Voyager overdoen...

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Voyager overdoen...

Bericht door Section31 »

Voyager wordt over het algemeen gezien als de minst geslaagde Star Trek serie, terwijl het idee denk ik genoeg potentie had.
Stel nou dat je de mogelijkheid zou krijgen om enkele aspecten grondig te wijzigen, wat zou je zeker anders willen zien?

Het uitgangspunt van de serie blijft hetzelfde, de USS Voyager komt op één of andere manier 75.000 lichtjaar van huis terecht in het Delta Quadrant.
Het hoe en waarom mag je zelf invullen. Ook aan de casting mag gesleuteld worden.

Enkele punten die ik zo snel kan verzinnen die ik zou veranderen:

- Het idee van een gemixte Federation en Maquis crew was goed, alleen dramatisch uitgewerkt. Ik zou ze meer laten botsen en onderlinge conflicten laten ontstaan. Een goed voorbeeld is Lost, daar is het concept van een aantal vreemdelingen die ergens stranden beter uitgewerkt.

- Chakotay, misschien wel het slechtst uitgewerkte Startrek karakter ooit zou ik compleet herschrijven. Hij zou naar voren moeten komen als een echte Maquis leider die het niet eens is met de idealen van de Federation. De Chakotay zoals we die kennen was in feite niet meer als het schoothondje van Janeway. Hij zou opstandiger moeten zijn en moeite moeten hebben met Janeway die het gezag voert.

- Geen Neelix, was alleen maar irritant en zag er belachelijk uit.
- Geen Harry Kim, overbodig karakter en een nikszeggende acteur. Ik zou er iemand met wat meer ballen en ervaring neerzetten.
- Geen gebruik maken van standaard TNG verhaallijnen en bekende AQ rassen.

Wat zou jij allemaal veranderen?
Graag serieus reageren, dus geen semi-grappige one-liners over Harry Kim ofzo. :)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Re: Voyager overdoen...

Bericht door Rogueborg »

Section31 schreef: - Het idee van een gemixte Federation en Maquis crew was goed, alleen dramatisch uitgewerkt. Ik zou ze meer laten botsen en onderlinge conflicten laten ontstaan. Een goed voorbeeld is Lost, daar is het concept van een aantal vreemdelingen die ergens stranden beter uitgewerkt.
Dramatisch zou ik niet direct zeggen, ze hebben er weinig mee gedaan, maar de afleveringen die ze hebben laten zien waren best aardig.
Section31 schreef: Geen gebruik maken van standaard TNG verhaallijnen en bekende AQ rassen.
Ik denk dat vooral dat eerste Voyager bij veel mensen de das omdoet. Voyager heeft veel "losstaande" afleveringen, anders dan een echt vervolgverhaal (zoals battlestar galactica).
Of dat beter is of niet laat ik maar in het midden ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Gezien het concept wat de serie had en het feit dat er 80 afleveringen van Star Trek en 178 afleveringen van TNG er aan vooraf gingen, was het fout.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

- Er was maar een aflevering die cool was Das die gene als tuvok dat training programma heeft waar seska een bug in heeft gedaan
Daar zouden veel meer afleveringen van kunnen komen.

- Minder Borg Geen absurde ideen van een Intrepid tegen een Cube

- Meer met andere rassen zoals de Kazon, Hirogen & Krenim
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Voyager over doen...
Ik vind Voyager zoals het nu is erg leuk, maar er zijn veel dingen die ik anders zou hebben gedaan.

Het Caretaker gedoe is op zich wel een aardig iets, Susperia ook maar er is in mijn ogen te weinig mee gedaan, dat ze susperia niet hebben gebruikt om terug te komen (als ze nog weten wie ze was) is op zich niet erg, maar dit komt ook omdat Paramount de Borg meer in Voyager wou hebben.

Maar oke wat ik anders zou hebben gedaan...

Ik zou langere verhaallijnen hebben gebruikt met natuurlijk de reis naar huis als hoofdlijn.

Seizoen 1

Seizoen 1 zou ik meer hebben laten draaien om de Maquis Starfleet verhouding en de problemen daartussen en natuurlijk het alleen zijn in het Delta Kwadrant, als cliffhanger van seizoen 1 zou ik een saboteur op Voyager hebben laten zijn, net zoals Seska want dat was een erg geslaagd karakter.
Overigens zou ik ook een aantal stand-alone afleveringen in seizoen 1 stoppen om de serie niet te langdradig over te laten komen en zo ook kijkers trekken die niet van lange verhalen houden.

Waar ik trouwens wel mee zit is Chakotay, als hij het niet eens was met de federatie standpunten zou ik hem al nooit als First Officer aannemen omdat dat dan gewoon vragen om problemen is, dus het Chakotay karakter zou ik ongeveer hetzelfde houden maar misschien gewoon wat opstandiger.

Harry Kim… Mag er van mij wel in zitten maar die gaat dan natuurlijk de pijp uit :P.

Overigens zijn Kes en Neelix gewoon aanwezig.

Seizoen 2

In seizoen 2 zou ik naast stand-alone afleveringen het verhaal van Seska verder laten gaan, ze laat zich in met de Kazon en zorgt er voor dat Voyager een slechte naam krijgt in dit deel van de ruimte waardoor ze moeilijk aan grondstoffen kunnen komen waardoor ze moeten rantsoeneren waardoor hun tijd in het Delta Kwadrant natuurlijk nog moeilijker word. En een arc met de Kazon en Seska die de Voyager willen overnemen het seizoen eindigt dan net zoals seizoen 2 nu doet dat de Kazon de Voyager overnemen, maar niet dat Seska zwanger is van ‘Chakotay’ enz. En de Voyager wordt niet op een planeet gezet maar in een gevangeniscomplex samen met de Trabe.

Seizoen 3

Nadat ze ontsnapt zijn zou ik in dit seizoen een Kes arc doen waarin haar krachten langzamerhand sterker worden, in dit seizoen zou ik dan een dubbele aflevering met Susperia doen, Kes haar krachten zouden steeds sterker worden totdat ze niet meer te houden was het einde van het seizoen zou ik dan doen dat Kes zo sterk is geworden dat ze een gevaar voor de Voyager is.
Seizoen 4

Nadat Kes tot bedaren is gebracht wil ze van Voyager af omdat ze een gevaar voor hen is, seizoen 4 zou ik een Krenim arc doen, ongeveer als Year of Hell maar dan niet zo erg dat alles kapot gaat maar tot het uiterste maar dat ze het nog wel kunnen redden, ze zouden veel bemanningsleden kwijt raken. Verder nog wat stand alone eps en aan het einde van seizoen 4 zouden ze Borg ruimte binnenkomen.

Seizoen 5

Seizoen 5 zal zich dus gaan afspelen in Borg space, omdat ik Seven of Nine toch een erg leuk karakter vond zou zij in dit seizoen bij de Voyager crew komen met de borg oorlog met species 8472. Janeway sluit ook dit keer een verbond met de Borg en als de oorlog voorbij is keren de borg zich tegen hun met een cliffhanger met de Queen.

Seizoen 6

Nadat Voyager borg ruimte uit is, komen ze dit jaar in contact met aarde dus daar ben je zo een aantal eps mee zoet. Dit seizoen zou ik wat meer stand alone eps doen halverwege zou ik misschien wel de Equinox erbij doen omdat ik dat ook wel een leuke aflevering vond, in plaats van dat ze er nu gelijk achter komen zou het nu wat langer duren totdat de Voyager en Equinox ‘vijanden’ worden, uiteindelijk gaat de Equinox kapot en komt een aantal van de crew op Voyager. Het einde van dit seizoen zou ik doen dat ze Species 8472 vinden die zich als mensen voordoen en een invasie op aarde plannen.

Seizoen 7

Hier zou ik verder ingaan op het 8472/aarde conflict een aantal stand alone eps, een manier dat Voyager dan zou thuis kunnen komen is dat wanneer 8472 besluit naar aarde te gaan Voyager meelift in een quantem singularity. Als het 8472 conflict afgelopen was zou ik nog 2 eps doen over wat er nu gebeurt nu ze terug zijn.

Dit is allemaal maar heel kort beschreven en er zijn natuurlijk leukere en betere dingen maar dit kan ik zo snel bedenken :P
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

* Caretakerconcept.
Was op zich een geinig concept, maar ik zou het laten varen.
De Voyager gewoon echt op een mysterieuze manier in het Delta laten komen waar ze in de loop van het eerste seizoen of in de loop van de serie achterkomen.

*Maquis/Starfleet concept
Beter uitwerken, meer conflicten. Hiermee was heel goed een doorlopende verhaallijn uit te halen. Wat nu met Seska gedaan is zou zeker blijven, maar ook met dit karakter kan veel meer mee gedaan worden.

*Tom Paris
Zou als ex-gevangene z'n moeilijkheden om weer terug te keren als Starfleet officier duidelijker naar voren laten komen. Conflicten met Starfleet personeel die hem niet mogen vanwege het ongeluk dat hij veroorzaakt heeft.
Om die reden ook in de pilot meer van de orginele Voyager crew de ruige rit naar het Delta laten overleven.
Niet perse dat ze dan de rest van de serie in leven blijven.


*Kes / Neelix

Wel een Delta karakter in de crew opnemen. Of het die 2 moeten blijven of andere karkaters ben ik nog niet uit. En ook niet of ze de hele serie erin moeten blijven

*crossovers

Hiermee bedoel ik leentjebuur uit de andere series zoals nu gedaan is zoals met Q, de Borg en voortzetting van verhalen uit de andere series.
Op zich niks mis mee maar het moet wel wat toevoegen.

De Borg. Wel in de serie aangezien Voyager in hun thuiskwadrant zit, maar niet zo primair als nu gedaan is in seizoen 4 tm 7.
In ieder geval zou ik het Borg / Species 8472 gebeuren handhaven als basis, maar wel anders uitwerken.

*eind van de serie
Ik zou Voyager misschien niet thuis laten komen. Misschien op een nog wel vagere plek terecht laten komen, andere dimensie oid. of dat eerst en dan wel thuis laten komen
Daar ben ik nog niet uit
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Borg en 8472 oorlog later doen.

Meer anedere rassen en conflicten veroorzaken/laten zien.

Geen Seven of neelix

Meer maquis en starfleet onenigeheid :)
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Hetcaretaker concept zou welmoeten blijven maar dieper uitgewerkt en niet in een aflevering (2parter)

Ook zou de maquis spanningen veel hoger moeten zijn dan nu is laten zien.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

EMH schreef:* Caretakerconcept.
Was op zich een geinig concept, maar ik zou het laten varen.
De Voyager gewoon echt op een mysterieuze manier in het Delta laten komen waar ze in de loop van het eerste seizoen of in de loop van de serie achterkomen.
Dit zou idd een stuk gaver zijn, de crew die geen idee heeft over hoe of waarom, de crew die daardoor nogal geirriteerd is en niet bepaald met volle teug tegen alles aan gaan.
De constante mysterie waar de crew dan ook mee moet leven en of ze nou wel echt of niet die 70 jaar moeten gaan reizen enz....Mysterie!
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Mischien een Kolonie aspect dat zou ook leuk zijn

Back to basic principe
*** Commander Daniël ***
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2006, 17:19
Locatie: Netherlands

Bericht door *** Commander Daniël *** »

janeway en chakotay moeten een relatie krijgen, in plaatse van chakotay en seven.
seven moet een relatie krijgen met the doctor.
harry kim moet niet zo'n hielelikker van janeway zijn.
ze moeten andere schepen tegen komen die een huis zoeken en daarmee een vloot vormen, ( de schepen moeten wel warp 9 kunnen halen ander remt het voyager alleen maar af)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

*** Commander Daniël *** schreef:ze moeten andere schepen tegen komen die een huis zoeken en daarmee een vloot vormen, ( de schepen moeten wel warp 9 kunnen halen ander remt het voyager alleen maar af)
Wat bedoel je daarmee? Dat ze meevliegen naar het AQ?

70 jaar is een beetje veel en gevaarlijk om als DQ'er je heil te zoeken in het Alpha Quadrant :)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

*** Commander Daniël *** schreef:janeway en chakotay moeten een relatie krijgen, in plaatse van chakotay en seven.
seven moet een relatie krijgen met the doctor.
harry kim moet niet zo'n hielelikker van janeway zijn.
ze moeten andere schepen tegen komen die een huis zoeken en daarmee een vloot vormen, ( de schepen moeten wel warp 9 kunnen halen ander remt het voyager alleen maar af)
:huh2:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Ik ben nog steeds voor het format waar Janeway elke aflevering weer dood gaat op de vreselijkste meest pijnvolle manier >)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Guess who? schreef:Ik ben nog steeds voor het format waar Janeway elke aflevering weer dood gaat op de vreselijkste meest pijnvolle manier >)
:lachhuil:
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

mr_Vulcan schreef:
*** Commander Daniël *** schreef:janeway en chakotay moeten een relatie krijgen, in plaatse van chakotay en seven.
seven moet een relatie krijgen met the doctor.
harry kim moet niet zo'n hielelikker van janeway zijn.
ze moeten andere schepen tegen komen die een huis zoeken en daarmee een vloot vormen, ( de schepen moeten wel warp 9 kunnen halen ander remt het voyager alleen maar af)
:huh2:
:dance5:
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Miriam schreef:- Er was maar een aflevering die cool was Das die gene als tuvok dat training programma heeft waar seska een bug in heeft gedaan
Daar zouden veel meer afleveringen van kunnen komen.
Jaa.. er waren erg weinig afleveringen met een holodeck fout.. :huh3:
Onzin, ik vond het concept best wel aardig. Kan me ook wel voorstellen dat na al die afleveringen de originaliteit er ook wel uit was.
Ik heb er in ieder geval tijd naar gekeken. :)

Ik ben het eens over Chakotay. Komt over als een zeer zwakke, niet natuurlijk maquis, leider. Als Paris een grote bek heeft zou Chakotay hem een klap moeten geven als voorbeeld. De beuk erin!
Het zou misschien ook leuker zijn geweest wanneer de instelling iets minder StarFleet werd, en er soms ook Maquis gedachtes werden uitgevoerd. Voorbeeld hiervan zou zijn een 'raid' uit te voeren op een minder technologies volk. Daar zou een kleine continuetijd besteed aan kunnen worden.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Meer gebruik maken van recurring castleden. Je zit daar op eens schip met maar 100 crewleden en het gaat elke keer over dezelfde 3? Right......
Meer het DS9/ BSG cast en crewconcept dus.

Meer rode lijnen en storyarcs erin.
Plaats reactie