Rejoined discussie

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Rejoined discussie

Bericht door Henry86 »

Afgesplitst van het Uur voor Uur topic - 3rd
3rd RemataKlan schreef: "Rejoined", voor mij de enige echt goede aflevering van deze ronde. Richt op Trill samenleving mbt de joined Trill. Lastige keuze voor Jadzia. Tof dat ze kiest voor de liefde maar dat Lenara niet alles wilt opgeven.
Dit vind ik juist erg nep. Ok, dat Jadzia kiest voor liefde is super, maar de aflevering zou al zijn waarde verliezen als ze dat niet deed.

Maar waar ik moeite mee heb, is dat Lenara wel kiest voor het leven van haar host. Hiermee worden in feite alle problemen voor Jadzia opgelost door een (voor de kijker) onbekende persoon (ja, ze moet wel even huilen maar dat is dan ook alles). Dat vind ik een beetje makkelijk.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Henry86 schreef:Dit vind ik juist erg nep. Ok, dat Jadzia kiest voor liefde is super, maar de aflevering zou al zijn waarde verliezen als ze dat niet deed.
Dat vind ik juist niet. Dat had ik gevonden als Jadzia juist naar haar verstand ipv haar hart had geluisterd.
Henry86 schreef:Maar waar ik moeite mee heb, is dat Lenara wel kiest voor het leven van haar host. Hiermee worden in feite alle problemen voor Jadzia opgelost door een (voor de kijker) onbekende persoon (ja, ze moet wel even huilen maar dat is dan ook alles). Dat vind ik een beetje makkelijk.
Jadzia had geen problemen meer. Ze was bereid om verder te leven met Lenara en de consequenties daarvan, geen nieuwe hosts voor Dax en Kahn, te accepteren.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 23 mei 2005, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Rejoined (DS9) : Ook hier een middelmatige aflevering. Je weet van tevoren al dat een van de twee de relatie niet aandurft. Omdat Jadzia niet in kwaad daglicht mag worden gesteld, moet het de ander zijn.
Hoezo kwaad daglicht? Beide opties hadden hun goede en slechte kanten. Luisteren naar je verstand en kiezen voor het leven van twee symbionts is volgens jou dus een foute keus, staat in kwaad daglicht?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Rejoined (DS9) : Ook hier een middelmatige aflevering. Je weet van tevoren al dat een van de twee de relatie niet aandurft. Omdat Jadzia niet in kwaad daglicht mag worden gesteld, moet het de ander zijn.
Hoezo kwaad daglicht? Beide opties hadden hun goede en slechte kanten. Luisteren naar je verstand en kiezen voor het leven van twee symbionts is volgens jou dus een foute keus, staat in kwaad daglicht?
Nee, als Jadzia de doorslaggevende beslissing had moeten nemen en daarmee had moeten leven. Dan had dat bij een groot aantal kijkers/fans een negatieve impact gehad. Omdat, zoals je al zei beide kanten goede en slechte aspecten hebben.
Maar nu is het een beetje van, de hoofdrolspeelster maakt een moeilijke keuze die veel gevolgen zal hebben, maar dat kunnen we in de serie niet gebruiken, dus nemen we de makkelijke way out.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Nee, als Jadzia de doorslaggevende beslissing had moeten nemen en daarmee had moeten leven. Dan had dat bij een groot aantal kijkers/fans een negatieve impact gehad. Omdat, zoals je al zei beide kanten goede en slechte aspecten hebben.
Maar nu is het een beetje van, de hoofdrolspeelster maakt een moeilijke keuze die veel gevolgen zal hebben, maar dat kunnen we in de serie niet gebruiken, dus nemen we de makkelijke way out.
De gemakkelijke way out zou zijn als Jadzia naar haar verstand had geluisterd.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Nee, als Jadzia de doorslaggevende beslissing had moeten nemen en daarmee had moeten leven. Dan had dat bij een groot aantal kijkers/fans een negatieve impact gehad. Omdat, zoals je al zei beide kanten goede en slechte aspecten hebben.
Maar nu is het een beetje van, de hoofdrolspeelster maakt een moeilijke keuze die veel gevolgen zal hebben, maar dat kunnen we in de serie niet gebruiken, dus nemen we de makkelijke way out.
De gemakkelijke way out zou zijn als Jadzia naar haar verstand had geluisterd.
Net zo gemakkelijk als nu het geval is (alleen kun je het nu Jadzia niet aanrekenen, doordat "gelukkig" een bijrolspeelster de weg van de minste weerstand kiest).
Heb je ooit in een volgende aflevering nog over Lenara gehoord?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

!¿!Mats!¿! schreef:*past*

ik zal hier voortaan wegblijven, en tel mijn stem ook niet mee!
En natuurlijk de makkelijkste weg kiezen...

*zucht*
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef: Net zo gemakkelijk als nu het geval is (alleen kun je het nu Jadzia niet aanrekenen, doordat "gelukkig" een bijrolspeelster de weg van de minste weerstand kiest).
Ik reken Jadzia en Lenara niets aan. En zeggen dat Lenara de weg van de minste weerstand koos, is helemaal absurd. Zij wilde dolgraag bij Jadzia zijn en samen verder leven met haar maar heeft uiteindelijk voor haar verstand gekozen wat zeker geen gemakkelijke keus was.
Rogueborg schreef:Heb je ooit in een volgende aflevering nog over Lenara gehoord?
Ja, in seizoen 5 werd ze genoemd. :)
Verder kreeg Jadzia iets met Worf en werd hij haar grote geliefde.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:DS9 Rejoined....leuk liefdesverhaaltje maar Jadzia die het meest belangrijke in haar leven (haar versmelting en voortbestaan van de symbiont) overboord gooit om met een vroegere liefde herenigd te zijn deed me wel even de wenkbrouwen optrekken....
Twee symbionts opofferen voor een liefde.....kom nou.
Deze ep. stond haaks op Jadzia haar karakter.....en dat de meest zinnige oplossing dan nog moest komen van Lenara. :shake:
Want personen nemen altijd de meeste verstandige belissingen waneer ze tot over hun oren verliefd zijn.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Leuk voor de raad van Trills die de kandidaten moeten selecteren die geschikt zijn voor versmelting met de symbionts..........was Jadzia dan een goeie keuze??
Het was uitdrukkelijk verboden om omgang te hebben met geliefden van voormalige hosts dus........schend ze alle vertrouwen die in haar gesteld was.
Ze was fout......punt.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef: Net zo gemakkelijk als nu het geval is (alleen kun je het nu Jadzia niet aanrekenen, doordat "gelukkig" een bijrolspeelster de weg van de minste weerstand kiest).
Ik reken Jadzia en Lenara niets aan. En zeggen dat Lenara de weg van de minste weerstand koos, is helemaal absurd. Zij wilde dolgraag bij Jadzia zijn en samen verder leven met haar maar heeft uiteindelijk voor haar verstand gekozen wat zeker geen gemakkelijke keus was.
Nee, dat was inderdaad geen makkelijke beslissing. Alleen zie je daar in volgende afleveringen niks van. En volgens mij was jij het die predikte dat zulke "moeilijke" keuzes gevolgen moeten hebben. Daarom snap ik niet wat jij hier goed aan vindt.

En het punt dat je Jadzia niks aanrekent. Jij bent volgens mij ook geen amerikaan. Amerikanen zijn minder tolerant voor homosexuelen. Er zou een groot deel van de amerikanen zijn die Jadzia's "fout" aan zouden rekenen.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Net zoals in alle andere Trek series had ook DS9 regelmatig belangrijke ontwikkelingen voor de personages waarvan je in een volgende afl. niks terug zag. Er werd zelfs niet even naar vernoemd. Dat is altijd jammer. Bij Enterprise zag je dat minder. Bij TNG was het wel heel sterk, bij VOY ook.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Bij Enterprise zag je dat idd minder...maar dat kwam door het totale gebrek aan ontwikkeling. De reset buttom is in star trek een groot probleem, ik vind alleen dat je daar niet altijd individuele afleveringen minder om moet vinden. Soms ook wel (bijvoorbeeld Year of Hell).
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:Bij Enterprise zag je dat idd minder...maar dat kwam door het totale gebrek aan ontwikkeling. De reset buttom is in star trek een groot probleem, ik vind alleen dat je daar niet altijd individuele afleveringen minder om moet vinden. Soms ook wel (bijvoorbeeld Year of Hell).
Minder ontwikkeling, oke. Maar totaal gebrek, nee dan heb je niet goed opgelet.
Trip, met de dood van zijn zusje. De vriendschap tussen Phlox en dokter Lucas. Reed die problemen heeft met de MACO's. Deze ontwikkelingen zijn erg goed uitgewerkt en komen in een aarrdig aantal afleveringen voor.

Een reset is niet zo heel erg (te vaak gebruik wel) in een serie die alleenstaande afleveringen gebruikt (zoals TNG, VOY, en TOS). Maar bij een een serie die meer een continue verhaal gebruikt (zoals seizoen 4-7 DS9, seizoen 3 ENT) is dit een stuk vervelender, omdat je dan de aflevering totaal had kunnen schrappen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Rogueborg schreef:
captain crash schreef:Bij Enterprise zag je dat idd minder...maar dat kwam door het totale gebrek aan ontwikkeling. De reset buttom is in star trek een groot probleem, ik vind alleen dat je daar niet altijd individuele afleveringen minder om moet vinden. Soms ook wel (bijvoorbeeld Year of Hell).
Minder ontwikkeling, oke. Maar totaal gebrek, nee dan heb je niet goed opgelet.
Trip, met de dood van zijn zusje. De vriendschap tussen Phlox en dokter Lucas. Reed die problemen heeft met de MACO's. Deze ontwikkelingen zijn erg goed uitgewerkt en komen in een aarrdig aantal afleveringen voor
Vriendschap tussen Phlox en dokter Lucas - kopie van de vriendschap van data en die man waar hij dat rapport aan uitbrengt (van zijn rechtzaak)
Reed die problemen heeft met de MACO's - kopie van een situatie die meerdere keren in Star Trek voorgekomen is, oa in Voyager met de Maquis, en in Ent niet echt goed uitgewerkt wordt en de ene aflevering wel meespeelt en de volgende opeens niet meer...en dan weer wel...das niet echt ontwikkeling te noemen, meer gelegenheids gezever.
Trip en de dood van zijn zusje - Vergelijk met Sisko en de dood van zijn vrouw en leg mij dan nog eens uit waarom deze ontwikkeling goed te noemen valt.

Ik weet dat ik nu op de voorbeelden inga maar dit doe ik om aan te geven dat er echt een gebrek was binnen ent wat weer een van de redenen was waarom de serie er nu niet meer is.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:
Rogueborg schreef:
captain crash schreef:Bij Enterprise zag je dat idd minder...maar dat kwam door het totale gebrek aan ontwikkeling. De reset buttom is in star trek een groot probleem, ik vind alleen dat je daar niet altijd individuele afleveringen minder om moet vinden. Soms ook wel (bijvoorbeeld Year of Hell).
Minder ontwikkeling, oke. Maar totaal gebrek, nee dan heb je niet goed opgelet.
Trip, met de dood van zijn zusje. De vriendschap tussen Phlox en dokter Lucas. Reed die problemen heeft met de MACO's. Deze ontwikkelingen zijn erg goed uitgewerkt en komen in een aarrdig aantal afleveringen voor
Vriendschap tussen Phlox en dokter Lucas - kopie van de vriendschap van data en die man waar hij dat rapport aan uitbrengt (van zijn rechtzaak)
Reed die problemen heeft met de MACO's - kopie van een situatie die meerdere keren in Star Trek voorgekomen is, oa in Voyager met de Maquis, en in Ent niet echt goed uitgewerkt wordt en de ene aflevering wel meespeelt en de volgende opeens niet meer...en dan weer wel...das niet echt ontwikkeling te noemen, meer gelegenheids gezever.
Trip en de dood van zijn zusje - Vergelijk met Sisko en de dood van zijn vrouw en leg mij dan nog eens uit waarom deze ontwikkeling goed te noemen valt.

Ik weet dat ik nu op de voorbeelden inga maar dit doe ik om aan te geven dat er echt een gebrek was binnen ent wat weer een van de redenen was waarom de serie er nu niet meer is.
Ik gaf ook al aan dat er niet heel veel ontwikkelingen in zitten. Maar jij bracht het zo alsof er helemaal geen inzaten. En dat van dat kopieren, dat doet niks onder aan het feit dat ze er wel inzitten.

Maar hier ging de discussie niet over. Het ging hier over de episode rejoined.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:Leuk voor de raad van Trills die de kandidaten moeten selecteren die geschikt zijn voor versmelting met de symbionts..........was Jadzia dan een goeie keuze??
De keus om verder te gaan met Lenara was een keus van Jadzia Dax. Jadzia en Dax zijn niet twee losstaande persoonlijkheden.
sonpas schreef:Het was uitdrukkelijk verboden om omgang te hebben met geliefden van voormalige hosts dus........schend ze alle vertrouwen die in haar gesteld was.
Ze was fout......punt.
Wettelijk gezien wel ja, ik kan me ook niet herinneren dat de aflevering beweerde dat dit niet het geval was.

Rogueborg schreef:Nee, dat was inderdaad geen makkelijke beslissing. Alleen zie je daar in volgende afleveringen niks van. En volgens mij was jij het die predikte dat zulke "moeilijke" keuzes gevolgen moeten hebben. Daarom snap ik niet wat jij hier goed aan vindt.
Gevolgen wanneer er ook gevolgen kunnen zijn!

In dit geval waren er geen gevolgen mogelijk tenzij er é©® of ander vergezocht ongeloofwaardig verhaal wordt verzonnen.

Jadzia wilde bij Lenara blijven en was bereid om met de consequenties, nl. verbanning, te leven. Lenara niet en die verliet het station. Gevolg: Jadzia blijft met verdriet achter. Maar het leven gaat door. Klaar. Geen verdere gevolgen meer.
Rogueborg schreef:En het punt dat je Jadzia niks aanrekent. Jij bent volgens mij ook geen amerikaan. Amerikanen zijn minder tolerant voor homosexuelen. Er zou een groot deel van de amerikanen zijn die Jadzia's "fout" aan zouden rekenen.
Uhm, toen jij het had over aanrekenen, ging het over de keus die Jadzia maakte en niet over 'fout' van homoseksualiteit. Dus ik begrijp niet waarom je ineens met dit irrelevante stukje komt aanzetten.

Bovendien kan het mij geen zak schelen wat bekrompen mensen, die ook nog eens liever geweld dan liefde willen zien, 'denken'. :)
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 28 mei 2005, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef: Bovendien kan het mij geen zak schelen wat bekrompen mensen, die ook nog eens liever geweld dan liefde willen zien, 'denken'. :)
Ahum, jij noemt mensen bekrompen? Gezien jouw voorliefde voor het donkere DS9 met de war-arc en jouw lof voor het militaire aspect van Star Trek vind ik het ook vreemd dat je over geweld en liefde begint.

Maar goed, ik ben benieuwd waar 3rd en rogueborg volgende Uur voor Uur weer over gaan discussieren. ;)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Het thema homoseksualiteit is hier volledig naast de kwestie.....

Wat mij stoort is, dat in dit verhaal vrij licht over de gevolgen voor de symbiont gegaan word.
Het is volgens alle voorgaande ep's het meest belangrijke gegeven in Jadzia haar leven en dat gooit ze dan zomaar overboord?
Verder vind ik het ook ongeloofwaardig dat daar in de selectie voorafgaand aan de keuze van de gastheer geen aandacht zou aan besteed worden of zo'n gastheer wel sterk genoeg is om aan de verleiding te weerstaan.
Ik vind dat deze ep. Jadzia tekort doet.

ook naast de kwestie.......persoonlijk zou ik ook voor Lenara kiezen....een prachtige vrouw. :-P ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Ahum, jij noemt mensen bekrompen? Gezien jouw voorliefde voor het donkere DS9 met de war-arc en jouw lof voor het militaire aspect van Star Trek vind ik het ook vreemd dat je over geweld en liefde begint.
Jij hebt Star Trek nooit echt gezien he?

sonpas schreef:Het thema homoseksualiteit is hier volledig naast de kwestie.....

Wat mij stoort is, dat in dit verhaal vrij licht over de gevolgen voor de symbiont gegaan word.
Het is volgens alle voorgaande ep's het meest belangrijke gegeven in Jadzia haar leven en dat gooit ze dan zomaar overboord?
Verder vind ik het ook ongeloofwaardig dat daar in de selectie voorafgaand aan de keuze van de gastheer geen aandacht zou aan besteed worden of zo'n gastheer wel sterk genoeg is om aan de verleiding te weerstaan.
Ik vind dat deze ep. Jadzia tekort doet.
Nu ga je weer hopeloos de mist in. Ik zei al dat Jadzia en Dax NIET twee verschillende persoonlijkheden zijn! Het gaat om ÉÉN persoon, namelijk Jadzia Dax. En Jadzia Dax maakte die keus. Het is niet mogelijk voor Jadzia de gastvrouw om die keus los te maken van de Dax de symbiont aangezien ze ÉÉN zijn.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

je draait rond de pot heen.......

Los van Jadzia haar keuze, is er niet steeds door haar gezegd dat het voortbestaan van de symbiont het belangrijkste is?
Lijkt het je onlogisch dat er in de selectieprocedure geen aandacht besteed word aan dergelijk probleem?
Door haar keuze beslist ze niet enkel om haar persoonlijkheid/symbiont te laten eindigen bij Jadzia Dax maar ook nog eens een andere symbiont.
Deze ep. maakt haar onwaardig om een host te zijn.......en staat bovendien vrij tegenstrijdig tegenover haar eerdere verklaringen betreffende het host zijn.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:je draait rond de pot heen.......

Los van Jadzia haar keuze, is er niet steeds door haar gezegd dat het voortbestaan van de symbiont het belangrijkste is?
Lijkt het je onlogisch dat er in de selectieprocedure geen aandacht besteed word aan dergelijk probleem?
Door haar keuze beslist ze niet enkel om haar persoonlijkheid/symbiont te laten eindigen bij Jadzia Dax maar ook nog eens een andere symbiont.
Deze ep. maakt haar onwaardig om een host te zijn.......en staat bovendien vrij tegenstrijdig tegenover haar eerdere verklaringen betreffende het host zijn.
Ik draai niet om de pot heen. Jij doet alsof Jadzia ALLEEN die keuze maakte maar het was Jadzia DAX. De samensmelting van de persoon Jadzia en de symbiont Dax.

Dus het heeft niets te maken met Jadzia's selectieprocedure of dat zij wel of niet host waardig is!
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Het heeft alles te maken met het al dan niet host-waardig zijn......haar beslissing heeft gevolg dat de Dax symbiont ophoud te bestaan omdat ze niet in staat is om haar verliefdheid onder controle te houden......iets waar Lenara wel slaagt.

of je die keuze nu ziet als die van Jadzia of Jadzia Dax de uitkomst is eender...........ze heeft wel de herineringen van de symbiont, maar ook een eigen wil.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:Het heeft alles te maken met het al dan niet host-waardig zijn......haar beslissing heeft gevolg dat de Dax symbiont ophoud te bestaan omdat ze niet in staat is om haar verliefdheid onder controle te houden......iets waar Lenara wel slaagt.

of je die keuze nu ziet als die van Jadzia of Jadzia Dax de uitkomst is eender...........ze heeft wel de herineringen van de symbiont, maar ook een eigen wil.
Ongelofelijk zeg, je snapt er helemaal niets van. :eek:

Jadzia Dax is ÉÉN persoon met ÉÉN persoonlijkheid en ÉÉN wil. Jadzia kan geen beslissing nemen los van de symbiont net als de symbion niet een beslissing kan nemen los van Jadzia.


Trouwens alleen maar laten zien hoe idioot jouw punt is, stel dat Jadzia en Dax twee persoonlijkheden zouden zijn, dan zou het wel de Dax symbiont zijn die de relatie zou nastreven!!!
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ja......idd ....het is ongelooflijk. :roll:
Je blijft maar bezig over ÉÉN persoon met ÉÉN persoonlijkheid en ÉÉN wil..........alsof ik dat niet snap.

Door DEZE keuze beslist Jadzia Dax niet enkel om haar persoonlijkheid te laten eindigen bij Jadzia Dax maar tracht ze ook nog eens een andere symbiont te overhalen.

Voor Trills zijn de symbionts toch wel heel belangrijk niet?
Dus is Jadzia in hun ogen enkel een passant voor de Dax symbiont.
3rd RemataKlan schreef:Trouwens alleen maar laten zien hoe idioot jouw punt is, stel dat Jadzia en Dax twee persoonlijkheden zouden zijn, dan zou het wel de Dax symbiont zijn die de relatie zou nastreven!!!
:lol: nu nog mooier.......alsof Jadzia in deze zaak niet beinvloed is door haar symbiontverleden......
en waar beweer ik eigenlijk dat ik Jadzia zie als een dubbele persoonlijkheid?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Haar symbiontverleden??? Ja het is het verleden van de symbiont dat heb je in ieder geval goed. Je hebt niet ronduit gezegd dat het om twee persoonlijkheden gaat maar uit alles wat je hebt gezegd komt het daar wel op neer.
sonpas schreef:Ja......idd ....het is ongelooflijk. :roll:
Je blijft maar bezig over ÉÉN persoon met ÉÉN persoonlijkheid en ÉÉN wil..........alsof ik dat niet snap.

Door DEZE keuze beslist Jadzia Dax niet enkel om haar persoonlijkheid te laten eindigen bij Jadzia Dax maar tracht ze ook nog eens een andere symbiont te overhalen.

Voor Trills zijn de symbionts toch wel heel belangrijk niet?
Dus is Jadzia in hun ogen enkel een passant voor de Dax symbiont.
Je snapt het inderdaad niet en ik vraag me af of je het nu wel snapt.

Je bleef maar doorgaan dat Jadzia fout was, host-onwaardig, etc terwijl dat niet kan zijn omdat het om één persoon gaan en Jadzia zelf, los van de symbiont, heeft nooit iets met Lenara gehad. Dus je maakte al twee fouten.

En voor Trills zijn de symbionts heel belangrijk maar Jadzia Dax is een joined Trill en die joined Trill wilde verder leven met een andere joined Trill. En was bereid om haar leven daarvoor te geven. En op dat moment was "haar leven" dus het leven van de Trill Jadzia en de symbiont Dax.
Het is niet zo dat Jadzia haar leven kan beeindigen terwijl de Dax symbiont draait in haar buik en dat niet wilt. Het gaat om één persoon en één persoon beslist.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Natuurlijk heb ik het over haar symbiont.......en ik val ook Jadzia niet af enkel hoe men haar hier neerzet.
En voor Trills zijn de symbionts heel belangrijk maar Jadzia Dax is een joined Trill en die joined Trill wilde verder leven met een andere joined Trill. En was bereid om haar leven daarvoor te geven. En op dat moment was "haar leven" dus het leven van de Trill Jadzia en de symbiont Dax.
ja juist.....maar dat haar keuze niet de goeie was is duidelijk........anders zou men daar geen verbanning aan vasthangen.
En dan nog....de uitkomst blijft nog altijd hetzelfde namelijk het verlies voor de Trills van voor hen 2 waardevolle symbionts.
Dit gegeven zou Jadzia Dax als Trill toch wel hoog in het vaandel mogen draaien, want tenslotte gaan er generaties van kennis verloren.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:
WeyounsLastClone schreef:Ahum, jij noemt mensen bekrompen? Gezien jouw voorliefde voor het donkere DS9 met de war-arc en jouw lof voor het militaire aspect van Star Trek vind ik het ook vreemd dat je over geweld en liefde begint.
Jij hebt Star Trek nooit echt gezien he?
Ik heb er niet veel van gezien, nee. Maar ik stipte het aan omdat jij het graag over militaire aspecten hebt. Natuurlijk is dat belangrijk, maar ik associeer het eerder met geweld dan met liefde.

BTW, ik heb vorige week 'What are little girls made off?' gezien en ik lag dubbel van het lachen. Echt, dat rondspinnen van die schijf om een android van Kirk te maken, met zoiets durft zelfs Enterprise niet mee aan te komen.
Laatst gewijzigd door WeyounsLastClone op 24 mei 2005, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Tussen TOS en ENT zit wel zo'n 40 jaar verschil en voor visuele effecten kon men nog helemaal niet terugvallen op de huidige technology.......
Natuurlijk zaten er ook slechte ep's tussen maar.......het stond tenminste niet bol van de fouten.

I take TOS over ENT any day of the week..... :Y)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

WeyounsLastClone schreef: BTW, ik heb vorige week 'What are little girls made off?' gezien en ik lag dubbel van het lachen. Echt, dat rondspinnen van die schijf om een android van Kirk te maken, met zoiets durft zelfs Enterprise niet mee aan te komen.
wat een ronduit belachelijke vergelijking. Ik had niet verwacht dat je hier mee aan zou komen. Ja, ik moest er ff om gniffelen en nee, naar de huidige maatstaven is dat bagger. Maar we hebben het hier overbijna 40 jaar geleden. Wat had je dan gedacht, de mooiste computeranimaties? Kom op zeg, kwaliteit vergelijken dmv visuele effecten die bijna een halve eeuw verschillen, dat is ronduit belachelijk en stom.
Plaats reactie