voyager seizoen 6

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
johan_d_paul
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 jan 2006, 20:50
Locatie: h.i.ambacht

voyager seizoen 6

Bericht door johan_d_paul »

ik ben nu bezig met seizoen 6 maar ik vind het overgrote deel echt niets!! ik kan er gewoon niet met plezier naar kijken. wat vinden jullie ervan?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

De latere seizoenen van Voyager zijn nou eenmaal niet bepaald de beste ;) .
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Is inderdaad niet veel aan maar dat is al van af S3 zo
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

als geheel is seizoen 6 idd niet heel veel soeps maar ik vind dat er wel heel veel goede losstaande eps inzitten zoals:

Equinox, part II
Tinker Tenor
Dragons Teeth
Riddles
The Voyager Conspiracy
Pathfinder
Blink of an Eye
Memorial
Ashes to Ashes
Good Shepherd
Fury
Life Line
The Haunting of Deck Twelve
Unimatrix Zero, Part I

en de rest is ook leuk om te kijken maar idd niet veel bijzonders
Gebruikersavatar
johan_d_paul
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 jan 2006, 20:50
Locatie: h.i.ambacht

Bericht door johan_d_paul »

tis vooral dat ze zo flauw en zouteloos aflopen!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Fury en The Haunting of Deck Twelve kan je ook door de plee trekken.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Tja S6 is inderdaad niet veel bijzonders eigenlijk de enige leuke vond ik:

The Voyager Conspiracy
Blink of an eye
Unimatrix Zero, part 1

Aan het eind werd het gewoon allemaal eentonig.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Equinox was een gouden greep tot het einde van de aflevering want verder werd er zo als gewoon bij VOY weer niets mee gedaan. Ik zou zeggen kijk van S7 alleen even de laatste episode, is ook zout maar dan weet je tenminste hoe het afloopt, en stop BSG in de DVD gleuf daar weten ze wel hoe zo iets moet.
Stroopwafel
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2007, 21:17
Locatie: Achter je....BOE!

Bericht door Stroopwafel »

Ronald42 schreef:Equinox was een gouden greep
:stupid:

Equinox was een goede ep,voor de verandering,de meeste Voy eps zijn saai,altijd hetzelfde,ras a heeft een probleem,ras b schiet op alles wat leeft,voyager moet ras b ontwijken,ras a helpen en ondertussen de problemen aan boord oplossen :Z
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: voyager seizoen 6

Bericht door sonpas »

johan_d_paul schreef:ik ben nu bezig met seizoen 6 maar ik vind het overgrote deel echt niets!! ik kan er gewoon niet met plezier naar kijken. wat vinden jullie ervan?
dat belooft......ik ging net aan seizoen 6 beginnen.

toch maar snel nog ff Babylon5 seizoen 5 ervoor nemen dan...... :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Miriam »

Dragons's Theeth vond ik ook een goeie episode :)

Achteraf gezien is het een beetje een standaart episode, maar als je zonder verdere kennis het Seizoen kijkt en bij deze aankomt en aan het einde zie je die aliens ontsnappen door die tunnels dan zit je toch met de hoop dat er eindelijk verhaal inkomt met pest aliens, dit had ik trouwens ook met de Krenin.
Maar helaas de episode erna was weer gewoon bagger :lachhuil:
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re:

Bericht door Mansfeld »

Frank schreef:De latere seizoenen van Voyager zijn nou eenmaal niet bepaald de beste ;) .
toch niet helemaal mee eens, ik vond dat voor zover ik me herriner seizoen 4, 5 en 7 goed waren, ja 6 was iets minder denk ik. Maar 't is al een tijdje geleden.

Maar los hiervan ban ik een hernieuwde fan van Voyager geworden, Voyager dat is echt op en top Sci-fi, met al die wezens en al die bizarre planeten daar in het Delta quadrant, en die geflipte Holo-docter, een ware ode aan de verbeelding en de fantasie, nog meer uitgesproken dan in de andere reeksen.
Voyager rules! :)
Mr.Proton
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mar 2010, 22:49

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mr.Proton »

ik vind toch dat ze met enterprise het niveau weer een beetje omhoog hebben getrokken, ik vond voy ook saai worden en vooral idd van die slappe endings. bij enterprise liepen er echt van die lekkere verhaal lijnen door hele seasons en eps heen en werden die gewoon netjes afgemaakt, precies wat ik vaak misde.. ( naja oke met uitzondering tot de laatste ep.. die wat jammer is )
al moet ik wel zeggen dat dit bij DS9 ook al vaak lekkerder liep.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mansfeld »

Mr.Proton schreef:ik vind toch dat ze met enterprise het niveau weer een beetje omhoog hebben getrokken, ik vond voy ook saai worden en vooral idd van die slappe endings. bij enterprise liepen er echt van die lekkere verhaal lijnen door hele seasons en eps heen en werden die gewoon netjes afgemaakt, precies wat ik vaak misde.. ( naja oke met uitzondering tot de laatste ep.. die wat jammer is )
al moet ik wel zeggen dat dit bij DS9 ook al vaak lekkerder liep.
Ah een 'Enterprise-fan', hm ja ja, maar ik vind Enterprise ook erg goed, dat is te zeggen, en nu komt de 'maar', het eerste seizoen, het tweede en derde, waarvan ik in dat rijtje het meest onder de indruk was van seizoen 3(heb het hier al vaker op het forum vermeld) Dat seizoen 3 dat zit heeel erg goed in mekaar. Daar is het verschil ook met alle andere StarTrekseries en seizoen dat er hier gekozen wordt voor een doorlopende verhaallijn, èn een goeie.

Ja dat was heeeel goeie scifi. Was ik echt tevreden over. Maar wie daarna zo'n draak van een '4e seizoen' weet te maken , doet het hele zaakje geen eer aan. Ik was er zo van gedegouteerd dat ik Enterprise wat minder ben beginnen apreciëren, maar toch, ik weet zeker, dat 3e seizoen was super, en ik heb ook heel goeie herinneringen aan het eerste seizoen. Maar ja Enterprise is te kort. En toch met al die technobabbel in Voyager, dat maakte het soms zo geschift, op momenten vroeg ik me af of de crew zelf eigenlijk nog wist wat ze aan het vertellen waren, cool!! :*D
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Nemesis »

Laat ik nu net in Seizoen 4 de mooiste afleveringen van Enterprise hebben gezien. Seizoen 3 was leuk, maar de herkijkwaarde vind ik te laag. Er komen teveel dezelfde verhalen in voor ( we gaan naar de toekomst, aarde is vernietigd en archer saves the day of geilt op t'pol) etc. In seizoen 4 waren de dubbel afleveringen en de three-parters erg goed. Ik denk dat er weinig afleveringen kunnen tippen aan de Vulcan Trilogie. Dat was echt goed. Natuurlijk was niet alles goed in 4, maar wel veel. Daarnaast waren seizoen 1 en 2 ook erg leuk.

Dat zit hem in simpele details bijv. afl 1. ze praten over risa en gaan er naar toe. Er gebeurt iets, risa wordt uitgesteld. Schip wordt beschadigd. Afl 2. Het schip moet gerepareerd worden, en daarna naar risa, maar er gebeurt iets, risa wordt uitgesteld. afl. 3. ze gaan naar risa.

dat soort dingetjes.

verder vond ik Broken Bow misschien wel de beste start-aflevering van alle series. Er zat echt spanning in.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:Laat ik nu net in Seizoen 4 de mooiste afleveringen van Enterprise hebben gezien. Seizoen 3 was leuk, maar de herkijkwaarde vind ik te laag..
Hoi Nemesis, ha ja, maar ik herinner me dat nog dat jij wel redelijk tevreden was over dat 4e seizoen. Er zaten zeker goeie eps in maar het overgrote deel was toch niet 'mijn ding'. En seizoen drie was in elk geval als opzet een overkoepelende verhaallijn die het ganse seizoen bestrijkt.

Zoals ik ook eerder al vermeld heb, vind ik juist dit baanbrekend voor StarTrek, en ook dat het werkte. En dat wilde niet zeggen dat elke episode hetzelfde was elke episode was een bouwsteen op zich die langzaam ook de langere verhaallijn ontvouwde.

Een beetje vergelijkbaar met Battlestar dus , hm, maar daar ben jij ook geen fan van hè Nemesis? :S
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Nemesis »

battlestar heb ik nog nooit gezien, dus kan ik niet echt een mening over geven, maar ik sta nu niet bepaald te popelen om die serie te zien.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mansfeld »

aaah maar Nemesis dat moet je gezien hebben hè. Ga eens met een Battlestar fan op café en laat je overtuigen :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Blind Guardian »

waarom niet nemesis, de eerste drie seizoenen van de nieuwe bsg zijn zeker de moeite waard zeker als je van een goed en onderhouden verhaal houd :)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: voyager seizoen 6

Bericht door sonpas »

ik stond ook eerst zeer wantrouwig tegenover BSG........maar het is gewoon een topserie. :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Blind Guardian »

sonpas schreef:ik stond ook eerst zeer wantrouwig tegenover BSG........maar het is gewoon een topserie. :)
Ja dat had ik ook maar na drie seizoenen moet ik bekennen het is beter dan de vanille versie.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mansfeld »

helemaal juist , een topserie. De eerste twee seizoenen zijn zo goed als de beste cinéma.

Seizoen drie is wat minder maar nog altijd hoog niveau. En seizoen vier, tsja dat staat open voor discussie persoonlijk vond ik het niet zo sterk meer. Ze verliezen toch een beetje de pedalen daar. Jammer, maar geen erg. BSG is gewoon goed. ;)
Mr.Proton
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mar 2010, 22:49

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mr.Proton »

Mansfeld schreef:
Mr.Proton schreef:ik vind toch dat ze met enterprise het niveau weer een beetje omhoog hebben getrokken, ik vond voy ook saai worden en vooral idd van die slappe endings. bij enterprise liepen er echt van die lekkere verhaal lijnen door hele seasons en eps heen en werden die gewoon netjes afgemaakt, precies wat ik vaak misde.. ( naja oke met uitzondering tot de laatste ep.. die wat jammer is )
al moet ik wel zeggen dat dit bij DS9 ook al vaak lekkerder liep.
Ah een 'Enterprise-fan', hm ja ja, maar ik vind Enterprise ook erg goed, dat is te zeggen, en nu komt de 'maar', het eerste seizoen, het tweede en derde, waarvan ik in dat rijtje het meest onder de indruk was van seizoen 3(heb het hier al vaker op het forum vermeld) Dat seizoen 3 dat zit heeel erg goed in mekaar. Daar is het verschil ook met alle andere StarTrekseries en seizoen dat er hier gekozen wordt voor een doorlopende verhaallijn, èn een goeie.

Ja dat was heeeel goeie scifi. Was ik echt tevreden over. Maar wie daarna zo'n draak van een '4e seizoen' weet te maken , doet het hele zaakje geen eer aan. Ik was er zo van gedegouteerd dat ik Enterprise wat minder ben beginnen apreciëren, maar toch, ik weet zeker, dat 3e seizoen was super, en ik heb ook heel goeie herinneringen aan het eerste seizoen. Maar ja Enterprise is te kort. En toch met al die technobabbel in Voyager, dat maakte het soms zo geschift, op momenten vroeg ik me af of de crew zelf eigenlijk nog wist wat ze aan het vertellen waren, cool!! :*D
ik sluit me bij je aan.,. al vond ik bij season 4 het uitgebreide verhaal over de vulcans wel zeer intresant, en ook zeker het verhaal over het xenaphobie... ik bedoel je ziet allemaal fases in volkerren en culturen.. het komt dan best wel dicht bij.
ik vond het voor de rest kwa seizoenen wel goeie opbouw hebben alleen jammer dat het zo abrupt stopt ja.. echt een waste.. ze hadden nog zoveel hiermee kunnen doen denk ik dan.
Mr.Proton
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mar 2010, 22:49

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mr.Proton »

Mansfeld schreef:helemaal juist , een topserie. De eerste twee seizoenen zijn zo goed als de beste cinéma.

Seizoen drie is wat minder maar nog altijd hoog niveau. En seizoen vier, tsja dat staat open voor discussie persoonlijk vond ik het niet zo sterk meer. Ze verliezen toch een beetje de pedalen daar. Jammer, maar geen erg. BSG is gewoon goed. ;)
ik moet me schamen, ik heb eigenlijk helemaal vergeten deze serie te gaan kijken. ik ga dit even snel downloaden en kom er op terug als ik alles heb gezien. O-)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mansfeld »

[
ik sluit me bij je aan.,. al vond ik bij season 4 het uitgebreide verhaal over de vulcans wel zeer intresant, en ook zeker het verhaal over het xenaphobie... ik bedoel je ziet allemaal fases in volkerren en culturen.. het komt dan best wel dicht bij.
ik vond het voor de rest kwa seizoenen wel goeie opbouw hebben alleen jammer dat het zo abrupt stopt ja.. echt een waste.. ze hadden nog zoveel hiermee kunnen doen denk ik dan.[/quote]

ja inderdaad dat vond ik er ook nog goed aan er waren een paar zaken i.v.m. Vulcans en ook Klingons die werden toegelicht in seizoen 4 die eigenlijk voor de ganse Startrek saga voor de continuïteit in de geschiedenissen van de verschillende aliensoorten zorgde. Hoe de Klingons eruitzien zoals ze er in de recente series uitzien en niet meer zoals in de originele StarTrek bijv.

Het was te kort en dat brengt ons bij het onderwerp : 'zouden ze niet toch nog eens een nieuwe StarTrek tv-serie moeten gaan opstarten' . Iets vernieuwends zodat het ook de competitie met BSG aankan.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mansfeld »

Mr.Proton schreef:
Mansfeld schreef:helemaal juist , een topserie. De eerste twee seizoenen zijn zo goed als de beste cinéma.

Seizoen drie is wat minder maar nog altijd hoog niveau. En seizoen vier, tsja dat staat open voor discussie persoonlijk vond ik het niet zo sterk meer. Ze verliezen toch een beetje de pedalen daar. Jammer, maar geen erg. BSG is gewoon goed. ;)
ik moet me schamen, ik heb eigenlijk helemaal vergeten deze serie te gaan kijken. ik ga dit even snel downloaden en kom er op terug als ik alles heb gezien. O-)
Zeker doen hoor, want je zult zien BSG is echt wel een klepper van een reeks. Goeie scenarios goeie speciale effecten, goed acteerwerk, kortom top-scifi,
Met uitzondering van dat laatste seizoen dan wel :greg:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Nemesis »

Mansfeld schreef:[

ja inderdaad dat vond ik er ook nog goed aan er waren een paar zaken i.v.m. Vulcans en ook Klingons die werden toegelicht in seizoen 4 die eigenlijk voor de ganse Startrek saga voor de continuïteit in de geschiedenissen van de verschillende aliensoorten zorgde. Hoe de Klingons eruitzien zoals ze er in de recente series uitzien en niet meer zoals in de originele StarTrek bijv.


Dat van die klingons hadden ze er wel uit mogen halen. Daar hoeft toch geen verduidelijking voor te zijn. Het was al lang bekend dat de simpele reden gewoon uit de echte wereld kwam. Geld. In de 60's hadden ze niet genoeg geld om er wel een echt anders uitziend ras van te laten maken en dat hadden ze in TNG weg. Daarnaast verklaart het verhaal niet waarom klingons er in de 23ste eeuw anders uitzien dan dezelfde klingons in de 24ste eeuw (zoals bijv. kang, koloth, kor). Verder werden ze in Enterprise niet geaccepteerd maar in een kleine honderd jaar daarna was het geheel normaal. Niet echt logisch voor Klingon society waar in een paar honderd jaar nog kleinere verschuivingen zijn dan op aarde in 10 jaar.

Het verhaal van Vulcan, de Xenophobie, het thuiskomen na dat jaar met de xindi, opzich het augments verhaal, met de romulans.. dat was goed. Het mirror mirror, de laatste aflevering en dat klingon gebeuren was minder. Daar tussenin zit nog de transport accident aflevering en storm front geloof ik, dat eerst de seizoensopener.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mansfeld »

[quote="Nemesis"][quote="Mansfeld"][


Wel ja ik dacht toch dat er daar een episode was die daarvoor bedoeld was 'om dat uitgelegd te krijgen', natuurlijk is de werkelijke uitleg dat TOS met een laag budged gefabriceerd werd en dan nog in een tijd dat speciale effecten nog niet veel voorstelden. Wat betreft die Klingons Kang , Koloth en Kor, bedoel je daarmee dat die ook al te zien waren in episodes uit de originele StarTrek? En dat die later nog optredens gedaan hebben in de latere series maar dan eruitziende als de meer geavanceerde Klingons? Ik kan het me niet zo goed meer herrinneren , maar ik geloof inderdaad dat Kang zowel in de originele als later in DS9 verschenen is.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Nemesis »

alle drie.. maar volgens de uitleg in ENT zouden die dus dat augment effect eerst hebben gehad) waardoor ze hun voorhoofdribbels verliezen, en er werd gezegd dat men zo verder moest leven, en later hebben ze weer gewoon ribbels... andersom had wel gekund maar dit niet.. dus de uitleg in ENT is ook nog eens belabberd.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mansfeld »

aaahaaa :greg: het is dus geen waterdicht scenario. Ja dan klopt het nog niet. Houden we ons dan maar beter gewoon bij de eerste uitleg. Het was de jaren zestig en er was nog geen geld om 'voorhoofdribbeltjes' te produceren ;)
Alleen puntoren en schoensmeer dat was er wel al. :)
Nu ja 't stoort eigenlijk niet. James bond is zogezegd ook altijd dezelfde geheime agent, maar wordt telkens zonder enige uitleg door een andere acteur gespeeld. nauw , wat is dat dan hè :S
Plaats reactie