(4.26) Hope and Fear

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

(4.26) Hope and Fear

Bericht door Tactical_Cube »

4.26 Hope and Fear
Production: 194
Season: 4 Episode: 26
DVD Disc: 7
Air Date: 05.20.1998

Stardate: 51978.2

Afbeelding
  • Arturis, iemand die Neelix en Paris heeft geholpen bij het onderhandelen, komt aan boord op Voyager om mee te liften naar het volgende systeem. Al snel komen ze er achter dat Arturis van grote help kan zijn omdat hij begaafd is in het vinden van patronen waar anderen alleen chaos zien. Met behulp van Arturis lukt het Janeway het bericht dat ze van Starfleet hadden gekregen te herstellen. Starfleet is de laatste jaren bezig geweest met een nieuwe voorstuwingssysteem genaamd Quantem Slipstream en heeft een expirimenteel schip zonder bemanning naar het Delta Kwadrant gestuurd, als de crew Voyager achterlaat en de Uss Dauntless gebruikt zijn ze in 3 maanden weer terug op aarde. Maar is alles wel zoals het lijkt? Vanaf het begin aan heeft Janeway al een vreemd voorgevoel, wordt dit bevestigd? Of is ze alleen maar paranoide?
Afbeelding
(Arturis: Ik kan lekker beter Klingon dan jij.)

De laatste aflevering van seizoen 4, en dit keer eens niet een cliffhanger. Seizoen 4 was weer een leuk seizoen van Voyager en Hope and Fear is daar een mooi einde voor, het begon allemaal met Seven of Nine nog als Borg begin dit seizoen. Nu 9 maanden verder spelen zij en Janeway een spel Velocity.

Afbeelding

Hope and Fear is in mijn ogen een goede op zich spannende aflevering, je hebt wel het gevoel dat er iets mis is maar je weet niet precies wat en waarom.

De eerste keer dat ik deze aflevering zag was op de Seven of Nine box, volgens mij had ik toen Scorpion nog niet gezien, maar natuurlijk is dat ook geen verreiste, het maakt de aflevering alleen maar leuker op.

Afbeelding
(Hadden we nog torpedoes? Oh ja Neelix had er een paar verstopt voor het geval dat.)

De Quantem Slipstream wordt geintroduceerd waar een nog betere aflevering op zal volgen.

Afbeelding
(let maar niet op security ze hebben hun training laatst gemist, daarom mochten ze hun phasers niet meenemen en hebben ze een keer niet kunnen fitnessen)

De relatie tussen Janeway en Seven staat in deze aflevering ook mooi centraal, langzaam ziet Seven ook zelf in dat ze niet terug wil naar de Borg, haar angst om naar aarde te gaan komt naar boven.

Het enige wat ik een beetje idioot aan deze aflevering vond was het security team, kom op zeg |:( 2 tegen 1 en niet eens je phasers gebruiken?

Maar voor de rest 1 van de beste afleveringen van seizoen 4 van Voyager.

Wat vinden jullie ervan?

[ Topit title edit
Graag de standaard nummering aanhouden. Dank, Vis ]
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

leuke ep, kon beter
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Kon beter? Ach, misschien alleen als ze er een two-parter van gemaakt hadden.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Op zich hadden ze er een leuke 2 parter van kunnen maken, maar dan had de opzet wat anders moeten zijn lijkt mij, want een borg 2 parter had van mij niet gehoeven.

Wat ze bijvoorbeeld hadden kunnen doen voor een leuke opzet in seizoen 5 was dat ze de slipstream gebruikten om Janeway en Seven te redden en dat de slipstram instabiel raakten en dat ze middenin iets terecht komen, geen borg dus dit keer maar iets anders.

En dat ze daar verder mee waren gegaan in seizoen 5.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Valt wel mee.....er zijn slechtere ep's in dat seizoen.

Goeie acteur .......Ray Wise.......ik krijg nog altijd kippevel als ik aan zijn rol denk in Twin Peaks. :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Mwa bagger ep jammer dat ze niet aan t einde allemaal dood gaan :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hope and Fear is een goede afsluiting van seizoen 4 en dat het achteraf gezien niet zo'n goede ep is ligt meer aan wat daarna met de serie gedaan is dan aan de ep zelf.
Gebruikersavatar
NX-01Voyager_Crewman
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 feb 2008, 21:58

Bericht door NX-01Voyager_Crewman »

Vond het toch wel een van de beste eps van season 4
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

ik weet niet wat er al zoal allemaal in seizoen 4 is gebeurd. Wat ik wel weet is dat dit best een leuke en vermakelijke aflevering was. Nadeel is gewoon dat je van te voren al wist dat er iets mis moest zijn, omdat het gewoon geen optie is dat voyager al thuiskwam.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

En dat was dus het grappig aan het moment waarop ze deze ep schrijven, omdat nog niet zeker was dat er een seizoen 5 zou komen hebben ze alle opties open gehouden. Ofwel, toen de ep geschreven werd was de kans best aanwezig dat de Voyager wel thuis zou komen. Toen zeker werd dat seizoen 5 door zou gaan is ook nog overwogen om de Voyager wel thuis te laten komen in deze ep. Verder is bij het schrijven van deze ep de vuurwerkscene die uiteindelijk op het einde van Endgame zit al geschreven. So far the useless knowlegde for today ;)
Gebruikersavatar
peach
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2008, 10:22
Locatie: sneek

Re: (4.26) Hope and Fear

Bericht door peach »

EP gisteravond nog gezien!

Super natuurlijk. Maar idd.... de security was bagger!
Plaats reactie