Kies de beste 'stand-alone' aflevering van Voyager! #02#

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gesloten

Welke aflevering is de beste 'stand-alone' aflevering van Star Trek: Voyager?

Peiling eindigde op 24 okt 2005, 18:57

Eye Of The Needle
2
40%
Ex Post Facto
1
20%
Emanations
0
Geen stemmen
Prime Factors
2
40%
State Of Flux
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Kies de beste 'stand-alone' aflevering van Voyager! #02#

Bericht door Mr Hayes »

Star Trek: Voyager staat niet bekend om z'n continuïteit. En dan druk ik dat nog verdomd zachtjes uit. Neem nu bijvoorbeeld de aflevering 'Equinox'. Wie hoort of ziet nog wat van de voormalige Equinox-crew?? NIEMAND, en dat irriteert me mateloos, vooral omdat ik de two-parter op zich een goede aflevering vond!!

En zo zijn er nog meer goede Voyager-afleveringen, die op zichzelf best goed zijn, of soms zelfs uitstekend. In dit topic gaan we deze beste 'stand-alone' afleveringen -waar in principe veel meer uit te halen was- er uit vissen! Het zijn dan vooral de Voyager-afleveringen die door de scriptwriters een eigen thema of een erg wetenschappelijk tintje hebben meegekregen (vaak met een knipoog naar de huidige ontwikkelingen in de wereld). Ook zijn het die afleveringen waar in principe ook een goed filmscript van gemaakt zou kunnen worden. We beginnen bij seizoen 1 natuurlijk, en we gaan per afleveringen van 5 de boel beoordelen, natuurlijk in volgorde van oud naar nieuw.

We gaan in dit topic de volgende 5 Voyager-afleveringen beoordelen. Om het makkelijk te maken reken ik alle two-parters als één enkele aflevering. Immers, twee afleveringen die deel uitmaken van een two-parter kun je niet los van elkaar zien.

Beoordelen is simpel: doe mee aan de polls, en post daarna zelf ook je uiteindelijke keuze!. Let wel op: De posts met jouw definitieve keuze tellen! De poll is er ter overzichtelijkheid, als aardigheidje.

Voor het stemmen van elke serie van 5 afleveringen heb je precies 7 dagen de tijd. Elke zondagavond maak ik de uitslag bekend, en dan is na precies 7 dagen, stemmen niet meer mogelijk. In een nieuw topic gaan we dan verder met de volgende serie van 5 afleveringen, enzovoorts, enzovoorts, ENZOVOORTS.

Succes met stemmen !!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

State of Flux is geen stand alone aflevering.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Schijnbaar moeten we eerst zelf gaan bepalen wat uit bovenstaande lijstje nou eigenlijk een stand-alone aflevering is, en uit wat er dan overblijft de beste kiezen.

Ik ga voor Prime Of Facto Flux
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Vis schreef: Ik ga voor Prime Of Facto Flux
:lachhuil:

Ik ga voor Eye of the Needle
Laatst gewijzigd door EMH op 10 okt 2005, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

EMH schreef:Oeps
Weh weh weh
Helaas, uw antwoord is onjuist!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Mrs Hayes zal wel een hoop te tellen hebben zondag :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

EMH schreef:Mrs Hayes
:rofl:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

:o Een tikfoutje mijnerzijds
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

EMH schreef::o Een tikfoutje mijnerzijds
Weet je dat wel zeker? :lachhuil:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Weer een moeilijke keuze
Eye Of The Needle
Prime Factors
State Of Flux

uit bovenstaande 3 want ex post facto is wel aardig maar emanations mag samen met de andere harry eps (op timeless en nightengale (vanwege de leuke voyager reperatie scenes) in de vergetelheid.

Eye of the Needle een erg goede aflevering die misschien wel een beetje te vroeg in Voyager komt maar dat mag de pret niet bederven. Vaughn is altijd een goede acteur en ook deze Romulan speelt hij goed. Jammer dat er later nooit meer iets over gezegd is, maar er zijn nog wel 3 boeken over geschreven die ik cker een keertje wil lezen.

Prime Factors ook weer een super ep, Voyager komt de vrijgevige Sikarans tegen en ze nemen een shoreleave op de planeet waar ze ontdekken dat deze aliens een technologie hebben die hun 40000 lichtjaar dichter bij huis kan krijgen!
Voor het eerst staan ze aan de andere kant van het hek (om Janeway te quoten) en wat moet je dan?
Als je de Prime Directive volgt moet je je ook aan dergelijke regels van andere Aliens houden.
Het gesprek van Janeway tegen Tuvok op het einde is ook erg mooi. En wat was er gebeurd als Harry haar en die man niet had onderbroken???????

State of Flux, Seska! Seska! Seska! do I need say more?
Weer een super ep en ik krijg spontaan zin om deze te gaan kijken. Wat ik wel erg jammer vind is dat de spion gelijk deze ep ontmaskerd word, hadden ze dit over een wat langere periode gedaan dan was het nog spannender geweest met als seizoen einde een cliffhanger met Seska ofzo. Maar deze ep is en blijft ook erg leuk.

Deze keer gaat mijn keus naar Prime Factors omdat ik een aantal dingen in deze ep gewoon erg mooi vind.
Tuvok die naar de planeet ging.
Janeway tegen Torres
en Janeway tegen Tuvok
Gesloten