Kira en de Defiant

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Kira en de Defiant

Bericht door Section31 »

Afgelopen weekend zat ik de aflevering By Inferno's Light van seizoen 5 te kijken en daar viel me eigenlijk ineens iets in op.
In deze aflevering maakt Deep Space Nine zich klaar voor een verwachtte invasie van de Dominion. Worf en Bashir zijn gevangen genomen in het Gamma Quadrant, verder is de staf van DS9 aanwezig op het station.
Om uit te vinden waar de Dominion zich bevindt in het GQ stuurt Sisko de Defiant erop uit om daar informatie over te verzamelen.

Kira voert het commando over de Defiant (ik denk door het ontbreken van Worf), maar dat lijkt me nogal een vreemde situatie. Kira is welliswaar ervaren, maar ze heeft geen Starfleet opleiding gevolgd en nog belangrijker Bajor behoort niet tot de UFP in seizoen 5.
Ik snap dat Kira de 'baas' mag spelen op Deep Space Nine omdat dit een verband is tussen de Bajoranen en de Federation, maar de Defiant staat hier los van en is 1 van de nieuwste schepen die waarschijnlijk vol zit met allerlei geheime Starfleet technologie.
Ze is ook de enige Bajoraan die ik rond die lopen op de Defiant (misschien op sickbay na).

Is dit de normale gang van zaken bij Starfleet? :?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Misschien vertrouwde Sisko haar zo goed
maar het klopt idd niet echt helemaal
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

De Defiant is een aanvullend schip voor DS9 met Sisko als bevelhebber.
Kira, een bevelofficer, kan tijdelijk het bevel krijgen over de Defiant op Sisko's persoonlijke mandaat.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Zie het al voor me nederlanders in command over een amerikaans vliegdek schip
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:Zie het al voor me nederlanders in command over een amerikaans vliegdek schip
Wat in Navo of VN verband nog niet eens ondenkbaar is hoor...
Plaats reactie