Ik zou dolgraag een LHoD bioscoopfilm willen zien en dan bedoel ik niet een 1.5-2 uur durende film maar eerder 3-3.5 uur en dan op dezelfde schaal als Return of the King 8-)

Met een miniserie is er meer tijd waardoor het verhaal en de personages beter uitgewerkt kunnen worden.

"Stich" zou een toffe miniserie of dubbele tv-film kunnen worden maar ik denk dat LHoD meer mensen zal aanspreken. Groots episch verhaal vol met actie en heldendaden.

"Avatar" zou tof zijn maar wanneer "Avatar" verfilmd zou worden dan is het zowat noodzakelijk om de rest ook te verfilmen.

De Millennium-trilogie komt bij meer over als "All Good Things" maar dan op een grotere schaal. Ook speelt zich het zich deels af tijdens DS9 Seizoen 6. De Relaunch is een voortzetting van het DS9 verhaal.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Dat dit topic mij nog niet is opgevallen! :eek:
3rd RemataKlan schreef:Ik zou dolgraag een LHoD bioscoopfilm willen zien en dan bedoel ik niet een 1.5-2 uur durende film maar eerder 3-3.5 uur en dan op dezelfde schaal als Return of the King 8-)
Dit zou HEEL erg tof zijn.
Ik kijk dan al uit naar de sterfscène van Pharh. Martok met zijn Sword of Kahless is de lucht die zweert de dood van Pharh te wreken. "Today is a good day to die!"

Wat zou ik dat graag op groot scherm in de bioscoop zien! :9~

En dan het gevecht tegen de Hur'q! :9~



De andere relaunch boeken hebben teveel voorkennis nodig en zullen denk ik niet kunnen werken, tenzij de gehele relaunchreeks verfilmd wordt als een seizoen 8 natuurlijk.
Plaats reactie